POP:n ihmeellinen laskutussysteemi

MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Re: POP:n ihmeellinen laskutussysteemi

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Taisto Naavaparta kirjoitti:Ural/BMW. kasko+liikenne 168,62....Suzuki vl 1500. kasko+liikenne 147,66...Suzuki c 1500. kasko+liikenne 163,23,tämmösiä hintoja aluksi antovat. Bonukset: liikenne 83 Ja sanovat että tarkistellaan hinnat vielä jos kolome pyörää laittaa tuonne Poppiin. Yks pyörä sielä jo onkin.
Ne on laskenut että pyhäjoella on n,. viikko sulaa ajoaikaa vuodessa,,että eihän se ukko ehdi siinä ajassa kolaroida..ainakaan kaikkia... :lol:
robin
1000
1000

Viesti Kirjoittaja robin »

cedricfan kirjoitti:
robin kirjoitti:Mulla lukee papereissa Dniepr, saiskohan halvemmalla kun lukis oikein eli Dnepr :)
Todennäköisesti. koska niitä Dnieprejä ei montaa ole, eli iso riski.
Mutta eikai tuolla pyörien määrällä pitäisi olla mitään vaikutusta pakolliseen liikennevakuutukseen, kaskon suhteen voisi vielä jotenkin asian ymmärtää mutta pakollisella liikennevakuutuksellahan korvataan vastapuolen vahingot. Vai aiheutankohan "harvinaisemmalla" pyörällä vastapuolelle suuremmat vahingot :lol:
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Jos jotain sattuu, ei ole montaa maksajaa.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Taisto Naavaparta
300
300

Viesti Kirjoittaja Taisto Naavaparta »

:lol: Oli se helevetin hyvä,että sattu se sula viikko ku oli roikkaralli täälä
Kyllä on raskasta olla komia.
kelju m63
2000
2000

Viesti Kirjoittaja kelju m63 »

:mrgreen: Moro.
Ja vettä sato kaatamalla. :lol:
Ural M-61 , Ural M-63
hyvonenh
1250
1250

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Ei kait se lumi ois ilman kuskuumaa vesisaetta sulanukkaan.......
Toivottavasti pian tänäkii kesänä sulaa nuo lumet, meilläkii tulee välillä rakeita , vettä ja sitte minuutti auringonpaistetta.
Eipä juuri tee mieli ajella, vaikka tälleen ajamatta just tulee vakuutushinta suuremmaks päivää kohen.

T.hh
robin
1000
1000

Ei tarvitse ainakaan hinnan puolesta lähteä pyörän nimeä vaihtamaan. OP Pohjolassa hintaan vaikuttavat vain moottoritilavuus, paino ja vuosimalli.
jopesa
2000
2000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Mulla oli ensin pohjolassa vajaa 400 sieltä vaihdoin tarjouksen ifiin 250 sieltä tarjous popiin 150. Ilmeisesti nämä näkee minkähintainen on toisessa yhtiössä ja sen mukaan laskee hintaa? Vakuutus ympärivuotinen ponukset noin 30 ja pyörä on vw niepri
asiantuntija
500
500

Viesti Kirjoittaja asiantuntija »

Mikä POP muuttunut? Tytön poikakaverilla on K-750 55% bonuksilla ja popissa menneenä vuonna maksu oli 168€ ja nyt piti ottaa käyttöön ja kysyi vuosihintas 286€ Joonas soitti ja kysyi miksi kaksinkertaistunut, ei syytä ota tai jätä
K-750 M
MicaL
300
300

Viesti Kirjoittaja MicaL »

cedricfan kirjoitti:Jep.
Ei saaneet IFfissä mun "M"-merkkiselle pyörällekään kaivettua järjellistä maksua. Ja hassuinta oli se, että se pyörä oli edellisellä omistajallakin ollut IFfissä, samalla rekkarilla, mutta järjellinen maksu...
Eli jos pyörät on rekisteröity miten sattuu, niin ei voi olettaa, että vakuutusyhtiö osaa arvata, mikä se laite on. Katsastuskonttorille siis muuttamaan tiedot oikeiksi.
Ifissä muuttui bonuskäytäntö vasta viime kuun lopulla, joten nyt saa paremmat tarjoukset.
Nyt mullakin VW 1600/Dneprin vakuutus laski mukavasti. Ennen liikennevakuutus jotain 160 euroa kun bonuksia oli vain 45%, mutta nyt löivät suoraan 80% ja liikennevakuutus putosi 81 euroon. Lisäksi mulla osakasko jossa hinausvakuutus ja keskeytysturva ilman omavastuuta hintaan 69 euroa. (mulla ollut siis koko ajan ifissä vakuutukset, eli nuo kertomani uudet ja vanhat hinnat ovat ifistä)

