Sivu 5/6
Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 17.08.2023 17:58
Kirjoittaja kalkkuna

- almot_iloa.jpg (268.17 KiB) Katsottu 20105 kertaa
Tänään oli AlMot päivä

verkkokauppa.ural.fi - Taiwan osaa
Lähetetty: 01.09.2023 14:51
Kirjoittaja kalkkuna
Kankisarjoja SV & IC, venoja, ohjureita ja linkolevyjä. Ns länsilaatuna.
verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 15.09.2023 16:38
Kirjoittaja kalkkuna
Tonnin vahinko vitsi on taas täällä. Kärjettömiä sytkiä (ja muuta osaa) saapui Suomeen. OY maksoi tullit ja maksut. Sitten paketti katos. Postitullissa. On kuulemma vapaa lähtemään eteenpäin, mutta eipä enää löydy.
Tonnin vahinko, sanoinko jo että tonnin vahinko?
Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 15.09.2023 18:35
Kirjoittaja MATTI
Nää vitsit tahtoo naurattaa aika väkinäisesti...
Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 19.09.2023 22:34
Kirjoittaja Kaljee
Onko tähän tapaukseen tullut vielä mitään selvyyttä? Olettaisi että siellä tullin haavissa olisivat kuin herran kukkarossa... Maksuja kyllä kinuavat, toisten kukkarosta siis, mutta vasta sitten kun lähetys on heillä. Etukäteen tai vielä vähemmän jälkeenpäin laskulla ei taida onnistua.
Jääkö tämä oikeasti yrittäjän vahingoksi, vai onko tässä tapauksessa mahdollista saada jotain vahingonkorvauksia? Järkevällä vaivannäöllä siis, ei oikeuslaitoksen kautta... Ilmoituksesta päätellen ei tainnut olla edes ensimmäinen kerta...
Minulla jämähti auton rengastilaus kesällä tulliin. Dhl toimitti, tullista tuli selvitys että maksut ovat maksettu ja lähetys on valmis liikkeelle. Viikkoon ei tapahtunut mitään, koko ajan paketti oli seurannan mukaan jossain tulliselvityksessä. Sähköpostittelun ja soittelun jälkeen selvisisi että kyse oli "järjestelmävirheestä", joka saatiin setvittyä ja renkaat eteenpäin. Hyvinhän siinä vielä ehti perjantaina illalla räjäytellä littanoita kumeja vanteelle. Hääautoa kun tarvittiin vasta lauantaina

Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 22.09.2023 21:57
Kirjoittaja kalkkuna

- wogisback.jpg (278.34 KiB) Katsottu 19868 kertaa
Useamman kk jälkeen WoG osia taas varastolla.
Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 22.09.2023 22:21
Kirjoittaja kalkkuna
Kaljee kirjoitti: 19.09.2023 22:34
Jääkö tämä oikeasti yrittäjän vahingoksi, vai onko tässä tapauksessa mahdollista saada jotain vahingonkorvauksia? Järkevällä vaivannäöllä siis, ei oikeuslaitoksen kautta... Ilmoituksesta päätellen ei tainnut olla edes ensimmäinen kerta...
OY ei voi hakea korvausta Postilta. Paketin lähettäjä on vastuussa. Kyllä. Kansainvälinen Postilaki määrää näin.
Lähettäjä hakee Ukrainassa korvauksen kadoneesta lähetyksestä. Ukrainan Posti korvaa lähetyksen Ukrainan lakien mukaan lähettäjälle. Ukrainan Posti perii kulunsa Suomen Postilta - koska Suomen Posti on hukannut Ukrainan Postin toimittaman läheyksen. OY sopii lähettäjän kanssa miten korvaus (100€ tms) jaetaan. Vakuuttamattomissa lähetyksissä on mitättömät korvaukset Ukrainan lakien mukaan.
Näitä saattuu, ei eka eikä toka. Alle tonnin ei kannata tilata mitään niin se tonnin vahinko ei ole vitsi. Joskus menee enemmän.
verkkokauppa.ural.fi - sulku
Lähetetty: 23.11.2023 20:01
Kirjoittaja kalkkuna

