Katkesi kannen pultti sylinteriin jonka seuraksena yritin irroittaa vastakierretapilla. Tuloksena kierteet sökönä ja pulttia edelleen sisällä.. mikä neuvoksi? Tietenki jos hitsais pinnapultin ja mutterilla kiinni kansi siltä kohtaa?
Jos kemin lähistöllä joku joka osais auttaa saa soittaa
0458644482. Ps ois makiat ajokelit
APUA! K750 KANNEN PULTTI POIKKI
Re: APUA! K750 KANNEN PULTTI POIKKI
No voi harmi...
Minäkin olen koittanut noilla vastakierretapeilla jotain pultteja onkia ulos, mutta pääsääntöisesti käy niin, että ne pienet katkeavat ja ne paksummat eivät lähde vetämään. Eli lopputulos on ollut +/-/0.
Parhaan tuloksen olen saanut aikaiseksi kartiotapeilla! (minulla ei ole minkään sortin hitsausvehkeitä kotona)
Poraa pultin jämään reikä, lyö tappi reikään ja kierrä pultin jämä ulos!
https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/K ... kulm./1489
Minäkin olen koittanut noilla vastakierretapeilla jotain pultteja onkia ulos, mutta pääsääntöisesti käy niin, että ne pienet katkeavat ja ne paksummat eivät lähde vetämään. Eli lopputulos on ollut +/-/0.
Parhaan tuloksen olen saanut aikaiseksi kartiotapeilla! (minulla ei ole minkään sortin hitsausvehkeitä kotona)
Poraa pultin jämään reikä, lyö tappi reikään ja kierrä pultin jämä ulos!
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Yksi hyvä kikka on vastakierretappien sijaan lyödä sopivan kokoinen torx-avain/bitti pultin jämään porattuun reikään.
Usein vain ongelmana on saada porattua se reikä....vasitenkin jos siellä on jo katkennut poranterä / vastakierretapin jämä....
Usein vain ongelmana on saada porattua se reikä....vasitenkin jos siellä on jo katkennut poranterä / vastakierretapin jämä....
Dnepr K-650, Dnepr MT-10, VW-Dnepr I, VW-Dnepr II, Sachs Dnepr III, IZH-56, Honda NTV650, VPX-101, KawaBashan-500S, VX-3, Samurai 110, Monkey 110, yms
Tai sitten porata reikä siihen pulttin vasenkätisellä poranterällä, lähtee tulemaan ulos jossain vaiheessa, ellei ole ruostunut, tai muuten kierteet vioittuneet.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Ural M-61 , Ural M-63
Tuota vasenkätistä poraamista ois melkeen pitäny testata. Harmi vaan ku oon jo kerenny porata sekä pultinjämän ja kierteet sököksi:/ taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi joko kokeilla asettaa sinne reikään se sellanen valmiskierre tai sitten ostaa uus sylinteri.
Jos jollain muuten sattus löytyyn ylimäärästä osaa tai vaikka koko kone niin ottaapi yhteyttä!:)
Jos jollain muuten sattus löytyyn ylimäärästä osaa tai vaikka koko kone niin ottaapi yhteyttä!:)
Terve
Nyt sun kannattaisi vetää henkeä ja rauhoittua....wyrtillä on tuollaisia kovia kierresisäkkeitä jotka kyllä kestää , mutta niiden asennus oikein ,ei ole ihan pala kakkuu ,jos ei ole tottumusta ja koneita. >Eli suosittelen rahojen ja hermojen säästämiseksi että menet nyt wanhaan hyvään moottorikoneistamoon ja annat setien (tai tätien) laittaa siihen uusi kierresisäke..se saattaa maksaa jotain 35..45 euroo eli n. 150 euroo vähemmän kun uusi sylinteri..ota mukaan uusi tiiviste tai kansi josta näkevät sen kierteen oikean paikan...
Nyt sun kannattaisi vetää henkeä ja rauhoittua....wyrtillä on tuollaisia kovia kierresisäkkeitä jotka kyllä kestää , mutta niiden asennus oikein ,ei ole ihan pala kakkuu ,jos ei ole tottumusta ja koneita. >Eli suosittelen rahojen ja hermojen säästämiseksi että menet nyt wanhaan hyvään moottorikoneistamoon ja annat setien (tai tätien) laittaa siihen uusi kierresisäke..se saattaa maksaa jotain 35..45 euroo eli n. 150 euroo vähemmän kun uusi sylinteri..ota mukaan uusi tiiviste tai kansi josta näkevät sen kierteen oikean paikan...