Sekalaista ongelmaa...

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
kalkkuna
4000
4000
Viestit: 4316
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

karppi kirjoitti: 31.12.2024 09:42 Perustelu:
-Jos"elävän"pään ulkokooli on tiukka,niin
laakerin asentaminen OMALLLE paikalleen on aika haasteellista...on nimittäin suuri riski,että ulkokooli ei asetu täydellisesti ns. laakerilinjaan...no tämä taas johtaa siihen,että ajettaessa (huom.painotan ajettaessa) laakeri pyörii hieman laakerilinjan sivussa,ja alkaa syömään kovakromia...eikä aikaakaan,kun alkaa vieras ääni kuulua...jota ei haluais eikä halua kuulla.
Kyllä tää minuakin vaivaa. Saman äärellä ihan äskettäin, eikä mitenkään onnistuneesti. Kas kun...
vetoa.jpg
vetoa.jpg (212.98 KiB) Katsottu 7356 kertaa
Viimeisin 650cc takakannen asennus oli helkutin nahkee. Ulkokooli oli uuteen kanteen heti ku ammuttuna ja sisäkooli kampuralle tiukka vaikka lämpöä & kylmää käytössä.

Porattu mutteri painoapuna ja sitte samaan aikaan tasaseen pulteilla vedättämällä. Mutta semmone olo on ettei se linjassa ole, vaikka pyöriikin. Pitää koittaa vetää vielä poratulla pultilla kampuran perästä ne viimeset hikiset sen mitä tuo M8 apujenka kestää.

Ei tolle oikeen muuta saa tehtyä. Kuunnellaan ääntä sitte?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Kansankielellä kun puhutaan, niin olen ollut tyytyväinen ilmaisuun sisäkooli ahdistaa ja ulkokooli nahistaa...

Kuva

Kuva

Ps laakerit vedetään paikoilleen pulttien avustuksella, eikä hakata moskalla
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
Justeeri
1000
1000
Viestit: 1068
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Hyvä, että aihe herättää keskustelua. Olin elätellyt sellaista ajatusta, että takalaakerin pesään sipaisisi hyvin kevyelti silikonia, että mahdollinen ulkokoolin pyöriminen estyisi. Kumminkin alumiini laajenee enemmän kuin laakerin kehä. Kuumana pesästä voi tulla löysä. Jos tuollainen akselin kohdistusongelma on todennäköinen niin silloin ei varmaan passaa silikonia laittaa. On tämä vaan monimutkainen keissi... teetpä miten tahansa niin joku ongelma nostelee päätään.

Ohjesääntö kehottaa laittamaan laakerin ensin pesään ja sitten takakansi paikoilleen. Jos haluaisi varmistaa, että takalaakeri asettuu kampuralle oikein niin mikä estää sitä laittamasta ensin kiinni kampuraan? Sitten tyhjä takakansi painetaan paikoilleen. Veikkaan, että menee pienemmällä ponnistelulla näin päin.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8278
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Varmaan sen voi asentaa vaikka kuinka..oma tapani on.. lämmittää hieman takakantta...tiputa viileä laakeri takakanteen...laita ohjain pinnapultit lohkoon .. naputtele takakansi paikoilleen ... lisää tiivistelukiteliimat pultteihin ja takakansi kiinni. Tapoja on monia , varmaan kaikki toimivat on oikeita.
Avatar
kmz.k750
1250
1250
Viestit: 1251
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

hyvonenh kirjoitti: 31.12.2024 09:25 Joissakin kuuspuolikkaan koneissa on ollu sellanen hento aaltopeltiprikka/shimmi kampuran kaulalla vauhtipyörää vasten, olisko ajatuksena ollut jotta siitä joustaa ??
T.hh
Oisko laakeri ensin, sitten kuvan mukainen pelti ja sitten aaltopeltiprikka/shimmi, pitäskö ed.mainittu shimmi kuvan mukaista pelti paikoillaan?
Liitteet
Screenshot_20241231_170527_Chrome.jpg
Screenshot_20241231_170527_Chrome.jpg (112.28 KiB) Katsottu 7313 kertaa
Avatar
Justeeri
1000
1000
Viestit: 1068
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

kalkkuna kirjoitti: 31.12.2024 11:57 Kyllä tää minuakin vaivaa. Saman äärellä ihan äskettäin, eikä mitenkään onnistuneesti. Kas kun...

vetoa.jpg
Viimeisin 650cc takakannen asennus oli helkutin nahkee. Ulkokooli oli uuteen kanteen heti ku ammuttuna ja sisäkooli kampuralle tiukka vaikka lämpöä & kylmää käytössä.

