Transistorit ohjaan sytytystä?
Transistorit ohjaan sytytystä?
Viikonloppuna oli puhetta, että kaks puolaa kuormittaa liikaa kärkiä ja näinki version misä oli käytetty transistoreita. Mulla vaa o sama pää kesät talavet, jotta en muista minkäniminen kaveri siitä mulle kerto.
tunnistat varmaan ittesi, joten voisikko kertua tarkemmin siitä jutusta?
tunnistat varmaan ittesi, joten voisikko kertua tarkemmin siitä jutusta?
Epulle vaan kovasti terveisiä.
Muistan kun yöllä sitä pyörääsi katsottiin.
Transistorisytytyksen idea on,että siinä transistorit toimivat releen tavoin joita tässä tapauksessa kärjet ohjaavat.Näin saadaan kärkien läpi kulkeva virta hyvin pieneksi ja puolan aiheuttamat induktiopiikit eliminoitua.Kun katkojatransistori on tarpeeksi "järeä" voidaan käyttää hyvinkin suuritehoisia puolia (40 000 volttia) jolloin syttyy varmasti.
Tuo kärjetön näyttäisi noin yhtäkkiä katsoen toteutetun ns magneettiresitiivisellä anturilla.Aina kun anturin liki menee rautaa sen vastusarvo muuttuu ja siitä saadaan pulssi sytytykseen.Puola näyttää aika vaatimattomalta.Tälläisen anturin voi laittaa myös vauhtipyörästä pulssin ottavaksi kun siihen tekee kohouman
Lopuksi vielä kerran Epulle terveisiä.
Muistan kun yöllä sitä pyörääsi katsottiin.
Transistorisytytyksen idea on,että siinä transistorit toimivat releen tavoin joita tässä tapauksessa kärjet ohjaavat.Näin saadaan kärkien läpi kulkeva virta hyvin pieneksi ja puolan aiheuttamat induktiopiikit eliminoitua.Kun katkojatransistori on tarpeeksi "järeä" voidaan käyttää hyvinkin suuritehoisia puolia (40 000 volttia) jolloin syttyy varmasti.
Tuo kärjetön näyttäisi noin yhtäkkiä katsoen toteutetun ns magneettiresitiivisellä anturilla.Aina kun anturin liki menee rautaa sen vastusarvo muuttuu ja siitä saadaan pulssi sytytykseen.Puola näyttää aika vaatimattomalta.Tälläisen anturin voi laittaa myös vauhtipyörästä pulssin ottavaksi kun siihen tekee kohouman
Lopuksi vielä kerran Epulle terveisiä.
-
Markku Koo
- 50

- Viesti:
Hei taas!
Tämmönen mulla on ollu käytös, pelittää.
http://www.vekoy.com/default.php?cPath= ... =2a&page=1
Muistaakseni mulla on koottuna k2543 hyllys ylimääräänen. Saat sen asesiskohintaan jos tarttet. On varsin helppo kytkeä.
Vaihtoehto on Rättisitikan puola, missä on kaksi lähtöä. Luulisin että
löytyy kun laitat ostopalstalle. Mullakin on hyllys, mutta oon luvannu sen jo muualle
Tämmönen mulla on ollu käytös, pelittää.
http://www.vekoy.com/default.php?cPath= ... =2a&page=1
Muistaakseni mulla on koottuna k2543 hyllys ylimääräänen. Saat sen asesiskohintaan jos tarttet. On varsin helppo kytkeä.
Vaihtoehto on Rättisitikan puola, missä on kaksi lähtöä. Luulisin että
löytyy kun laitat ostopalstalle. Mullakin on hyllys, mutta oon luvannu sen jo muualle
-m. k.-
-
Markku Koo
- 50

- Viesti:
"K2543 lienee kärkiohjattu vai kuinka?"
On kärkiohjattu.
Tuollainen kärjetönkin oli käytös vähän aikaa. Nokka-akselis oli vissiin vaan
liikaa klappia, kun pyörijä kraappasi anturiin ja tuhosi siitä nokka-akselin päästä sen prikan joka pitää pyörijän oikeassa asennossa. Kerkisin ajelemaan varmaan sillä kuitenkin 1000 kilometriä.
Sekin on myytävänä. Jonkun tarttee vaan fiilata siihen se prikka.
Maksaa puolihintaa.
Uusiahan saa noilta varaosamyyjiltä. Linkeistä löytyy näitä.
On kärkiohjattu.
Tuollainen kärjetönkin oli käytös vähän aikaa. Nokka-akselis oli vissiin vaan
liikaa klappia, kun pyörijä kraappasi anturiin ja tuhosi siitä nokka-akselin päästä sen prikan joka pitää pyörijän oikeassa asennossa. Kerkisin ajelemaan varmaan sillä kuitenkin 1000 kilometriä.
Sekin on myytävänä. Jonkun tarttee vaan fiilata siihen se prikka.
Maksaa puolihintaa.
Uusiahan saa noilta varaosamyyjiltä. Linkeistä löytyy näitä.
-m. k.-
-
Markku Koo
- 50

- Viesti: