vw vikalukijaa..
vw vikalukijaa..
Terve
Nyt on paha paikka..rouvan pikku vw polo kiukuttelee..ja rouva kiukuttelee matille kun remppa ei etene...Eli tuollainen vw polo 2002 aut. alkoi polttaa abs valoa ja tietysti katsastusaika iski päälle. Kävin luettamassa vikakoodit paikallisessa (autoasi tms,) korjaamossa, ja herjas pyörän anturia ja oli polttanut 40A abs sulakkeen..no vaihdoin anturin ja säätelin sitä sopivalle etäisyydelle jne... sitten eilen käytin taas sitä eräällä vikalukijalla nollaa virheet, ja nythän se lukija ei löydä koko pumppua ollenkaan!! per..le!! eli nyt voisi syytää fyrkkaa ympäri hämeen vikalukijoita jotka heittää arvauksia mitä vaihdetaan tai sitten löytää heppu joka oikeesti jotain näistä ymmärtää ja omistaa sellaisen lukijan joka kertoo oikeasti mikä siellä mättää, ja sitten korjataan vain se mikä pitää...eli löytyisikö lajitoverien joukosta/tutuista sellaista kaveria?
Nyt on paha paikka..rouvan pikku vw polo kiukuttelee..ja rouva kiukuttelee matille kun remppa ei etene...Eli tuollainen vw polo 2002 aut. alkoi polttaa abs valoa ja tietysti katsastusaika iski päälle. Kävin luettamassa vikakoodit paikallisessa (autoasi tms,) korjaamossa, ja herjas pyörän anturia ja oli polttanut 40A abs sulakkeen..no vaihdoin anturin ja säätelin sitä sopivalle etäisyydelle jne... sitten eilen käytin taas sitä eräällä vikalukijalla nollaa virheet, ja nythän se lukija ei löydä koko pumppua ollenkaan!! per..le!! eli nyt voisi syytää fyrkkaa ympäri hämeen vikalukijoita jotka heittää arvauksia mitä vaihdetaan tai sitten löytää heppu joka oikeesti jotain näistä ymmärtää ja omistaa sellaisen lukijan joka kertoo oikeasti mikä siellä mättää, ja sitten korjataan vain se mikä pitää...eli löytyisikö lajitoverien joukosta/tutuista sellaista kaveria?
Re: vw vikalukijaa..
En tiiä onko apua mutta ainakin voit ihte nollata huoltovalon http://autobild.fi/uutiset/harmittaako- ... t-sen-itse
Re: vw vikalukijaa..
Tulevia tutkiskeluja varten kannattaa se 10e insvestoida obd2 piuhaan...
Re: vw vikalukijaa..
Se oli polttanut aiemmin abs sulakkeen 40 A , joten ajattelin vaihtaa toisen moottorin siihen abs pumppuun..ne pitäis olla kaiketi aika samoja vw: n muissakin pumpuissa..katsotaan...pahus kun mun wanha autodata on tuossa tiltanneessa läppärissä..siinä oli hyvät liittimien syöttöjen testikaaviot..pitää yrittää sen verta sitäkin paskaa elvyttää että sais datan auki..on tää pelleilyä..on se Simca onneksi käytössä..ei 56 vuotta sitten tuollaisia ongelmia tullut..ehkä muita..
Re: vw vikalukijaa..
Voipi olla että abs koodia ei pysty lukemaan tai nollaamaan millä tahansa yleis mokkulalla,
(ainakaan turvatyyny yms. vikoja ei monesti pysty nollaamaan niillä)
ainakin näyttävät kauppaavan VAG konsernin autoihin erikoistuneita laitteita esim ebayssa tai kiinassa.
(ainakaan turvatyyny yms. vikoja ei monesti pysty nollaamaan niillä)
ainakin näyttävät kauppaavan VAG konsernin autoihin erikoistuneita laitteita esim ebayssa tai kiinassa.
Re: vw vikalukijaa..
