Jakopään ajoitus?

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Oula
100
100

Re: Jakopään ajoitus?

Viesti Kirjoittaja Oula »

Oula kirjoitti:
MATTI kirjoitti:Jotta muuttujia olisi tarpeeksi, niin muutaman kerran on tullut törmättyä nokkaan jossa tuo ajoituskupin hahlo ei osu oikeaan kohtaan..eli sytyssä ei säätövarat riitä jos käyttää tavan kuppia tai mitä vaan...silloin poistaa siitä kupista sen pistehitsatun prikan joka pakottaa kupin "oikeaan" asentoon ja tekee holkin sinne kupin alle nokan akselille ja kiristää kupin vaan tiukasti nokan päähän. Jos on sen verta koneistuskamaa niin tekee sellaisen holkin jossa holkin päässä on hahlo joka lukitsee holkin nokan hahloon ja holkissa on tasopinta johon sitten kuppi kiritään kiinni..vaikea selittää, mutta näitä väärässä kohdassa olleita nokan hahloja on siis täälläkin modattu toimimaan aika monta, eli ei mikään harvinainen juttu sekään..
Joo,eläkää nyt kyllästykö näihin kysymyksiin mutta kun epäilee itseään että eihän se voi olla kun älyssä vika kun ei syttyä löydy kohdalleen kun kone on kerran käyvänä ostettu aikanaan.
Tosin hyvin se ei käynyt koskaan ja kun edeltäjä on vaihtanut juuri rattaat ilman mitään merkkejä ennen minua niin eppäilen noita omiakin merkkejä viime talvelta .
Mutta eiköhän se tästä kun huomenna seittemännen kerran katson nuo vaktat kohilleen ensteks.
Jumppahuiti!
MItäs minä sanoin ,ymmärryksestä se oli vain kiinni :angry-banghead: :angry-banghead:
Kolomatta päivää istuin lootusasennossa tuossa etuhaarukan alla ja pyöritin konetta ja siirsin nokka-akselin pyörää niin jukopliuta ,miehän löysin sen oikian asennon ja niin on sytty perusennakkomerkissä keskellä jakajan hahloja jotta hyvä MINÄ .
Eihän tuohon menny kahta vuottakaan kun Nepri käy ja hienosti . Mitä nyt vielä kaasarien säätöä kun se oikeesti käy :dance: :dance: :dance:
Vastaa Viestiin