Sivu 6/6

Re: Vanteet

Lähetetty: 12.07.2025 18:44
Kirjoittaja JuhaK71
Sasulta ostamistani napahiluista tein ilahduttavan havainnon:
Kiristyspakan kierteen päähän on sorvattu kevennys, jolloin se pääsee painumaan hieman syvemmälle.

Re: Vanteet

Lähetetty: 16.08.2025 06:57
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Jäi vaiheeseen...


Rumpu ja Radaelli
Rumpu ja Radaelli
IMG_20250814_141807_HDR.jpg (1.34 MiB) Katsottu 3004 kertaa

Ps Radaelli vanne ja IMZ rumpunapa hyvä kompo sivuvaunuun, nyt kaikki pyörivät pyörät on samanlaisia

;-)

Re: Vanteet

Lähetetty: 22.04.2026 08:17
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Uutta Heidenauta takanakiksi, mutta samalla huomasin että irtoboori rupee kohta kulahtaa, niin kyllä ne vaan kuluu kun jaksaa ajaa...

Rengastyö
Rengastyö
Ps vanhemmiten on käytettävä enempi liukkaria että saa sisään

;-)

Re: Vanteet

Lähetetty: 22.04.2026 22:25
Kirjoittaja Kaljee
Uskila kirjoitti: 22.04.2026 08:17 Ps vanhemmiten on käytettävä enempi liukkaria että saa sisään
;-)
Mutta kuvasta päätellen tekniikka asian suhteen on selvästi hioutunut vuosien saatossa kohdilleen, minä tarvitsen Heidenauta vanteelle puljatessa vähintäänkin kolmea rengasrautaa... Joista kaksi mieluiten vähintään puolimetrisiä pituudeltaan :lol:

Re: Vanteet

Lähetetty: 29.04.2026 11:50
Kirjoittaja kallek505
Tuosta pinnauksesta on vähä itellä kin kokemuksia. Kesämoposta(solifer 10) meni takakiekosta muutama pinna poikki. Koitin metsästää vaikka mistä mut ei löytynyt sopivia. Sit kaverin kaveri mainitsi Porvoosta evas motor thorolf priesten, vie sinne. Vein ja teki vanhasta ja todella huonosta peltisestä ihan uuden. Totesi vaan että sen verran on pletkua materiaalia on kehä et varoen kummi paikalleen mutta tuli suoraksi. Jos pinna ongelmia tulee ainakaan mulle niin vien sinne. Ei ite tarvi tapella

Re: Vanteet

Lähetetty: 29.04.2026 14:29
Kirjoittaja MATTI
Joo..siellä kyllä on kokemusta monenlaisista pinnaustöistä. Mutta on se hyvä itsekin harjotella pinnaamaan ja rihtaamaan vanteita. Se on lopulta niin koukuttavaa, että sitä alkaa kohta tekee jo toisillekkin.. Ja siinä on harjotellessa se mukava puoli että, vaikee on saada lopputulosta niin metsään ettei sen voisi tehdä uudelleen..ja paremmin. Muutamia pieniä omatekoisiakin apuvälineitä on hyvä tehdä..ihan polvien päällä ilman oikean aseman tulkkeja..lopputulos on yleensä aika "villi".