Sain tänään abs pumpun mootorin sieltä penaalista irti ja se oli vapaa pyörimään eikä näyttäny mitenkään palaneelta..puhdistin liitokset ja kokeilin sellaisenaan , ja eihän se valo sammu, vaikka auto ei liiku..eli ei ainakaan herjaa pyöränantureista..pitäis kai taas käydä pulittaa jollekin "koodarille" muutama kymppi jos sen laitteet pääsit lukee vikakoodin..tuo elinenkin on kumminkin aina ennen onnistunut ja jollain lailla kumminkin alan mies..mutta kokeillaan eri laitteilla vielä kerran ..että nää mua riepoo..
Re: vw vikalukijaa..
Moro.
Oli joskus vastaavanlaista vikaa Vitossa , otin akunjohdon irti niin viat häipy näytöstä .
Kannattaa koittaa ennen lähtöä johdonperään ...
Oli joskus vastaavanlaista vikaa Vitossa , otin akunjohdon irti niin viat häipy näytöstä .
Kannattaa koittaa ennen lähtöä johdonperään ...
Ural M-61 , Ural M-63
Re: vw vikalukijaa..
Saattaapi vaatia vagcomin ja läppärin perään että saa nollattua... Sellainen kyllä löytyisi, mutta matkaa taitaa olla turhan paljoa ajella nollaamaan yhtä valoa.
Re: vw vikalukijaa..
Mulla varmaankin ois sopiva ohjelma, mutta piuhasta ei nyt näy vilaustakaan. Yritän vielä etsiä. Motonetissa ois näköjään bluetooth obd2 mokkula kolmisenkymppiä, jolla onnistuu varmaan myös...
Re: vw vikalukijaa..
Joo, ja mokkulan lisäksi PlayStoresta OBD check Torque ohjelma, se maksullinen, hinta noin 3 euroo. Ja jotakin selviää.huuha kirjoitti:Mulla varmaankin ois sopiva ohjelma, mutta piuhasta ei nyt näy vilaustakaan. Yritän vielä etsiä. Motonetissa ois näköjään bluetooth obd2 mokkula kolmisenkymppiä, jolla onnistuu varmaan myös...
Re: vw vikalukijaa..
Se auttaa aina kun ottaa akun johdot pois paska vaan kun tulee yleensä takas kun laittaa johdot kiinnikelju m63 kirjoitti: Moro.
Oli joskus vastaavanlaista vikaa Vitossa , otin akunjohdon irti niin viat häipy näytöstä .
Kannattaa koittaa ennen lähtöä johdonperään ...
Re: vw vikalukijaa..
Paskat löytyny yleensä wv konsernin tuotteistajopesa kirjoitti:Se auttaa aina kun ottaa akun johdot pois paska vaan kun tulee yleensä takas kun laittaa johdot kiinnikelju m63 kirjoitti: Moro.
Oli joskus vastaavanlaista vikaa Vitossa , otin akunjohdon irti niin viat häipy näytöstä .
Kannattaa koittaa ennen lähtöä johdonperään ...
Ural M-61 , Ural M-63
Re: vw vikalukijaa..
Viimeksi sitä vikaa yritettiin lukea VCDS-code lukijalla..ja se ei löytänyt koko absia ollenkaan??? ..TU! näinä pilipali autoja!!!
Re: vw vikalukijaa..
Kollegalta Nurmijärven suunnalta löytyis varmaan toimiva lelu vikojen lukemiseen. Kyseessä olis tollanen Delphin analysaattori/läppäri. Tuntunut olevan ihan toimiva peli. Työpaikan parkkipaikalla sillä on useampi potilas analysoitu.
esim. Yhteen MB:hen löyty varaosakoodi osaan mitä suomen Mesemiehet ei tunnistanut ollenkaan. Siinä oli sit työkaverilla huuli pyöreänä kun Veholla eivät osanneet Meseä korjata ja työpaikan autonosturilla homma tulikin kuntoon. Kyseessä oli joku alipainesäiliö monine letkuineen minkä sai kuitenkin tilattua sieltä marmoritiskiltä osakoodilla.
esim. Yhteen MB:hen löyty varaosakoodi osaan mitä suomen Mesemiehet ei tunnistanut ollenkaan. Siinä oli sit työkaverilla huuli pyöreänä kun Veholla eivät osanneet Meseä korjata ja työpaikan autonosturilla homma tulikin kuntoon. Kyseessä oli joku alipainesäiliö monine letkuineen minkä sai kuitenkin tilattua sieltä marmoritiskiltä osakoodilla.