Porattu mutteri painoapuna ja sitte samaan aikaan tasaseen pulteilla vedättämällä. Mutta semmone olo on ettei se linjassa ole, vaikka pyöriikin. Pitää koittaa vetää vielä poratulla pultilla kampuran perästä ne viimeset hikiset sen mitä tuo M8 apujenka kestää.

Ei tolle oikeen muuta saa tehtyä. Kuunnellaan ääntä sitte?
Kaikkea sitä saa horista, joten horistaan nyt koko rahan edestä. Jos tuo ei tunnu pyörivän kunnolla niin voisiko olla sellainen ongelma, että laakerissa on aksiaalinen jännite päällä, eli sisäkooli on puristunut kuulistaan ulkokoolin laitaan. Tuossa voisi kokeilla varovasti napauttaa jollakin sopivan kokoisella putkenpätkällä tuohon sisäkooliin, että se jännite vapautuisi (sisäkooli siirtyisi laakerin keskilinjalle)? En tiedä, tällainen vaan tuli mieleen.
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1863
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja timo999 »

Konstit on monet , mutta kyllä se sinne lopulta asettuu...
31052015155.jpg
31052015155.jpg (575.81 KiB) Katsottu 7255 kertaa
31052015148.jpg
31052015148.jpg (556.5 KiB) Katsottu 7255 kertaa
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

[quote=
[/quote]Oisko laakeri ensin, sitten kuvan mukainen pelti ja sitten aaltopeltiprikka/shimmi, pitäskö ed.mainittu shimmi kuvan mukaista pelti paikoillaan?
[/quote]Oisko laakeri ensin, sitten kuvan mukainen pelti ja sitten aaltopeltiprikka/shimmi, pitäskö ed.mainittu shimmi kuvan mukaista pelti paikoillaan?
[/quote]

Nyt tietäjät ulos koloistaan....mites päin se tuo loiskelevy sinne huopatiivisteen taakse laitetaa ??...perustele.
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Ai miksi kyselen....noku noku...
Näppäsin näät koneen kasaan....mutku...se loiskelevy...

No se ois nykästävä vauhtipyörä ja takalaippa pois ....tai sit unohtaa se perkeleen loiskelevy...
Vuotaakoha se huopatiiviste halukkaammin ilman loiskelevyä?? :think:
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1384
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Screenshot_20250107_104240_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20250107_104240_Samsung Internet.jpg (281.46 KiB) Katsottu 7174 kertaa
Tuota Uskilan kuvaa suurensin... jos aaltopeltiprikka on ,niin se on just sitä öljylevyä painamassa vauhtipyörän puolella. Joskus kun sitä ei ole ollut niin olen vähän taivuttanut öljylevyn sisäreunaa , vai löinkö parit hentoset pisteet, en nyt just muista. Ideana kuitenkin on vauhtipyörän painaa levy laakeria vasten , vauhtipyörän kiristys kuitenkin oikaisee pellin.

T.hh
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Haasto!!
Screenshot_20250106_211312_Chrome.jpg
Screenshot_20250106_211312_Chrome.jpg (452.26 KiB) Katsottu 7168 kertaa
Kuvaa M72 owners manuaalista:;
-Linkolevy
-Laakeri
-Ryppyrengas
-Loiskelevy
-Takalaippa
-Huopastefa
-Vauhtipyörä
Avatar
kalkkuna
4000
4000
Viestit: 4316
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Olikohan kaikki avolaakereita aikoinaan ja levy pitäny laittaa ettei huopaa ei voidella ylitarpeen?

