Jorma kirjoitti:Aikoinaan silloin 60luvun alkupuolella myytiin magneettikiiniteistä autonlämmitintä, Wolkkarimiehillä niitä näin,sopis hyvin M72 öljypohjaan kun on rautapeltiä mistähän tuommoisen vielä löytäis?
Oli niitä vielä -80 luvullakin. Uusia. Taisin nakata juuri sellaisen roskakuormaan viitisen vuotta sitten. Oli sitten harvinaisen tehoton laite.
Kuplan oikean öljylämmittimenhän (mitä näitä nyt on calixia ja defaa) saisi nätisti omalla läpiviennillään suoraan öljytilaan. Tosin se on sitten maavarasta poies...
Samaa hommaa minäkin pelkään näissä lämmittimissä. Kun nyt jo syvä öljypohja vie osan maavarasta. Toisaalta taas se öljytila lohkossa, eihän sillä mitään liikkuvaa ole, ainakaan Dneprissä, sinne nyt vois laittaa vaikka tätä kaapelia metrin kaksi, kemialliseen metalliin upotettuna? Peltiseen öljypohjaan voisi hitsailla jos jonkunlaista lämppäriä, mulla on ite asiassa kaksi niitä ylimääräisenäkin. Kesäksi sitten laittais tämän alumiinisen, kun on isompi tarve jäähdyttää...
MT-11 kirjoitti:Samaa hommaa minäkin pelkään näissä lämmittimissä. Kun nyt jo syvä öljypohja vie osan maavarasta. Toisaalta taas se öljytila lohkossa, eihän sillä mitään liikkuvaa ole, ainakaan Dneprissä, sinne nyt vois laittaa vaikka tätä kaapelia metrin kaksi, kemialliseen metalliin upotettuna? Peltiseen öljypohjaan voisi hitsailla jos jonkunlaista lämppäriä, mulla on ite asiassa kaksi niitä ylimääräisenäkin. Kesäksi sitten laittais tämän alumiinisen, kun on isompi tarve jäähdyttää...
Epoksimassaan voisi olla hyvä valaa ohuesti kiinni, varmistaa vielä parilla pienellä tartunnalla ettei varmasti lähde kellumaan. Vaikka aika hyvin tuppaa tunkeutumaan pieniin kulmiin & orkosiin.
Kekkasin paikan mistä noita öljylämmittimiä saa ja varmaan "pokkaamalla". Melkein jokaisessa Kuplassahan tuollainen on ollut. Ja Kuplalla jokamiesluokkaa ajava sellaisen tempaisee oitis irti ja nakkaa vattupuskaan. Noin vinkkinä, jos ei halua moista summaa laittaa kapistukseen.
Ripa kirjoitti:Täällä etelässä ei hirveesti himota ajella talvella kun tahtoo olla se turvaväli sama 5m kesällä ja talvella.
Voi vitja, veit jalat suustani. Justiin tuossa kovan pakkasen -ja oikeesti liukkaan kelin- aikana päivittelin tota kehä-1:n ajomallia.'
Onneksi olin autossa turvassa. :D