lehtoa kirjoitti:Moro
Mulla on Uralin padassa Jikovit kiinni. On hyvät kaasarit. Bensankulutus on kohtuullista riippuen ajosta. Minimissään ollut 5 litraa satkulla tällaisen pienen uralistin alla (194 cm / 110 kg) Hyvin lähtee käymään ja mopo kulkee kohtuullisen hyvin. Ainakin oon pysynyt hyvin Uskilan perässä (en kerro kuinka kaukana).
Oikarisen Mikolta ostin uudet imukurkut kun oli originaalit pinnalta pykineet. Vaihdoin ne pari vuotta sitten.
Olen tsekkikaasareihin ollut tyytyväinen. Ainut huono homma on, että niihin ei taida saada varaosia helposti.
Terveisin
Arska
Terve! Joo tänään oli aikaa ährätä neppari tulille. Kaasarit ja tankin putsasin sekä uudet bensat sisään. Hyvin lähti käymään, mutta muutama probleema ilmeni. Vasen pytty poksutti, kierrokset lämpimänä lähtee nousemaan ja laskee hitaasti kaasuttaessa. Epäilykseni kohdistuu mahdollisesti vuotavaan imukurkkuun. Poksutus loppuu kun vasemman kaasarin seosruuvin ruuvaa täysin kiinni. Kumpaan suuntaan ruuvatessa Jikoveissa seos laihenee? Jos jollakulla on säätövinkit Jikoveille niin otetaan neuvoja vastaan vai meneekö samoin kuin K-kaasareissa?
Toinen ihmettelyn aihe oli enempi kuumeneva oikea pytty. Koneen kun sammutti niin pitkän aikaa oikeasta pytystä kuului sihinä/ritinä niin kuin öljy kiehuisi, mutta mitään en ulospäin nähnyt...???!!! Kuulostaako tutulta oireelta kenellekkään. Vai voiko oikea pytty kuumentua noin paljon, että öljy alkaa keittämään jos vasen ei käy kunnolla mukana?
Täytynee katella venttiilin välykset, tarkastaa sytkäpuoli, vaihtaa uudet imukurkut ja koittaa sitten saada kaasarit säätöihin... Päteekö nuo Konelan Ural ennakonsäätö ohjeet myös Nepparin MT-11 säätöön vai onko muita metodeja?