Re: vw vikalukijaa..
Minä en piuhoja löytänt, mutta kaverilla autossa kyllä pyörii yleismallinen lukija. Sillä vois tietysti kokeilla?
Re: vw vikalukijaa..
No tämä pikku volkkarin polo ei jätä mua rauhaan...nyt näyttää että se motonetin abs anturi olisi rikki, en ainakaan saa siitä sellaisia mittausarvoja mitä kuulemma pitäis saada..mutta haluaisin mitata myös anturille tulevan johdon kunnon ja johtaako se johto mihinkään ennen kun kytken uuden pyöränanturin. ja siinä tarvis helppiä..sain ohjeita että sen johdon liitos olisi pyöränkotelossa suojien alla..no eipä ole, vaan sukeltaa pyykimienkoteloon ja siitä sitten jonnekin kaukaisuuteen..mutta jos voisin mitata sen johdon kunnon/yhteyden jostain liittimestä abs/ecu niin saisi varmuuden että on ehjä..mutta en löydä huonolla lontoolla/saksalla sellaista kytkentäkaaviota josta saisin nuo mittauspisteet /liitimen josta mitata..eli jos joku maailmanmies löytää vw polo 2002--- abs kytkentäkaavion niin olisin erittäin kiitollinen..mulla on tietysti wanhassa läppärissä autodata jossa nuo kaaviot oli..mutta sekin perk..leen läppäri on tiltissä..
Re: vw vikalukijaa..
Tuollahan noita olis..mutta ei tuo venäjä oikein taivu multa...
http://vwts.ru/brake/abs_esp_service_rus.pdf
http://vwts.ru/brake/abs_esp_service_rus.pdf
Re: vw vikalukijaa..
Terve
...ja tyhmästä päästä kärsi taas koko ruumis..eihän mun tarvinnut sitä liitosta etsiä kun mittasin kaikkien abs yksikön pinnit ja sieltä löyty kontakti anturin johdon anturinliitos nastoihin eikä johdot ollut kekenään kontaktissa eikä kummatkaan maissa, eli silloin johto pitäis olla ehjä...eli nyt huomenna taas uusi pyöränanturi ja mittari kiinni anturin pinneihin ja pyörittäen napaa, pitäis jotain sykliä ulos tulla..tai sitten ollaan taas apeina...ei siinä abs-yksikön liittimessä niin paljon pinnejä oo ,että eiköhän ne saa mittauksissa pääteltyä että kaikki tulee perille, vaikka kyllä se kaavio tuon yksikön liitoksista helpottas...
...ja tyhmästä päästä kärsi taas koko ruumis..eihän mun tarvinnut sitä liitosta etsiä kun mittasin kaikkien abs yksikön pinnit ja sieltä löyty kontakti anturin johdon anturinliitos nastoihin eikä johdot ollut kekenään kontaktissa eikä kummatkaan maissa, eli silloin johto pitäis olla ehjä...eli nyt huomenna taas uusi pyöränanturi ja mittari kiinni anturin pinneihin ja pyörittäen napaa, pitäis jotain sykliä ulos tulla..tai sitten ollaan taas apeina...ei siinä abs-yksikön liittimessä niin paljon pinnejä oo ,että eiköhän ne saa mittauksissa pääteltyä että kaikki tulee perille, vaikka kyllä se kaavio tuon yksikön liitoksista helpottas...
Re: vw vikalukijaa..