Ja If taitaa olla niitä harvoja yhtiöitä jotka hinaavat myös yli 40 vuotta vanhat pyörät tienposkesta. Ja maksavat hotelliyöpymisetkin reissussa jos korjaus ei onnistu samana päivänä, näin ainakin 3 vuotta sitten ulkomailla :)

Ps. Mulla pyörän merkki papereissa KMZ.
robin
1000
1000

Pitipä vielä vähän ennen kasia soittaa iffiin tämän innoittamana. Huomenna lupasivat palata asiaan kun heidän hinnoittelulistoiltaan ei Dniepri nimistä pyörää löytynyt :lol:
kelju m63
2000
2000

Tänään tuli ilmoitus , vakuutus muutoksista .
ennen oli 269 vuosi nyt putosi 69€ vuosi ? Täytyy huomenna soittaa ja varmistaa aisat .
Ural M-61 , Ural M-63
robin
1000
1000

Ei tarvinnut Iffiin vaihtaa :( Reilu 600€ kokovuotinen liikennevakuutus ja seisonta-ajallinen liikennevakuutus rapiat 1100€ eivätkä antaneet kuin 30% bonukset.
MicaL
300
300

On nämä itäpyörien vakuutukset ihmeellinen viidakko...

Mulla käsittääkseni aika samanlainen pyörä kuin robinilla ja mulla Ifissä liikennevakuutuksen LÄHTÖHINTAKIN vain 450,21 euroa ilman mitään alennuksia. Siitä sitten 80% pois ja jäljelle jäävästä vielä 10%. Ja kyseessä ympäri vuoden voimassa oleva vakuutus.

Robin, oliko tuo 600 euroa lähtöhinta vai oliko siinä jo tuo 30% alennus?
Taitaa Ifillä olla aika monella eri merkillä noita pyöriä järjestelmässä kun noin hinnat heittelee....

Iffi1.JPG
Iffi1.JPG (43.75 KiB) Katsottu 7223 kertaa
PS. Missäköhän ovat kytänneet mun ajoa kun ovat oikein loistokuskiksi havainneet :lol: :lol:
kelju m63
2000
2000

Pistin kyselyn ifiin 70% bonus molempiin osa ja liikenne , ei puhettakaan mistään loistokuskista vaikkei kolareita ollenkaan. Tiedä sitten miten laskevat...
Ural M-61 , Ural M-63
metsuri Torkkelista
700
700

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

POP kusee omaan pesäänsä miun talvimopon kanssa. Loka-huhtikuulta pitäis maksua tulla kaikenjärjen mukaan jotain 25 e. Kesäksi pois liikenne käytöstä, maksaa jonkun euron. Tuossa POP:n touhussa alkaa olla kusetuksen makua, haluavat vain keskustella uusista vakuutuksista joissa lähtöhinta on liki tuplaantunut, niistähän on hyvä tarjota 83 bonuksia. Ne on helvetin haluttomia keskustelemaan niistä vanhoista ennen 1.1.2017 tehdyistä vakuutuksista ja bonuksien siirtämisestä niihin. Vanhoista vakuutuksista ei kannata kenenkään missään tapauksessa luopua. Näihin vanhoihin vakuutuksiinhan ymmärtääkseni perustuu nää 60-70 e vuosimaksut ja niitten hintojen korotuksia säätelee joku laki. Nää uudet 83 bonuksilla olevat vakuutukset ovat tavallaan uusi tuote ja ne on voitu hinnoitella ihan miten on haluttu, näin ymmärtäisin ??

Niillähän oli kesäkuun alkuun oikein joku puhelinkamppanja näistä uusista vakuutuksista, kolmesti soittivat kertaakaan en päässyt vastaamaan. Onneksi, sillä varmasti olisin mennyt retkuun ja ottanut sen uuden vakuutuksen, halpahan se ois ollut verrattuna viime vuotiseen. Mutta kun ne max bonukset siirretään toisesta yhtiöstä siihen vanhaan vakuutukseen niin hinta tippuu vielä sen 50 e. Niihin vanhoihinhan saa max 77 bonuksia mutta mitä väliä sillä on kun lähtöhinta on paljon alhaisempi. Tää on just niille se vaikee paikka, ei oikein juttu kulje, kaikki tieto pitää ottaa lypsämällä irti.
Gabo
700
700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gabo »

Pyysin tänään POP:ilta tarjoukset itäpyörieni liikennevakuutuksista. Tarjoukset saapuivat hetki sitten.

Ural IMZ sivuvaunupyörä, ensimmäinen käyttöpäivä 1.1.1990: 192,72 € / vuosi. Hinta sisältää vakuutusmaksuveroa 24%. Hinta on laskettu 70% liikennevakuutuksen bonuksella.

