Sivu 2/2

Re: Ainakin paremmat valot

Lähetetty: 07.01.2018 19:06
Kirjoittaja SamiH
No jos sulla on 6V sähkö niin 12V polttimo todellakin hehkuu, ja heikosti edes sitä. Ja jos watteja on 100 niin se tekee ampeereina 6 voltilla noin 17 eli voit ajaa laturin hehkussa 
:think: Tuota... jos en ihan väärässä ole niin itseasiassa,
jos jännite tippuu puoleen niin teho on neljäsosa eli 25w
ja ampeerimäärä putoaa puoleen eli noin 4A

Re: Ainakin paremmat valot

Lähetetty: 06.12.2018 21:38
Kirjoittaja savonseleviytyjä
Ei näyttänyt 6V Dneprin valot tietä taivaltaa. Piti ruveta päivitystä tekemään. Ruostuneen umpion tilalle laitoin umpion mallia "Motonet 48-5142" 11,90€. Sopii hyvin alkuperäisen tilalle heittämällä. Lasi kupera, kuten orkkikessa, paikka myös parkkipolttimolle, H4 kannalla. Jännitehäiviötä valojärjestelmässä oli reippaasti. Polttimon kannalta mitattuna tuli vain n. 5V. Laitoin uuden pitkien/lyhyiden valokatkaisijan ja valot releiden kautta suoraan omalla johtimella akulta polttimolle saakka. Releiden ohjaus vaihtokytkimen kautta. Melko täynnä johtoa tuo Dneprin ajovalon kuuppa jo alunperin, mutta vielähän tuonne pari relettä mahtui lisää... Nyt rupesi valoa löytymään tiellekin asti näkymään. Kokeilin myös siirtymistä puolijohdeaikaan H4 led polttimolla. Siinä oli selvää välkkymistä tyhjäkäynnillä. On ilmeisesti niin lähellä LEDin kynnysjännite latauksen tyhjäkäyntijännitettä, että ei oikein vaikuttanut soveltuvan tähän käyttökohteeseen. Perus 6V H4 poltin pelittää hyvin. Tais olla UralZentralesta hommattu.

Re: Ainakin paremmat valot

Lähetetty: 30.12.2018 17:03
Kirjoittaja Hermanni57
Kunnon ylävalo näyttää hyvin sumussa myös Nepissä!
20181230_164338.jpg

Ajovaloumpio

Lähetetty: 16.10.2024 11:24
Kirjoittaja MATTI
Oliko se joku Ladan malli vai ns. yleisumpio H4 joka kävi suoraan Uralin Dneprin lampunkoppaan? Onko parkin paikka myös valmiina? Onko laittaa valmista linkkiä vaikka Motonettiin tms. mallista joka sopii.

Re: Ajovaloumpio

Lähetetty: 16.10.2024 12:26
Kirjoittaja cedricfan
viewtopic.php?t=11641

Ja yhdistän seuraavaksi tuohon ketjuun tämänkin.