Sama jättää se takaosan laakerin suoja paikoilleen? Nyppää vain sisäpinnasta auki?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1384
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Tuota Uskilan kuvaa kun kattelin, jos siinä mitat pitää kutinsa nii se öljypelti hankais koppaan jos joustuolevy olis toisella puolella.
Tommonen öljypelti löytyy myös kuplavolkkarin kampiakselilta jakopään puolelta, siinähän ei ole stefaa eikä huopaa, ihan vaan reikä.
T.hh
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Nämähän sieltä löytyy...

[attachment=0]IMG_20250107_153216_HDR.jpg[/attachment]
Liitteet
Takapää
Takapää
IMG_20250107_153216_HDR.jpg (1.07 MiB) Katsottu 7136 kertaa
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve


Musta tuntuu ja mä luulen, etta CCCP kollektiivinen suunnittelu on kehittänyt tuon laakerin suojapellin...



Kuva


Ps BMW R71 kuvassa tuota ei ole

:think:
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8278
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Ei sitä taida Ural stefa malleissakaan enää olla. Voi olla että on samaan ajatukseen perustuva "paineen" tasaaja levy, kun wanhojen vw koneiden hihnapyörissä oli jakopään hihnapyörän alla ,ennen vastaheitto kierrettä hihnapyörässä. Mielestäni turha pelti jos on stefa tiivistys.
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Screenshot_20250108_125109_Chrome~2.jpg
Screenshot_20250108_125109_Chrome~2.jpg (120.42 KiB) Katsottu 7067 kertaa
Kitaipekka on vielä kokenut tarpeelliseksi loiskelevyn ja ryppyrenkaan laittaa(ryppyrengas vauhtipyörän puolelle).

Mitä tästä opimme....turre on nero,ku kinuskikin kopioi..
Sakemanni-insinööri on tyrinyt....ja niinpä bemun lättäpää poistui tuotannosta jatkuvan hyllyltä valuvan voiteluaineen takia...🤣
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

Tehäämpäs oikeen yhteenveto tästä perkeleen pellistä:

-Huopastefa,ryppyrengas ja loiskelevy elävät symbioosissa...tarvitsevat toisiaan.

-Loiskelevy kuppipuoli vauhtikseen päin...ryppyrengas vauhtipyörän puolelle.

-Loiskelevyn focus on estää lättäpään massiivisen öljypumpun tuottaman tsunamin kaltaisen öljyaallon pääsemästä vauhtipyörän kaulaa vartioivalle töppösenvarrelle..
Avatar
kalkkuna
4000
4000
Viestit: 4316
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

2-sylinteri bokserina moottori hengittää aivan järkyttävällä tavalla. 3000 kierroksen nopeudella SV moottorissa ilmaa veelloo eestaas kampikammiossa laskennallisesti 2,250 kuutiometriä minuutissa kun molemmat männät tulee sisään yhtä aikaa ja ne myös lähtevät ulospäin yhdessä. Mitä sieltä ehtii oikeesti poistua tai imeytyä hoitunee kai ennemmin painevaihtelulla? 4 sylinteri bokserissa tilanne menee ns tasan, mutta 2 sylinterisissä se tilanne elää kokoajan.

Niinpä sitä painetta piisaa joka suuntaan. Kun laakeri on avointa mallia puskee sitä öljysumua paineella huopaa kohti ja levy auttaa. Normi stefalla tää on hoidettu lättäpään jälkeen.