- jaakkoparantainenkertoo.jpg (90.7 KiB) Katsottu 19714 kertaa
Jokaisella KMZ ja IMZ moottoripyörällä on tausta. Joku on sen valmistanut käyttöä varten. Se on päätynyt sinulle pitkän tien kautta. Se todennäköisesti jatkaa elämäänsä vielä senkin jälkeen, kun luovut sen käytöstä.
Olemme jatkuvasti alttiina mainonnalle – huomasimme sitä tai emme. Mainokset luovat meille keinotekoisia tarpeita ja vetävät mukaan kertakäyttö kulttuuriin. Mutta kun korjaat ja huollat moottoripyörääsi voit oivaltaa jotain olennaista…
Näin sanoi Jaakko ja verkkokauppa.ural.fi napsahti lukkoon Mustan Perjantain ajaksi. Mietitään ja palataan olennaisen äärelle pahimpien markkinapörinöiden helpotettua.
verkkokauppa.ural.fi - kestävät 650cc pinnapultit
Lähetetty: 12.12.2023 18:02
Kirjoittaja kalkkuna
verkkokauppa.ural.fi - tiivistepläjäys
Lähetetty: 14.12.2023 18:00
Kirjoittaja kalkkuna
Tuli tutkittavaksi melkoisen kattavia tiivistesarjoja.
Dnepr MT, K750, Ural, m72, Jupiter 2-3, Jupiter 4, Jupiter 5, Planeta Sport, Planeta 5, Planeta 2-4, imutiivisteitä 4 eri versiota, kahta tyyppia vanhan laatikon tiivisteitä ja 2WD tiivistesarjoja.

- 20231214_163221.jpg (108.84 KiB) Katsottu 19497 kertaa

- 20231214_162250.jpg (289.89 KiB) Katsottu 19497 kertaa

- 20231214_161201.jpg (331.35 KiB) Katsottu 19497 kertaa

- 20231214_162504.jpg (270.42 KiB) Katsottu 19497 kertaa

- 20231214_162054.jpg (331.64 KiB) Katsottu 19497 kertaa
Huippulaatua Ukrainasta

Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 14.12.2023 19:12
Kirjoittaja MATTI
Varsin täydellisen näköiset setit,, ihan kaasuttajan tiivisteet myös ja useammalle mallille käypäsiä. Nyt kun ovat vielä oikean paksuisia ja reijitys/mitoitus osuu paremmin kun joissain muissa tarvikesatseissa, niin hieno homma.

verkkokauppa.ural.fi - hyvää uuttavuotta
Lähetetty: 31.12.2023 18:37
Kirjoittaja kalkkuna
Vuosi vaihtuu. Sodasta huolimatta uutta laatuaosaa löytyi varastolle 2023 aikana. Katsotaan mitä ensvuosi tuo tullessaan.
Ja
OY on myyntikeikella Jyväskylän VMPK romppeilla. Myynnissä on rajallinen määrä osia ja monet niistä alempaan hintaan kuin verkkokaupassa. Pidetään alepörinät. Myynti alkaa Launataina aamulla kun ovet aukeaa.

- pakkaus.jpg (210.72 KiB) Katsottu 19419 kertaa
Pakkaus on jo käynnissä. Mikäli jotain tarvit Jyväskylään, voi sen ostaa verkkokaupasta ja valita "nouto varastolta". Tällöin jää postikulut pois ja nostan osan kuormaan mukaan.
verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 26.02.2024 20:54
Kirjoittaja kalkkuna
verkkokauppa.ural.fi - Matkahuollon paluu
Lähetetty: 27.03.2024 20:15
Kirjoittaja kalkkuna

- shipit.jpg (4.57 KiB) Katsottu 18936 kertaa
Ural FI Verkkokaupan logistiikkaa hoitanut Pakettikauppa palvelu päättää päivänsä (ensin Posti osti sen ja sitte lopetti). MH laittoi Pakettikaupan bänniin pari vuotta sitten ja tämä lienee osaltaan näivettänyt sen toimintaedellytyksiä. Nyt tuli sitte tien pää eteen.
Shipit vaihtui tänään Pakettikaupan tilalle. Muutoksen myötä Matkahuolto tulee takaisin toimitustavaksi. Tästä päivästä eteenpäin...
Postipaketti 7,9€
DB Schenker 6,9€
Matkahuolto 6,9€
...näillä lähetyshinnoilla toistaiseksi.
verkkokauppa.ural.fi - Kevät 2024
Lähetetty: 10.04.2024 22:19
Kirjoittaja kalkkuna

- ajokausi2024.jpg (293.37 KiB) Katsottu 18692 kertaa
Kevät etenee ja pyöriä on otettu ajoon eri puolella Suomea. Kevään tulo näkyy myös jälleen kerran niin että tietyt osat loppuvat kesken varastolla.
Vielä ehtii, mutta seuraavat suuremmat täydennykset saapuvat vasta Toukokuussa Suomeen.
verkkokauppa.ural.fi - nauhakampanja
Lähetetty: 12.04.2024 12:59
Kirjoittaja kalkkuna

