Mistä 12V 10/5W polttimo ?

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Avatar
robin
1000
1000
Viestit: 1160
Liittynyt: 12.04.2015 00:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Mistä 12V 10/5W polttimo ?

Viesti Kirjoittaja robin »

Takavalosta on jo tovin ollut toinen lanka pimeänä eli takavalo ja rekisterikilven valo eivät pala. Jarruvalo sentään vielä tuikkii eli sen lanka on polttimosta ehjänä. Kyseessä on tarviketakavalo mallia kiina mutta näitä 10/5W polttimoita ei tunnu löytyvän mistään. Tähän mennessä tsekattu Biltema, Motonet, Varaosamaailma, Storm, IKH, Nippelikauppa. Kaikkialla myydään eioota. Normi 21/5w polttimo on lasikuvultaan liian iso eli ei mahdu takavalon linssin sisälle, pienellä lasilla varustettu 21/5W:kin kelpaisi.
IMG_5454.jpg
IMG_5454.jpg (802.26 KiB) Katsottu 2518 kertaa
eBaystä löytyi pari kohdetta mutta eivät myy suomeen :angry-banghead: Joutuuko tässä tilaamaan toisen tarviketakavalon pelkän polttimon takia...
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3108
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Mistä 12V 10/5W polttimo ?

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Ei löydy siksi kun jarrun pitää olla min 3x takavalon teho, 5/10 ei riitä = tarpeeton täällä.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Avatar
robin
1000
1000
Viestit: 1160
Liittynyt: 12.04.2015 00:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mistä 12V 10/5W polttimo ?

Viesti Kirjoittaja robin »

Löytyi matalia led polttimoita 21/5W vastaavassa teholuokassa.
Led polttimoissa pitää + ja - olla oikein päin. Alkuperäisissä hehkupolttimoissa ei ole väliä kummin päin ok. Tuo selvisi minulle kun laitoin uraliin led polttimoa. Ihmettelin kun polttimo ei syty vaikka akusta johdonpätkillä testattuna se toimi ok. Kun mittasin uralin polttimon kannan niin siinä oli + ja - totuttun tapaan verrattuna väärin päin, plussa rungossa. Tuollaisia ylläreitä saattaa tulla kun ledien kanssa värkkää.
Vastaa Viestiin