K-68y kaasuttimen säätö.

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
orzykel
10
10

K-68y kaasuttimen säätö.

Viesti Kirjoittaja orzykel »

Terve.

Olen Tässä tovin yrittänyt päästä pyöräni kanssa edes pienelle lenkille
kone käynnistyy hienosti ,mutta kaasua vääntäessä melkein sammuu, kun nostaa kaasarissa olevaa tappia pystyy ajamaan jotenkin. Niitä kahta ruuvia olen yrittänyt käännellä ja käännellä ilman tulosta..

Löytyykö jostain kaasarit säätö ohjeet mallia tyhmälle!? Olen yrittänyt kaivella Täältä mut ei tunnu löytyvän ohjeita jossa mainittaisiin kaikki Ruuvit tavit jnejne.

Kiitoksia t:Ville tiainen
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Re: K-68y kaasuttimen säätö.

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja MATTI »

orzykel kirjoitti:Terve.

kone käynnistyy hienosti ,mutta kaasua vääntäessä melkein sammuu, kun nostaa kaasarissa olevaa tappia pystyy ajamaan jotenkin. Niitä kahta ruuvia olen yrittänyt käännellä ja käännellä ilman tulosta..

Löytyykö jostain kaasarit säätö ohjeet mallia tyhmälle!? Olen yrittänyt kaivella Täältä mut ei tunnu löytyvän ohjeita jossa mainittaisiin kaikki Ruuvit tavit jnejne.

Onko juuri asennetut kaasuttimet vai onko niillä jo joskus todistetusti lepposasti ajettukin?
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

Saa muuten itekki alkaa taas lukemaan K68 ohjeita. Tänään olin pärrällä töissä ja ruokatunnilla kylälle (IKH makkaratarjoilu). Paikalle käännyttäessä huomasin että kone käy vaikeesti, toinen sylinteri pätkien. Piti ajaa rehvakkaasti parkkiruutuun ja lähtiessä tehdä vielä pakilla peruutus. Nyt tiesi että jotuuu tdn hikipäässä polkea käyntiin väkijoukon keskellä niin mielummin varoen nurkantaa tutkimaan.

Kaasari tulvii. Ryyppynappia rämppämällä kohoa töhien neulan sai hetkeksi pitänään ja ajo sujui, kunnes lorotus taas alkoi. No pääsin takaisin töihin jotenkuten. Töiden jälkeen juppasin tiivisten ja kohon kanssa turhaan 30min parkkiksella. Lopulta jätin kammion tiivisteen pois ja pääsin ajaen kotiin.

Iha oikeat Pekarit, eikä koppiot. Ja sattu toisen kerran jo sama vika. Espoon roikkarallissa oli sama ahistus Pekarin kanssa.
orzykel
10
10

MATTI kirjoitti:
orzykel kirjoitti:Terve.

Onko juuri asennetut kaasuttimet vai onko niillä jo joskus todistetusti lepposasti ajettukin?

No Ostin pyörän 23.12 et eipä sillä hirveästi päässy käsittelee, ei ainakaan ottanu silmään kun kahvaa silloin vääntelin eli olettaen että
Eteenpäin ollaan ennen ainakin menty
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Terve
Saattaa nyt olla että siellä on pääsuutin tukossa tai vettä tms. mujua joka estää polttoaineen nousun neulapiirille...nyt kannattaisi ottaa ne kaasuttimet kätöseen ja aloitttaa puhdistus ja tietyt perussäädöt paikalleen. Laitan sulle yv:nä pienet ohjeet jolla pitäis alkuun päästä ja siitä sitten eteenpäin niin kysele lisää. Ohjeet on aikanaan kirjotettu juuri kaasuttimet ostaneelle lajitoverille perusasioiden tarkistamiseksi, mutta sama pätee sinun tilanteeseenkin ,mutta puhdistus ensin.
kelju m63
2000
2000