- nauhaa.jpg (214.1 KiB) Katsottu 18662 kertaa
SWE nauha kyseessä, mutta sattui kohalleen.
verkkokauppa.ural.fi - Blogi
Lähetetty: 26.04.2024 16:48
Kirjoittaja kalkkuna

- jaakkotietaa.jpg (108.26 KiB) Katsottu 18611 kertaa
verkkokauppa.ural.fi - database uudistus
Lähetetty: 17.05.2024 14:27
Kirjoittaja kalkkuna

- pimpelipom.jpg (50.74 KiB) Katsottu 18296 kertaa
Pimpelipom. Verkkokauppa ollu huonossa hapessa operaattorin (Finqu) järjestelmäpäivityksestä johtuen. Mutta kyllä tää tästä. Muutos tarvittiin alustan tulevien parannusten takia. Pakollinen rasti siis.
Asiakkaille näkyvä ulkoasu remppa on edessä parin viikon päästä. Kaikki myllätään. Valikoiden määrää sekä luokittelua joutuu kans miettiä uusiksi. Sais edes muutaman luokan yhdistettyä niin tulis selkeyttä. Esim hammasrattaat on omanaan turha.
verkkokauppa.ural.fi - UA ribbon
Lähetetty: 04.06.2024 12:14
Kirjoittaja kalkkuna

- ua_ribbon.jpg (137.83 KiB) Katsottu 18140 kertaa
Alkoi väliaikaisena, mutta tuli jatkoa. Kampanja jatkuu kunnes aselepo on solmittu. Nauha löytyy kuitin välistä.
verkkokauppa.ural.fi - sivuremppa
Lähetetty: 07.06.2024 17:03
Kirjoittaja kalkkuna
Sivupalkki navigaatio intternetin kivikaudelta alkaa olla tiensä päässä. Uudet nykyaikaiset skaalautuvat mopiilisivut hinkuvat hakemistorakenteen käyttöä. Uusien blogien ja muiden dynaamisten elementtien takia osatuonti.fi ajoilta saakka kiveen hakattu rakenne on työnsä tehnyt.
Ajatus on niputtaa asiapohjaisesti tuoteryhmiä. Hammasrattaat sekä laakerit sulautuvat kyseisiin asiakokonaisuuksiin. Moottorin laakerit on moottorissa, vaihteiston laakerit vaihteistossa, vanteiden laakerit vanteissa ja perään laakerit perässä. Sama hammasrattaille. Tiivisteet tuotaa päänvaivaa mitä niiden kanssa tekis...
En ala vieläkään pilkkomaan Dnepr, Ural, Koo, m72, EFI, 750cc tai 650cc tyyleihin. Jotenki kivempi että väki näkee mitä kaikkea tarjolla mihinki malliin eri aikakausilta heti varastolta Kaustiselta.
Nyt vaikuttas jakautuvan näin...
Moottori
- Lohko
- Männät
- Kannet
- Pakokaasut
Polttoaine
- Kaasuttimet
- Ilmansuodatus
- Tankki
Sähkö
- Sytytys
- Lataus
- Johdot
- Valot
Voimansiirto
- Kytkin
- Vaihteisto
- Kardaani
- Perä
Runko
- Kumiosat
- Vaijerit
- Vanteet
- Jarrut
- Jousitus
- Sivuvaunu
2t kärynurkka
- IC
- Muut
Pasaari
verkkokauppa.ural.fi - lomalla
Lähetetty: 21.06.2024 13:03
Kirjoittaja kalkkuna

- lomillelomps.jpg (306.2 KiB) Katsottu 17665 kertaa
Paketit pärrällä Postiin ja kesälomalle. Tilauksia voi tehdä normaalisti, mutta osat lähtee varastolta viikon päästä

