K:n sytytyksen säätö

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Musta1959
25
25
Viestit: 31
Liittynyt: 06.05.2017 11:03

K:n sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja Musta1959 »

Vielä pitää viisaammilta kysellä seuraavaa:
Mitenkäs sitä kärkien pohjalevyä säädetään (käännellään)?
Tähän asti tapahtunut: säädin kärkivälin 0.4mm:ksi. Etsin yläkuolokohdan lampulla tiirailemalla tulpanreijästä. Siitä sitten kammesta pyöritin eteenpäin jotta mäntä vetäytyy n 5mm . Nyt pitäisi siis ettiä se kipunointikohta kärjiltä kääntämällä pohjalevyä ...mutta kun en ymmärrä kuinka se tapahtuu? Siellähän on vaan ne jousilla varustetut ennakonsäätimen ruuvit. Millä siis säätö tehdään? Vaijerinsäädölläkö vai kuinka?
T. Ari
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Re: K:n sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja separaattori »

koossa säädetään nalli kärkivälillä ja sillä pienellä hienosäätöruuvilla joka on kärkien vieressä
Rust in piece
Musta1959
25
25
Viestit: 31
Liittynyt: 06.05.2017 11:03

Re: K:n sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja Musta1959 »

Löysin kyllä semmosen mutterimallisen "ruuvin" pohjalevystä. Löysäsin mutta ei vaikuttanut pohjalevyyn löysäävästi. Mikäs ruuvi se on joka on kärkikotelon kyljessä? Semmonen jossa on juuressa lukitusmutteri.
Avatar
kelju m63
2000
2000
Viestit: 2349
Liittynyt: 04.05.2007 21:10
Paikkakunta: Stormi

Re: K:n sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Pohjalevy säädetään sytytyksen säätövivulla ( vaijerilla) käynnistys myöhäselle ja ajossa säädetään aikaselle..
Se sun löytämä säätömutteri taitaa olla vaijerin säätö ruuvi.
fd62c5601c7a1f5b164dd91cc8b6ec2c01e93bf0.jpg
fd62c5601c7a1f5b164dd91cc8b6ec2c01e93bf0.jpg (119.15 KiB) Katsottu 4194 kertaa
Ural M-61 , Ural M-63
Avatar
jasu
400
400
Viestit: 453
Liittynyt: 21.09.2004 12:20
Paikkakunta: Korpilahti

Re: K:n sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja jasu »

Musta1959 kirjoitti:Etsin yläkuolokohdan lampulla tiirailemalla tulpanreijästä. Siitä sitten kammesta pyöritin eteenpäin jotta mäntä vetäytyy n 5mm
Eikös olisi pitänyt pyörittää taaksepäin, kuitenkin pitäisi saada kipinä sen 5mm ennen yläkuolokohtaa, nyt se tulisi 5mm jälkeen yläkuolokohdan..? :think:
IC on itäpyöristä paras...
Musta1959
25
25
Viestit: 31
Liittynyt: 06.05.2017 11:03

Re: K:n sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja Musta1959 »

Olet oikeassa. Just hiffasin sen itekkin. Siksi ei tuntunut onnistuvan :) ja yritän siis säätää ennakon vaijerin säädöstä.
Vielä epäselvää jotta mikä on se ruuvi siinä kärkikotelon oikeassa alakyljessä? Se menee vaan kotelon kyljestä läpi eikä näytä säästävän mulla mitään...???
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Re: K:n sytytyksen säätö

Viesti Kirjoittaja separaattori »

vedäppä siitä ennakon säätö vivusta sytty myöhäselle ja samaan aikaan katsot sitä ruuvia niin tiedät mitä se tekee
Rust in piece
Vastaa Viestiin