Ajamaton vai ei?
Ajamaton vai ei?
Tollainen sattui silmään...
http://www.tpm.fi/index.php?productID=699
Periaatteessa ajamattoman näköinen mut sit toisaalta ei. Onko jossain ollut kromivanteita alunperin?
Takaiskareissaki kromia.
Siisti peli silti mut hintaki kohallaan...
http://www.tpm.fi/index.php?productID=699
Periaatteessa ajamattoman näköinen mut sit toisaalta ei. Onko jossain ollut kromivanteita alunperin?
Takaiskareissaki kromia.
Siisti peli silti mut hintaki kohallaan...
Re: Ajamaton vai ei?
Terve
Export malli...
Ps Lahest löytyy tollanen ajossa
Export malli...
Ps Lahest löytyy tollanen ajossa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Ajamaton vai ei?
Lyhyt kuvaus:
Uusi ajamatom URAL Sivuvaunulla, täydellinen, saa kilpiin verot maksettu, valmistettu 70 luvulla,
Moro.
Kopioitu toi ilmoituksen teksti. Valmistus vuosi ei pidä paikkaansa , paljon nuorempi versio.
Uusi ajamatom URAL Sivuvaunulla, täydellinen, saa kilpiin verot maksettu, valmistettu 70 luvulla,
Moro.
Kopioitu toi ilmoituksen teksti. Valmistus vuosi ei pidä paikkaansa , paljon nuorempi versio.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Ajamaton vai ei?
Mun silmään tää on pitkään seissy uus pyörä ja olisin kans valmis uskomaan että kampe tehty iha 70-80 vaihteeseen. K30x, neliövilkku, erilliset katkaisijat, vintakekuaffakumit ja banaanipenkki katos 80-luvulla. Exportit oli kromi kehillä. Kromi iskari oli mulle uus juttu.
Tarkka valmistusvuosi kyllä kiinnostas.
Tarkka valmistusvuosi kyllä kiinnostas.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ajamaton vai ei?
Onks muoviputsari tullut export malliin jo ennemmin koska mulla 86ssa on peltivati? Mulla kyllä siinä banaanipenkki kans. Lie kans ollu joku vientimalli koska oli kromi lamppu ja englanniksi katkaisijat ne isomman malliset. Vilkut pyöreät.
Re: Ajamaton vai ei?
Näissä herää aina kysymys onko ollut rekisterissä? Jos ei ole ollut rekisterissä missään maassa niin ei saa rekisteriin vaikka on tullattu.
Re: Ajamaton vai ei?
Eiks uusimmassa roikkalehessä ollu juttu jossa samanlainen case ja meni rekisteriin. Tää helpompi ko ei tartte päästöjen kans selvitellä?
Re: Ajamaton vai ei?
Pitää hakea poikkeus päätös Trafilta että saa rekisteriin ja se ei aina ole kovin helppoa. Toihan on hinnoteltu niin että on täysin kunnossa ja rekisterissä.
Re: Ajamaton vai ei?
On tuo mopo nyt sitten mikä hyvänsä , tarkaan katsoen hieman epäilyttäviä kohtia.."uudeksi mopoksi" ,,niin hintahan on kumminkin ihan utopiaa. Jotta tuosta tulisi hyvä ja varmatoiminen mopo ,niin siihen menee se sama 1000 eur. mikä menee halvempiin rekisteröityihin listamopoihin mitä kyllä löytyy tonnin molemmin puolin..eli ainoa mielenkiintoinen asia tuossa on tuon historia..että mistä tullut ja kuka tuon on ajanut tuohon kuntoon...tämä mun mielipide vaan.
Re: Ajamaton vai ei?
Oliko se niin, että Konela vaihtoi tuon pitkän satulan maahantuomiinsa?
Re: Ajamaton vai ei?
Eikös ne vaihtanut niitä kaalimatoja että nuoriso tykkäis timos taitaa muistaa
Re: Ajamaton vai ei?
Puolaan ne kantsis ajaa pyörät...melko järkyttävä hinta... new like lommokin vaunun keulassa
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=5621
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=5621
Re: Ajamaton vai ei?
Moro.
Tässä näkyy 70 luvun Ural (ylikuva) ja joi "ajamaton" malli.
Aikalailla eroavuuksia runko,ym...
Tässä näkyy 70 luvun Ural (ylikuva) ja joi "ajamaton" malli.
Aikalailla eroavuuksia runko,ym...
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Ajamaton vai ei?
Milloon näihin tuli nuot 12v laturit? Kyllä tuo vanhempi runkoinen on paljon hienomman näköinen
Re: Ajamaton vai ei?
Moro.
Tässä vielä yks -71v .Tällä ajellaan vielä monta km.
Tässä vielä yks -71v .Tällä ajellaan vielä monta km.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: Ajamaton vai ei?
Tuo on mallia M 67-36. Eka 12 volttinen, jostain syystä laturi vaan maalattu mustaksi. Ilman putsari voi olla myös pellistä tehty. Tanko on matala eli ei vielä kainalonkuivatusmallinen . Irtokatkaisimet joista toinen ei oo originaali.
Ihan oikea ja tehtaan mukainen muuten . Voi olla 80 luvun alustakin koska on tuo pitkä satula.
T.hh
Ihan oikea ja tehtaan mukainen muuten . Voi olla 80 luvun alustakin koska on tuo pitkä satula.
T.hh
Re: Ajamaton vai ei?
74 alkaen lie ollu jo 12v osassa. Eiks samalla tullu dnepriin kans MT-10 ja ae eka 12v?
Näkyy M-67.36 76-83 vuosina tehyn tolla rungolla siis
Näkyy M-67.36 76-83 vuosina tehyn tolla rungolla siis
Re: Ajamaton vai ei?
Ruotsalaisen kerhon mukaan. 1973 kommer modell M67 vilken har 12 voltselektronik samt mycket bättre bakfjädring, man uppgraderar även förgasarna till den mer tillförligtliga modellen K302. 1976 ökar antalet hästkrafter ifrån 32 till 36 och modellen får namnet M67-36.
Re: Ajamaton vai ei?
Kampe on Bensowin konsernin jäämistöä. Meinasivat aloittaa Uralin maahantuonnin 70-luvulla (kun Konelalta loppu usko). Jäi vaiheeseen.
Eli iha ~40V Suomi pyörä kyseessä. On myynnissa rahaa vastaan.
PS soittamalla selviää.
Eli iha ~40V Suomi pyörä kyseessä. On myynnissa rahaa vastaan.
PS soittamalla selviää.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ajamaton vai ei?
Nämä ovat kovin "mysteerisiä" juttuja ja uskon tuohon Kalkkunan kommenttiin.kalkkuna kirjoitti:Kampe on Bensowin konsernin jäämistöä. Meinasivat aloittaa Uralin maahantuonnin 70-luvulla (kun Konelalta loppu usko). Jäi vaiheeseen.
Eli iha ~40V Suomi pyörä kyseessä. On myynnissa rahaa vastaan.
PS soittamalla selviää.
Konelan maahantuomat Uralit olivat M63 mallisia, ensimmäiset hyttysverkko öljynputsarilla ja viimeiset ihan oikealla öljynputsarilla.
Tuo kuvan pyörä taitaa olla M67 mallia (runko suora kuskin alapuolella ja erillinen nopeusmittari, ei upotettu ajovalon sisään.)
Konela vaihtoi osiin tuomistaan pyöristä pitkän penkin, mutta M67 tehtiin ilmeisesti alunperin pitkällä penkillä.
Urali lienee tehnyt ns. "Export" malleja, esim Konelan Uraleissa oli kromatut vannekehät ja kromatut takaiskareiden "alakupit". Iskareiden yläkupit olivat samanvärisiä kuin pyörätkin.