Ural M-63 sivuvaunupyörä, ensimmäinen käyttöpäivä 5.8.1993: 198,86 € / vuosi. Hinta sisältää vakuutusmaksuveroa 24%. Hinta on laskettu 70% liikennevakuutuksen bonuksella.

K750M solopyörä, ensimmäinen käyttöpäivä 10.10.1966: 206,51 € / vuosi. Hinta sisältää vakuutusmaksuveroa 24%. Hinta on laskettu 70% liikennevakuutuksen bonuksella.
Uskila
4000
4000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Pop-Vakuutus hinasi tänään kotiin...
Hinuri
Hinuri
Ps akku ei anna eikä ota virtaa
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
metsuri Torkkelista
700
700

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

[quote="Gabo"]Pyysin tänään POP:ilta tarjoukset itäpyörieni liikennevakuutuksista. Tarjoukset saapuivat hetki sitten.

Ural IMZ sivuvaunupyörä, ensimmäinen käyttöpäivä 1.1.1990: 192,72 € / vuosi. Hinta sisältää vakuutusmaksuveroa 24%. Hinta on laskettu 70% liikennevakuutuksen bonuksella.

Nyt menee ihmeelliseksi. Onko ne bonukset jossain toisessa yhtiössä??? ( ja mikähän se lienee eri yhtiöiden tä'ydet bonukset) Jos on niin saat suoraan POP:ltä sen 83 %. Se tsekataan vakuutusyhtiöien yhteisestä tietokannasta. Kokeile vaikka sillä POP:n laskurilla niin pelkän liikennevakuutuksen hinnaksi tulee näillä sivuvaunuvehkeillä noin 120-130e ( ympärivuotinen ja kesäpainotteinen). Kaskot on sitten juttu erikseen.

Itse kun käytin sitä laskuria, niin se heittää suoraan 83% bonuksia eli laskuri lukee jostain, että äijällä on jossain yhiössä täydet bonukset. Hinnaksi tulee muistaakseni jotain 123e. Pienellä päässälaskulla lähtöhinnaksi tule noin 700e .

Se on vaan yks toinen vehe mihin meinaan siirtää ne bonukset, lähtöhinta oli viime vuonna jotain 350 e . Siihen indeksikorotukset ym lakisääteiset, tuskin paljon siitä nousee ja bonuksia saan siihen vanhaan vakuutukseen 77%.
Viime vuonna jäi pienten bonusten jälkeen maksettavaa yli 250 e. Nykysysteemin mukaan laskuri antaa ko. mopolle vuosihinnaksi 128e. Mutta jos käytän sitä vanhaa vakuutusta 77% bonuksilla niin maksettavaa jää jotain 80e

Nää on mielestäni tällä hetkellä aika sekavassa tilanteessa nää vakuuttuutushommelit, jotta sais 100% varmuuden niin soitella pitää. Kaverilla on 3 mopoa HD, Arska, Royal. Tarjouksien pohjalta HD ja Arska kannattaisi jättaää If:iin, Roytali siirtää POP:iin.
Ei näistä ota erkkikään selvää
kelju m63
2000
2000

Uskila kirjoitti::mrgreen: Terve

Pop-Vakuutus hinasi tänään kotiin...

WP_20170615_17_23_15_Pro.jpg

Ps akku ei anna eikä ota virtaa
Pop vakuutus hinaus ikä raja kaskossa 20 vuotta , If vakuutus hinaus ikä rajaton eli käy vanhempaan pyörään.
Itselläni -71v ,-63v Uralit ja sitten -93 Nipponi mitään näistä ei popissa hinata vakuutuksen piikkiin.
Ural M-61 , Ural M-63
robin
1000
1000

MicaL kirjoitti:On nämä itäpyörien vakuutukset ihmeellinen viidakko...

Mulla käsittääkseni aika samanlainen pyörä kuin robinilla ja mulla Ifissä liikennevakuutuksen LÄHTÖHINTAKIN vain 450,21 euroa ilman mitään alennuksia. Siitä sitten 80% pois ja jäljelle jäävästä vielä 10%. Ja kyseessä ympäri vuoden voimassa oleva vakuutus.

Robin, oliko tuo 600 euroa lähtöhinta vai oliko siinä jo tuo 30% alennus?
Taitaa Ifillä olla aika monella eri merkillä noita pyöriä järjestelmässä kun noin hinnat heittelee....