verkkokauppa.ural.fi - kumikartio
Lähetetty: 03.07.2024 21:57
Kirjoittaja kalkkuna
verkkokauppa.ural.fi - Roikka Ralli
Lähetetty: 14.07.2024 09:36
Kirjoittaja kalkkuna
Se on viimehetket tilata mopoon Roikka Rallimatkaan vaativat remppaosat. Tokihan kaikki on jo korjattu hyvissä ajoin... Mutta ajattelin asiasta nyt mainita, koska monesti puhelin alkaa soida loppuviikosta. Sitte ei vaan enää taitu.
Maanantain aikana saapuneet tilaukset lähtevät eteenpäin Tiistaina paikallisesta Postista. Ovat 16:00 jälkeen Keskiviikkona noudettavissa paikallisissa jakelupisteissä. Matkahuollon ja Schenkerin kautta Maanantain tilaukset ehtivät ehkä Torstaiksi. Ovat päivän kaks Postia hitaampia. Käytä Postia kun on kiire.
verkkokauppa.ural.fi - mitä paketeista löytyy
Lähetetty: 31.07.2024 22:24
Kirjoittaja kalkkuna
Tutkin tänään 12kk myyntiä, lähinnä mitä osia paketteihin laitetaan usemmiten. Tässä 20 kärkilista, eivät ole suoraan järjestyksessä.
Kohokammion tiiviste K6x
Sytytystulpat
Vaijerit - EU
Pinnat
Perän stefat
Männänrenkaat
Kytkinlevyt
Kytkimen ruuvit
Tuplapuolat
Lataussäätimet
Neulaventtiilit
Kärjettömät sytkät
Jarrukengät
Kaasuttimet
Kumitiiviste sarjat moottoreihin
Tiivistesarjat moottoreihin
Vaihteiston tiivisteet
Kaasuttimien korjaussarjat
Mäntäsarjat
Venttiilit
Eli ihan niitä perusjuttuja millä pärrät pidetään liikkeellä. OY aikoo keskittyä tulevaisuudessakin näihin jotta ajot jatkuu.
Re: verkkokauppa.ural.fi - mitä paketeista löytyy
Lähetetty: 01.08.2024 00:23
Kirjoittaja Kaljee
Ruksin sai laittaa moneen kohtaan tuolta listalta, ei kahden käden sormet riittäneet

Tuttuja artikkeleita kahteen pyörään parin vuoden ajojen jäljiltä. Puolet kalustosta on jopa saatu pidettyä liikkeellä! Täältä isot kiitokset nettikaupan pyörittämisestä, ei meikäläisen itäpyöräharrastus oli varmaankaan edes alkanut mikäli jokainen kuluva nippeli täytyisi tilata itse rajojen takaa.
Sopiiko udella mitä osaa liikkuu verkkaisempaan tahtiin, vai ehtiikö mikään pölyttyä loputtomiin hyllyssä

Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 01.08.2024 08:25
Kirjoittaja karppi
Täältä myös RESPECT keski-pohjanmaan osakauppiaalle.
verkkokauppa.ural.fi - vaikeet jutut
Lähetetty: 01.08.2024 08:58
Kirjoittaja kalkkuna
Kaljee kirjoitti: 01.08.2024 00:23
Sopiiko udella mitä osaa liikkuu verkkaisempaan tahtiin, vai ehtiikö mikään pölyttyä loputtomiin hyllyssä
Olen vuosien varrella oppinu että oma arvio tilanteesta ei ole se millä muut ihmiset menee. Kirjo on aina suurempi kuin ymmärrys. Esim 750cc moottorin starttikehättömät tappimallin vauhtipyörät löysivät ostajansa.
Mutta toki näitä hyllyssä pysyviäkin on. Kyseisiä artikkeleita yhdistää useampikin tekijä. Ovat epätoivoisia, vaarallisia ja vaikeita. Sopivat riskejä rakastaville.
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/23310786
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/19453065
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/2525998
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/19446450
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/18690159
Tossa vaikka viis semmosta

verkkokauppa.ural.fi - ero selvis
Lähetetty: 01.08.2024 09:46
Kirjoittaja kalkkuna
kalkkuna kirjoitti: 12.05.2023 14:23
IMZ-8.128-01023-20 Piston with piston pin and retaining rings, one size from 2021 (Euro5) 215,38 + alv 24% = 267,07€
IMZ-8.128-01019-10 Piston with rings, with piston pin and retaining rings, one size 2019-2020 (Euro4) 235,07 + alv 24% = 291,48€
IMZ-8.128-01019-02 Piston with rings, with piston pin and retaining rings, one size 2017-2018 235,07 + alv 24% = 291,48€
Euro "vitonen" on ns virimäntä kovemmalla puristuksella. Mutta näiden kahden aiemman eroa en osaa sanoa.
Päivitys tähän vanhaan juttuun. Asia selvis alkuviikosta iha yllättäen. Vuodet 17-18 ja 19-20 sama mäntä puristuksen osalta, mutta ero männänrenkaiden paksuudessa. Uudemmassa rengas ohenee. Euro 5 pyörät vuodesta 21 eteenpäin HiPo mallin männät.
Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 02.08.2024 15:21
Kirjoittaja Justeeri
Olen myöskin kovasti kiitollinen, että tällainen kauppa on meillä harrastajilla käytettävissä. Kiitokset Sasulle sitkeydestä, veikkaan että ei ole aina henkseleiden paukuttelua.
Re: verkkokauppa.ural.fi
Lähetetty: 02.08.2024 16:09
Kirjoittaja Uskila