Oheisessa kuvassa Konelan jälkiasentama penkki.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Ajamaton vai ei?
En minäkään tienny, mutta uteliaana soitin ja juttelin myyjän kanssa, jolloin selvis mistä kyse.timo999 kirjoitti:uskon tuohon Kalkkunan kommenttiin
Bensow kokos Tomos moottorilla Soliferia niin ne oli tuntosarvet pitkällä itäänkipäin. Ymmärsivät kuitenki olla alottamatta Uralin kanssa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ajamaton vai ei?
Kyllähän toi ois hieno olla historian puolesta museokilpisenä liikkeellä suomessa. Satuikko kysyyn onko niillä mitään paprua millä tuon vois kilpiin yrittää vääntää?
Re: Ajamaton vai ei?
Pirkule! Lahen Veijon kanssa sais hyvät sodat kun tuon ajais viereen, ja alkais kertomaan pyörän historiaa
Re: Ajamaton vai ei?
Iha saa alottaa ensirekisteröinnillä. Myyjä kertoo lisää. Olisha se hauskaa ku kampe ensirekiseröitäis museoon.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ajamaton vai ei?
Sitten siitä tulee vm. 2017. Kivat nämä kotomaiset pykälät. Jos ei ole missään ikinä aiemmin rekisteröity, niin silloin sen pitää täyttää ensirekisteröintiajankohdan määräykset...kalkkuna kirjoitti:Iha saa alottaa ensirekisteröinnillä. Myyjä kertoo lisää. Olisha se hauskaa ku kampe ensirekiseröitäis museoon.
Museorekisteriin periaatteessa pitäisi onnistua, siinä kun "riittää" että pystyy vakuuttavasti osoittamaan että valmistusajankohdasta on kulunut 30 vuotta, sen osoittaminen tämän kohdalla pitäisi olla enemmän kuin helppoa. Siinäkin mielessä huvittaisi, jos näin tekisi/onnistuisi, niin varmaan olisi eka joka ensirekisteröidään museokilpiin, ilman aiempaa historiaa...
Se tuossa on kyllä hauskaa että ensirekisteröinnissä ja museorekisteröinnissä puhutaan aivan eri asiasta ajoneuvon iän määräytymisen suhteen, autojen kohdalla tuo ei enää jaksa yllättää kun itsellänikin on omistuksessa kolme autoa missä valmistumisen ja ensirekisteröinnin välissä on pari vuotta...
IC on itäpyöristä paras...
Re: Ajamaton vai ei?
Olikoha pari viikkoa sitte kun ensirekisteriin livahti +25 vuotta vanha Suomessa jumissa ollu kampe. Vaatimustaso oli otettu valmistusajankohdan mukaan. Kuvissa IC pönötti kilvet paikollaan
Ei, en tiedä miten taikatemppu tehtiin. Mutta rahapaali ja lehmän hermot saattaa auttaa. Luulisin.
Ei, en tiedä miten taikatemppu tehtiin. Mutta rahapaali ja lehmän hermot saattaa auttaa. Luulisin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ajamaton vai ei?
^Eikös se ollut ollut muualla rekisterissä aiemmin..? Jotenkin jäi mielikuva sellaisesta...
IC on itäpyöristä paras...
Re: Ajamaton vai ei?
Samaa muistelin. Uusissa määräyksissä on säilynyt vaatimus että pitää todistaa että on ollut aiemmin käytössä että saa rekisteröityä. Jos ei pysty todistamaan käyttöä niin täytyy hakea poikkeuslupaa mitä ei automaattisesti hyväksytä.
Re: Ajamaton vai ei?
Pisti silmään ny ko katoin et takajarru polttamu rummun ja ruostuttanut rummun et ei toi ihan ajamaton ole...? Oisko kuiteski käyny kilvissä joskus?
Re: Ajamaton vai ei?
Kyllä Bensowilla on keltaiset laput ollut!
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen