Laturi kysymys

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
BoBBeri
50
50
Viestit: 56
Liittynyt: 09.05.2015 15:51

Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja BoBBeri »

moro..
Kuulin kauttarantain että kun tuosta lohkosta on jotain nakerrettu niin olisi ollut joku muu kuin vakio laturi kiinni? Paikallaan ei ollut mitään kun ostin pyörän ja tietämys vielä lapsen tasolla.. Runkoon oli pultattuna kuiteskin 12v puola.. Eli mikä kannattaa laittaa? Vakio latureita löytyy kyllä kaksi kappaletta josta toisen kasasin "toimivaksi" mutta onko se paras
Kuva:
Liitteet
image.jpg
Avatar
masa1963
100
100
Viestit: 176
Liittynyt: 06.11.2012 21:41
Paikkakunta: Lahti

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja masa1963 »

näyttäis olevan 6v laturille tarkotettu lohko. 12v näyttää tältä. http://www.ural-zentrale.de/popup_image ... 97/imgID/0
Viimeksi muokannut masa1963, 10.05.2015 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2498
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Paras tai ainakin helpoin taitaa olla motoboxserin fiatin laiturista soveltama laturi soviterenkaalla
BoBBeri
50
50
Viestit: 56
Liittynyt: 09.05.2015 15:51

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja BoBBeri »

Ok.. Katsoin tuolta paikalliselta osa välittäjältä jo latureita.. Mikä noista olisi HELPOIN ja paras vaihto ehto laittaa kiinni?
http://osatuonti.valmiskauppa.fi/sahko- ... 35_52.html
Liitteet
image.jpg
image.jpg (304.1 KiB) Katsottu 7425 kertaa
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8269
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Se on nyt semmonen juttu että tuota lohkoa on leikelty ..varmaan sellaisen nippon/wanhan 6V laturin risteytyksen asentamiseksi, joten noista vakiolatureista siihen saa kai nyt ainoastaan sen 6V laturin joka sekään ei istu niinkuin pitäisi, joten hieman nyt joutuu säveltämään, mutta eikös sen koneen voisi tehdä 12v lohkoon, niin tulisi samalla katottua mitä se pata on oikein syönyt...siis vaihtaisin lohkon , jos itse olisin tuossa tilanteessa.
BoBBeri
50
50
Viestit: 56
Liittynyt: 09.05.2015 15:51

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja BoBBeri »

En viitsi konetta lähteä avaamaan kun on kuitit moottori hiomolta jossa kone on ollut ja aikalailla on uutta tehty ja laitettu.. Turha purkaa heti.. Mielummin kasaan ensin ja laitan koneen pyörimään ja katson miten käy :)
Alkuperäistä ei koneesta ole tarkoitus tehdä, kunhan saan toimivan laturin paikalleen :)
Avatar
TimoS
900
900
Viestit: 930
Liittynyt: 10.02.2009 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Eihän tosta ole kuin toi taaempi tuki poistettu. Toi kiinnityspanta tulee siihen etummaiseen, eiköhän se laturi pysy silläkin, se alkuperäinen 6V.
Liitteet
76ad3711ee91ae6b20bbbafd9889ea5d1737e0fa.jpg
76ad3711ee91ae6b20bbbafd9889ea5d1737e0fa.jpg (184.3 KiB) Katsottu 7406 kertaa
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2498
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Mites mulla on semmoinen muistikuva että kalkkunalla ois ollut joku nippon denso sovitepalikka tiskin alla myynnissä tai sitten se oli joku muu
Niin ja sitten se motoboxer on yksi vaihtoehto jos haluaa 12v tehdä
http://moto-boxer.com/product_info.php? ... ts_id=2263
Mulla on tommoinen ja hyvin ainakin yhden kesän pelitti
Nyt kylläkin joutilas kun laitan vw koneen pyörään niin menee seuraavaan mp projektiin.
Toimitus aika on aika pitkä tuolla motoboxserilla.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8269
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja MATTI »