Mutta :mrgreen:

Uralille kävi hassusti uusien EFI koneiden kanssa pari vuotta sitte. Muuttivat huohottimen rakennetta, ihan pikkusen vain. Sen jälkeen takakannen tiivisteitä alettiin vaihtelemaan takuuseen. Stefa piti. Mutta se paperi tiiviste tuli takakannen välistä paineella pois kun ajettiin kovilla kierroksilla. Niinpä paperitiiviste jätetiin pois. Siellä on nyt iso muotoon prässätty O-rengas kumitiiviste takakannen urassa - tiiviste #15 kuvassa.
750cc_rakenne.jpg
750cc_rakenne.jpg (78.5 KiB) Katsottu 7056 kertaa
Niin JA toinen juttu vielä... Huomatkaa 750cc moottorissa takalaakerin taakse tuleva lukkosokka, kuvassa #18. Laakeri pääsee siis liikkumaan kannessa eestaas jos siihen kohdistuu voimaa. Se hakee paikansa ja lukkorenkaalla se pidetään sallitulla alueella.
Viimeksi muokannut kalkkuna, 08.01.2025 14:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Kaljee
700
700
Viestit: 701
Liittynyt: 04.08.2022 18:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Kaljee »

Dneprin kansiventtiilikoneen etulevyn öljynpainemodauksesta kysymys; Minkä kokoisia o-renkaita olette asentaneet, sekä tähän liittyen minkä levyiset ja syvyiset ura kanteen kuuluisi koneistaa kyseiselle o-renkaalle?
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2498
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Mattihan näitä on välillä tehnyt. Luulis löytyvän tallissa tapahtuu osiosta noin kolme vuoden takaa 😁
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Uskila »

karppi kirjoitti: 08.01.2025 13:18 Tehäämpäs oikeen yhteenveto tästä perkeleen pellistä:

-Huopastefa,ryppyrengas ja loiskelevy elävät symbioosissa...tarvitsevat toisiaan.

-Loiskelevy kuppipuoli vauhtikseen päin...ryppyrengas vauhtipyörän puolelle.

-Loiskelevyn focus on estää lättäpään massiivisen öljypumpun tuottaman tsunamin kaltaisen öljyaallon pääsemästä vauhtipyörän kaulaa vartioivalle töppösenvarrelle..
:mrgreen: Terve

Vuoden 1950 M-72 korjausoppaassa on kuva mitenkä vauhtipyörä irroitetaan ja siinä näkyy toi öljypelli...


Kuva

Ps mää olen stefapekka, niin öljypelli on aivan turha osa. konstruktiotekniikan tunnilla joskus opetettu, että koneenrannuksessa paras osa on pois jätetty osa

;-)
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 8278
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Kaljee kirjoitti: 08.01.2025 14:51 Dneprin kansiventtiilikoneen etulevyn öljynpainemodauksesta kysymys; Minkä kokoisia o-renkaita olette asentaneet, sekä tähän liittyen minkä levyiset ja syvyiset ura kanteen kuuluisi koneistaa kyseiselle o-renkaalle?
Niinpä ,,tuon homman onnistuminen on suuresti riippuvainen niiden urien oikeasta muodosta (kantikas) ja urien päämitat .Samoin juuri oikean kokoinen O-rengas. Painemittari kanavaan tulevan tiivisteen uran tekoon pitää melkein tehdä työkalu, jolla saa tasasuuruisen 0_rengas uran kaarevaan pintaan. Niemen Timo on viimeaikoina käsittääkseni onnistuneesti tehnyt X -renkaalla tai Stefalla myös kokeiluja , ja häneltä voisi saada viimekäden tietoja hänen projektin edistyksestä, ja tiivisteiden saatavuudesta.
tinppa
50
50
Viestit: 54
Liittynyt: 13.06.2018 01:01
Paikkakunta: Eteläinen

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja tinppa »

MATTI kirjoitti: 08.01.2025 17:31
Kaljee kirjoitti: 08.01.2025 14:51 Dneprin kansiventtiilikoneen etulevyn öljynpainemodauksesta kysymys; Minkä kokoisia o-renkaita olette asentaneet, sekä tähän liittyen minkä levyiset ja syvyiset ura kanteen kuuluisi koneistaa kyseiselle o-renkaalle?
Niinpä ,,tuon homman onnistuminen on suuresti riippuvainen niiden urien oikeasta muodosta (kantikas) ja urien päämitat .Samoin juuri oikean kokoinen O-rengas. Painemittari kanavaan tulevan tiivisteen uran tekoon pitää melkein tehdä työkalu, jolla saa tasasuuruisen 0_rengas uran kaarevaan pintaan. Niemen Timo on viimeaikoina käsittääkseni onnistuneesti tehnyt X -renkaalla tai Stefalla myös kokeiluja , ja häneltä voisi saada viimekäden tietoja hänen projektin edistyksestä, ja tiivisteiden saatavuudesta.
Osat on vielä tiukasti hyllyssä odottamassa vuoroansa mutta siihen kampuranpäähän saa maailmalta sopivaa akselitiivistettä jonka siihen laitan kun vaan ehdin tekemään sen. Etukannessa on materiaalia kyllä tarpeeksi myös lukkorenkaan uraa varten
Avatar
kmz.k750
1250
1250
Viestit: 1251
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