No niin..nyt on englannista tullut "uusi" abs yksikkö kiinni ja valo sammui ,aiemmalla pumpulla ei ,vaikka järjestelmän "buuttas" mutta ajossa syttyy...tietokone nörtit sanoo että pitäis tuo uusi yksikkö koodata tähän autoon ...voi v..ttu näitä leluja! Jos nyt ei löydy koodaajaa..niin mitä piuhoja ja ohjelmia pitää hankkija ja mistä että näiden lelujen kanssa ihmisen lapsi pärjää??? nyt tarvis helppii.. rouva kohta mut nylkee jos tuo polo ei ala olla ajossa....
Re: vw vikalukijaa..
Miten se tunnistin toimii? lyö johdot yhteen niin sammuu valo
Re: vw vikalukijaa..
Itsekin tämän on saman ongelman kanssa tullut kamppailtua, niin laitan mietteitä tänne, vaikka auto on aivan eri (BMW e23 vm.1983). Tässä on siellä renkaan päässä kela ja magneetti ja abs kehä on sellainen pykälärengas. Sieltä pitäisi yleismittarilla mitatessa tulla 1000 ohmia noin suunnilleen. Ja rengasta pyöritettäessä 0,1-1 V AC:ta, siis kanttiaaltoa. Anturi voi näyttää oikeita lukemia (ohmeissa) vaikka sieltä ei tule vaadittavaa signaalia. Ne voi ottaa pois ja puhdistaa, mutta ovat mielettömän lujassa ja muovia tottakai.
-eeko
-eeko
Re: vw vikalukijaa..
Joo toi ohjelmointi ilmesty kait joskus 2000 luvun alun saksalaisiin. Ite tappelin aikoinaan opel astran 1999 kanssa kun menin vaihtamaan tyhjäkäynnin säätömoottorin. Eihän se osannu säätää ite itseään... onneks olin laittanu pöydälle vanhan niin sain siitä mitattua oikean etäisyyden ja säädettyä uuden. Että kaiken ne osaa kusta...
Re: vw vikalukijaa..
Joo niin se mun mielestä on myös. Nuo vanhan ajan laitteet on toteutettu eepromilla.
-eeko
-eeko
Re: vw vikalukijaa..
Terve
Nyt on polo taas mukana pelissä...vikakoodilukijamies (herran lähettiläs, näissä hommissa..)käväsi kylässä ja suti..suti..laittoi kokoonpanon kuntoon ja havaitsi samalla vielä että yksi pyörä ei antanut pulssia..kokeilin heilutella anturin läheisyydessä magneettia ja pulssi tuli perille...sitten wanhaa laakeririkkoista pöyrännapaa ja taas tuli pulssi, eli se halpa tarvike navan laakerin magneettirengas oli menettänyt magneettisuutensa..vaihdoin eilen iltasella uuden navan ja nyt kaikki pelaa...Jes! ei ehtinyt rouva mua nylkee, pulu is back!..
Nyt on polo taas mukana pelissä...vikakoodilukijamies (herran lähettiläs, näissä hommissa..)käväsi kylässä ja suti..suti..laittoi kokoonpanon kuntoon ja havaitsi samalla vielä että yksi pyörä ei antanut pulssia..kokeilin heilutella anturin läheisyydessä magneettia ja pulssi tuli perille...sitten wanhaa laakeririkkoista pöyrännapaa ja taas tuli pulssi, eli se halpa tarvike navan laakerin magneettirengas oli menettänyt magneettisuutensa..vaihdoin eilen iltasella uuden navan ja nyt kaikki pelaa...Jes! ei ehtinyt rouva mua nylkee, pulu is back!..
Re: vw vikalukijaa..
Moro.
Onneksi Olkoon , ettei emäntä höyhentänyt sua ja sait "Pulun" liikkuun
Tallissa tottunut vaikeuksien kautta voittoon ja nyt sama käy Poloonkin.
Onneksi Olkoon , ettei emäntä höyhentänyt sua ja sait "Pulun" liikkuun
Tallissa tottunut vaikeuksien kautta voittoon ja nyt sama käy Poloonkin.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: vw vikalukijaa..
Sama homma täällä, asia kunnossa. Eilen tuli abs anturi, laitoin paikalleen, valo sammui. Tänään konttorille ja leima.
-eeko
-eeko