Samaan hintaan saa myös Motoxin 20-50w MP-öljyä, missä lämmönkesto varmaankin parempi kuin autoöljyssä.mti kirjoitti:Onko kokemuksia tästä öölistä? Mahtaisiko olla hyvä itäboxeriin kun kuitenkin vanhoihin vekottimiin tarkoitettu? Melko edukas pönikkä olisi.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/592062/ ... -20W-50-5l
öljyt?
Re: öljyt?
k pyöränn öljyt
Mites öljymäärät ja laadut k pyörässä?
Re: k pyöränn öljyt
Asiasta löytyy paljonkin tietoa -> http://uralroikka.fi/pulinat/viewtopic. ... %C3%B6ljyt
Edit CF: yhdistin viestiketjut
Edit CF: yhdistin viestiketjut
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: öljyt?
Ural vm94, 650. Öljytilavuudet ?
Moottori ? Vaihteisto ? Perä ?
Jossakin ne ylhäällä oli ...josskin .
Moottori ? Vaihteisto ? Perä ?
Jossakin ne ylhäällä oli ...josskin .
Re: öljyt?
Moro.
Otin puhelimen kameralla kuvan .
Kulkee mukana jossei päähän mahdu tietoo.
Otin puhelimen kameralla kuvan .
Kulkee mukana jossei päähän mahdu tietoo.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: öljyt?
Kiitos ! toi vaihteisto ja perä ö-määrä askarrutti.
Re: öljyt?
Jos siellä perässä on entuudestaan ollut jotain öljyä niin kannattaa tyytyä noin 90ml vaihtotäyttöön. Sinne peränrattaisiin yms. koloihin jää aina hieman öljyä ja kaikki tuon 130ml ylimenevä tulee valumaan vanteelle.
Re: öljyt?
näin siinä käy.kuten kootteri totesi...kuivaan perään (siis korjattuun tai uuteen) 105..max.110 ml kaikki sen ylimenevät saa takaisin vanteelle tai jarruihin..
Re: öljyt?
Pitääpä muuten kertoa, kun aikoinaan nuore(mpa)na ajelin Rambler Americanilla.
Oli joku säästänyt jarrukenkien kanssa. Kun pinta oli loppunut, niin rummun ja kengän väliin oli mätkäisty vaseliina. Se metalli metallia vasten kun oli turhankin hätäinen pysäyttäjä, ja vassu miedonsi sopivasti tehoa...
Oli joku säästänyt jarrukenkien kanssa. Kun pinta oli loppunut, niin rummun ja kengän väliin oli mätkäisty vaseliina. Se metalli metallia vasten kun oli turhankin hätäinen pysäyttäjä, ja vassu miedonsi sopivasti tehoa...
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: öljyt?
Siinäpä ratkaisu jarru ongelmiin ei muutakun perä öljyä täyteen niin tulee voitelua sopivasti
Re: öljyt?
Eli mikä se on oikea määrä K 750 moottori ja vaihteisto ja M72 perä...?
Re: öljyt?
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: öljyt?
Ja sillä oletuksella, ettei ole vaihdettu syvempää öljypohjaa ja pakkilaatikkoa...
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: öljyt?
Tietysti isompi pohja ja pakkilaatikko....
Re: öljyt?
Sitten laitat 2,5 litraa, jonka jälkeen hienosäätö tikun näyttämän mukaan. Ja jonnekin ylös se lopputulos...
Ukrainalaisen pakkilootan (Dnepr) tilavuus löytyy tästä ketjusta selaamalla.
Ukrainalaisen pakkilootan (Dnepr) tilavuus löytyy tästä ketjusta selaamalla.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Mitä öljyä K:lle ?
Varmasti usein käsitelty aihe, mutta kun en voorumilta oikein löytänyt vastausta niin kysynkin. Vanhat parrat lienee kertoo oikean totuuden johon olenkin valmis jo etu käteen uskomaan.
Mitä öljyä K750 M (vm 66) moottoriin-laatikkoon-perään ?
Normaali käyttö. Säännölliset huollot ja rauhallista menoa periaattella mennään rauhassa niin päästään pidemmälle.
Neuvoja vailla oleva juuri Dnepr tartunnan saanut....
Mitä öljyä K750 M (vm 66) moottoriin-laatikkoon-perään ?
Normaali käyttö. Säännölliset huollot ja rauhallista menoa periaattella mennään rauhassa niin päästään pidemmälle.