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Mujua toisessa kaasarin kohokammion pohjilla ja suuttimissa , pestiin ultralla molemmat kaasarit .
Huomenna laitetaan paikoilleen ja koelenkki eiköhän se siitä taas ala...
Ural M-61 , Ural M-63
orzykel
10
10

MATTI kirjoitti:Terve
Saattaa nyt olla että siellä on pääsuutin tukossa tai vettä tms. mujua joka estää polttoaineen nousun neulapiirille...nyt kannattaisi ottaa ne kaasuttimet kätöseen ja aloitttaa puhdistus ja tietyt perussäädöt paikalleen. Laitan sulle yv:nä pienet ohjeet jolla pitäis alkuun päästä ja siitä sitten eteenpäin niin kysele lisää. Ohjeet on aikanaan kirjotettu juuri kaasuttimet ostaneelle lajitoverille perusasioiden tarkistamiseksi, mutta sama pätee sinun tilanteeseenkin ,mutta puhdistus ensin.

Molemmat pohjat olen irrottanu ja putsannu ja eipä niissä mitään ihmeempää ollu. Mutta kiitos ohjeista koitan säätää niillä ja mikäli ei onnistu vien sen jollekki velhol ruuvattavaksi.. Alkaa olemaan vaan yli 10c lämpöö niin ajokuume nousee samaan tahtiin.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

orzykel kirjoitti:

Molemmat pohjat olen irrottanu ja putsannu ja eipä niissä mitään ihmeempää ollu. Mutta kiitos ohjeista koitan säätää niillä ja mikäli ei onnistu vien sen jollekki velhol ruuvattavaksi.. Alkaa olemaan vaan yli 10c lämpöö niin ajokuume nousee samaan tahtiin.
Missäpäin kotomaata tämä potilas lepää?
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

kalkkuna kirjoitti:Iha oikeat Pekarit, eikä koppiot. Ja sattu toisen kerran jo sama vika. Espoon roikkarallissa oli sama ahistus Pekarin kanssa.
:mrgreen: Terve

Kans sertifikaatio Pekarit, niin ja lirpake irti...

Kuva

Mutta ihmeliimalla tuo paikattiin...

IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
kalkkuna
4000
4000
Viesti:

irtiseoli.jpg
irtiseoli.jpg (208.05 KiB) Katsottu 4418 kertaa
Sepässe.
ottomatti
400
400

Viesti Kirjoittaja ottomatti »

Olisko Matti mahollista että lähettäsit mullekki ne pienet säätöohojeet. Tuola Hailuovossa eräs tarkkakorvainen lajitoveri kuunteli Tatjaanan käyntiä ja totesi että kaasuttimet kaipaisi hienosäätöä, mutta en oo hyviä säätöohojeita vielä K 68 malliin löytäny.

Tännään kotimatkalla nelostiellä kävi ennenkokematon tappaus kun vaununpuolimmaisen kaasarin luisti jumittu yläasentoon. Onneksi sattu olemaan liikennettä vain harvakseen, koska tilannehan oli hetken aikaa hallihtemattoman tuntuinen.
Luistin ja rungon välissä oli ollut joku vieras murunen, koska naarmu oli sen mallinen ja hiomalla täyty silotella pinta.
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Terve
Laitan yv;nä tulee ..kun päätät alkaa syventymään kaasuttimiin , niin irrota ne vaikka edellisenä iltana ja kaada bensat pois , ja vaikka huuhtele jollain puhdistusaineella esim . brakeclener tms. on sitten mukavampi käsitellä niitä kun ei niin bensaa loisku joka puolelle...näissä uusissa kohokammion tiivisteissä ei oikein tuota bensan kestävyyttä ole ajateltu,,ja siksi olisi hyvä jos kohokammion kumitiiviste saisi bensasta pestynä vetäytyä jonkin aikaa ,ennen kun sitä aletaan uudelleen asentamaan...laitan viestiä..
ottomatti
400
400

Viesti Kirjoittaja ottomatti »

Harasoo, kiitos Matti yv,stä :)
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Vastaa Viestiin