Sivu 6/6
Re: Vanteet
Lähetetty: 12.07.2025 18:44
Kirjoittaja JuhaK71
Sasulta ostamistani napahiluista tein ilahduttavan havainnon:
Kiristyspakan kierteen päähän on sorvattu kevennys, jolloin se pääsee painumaan hieman syvemmälle.
Re: Vanteet
Lähetetty: 16.08.2025 06:57
Kirjoittaja Uskila

Terve
Jäi vaiheeseen...

- Rumpu ja Radaelli
- IMG_20250814_141807_HDR.jpg (1.34 MiB) Katsottu 3004 kertaa
Ps Radaelli vanne ja IMZ rumpunapa hyvä kompo sivuvaunuun, nyt kaikki pyörivät pyörät on samanlaisia

Re: Vanteet
Lähetetty: 22.04.2026 08:17
Kirjoittaja Uskila

Terve
Uutta Heidenauta takanakiksi, mutta samalla huomasin että irtoboori rupee kohta kulahtaa, niin kyllä ne vaan kuluu kun jaksaa ajaa...

- Rengastyö
Ps vanhemmiten on käytettävä enempi liukkaria että saa sisään

Re: Vanteet
Lähetetty: 22.04.2026 22:25
Kirjoittaja Kaljee
Uskila kirjoitti: 22.04.2026 08:17
Ps vanhemmiten on käytettävä enempi liukkaria että saa sisään
Mutta kuvasta päätellen tekniikka asian suhteen on selvästi hioutunut vuosien saatossa kohdilleen, minä tarvitsen Heidenauta vanteelle puljatessa vähintäänkin kolmea rengasrautaa... Joista kaksi mieluiten vähintään puolimetrisiä pituudeltaan

Re: Vanteet
Lähetetty: 29.04.2026 11:50
Kirjoittaja kallek505
Tuosta pinnauksesta on vähä itellä kin kokemuksia. Kesämoposta(solifer 10) meni takakiekosta muutama pinna poikki. Koitin metsästää vaikka mistä mut ei löytynyt sopivia. Sit kaverin kaveri mainitsi Porvoosta evas motor thorolf priesten, vie sinne. Vein ja teki vanhasta ja todella huonosta peltisestä ihan uuden. Totesi vaan että sen verran on pletkua materiaalia on kehä et varoen kummi paikalleen mutta tuli suoraksi. Jos pinna ongelmia tulee ainakaan mulle niin vien sinne. Ei ite tarvi tapella
Re: Vanteet
Lähetetty: 29.04.2026 14:29
Kirjoittaja MATTI
Joo..siellä kyllä on kokemusta monenlaisista pinnaustöistä. Mutta on se hyvä itsekin harjotella pinnaamaan ja rihtaamaan vanteita. Se on lopulta niin koukuttavaa, että sitä alkaa kohta tekee jo toisillekkin.. Ja siinä on harjotellessa se mukava puoli että, vaikee on saada lopputulosta niin metsään ettei sen voisi tehdä uudelleen..ja paremmin. Muutamia pieniä omatekoisiakin apuvälineitä on hyvä tehdä..ihan polvien päällä ilman oikean aseman tulkkeja..lopputulos on yleensä aika "villi".