Laturi kysymys
Laturi kysymys
moro..
Kuulin kauttarantain että kun tuosta lohkosta on jotain nakerrettu niin olisi ollut joku muu kuin vakio laturi kiinni? Paikallaan ei ollut mitään kun ostin pyörän ja tietämys vielä lapsen tasolla.. Runkoon oli pultattuna kuiteskin 12v puola.. Eli mikä kannattaa laittaa? Vakio latureita löytyy kyllä kaksi kappaletta josta toisen kasasin "toimivaksi" mutta onko se paras
Kuva:
Kuulin kauttarantain että kun tuosta lohkosta on jotain nakerrettu niin olisi ollut joku muu kuin vakio laturi kiinni? Paikallaan ei ollut mitään kun ostin pyörän ja tietämys vielä lapsen tasolla.. Runkoon oli pultattuna kuiteskin 12v puola.. Eli mikä kannattaa laittaa? Vakio latureita löytyy kyllä kaksi kappaletta josta toisen kasasin "toimivaksi" mutta onko se paras
Kuva:
Re: Laturi kysymys
näyttäis olevan 6v laturille tarkotettu lohko. 12v näyttää tältä. http://www.ural-zentrale.de/popup_image ... 97/imgID/0
Viimeksi muokannut masa1963, 10.05.2015 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Laturi kysymys
Paras tai ainakin helpoin taitaa olla motoboxserin fiatin laiturista soveltama laturi soviterenkaalla
Re: Laturi kysymys
Ok.. Katsoin tuolta paikalliselta osa välittäjältä jo latureita.. Mikä noista olisi HELPOIN ja paras vaihto ehto laittaa kiinni?
http://osatuonti.valmiskauppa.fi/sahko- ... 35_52.html
http://osatuonti.valmiskauppa.fi/sahko- ... 35_52.html
- Liitteet
-
- image.jpg (304.1 KiB) Katsottu 7425 kertaa
Re: Laturi kysymys
Se on nyt semmonen juttu että tuota lohkoa on leikelty ..varmaan sellaisen nippon/wanhan 6V laturin risteytyksen asentamiseksi, joten noista vakiolatureista siihen saa kai nyt ainoastaan sen 6V laturin joka sekään ei istu niinkuin pitäisi, joten hieman nyt joutuu säveltämään, mutta eikös sen koneen voisi tehdä 12v lohkoon, niin tulisi samalla katottua mitä se pata on oikein syönyt...siis vaihtaisin lohkon , jos itse olisin tuossa tilanteessa.
Re: Laturi kysymys
En viitsi konetta lähteä avaamaan kun on kuitit moottori hiomolta jossa kone on ollut ja aikalailla on uutta tehty ja laitettu.. Turha purkaa heti.. Mielummin kasaan ensin ja laitan koneen pyörimään ja katson miten käy 
Alkuperäistä ei koneesta ole tarkoitus tehdä, kunhan saan toimivan laturin paikalleen
Alkuperäistä ei koneesta ole tarkoitus tehdä, kunhan saan toimivan laturin paikalleen
Re: Laturi kysymys
Eihän tosta ole kuin toi taaempi tuki poistettu. Toi kiinnityspanta tulee siihen etummaiseen, eiköhän se laturi pysy silläkin, se alkuperäinen 6V.
- Liitteet
-
- 76ad3711ee91ae6b20bbbafd9889ea5d1737e0fa.jpg (184.3 KiB) Katsottu 7406 kertaa
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Laturi kysymys
Mites mulla on semmoinen muistikuva että kalkkunalla ois ollut joku nippon denso sovitepalikka tiskin alla myynnissä tai sitten se oli joku muu
Niin ja sitten se motoboxer on yksi vaihtoehto jos haluaa 12v tehdä
http://moto-boxer.com/product_info.php? ... ts_id=2263
Mulla on tommoinen ja hyvin ainakin yhden kesän pelitti
Nyt kylläkin joutilas kun laitan vw koneen pyörään niin menee seuraavaan mp projektiin.