Iffi1.JPG

PS. Missäköhän ovat kytänneet mun ajoa kun ovat oikein loistokuskiksi havainneet :lol: :lol:
Tossa 600 eurossa oli 30% bonarit jo mukana, näin ainakin täti luurin toisessa päässä sanoi. Nyt on OP Pohjolassa 383€/vuosi (20% bonareilla) ja seisonta-ajalta eivät rokota kuin sen 14€. Onko sulla Iffissä muita vakuutuksia ? Parista vakuutusyhtiöstä kysyin keväällä vaikuttaako tuo pyörän nimen kirjoitusasu, niin väittivät kovasti että ei vaikuta, ainoastaan tehot/kuutiot.
jopesa
2000
2000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Ei voi ymmärtää miten sulla voi olla noin kallis vakuutus :think: varmaan sama kun kävin työkoneita hakemassa vuokralle ja ensin kävin perjantaina kysymässä hintaa ja luvattiin yritysalennuksien kans viiteenkymppiin lähtö oli satasen. Maanantaina menin hakemaan konetta niin oli eri myyjä ja mainihtin että luvattiin laittaa ne yritysalennukset hintaan niin sano että tottakai ja sitten sano että satasen tulis maksamaan alennusten kans. :lol: mää siihen että onpas se viikonlopun aikana paljon noussut kun tuo satanen oli perjantaina lähtö :-P siihen myyjä että niin se vain on.. Loppupeleissä tiputti kuitenkin hinnan soppeliksi
MicaL
300
300

Joo, onhan mulla muitakin vakuutuksia siellä, mutta niistä tulee vain tuo 10 prossan lisäalennus.
Kyllähän asuinkunta ja kuljettajan ikä vaikuttavat myös lähtöhintaan, mutta ei kai kuitenkaan noin rajusti???

Edit: Mulla oli ennestään pyörässä 45% vanhan ajan bonuksia. Uuden laskentatavan mukaan kaikki saavat 30% ja jokaisesta vahingottomasta vuodesta 10%/vuosi lisää. Mulla kai sitten yli 5 vuotta ilman vahinkoja kun sain tuon täyden 80%.
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu

Viesti Kirjoittaja MATTI »

MicaL kirjoitti:Joo, onhan mulla muitakin vakuutuksia siellä, mutta niistä tulee vain tuo 10 prossan lisäalennus.
Kyllähän asuinkunta ja kuljettajan ikä vaikuttavat myös lähtöhintaan, mutta ei kai kuitenkaan noin rajusti???

Edit: Mulla oli ennestään pyörässä 45% vanhan ajan bonuksia. Uuden laskentatavan mukaan kaikki saavat 30% ja jokaisesta vahingottomasta vuodesta 10%/vuosi lisää. Mulla kai sitten yli 5 vuotta ilman vahinkoja kun sain tuon täyden 80%.
..säälistä... :)
MicaL
300
300

Viimeinen ja samalla suurin vahinko oli viisi vuotta sitten kun menin ostamaan itäpyörän :lol:
Mun mielestä pitäis saada vähän joka päivä vakuutuksesta joku korvaus kun joutuu näillä vehkeillä ajelemaan...
robin
1000
1000

MicaL kirjoitti:Joo, onhan mulla muitakin vakuutuksia siellä, mutta niistä tulee vain tuo 10 prossan lisäalennus.
.
Joskus aikoinaan kun mulla oli pitkäkatto Buick, niin muistelen että Helsingissä asuvat lajitoverit maksoivat vuodessa toista tonnia vakuutuksista samanlaisesta autosta, kun itse täällä Jyväskylässä en maksanut kuin parisataa. Silloin jäi sellainen kuva, että asuinpaikka vaikuttaa hurjastikkin.
Raikku
800
800

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Pyysin Ural 650 cc vm 1992 tarjouksia IF:stä, Lähi -Tapiolasta ja POP:sta. Asun Helsingissä ja IF:n liikennevakuutus olisi maksanut 232 € / vuosi + Osakasko, yhteensä 282 €, Lähi-Tapiolasta liikennevakuutus 242 € ja näissä Bonuksia 80 %.
POP:n hoidin netin kautta ja suoraan 83% Bonusta + osaksako, ilman autopalveluvakuutusta (hinaus) koko vuosi 168 €
IF ainoa, joka myöntää autopalvelun osakaskoon yli 15 v. ajoneuvoille, mutta minulla on Autoliiton + jäsenyys, joka 107 €/
vuosi ja sillä tuodaan kaikki perheen ajoneuvot kotiin, joissa olen mukana matkassa, lisäksi polttoaineen loputtua apu tulee eikä maksa mitään, sekä virtaa saa myös jäsenetuna. Elämä on valintoja ja jokainen asia ei kaikille sovi, mutta kerroinpahan kuitenkin oman valintani.
Hyvää kesää kaikille, Imatralla näkemisiin Ural Roikka rallissa.

Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Vastaa Viestiin