Neuvoja vailla oleva juuri Dnepr tartunnan saanut....
Re: Mitä öljyä K:lle ?
Moottoriin kesällä hyvälaatuista mielummin kuumiin ilmajäähymoottoripyörä koneisiin tarkoitettua 20/50 tai 20/60 öljyä, kallis mutta hyvä on redline, mutta muutkin käy. Laatikkoon tavan 75/90 GL 4 vaihteistoöljyä, ja perään samaa tai jos haluu parempaa /pysyvämpää,niin perään redline " marjapuuroo"
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590076/R ... roof-946ml
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590076/R ... roof-946ml
Re: öljyt?
Moi!
Öljynvaihto menossa.
Päästin öljyt justiinsa ulos ja kauhukseni huomasin, että tulitikkuaski, jonka pohjaan merkkailin joskus öljymäärät, on joku ruoja mennyt hukkaamaan tai ehkä jopa varastamaan!
Muistini mukaan öljymäärät olis nuo allaolevat, mutta joku osais varmaan varmistaa vielä..?
Pyörä 650 Dnepr MT-9 vm1972;
Kone: 2.2L
Laatikko(pakillinen): 1.5L
Perä: 0.135L
Öljynvaihto menossa.
Päästin öljyt justiinsa ulos ja kauhukseni huomasin, että tulitikkuaski, jonka pohjaan merkkailin joskus öljymäärät, on joku ruoja mennyt hukkaamaan tai ehkä jopa varastamaan!
Muistini mukaan öljymäärät olis nuo allaolevat, mutta joku osais varmaan varmistaa vielä..?
Pyörä 650 Dnepr MT-9 vm1972;
Kone: 2.2L
Laatikko(pakillinen): 1.5L
Perä: 0.135L
Re: öljyt?
Voihan sitä vaikka lopullisen öljymäärän tarkistaa tikuistakin , kun dneeprissä semmoset on joka reiässä. Huom.tikkua ei kierretä pohjaan vaan jätetään huulille tarkistusvaiheessa.
T.hh
T.hh
Re: öljyt?
Perään jossa on ollut jo öljyt niin lisää vain 0,09l, muuten vuotoriski kasvaa liiaksi.
Edit CF: korjasin 0,9l ->0,09l eli vajaa litra vajaaksi desiksi.
Edit CF: korjasin 0,9l ->0,09l eli vajaa litra vajaaksi desiksi.
Re: öljyt?
Taisin muistaa tilavuudet oikein kun kohdilleen meni. Perän öljyt vaihtuu rutiinilla koska
vaihdan ne aika usein ja aina kahteen kertaan. Eli ajan jokusen kilsan uusilla öljyillä ja valutan heti ajon jälkeen pois. Ja sitte taas uutta öljyä tilalle.
Millaisia öljynvaihtovälejä ootte pitänyt?
Mä oon pyrkinyt n.1000km välein vaihtelemaan koneeseen ja laatikkoon. Perässä samoilla öljyillä n.500km.
vaihdan ne aika usein ja aina kahteen kertaan. Eli ajan jokusen kilsan uusilla öljyillä ja valutan heti ajon jälkeen pois. Ja sitte taas uutta öljyä tilalle.
Millaisia öljynvaihtovälejä ootte pitänyt?
Mä oon pyrkinyt n.1000km välein vaihtelemaan koneeseen ja laatikkoon. Perässä samoilla öljyillä n.500km.
Re: öljyt?
Väärän rahan paluu...
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590133/T ... T-S-20W-50
Tai oikeeta kamaa tää on, hyvä tavara ei kuole pois.
Tässä oli pari vuotta ettei ollu halpaa 20w50 mineraalisoppaa tarjolla ku Biltemassa. En ollu aiemmin hokannu että TB tekee tämmöstä. Hyvä homma.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590133/T ... T-S-20W-50
Tai oikeeta kamaa tää on, hyvä tavara ei kuole pois.
Tässä oli pari vuotta ettei ollu halpaa 20w50 mineraalisoppaa tarjolla ku Biltemassa. En ollu aiemmin hokannu että TB tekee tämmöstä. Hyvä homma.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: öljyt?
Tuolla ajoi kaikki, joilla oli ns.hukkaava öljyn kierto (=brittipyörä). Hyvä että tuota saa taas, hintakin kohdallaan.
-eeko
-eeko
Re: öljyt?