Toimitus aika on aika pitkä tuolla motoboxserilla.
Niin ja sitten se motoboxer on yksi vaihtoehto jos haluaa 12v tehdä
http://moto-boxer.com/product_info.php? ... ts_id=2263
Mulla on tommoinen ja hyvin ainakin yhden kesän pelitti
Nyt kylläkin joutilas kun laitan vw koneen pyörään niin menee seuraavaan mp projektiin.
Toimitus aika on aika pitkä tuolla motoboxserilla.
Re: Laturi kysymys
.saahan siihen aina jonkun laturin kiinni..ei se siitä ole kiinni, ja niin kun mainitsin oman 6V laturin ainakin, mutta jos vaikka uusi 12v lohko maksaa jotain alle 100 eur, ja käytetty muutaman kympin..koneeseen kuulemma tehty rahalla remppaa, niin remppaa varmaan tehty osiin ja kampuraan tms. tuskin lohkoon muuta remppaa saa aikaseksi kun kierteiden korjaus??,,ja omasta takaa on alkuperäisiä 12V latureita, niin itse vaihtasin ne kunnostetut osat toiseen lohkoon ja käyttäisin niitä edullisia omia latureita..kun maksaisin moninkertaisen hinnan ostamalla speciaali laturin jolla elvyttää wanhaa (jo pilkottua) lohkoa...siis kun kumminkin olisi halua saada 12V sähköt..siis itse näin tekisin, ja jokainen tekee omalla tavallaan...
Re: Laturi kysymys
Täytyy katsoa jos vaikka sillä alkuperäisellä nyt sitten kesän ajelisi näin aluksi.. Hinkua kyllä olisi toimivuuden parantamiseksi vaihtaa 12V sähköt.. Ja kylläpä nuo sitten jälkeenpäin saa laitettua.. Näin myös jonkun viritelmän kun oli akselinpäähän laitettu siimapyörä ja lyhyt remmi missä pikku toyotan laturi pultattuna lohkonkylkeen, ihan toimivan näköinen paketti...
Re: Laturi kysymys
Mannen mersunvanne oli kiinni kolmella, kun vähemmillä irtoais...
Kun 6V lohkosta puuttuu kohdistuspeti on se laturin peräpää tyhjän päällä. Tuskin on sitä ohjuritukia on turhaan sinne perään laitettu. Lohkon leikkominen johtaa aina uusin ongelmiin, jos kohta sillä ratkotaankin joitain tilanteita.
Kun 6V lohkosta puuttuu kohdistuspeti on se laturin peräpää tyhjän päällä. Tuskin on sitä ohjuritukia on turhaan sinne perään laitettu. Lohkon leikkominen johtaa aina uusin ongelmiin, jos kohta sillä ratkotaankin joitain tilanteita.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Laturi kysymys
Kysymys kuuluukin miksihän sitä on leikottu? Onko jotain tekemistä 12V laturin kanssa? Tarviiko sillon leikkos jotain jos sellaista laittaa?
Re: Laturi kysymys
Siihen on voitu sovittaa 12V laturi jollain sovitteella, kuten esim. kuvissa, ja silloin jätetään vain etukannake..
Re: Laturi kysymys
Eikä siinä suinkaan kaikki, lisää omia viritelmiä....
Re: Laturi kysymys
No niin
kiitos kuvista, noit oli hyvännäköisiä viritelmiä
varmaan jotain tollasta ollut sitten muinoin paikallaan kun oli vielä 12V puolakin kiinni rungossa.. Eikä noit mitenkään huonoilta "viritelmiltä" näytä
Re: Laturi kysymys
Tuommone lohko versio....laturi on kyl meijen tallista..model vessi.
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... ideo%2cmp4
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... ideo%2cmp4
-
metsuri Torkkelista
- 700

- Viestit: 736
- Liittynyt: 23.01.2013 23:34