karppi kirjoitti: 08.01.2025 13:18 Tehäämpäs oikeen yhteenveto tästä perkeleen pellistä:
Oisko öljyrengas :naughty:
Avatar
karppi
2000
2000
Viestit: 2027
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja karppi »

karppi kirjoitti: 08.01.2025 13:18 Tehäämpäs oikeen yhteenveto tästä perkeleen pellistä:

-Huopastefa,ryppyrengas ja loiskelevy elävät symbioosissa...tarvitsevat toisiaan.

-Loiskelevy kuppipuoli vauhtikseen päin...ryppyrengas vauhtipyörän puolelle.

-Loiskelevyn focus on estää lättäpään massiivisen öljypumpun tuottaman tsunamin kaltaisen öljyaallon pääsemästä vauhtipyörän kaulaa vartioivalle töppösenvarrelle..
Toimitus Jyväskylän romppeilta,Kaustislaisen osakauppiaan lahjoittamana saapui etelä-karjalaan....ni pitihä se loiskelevy sinne laakerin ja vauhtipyörän väliin laittaa....enkä unohtanu ryppyrengastakaa...
Avatar
k-ukko
75
75
Viestit: 77
Liittynyt: 02.10.2005 15:01
Paikkakunta: suolahti

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja k-ukko »

Oli mielenkiintonen keskusteluketju,Tosin heti näki että Karppi vetää vauhtipyörän vielä irti.Töppösen vartta lienee harvemmalla enää..
Avatar
kalkkuna
4000
4000
Viestit: 4316
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

k-ukko kirjoitti: 13.01.2025 09:30 Töppösen vartta lienee harvemmalla enää..
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/22705391 vielä muutama varastolla. Kyllä ne prässää näitä lisää Ukrainassa, mutta kaikki muuttuu kokoajan vaikeammaksi.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Justeeri
1000
1000
Viestit: 1068
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Ajattelin taas kokeilla saako halvalla kelvollista. No eipä tainnut saada. Tilasin ulkomaisesta verkkokaupasta edulliset kytkinlevyt. Kitkamateriaali on samanlaista sian nahkaa, kuten wanhoissa levyissäkin. En osaa ottaa kantaa onko tämä miten hyvää vaiko huonoa. Mutta varsinainen ongelma on nuo keskiöt... kas kun ne on valmistettu muovailuvahasta. Nämä kun laittaa paikoilleen niin kytkinremppa lienee taattu viimeistään seuraavan ajokauden lopussa. Tunnustaako kukaan käyttäneensä tämän näköisiä levyjä...? Olisi mielenkiintoista kuulla montako tuhatta kesti.

Vanha viisaus jälleen kerran todistettiin paikkansa pitäväksi: köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!

20250129_123812.jpg
20250129_123812.jpg (78 KiB) Katsottu 6386 kertaa
Avatar
kalkkuna
4000
4000
Viestit: 4316
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Sekalaista ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Se että joku levy meni pilalle äkkiä, tai kesti kauan, ei toimi tän tyyppisissä halvoissa osissa. Materiaalit vaihtelee näissä valmistuserän mukaan tai näitä on 3kk mynnissa ja sitte ei tuu enää ikään lisää kun erä on myyty.

Kunhan niittien kannat tuolla levyn toisella puolella on kunnossa niin perusajelut sujuu. Aika näyttää. Aja vaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Vastaa Viestiin