.saahan siihen aina jonkun laturin kiinni..ei se siitä ole kiinni, ja niin kun mainitsin oman 6V laturin ainakin, mutta jos vaikka uusi 12v lohko maksaa jotain alle 100 eur, ja käytetty muutaman kympin..koneeseen kuulemma tehty rahalla remppaa, niin remppaa varmaan tehty osiin ja kampuraan tms. tuskin lohkoon muuta remppaa saa aikaseksi kun kierteiden korjaus??,,ja omasta takaa on alkuperäisiä 12V latureita, niin itse vaihtasin ne kunnostetut osat toiseen lohkoon ja käyttäisin niitä edullisia omia latureita..kun maksaisin moninkertaisen hinnan ostamalla speciaali laturin jolla elvyttää wanhaa (jo pilkottua) lohkoa...siis kun kumminkin olisi halua saada 12V sähköt..siis itse näin tekisin, ja jokainen tekee omalla tavallaan...
BoBBeri
50
50
Viestit: 56
Liittynyt: 09.05.2015 15:51

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja BoBBeri »

:clap: Kiitoksia tiedoista :clap:
Täytyy katsoa jos vaikka sillä alkuperäisellä nyt sitten kesän ajelisi näin aluksi.. Hinkua kyllä olisi toimivuuden parantamiseksi vaihtaa 12V sähköt.. Ja kylläpä nuo sitten jälkeenpäin saa laitettua.. Näin myös jonkun viritelmän kun oli akselinpäähän laitettu siimapyörä ja lyhyt remmi missä pikku toyotan laturi pultattuna lohkonkylkeen, ihan toimivan näköinen paketti...
Avatar
kalkkuna
4000
4000
Viestit: 4313
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Mannen mersunvanne oli kiinni kolmella, kun vähemmillä irtoais...

Kun 6V lohkosta puuttuu kohdistuspeti on se laturin peräpää tyhjän päällä. Tuskin on sitä ohjuritukia on turhaan sinne perään laitettu. Lohkon leikkominen johtaa aina uusin ongelmiin, jos kohta sillä ratkotaankin joitain tilanteita.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
BoBBeri
50
50
Viestit: 56
Liittynyt: 09.05.2015 15:51

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja BoBBeri »

Kysymys kuuluukin miksihän sitä on leikottu? Onko jotain tekemistä 12V laturin kanssa? Tarviiko sillon leikkos jotain jos sellaista laittaa?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8269
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Siihen on voitu sovittaa 12V laturi jollain sovitteella, kuten esim. kuvissa, ja silloin jätetään vain etukannake..
DSC_0988.JPG
DSC_0988.JPG (273.76 KiB) Katsottu 7293 kertaa
DSC_0981.JPG
DSC_0981.JPG (111.46 KiB) Katsottu 7293 kertaa
DSC_0991.JPG
DSC_0991.JPG (170.27 KiB) Katsottu 7293 kertaa
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8269
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Eikä siinä suinkaan kaikki, lisää omia viritelmiä....
kubolta2.JPG
kubolta2.JPG (98.08 KiB) Katsottu 7289 kertaa
kubolta1.JPG
kubolta1.JPG (99.92 KiB) Katsottu 7289 kertaa
BoBBeri
50
50
Viestit: 56
Liittynyt: 09.05.2015 15:51

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja BoBBeri »

No niin :-P kiitos kuvista, noit oli hyvännäköisiä viritelmiä :clap: varmaan jotain tollasta ollut sitten muinoin paikallaan kun oli vielä 12V puolakin kiinni rungossa.. Eikä noit mitenkään huonoilta "viritelmiltä" näytä
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2026
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Laturi kysymys

Viesti Kirjoittaja karppi »

Tuommone lohko versio....laturi on kyl meijen tallista..model vessi.

https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... ideo%2cmp4
Vastaa Viestiin