Oon tätä kaatanut koneeseen ite kesät talvet, oli lie oikeeta tai väärää?
https://www.tokmanni.fi/oljyt-autoiluun ... 0328540/dp
Mikä etu tossa 20w50ssa on ko en kauheesti oo perehtynyt noihin?
https://www.tokmanni.fi/oljyt-autoiluun ... 0328540/dp
Mikä etu tossa 20w50ssa on ko en kauheesti oo perehtynyt noihin?
Re: öljyt?
Teboil Silver Classic GT-S 20W-50 ...
Lisäksi se on loistava valinta ilmajäähdytteisiin moottoreihin sekä märkäkytkimellä varustettuihin moottoripyöriin ja niiden vaihteistoihin.
Pitänee soittaa Veijo Tepoilille ja kysyä, käykö tuo myös puolimärille kytkimille!
Lisäksi se on loistava valinta ilmajäähdytteisiin moottoreihin sekä märkäkytkimellä varustettuihin moottoripyöriin ja niiden vaihteistoihin.
Pitänee soittaa Veijo Tepoilille ja kysyä, käykö tuo myös puolimärille kytkimille!
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: öljyt?
Mikä JASO sen pitää olla? Tuo on perus MA-luokkaa eli normaaleille märkäkytkimille kelpoa.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: öljyt?
Tuo 15w40 on hyvää kamaa läpi vuoden. 20w50 on kuuman kelin ölppää ja tuo 40 -> 50 nosto on lähinnä kai hellepäiville etu (niitähä meillä Suomessa piisaa). Kummatki on mineraali tavaraa mikä on ilmajäähyssä etu. Tosiasiassa melkeen kaikki toimii - ei moottoreihin kaadettu 50 vuotta sitte mitään superkamaalca kirjoitti:Mikä etu tossa 20w50ssa on ko en kauheesti oo perehtynyt noihin?
Kunhan ei laita halpaa puolisynteettistä mömmöä koneeseen. Halpis öljyt on tehty nestejäähykoneisiin missä ei pääse syntymään suuria pistelämpöjä. Niistä tulee kuraa kuumassa ja menettävät suht nopsaan ominaisuuksiaan tahraten koneen.
Sitte jos on rahaa niin ilmajäähy koneisiin tehtyjä täyssynteettisiä öljyjä on myös helposti saatavilla. Tunnetaan "Harrikka" öljyt luokkana. Itäpärränki kone tykkää samasta sopasta.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: öljyt?
Njaa, kyllä -50 on perusteltu kaupunkiajoon Suomenkin suvessa näissä ajoviimajäähdytteisissä. Tuppaa käymään aika kuumana kun on useammat liikennevalot kylässä
Samasta syystä ei tosiaan normaaleja autoöljyjä, ne ei kestä ajoviimajäähdytteisen mp'n lämpötiloja.
Ja paras öljy on se, missä purkissa lukee ESTER. Se on se kestävin. Joka suhteessa.
Samasta syystä ei tosiaan normaaleja autoöljyjä, ne ei kestä ajoviimajäähdytteisen mp'n lämpötiloja.
Ja paras öljy on se, missä purkissa lukee ESTER. Se on se kestävin. Joka suhteessa.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Re: öljyt?
Liekö Ramblerkuskien perinne, säästää jarruissa? Sain muuten halvalla!cedricfan kirjoitti:Pitääpä muuten kertoa, kun aikoinaan nuore(mpa)na ajelin Rambler Americanilla.
Oli joku säästänyt jarrukenkien kanssa. Kun pinta oli loppunut, niin rummun ja kengän väliin oli mätkäisty vaseliina. Se metalli metallia vasten kun oli turhankin hätäinen pysäyttäjä, ja vassu miedonsi sopivasti tehoa...
Mulla oli Ramsussa jarrut vaan toisessa etujarrussa. Kun itsellä ei ollut vielä korttiakaan, tahtoi olla että kuskeja "kului" kuski per reissu. Asiaa ei helpottanut että kolmivaihteisen manuaalivaihteen vivut eivät tahtoneet pysyä paikoillaan, ts. käytiin ahkerasti konehuoneessa asennuskeikalla. Sittemmin keksin köyttää ne rautalangalla kiinni. Mut Clarioni pauhasi ja tytöt kikatti takapenkillä. Ramsu löysi sittemmin uuden kodin ja se korttikin tuli aikanaan. Ja kikattajia kyydittiin ihan vaan Fiiatilla.
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
ex. IC -56, ex. 8.103-10