Takaiskaria ei taida turvallisesti saada purettua atomeiksi ilman sopivaa jousipuristinta ?
Mahtaisiko Jyvässeulta löytyä keneltäkään puristinta millä pari Dneprin takaiskaria saisi purettua osiin huoltoa/maalausta varten ja sitten takaisin kasaus ?
Takaiskarin purkaminen ?
Re: Takaiskarin purkaminen ?
Poraa lautaan soppeli reikä ja purista kasaan
Re: Takaiskarin purkaminen ?
Ohessa oma viritys.
Wecu
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Ohessa linkkejä vanhoihin multimedioihin.
https://goo.gl/photos/2zAQHBAbQw7CCnvY6
Kuvia
https://goo.gl/photos/YJrHJLyw9EugbrYEA
Re: Takaiskarin purkaminen ?
Täältä löytyy.
P O5O 49O6997
P O5O 49O6997
- Liitteet
-
- Jousipuristin 2.jpg (166.11 KiB) Katsottu 3759 kertaa
-
- Jousipuristin.jpg (147.53 KiB) Katsottu 3760 kertaa
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Re: Takaiskarin purkaminen ?
Jees, tällä Harrikin puristimella ne purkautuivat nätisti!
Nyt vasta hokasin, nämähän ovat eriparia ?!? Vai onko alunperin sivuvaunun kanssa toisellapuolen jompikumpi näistä iskareista ?
Jos jollain pyörii jompaa kumpaa iskarityyppiä muistuttava alaosa nurkissa, niin voisin olla kiinnostunut. Saisi molemmille puolin samannäköiset tötteröt.
Nyt vasta hokasin, nämähän ovat eriparia ?!? Vai onko alunperin sivuvaunun kanssa toisellapuolen jompikumpi näistä iskareista ?
Jos jollain pyörii jompaa kumpaa iskarityyppiä muistuttava alaosa nurkissa, niin voisin olla kiinnostunut. Saisi molemmille puolin samannäköiset tötteröt.
Re: Takaiskarin purkaminen ?
terve
Noita alasäädön kiinnikkeitä on toteutukseltaan muutamaa mallia. tuo vas. on eräs malli joka näyttää alkuperäiseltä , ja tuo oik. muuten mutta jousen säätörengas taitaa olla hieman muokattu...riippuen tuleeko mopo soolo käyttöön vai raskaampaan niin olen itse tehnyt niin että hitsaan tuon oik. puolemmaisen tyyppisen rajoitin tapin alemmas tuohon alaputkeen ja käytän alkuperäistä (vas. puolen) kiristin rengasta siinä säätönä. silloin voi vielä lisätä koroketta jos tilanne käytön suhteen muuttuu, mutta silloin säätö riittää kyllä ja jouston saa oikeesti ehjällä jousella toimimaan yllättävän hyvin. Nuo iskarit on muuten ihan mukavat kun ne voi aina rempata ja öljyjen laadulla säätää vaimennusta. Alkujaan ne on vaan pirun jämäkät..ja jousen säädöt mitoitettu järeemmän käytön mukaan. eli käytön mukaan modaa ne säädöt samanlaiseksi ,itse olen aina keventänyt jousijännitystä asettamalla säädön min. jännitysmahdollisuuden kevyemmäksi.
Noita alasäädön kiinnikkeitä on toteutukseltaan muutamaa mallia. tuo vas. on eräs malli joka näyttää alkuperäiseltä , ja tuo oik. muuten mutta jousen säätörengas taitaa olla hieman muokattu...riippuen tuleeko mopo soolo käyttöön vai raskaampaan niin olen itse tehnyt niin että hitsaan tuon oik. puolemmaisen tyyppisen rajoitin tapin alemmas tuohon alaputkeen ja käytän alkuperäistä (vas. puolen) kiristin rengasta siinä säätönä. silloin voi vielä lisätä koroketta jos tilanne käytön suhteen muuttuu, mutta silloin säätö riittää kyllä ja jouston saa oikeesti ehjällä jousella toimimaan yllättävän hyvin. Nuo iskarit on muuten ihan mukavat kun ne voi aina rempata ja öljyjen laadulla säätää vaimennusta. Alkujaan ne on vaan pirun jämäkät..ja jousen säädöt mitoitettu järeemmän käytön mukaan. eli käytön mukaan modaa ne säädöt samanlaiseksi ,itse olen aina keventänyt jousijännitystä asettamalla säädön min. jännitysmahdollisuuden kevyemmäksi.
Re: Takaiskarin purkaminen ?
Ohessa pari kuvaa..tuossa on yksi alkuperäinen säätöasetus ja on myös sellainen jossa vain haitta kuten olen tehnyt tuohon omaan vwk kökötykseen..omassa on säätö alimmassa makein kun soolona ajaa ja tuolla tiukalla menee vaunulla kuormattunakin kivasti ja iskari vielä oikeesti joustaa...