Sivu 2/3
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 14.06.2009 11:22
Kirjoittaja soraneuvos
Kyllä se teippi kestää..veivaa vain tarpeeksi kierteeseen..
son noi venäjän kierteet eriparia kuin ton pallohana kytkösnippelin.
mutta hyvin piti liemet siel puol tankii mis pitikin pitää..
loktait joo..kyl se irtoo..varmaan jos ei oo siunattu...
se on muuten hyvää liimaa mä laitoinkin kerran alapallonivelen kiinni liimalla etuhaarukkaan kun oli päässy haarukan reikä väljäks..
hyvin pysy kasas..
:smt006
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 29.05.2010 21:32
Kirjoittaja Uskila

Terve
Tuli nysvättyä uusi bensahana ja teflonteipillä kiinni.
Niinku se alkuperäinen hajos. Eihän tosta nättiä tullut, mutta toimii.

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 29.05.2010 23:32
Kirjoittaja trn
Hyviä kokemuksia moisesta. Suosittelen.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 30.05.2010 12:28
Kirjoittaja soraneuvos
Kauneus on katsojan silmässä..
Toimiva ratkaisu putkiteippiliitoksin..
Pistin vain tuon alikulkuletkun pidemmäksi jotta saa tankkia irrotettaessa jättää lientä enemmän tankkiin kun voi nostaa peräpäätä pystynpään ennen letkun irrotusta...no joo...
Vaan pitäisi laittaa siihen vedentyhjennys hana kun ehtii...eipä kyl oo vettä ollu kuin kohokammioissa kerran..ja sekin varsin lirahtanut siitä Talvikäyttövivun (mikä lie tappi) juuresta..pitäskin muuten leikkaaa kummikäsineistä sormet suojiksi ens talvea varten..
Niin jotta kyllä se teippi tiivistää vaikka kierteetkään ei oo oikeen yhteensopivat..
Kun vain laittaa tarpeeksi ja käyttää oikeaa momenttia kiinni väännössä niin "no roplemo"
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 01.06.2010 01:17
Kirjoittaja Kalle
Tämmönen siitä sitten tuli

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 01.06.2010 11:44
Kirjoittaja kalkkuna
Puuhastelua tiedossa kans... Eilen tankkia sovitin projekti mopossa paikoilleen ja hana ei mahdu. Nippondenson korvaa pukkaa eteen. Hana on kyllä iha finaalissa mitä meinasin, joten luova ratkaisu vois olla se varmin tapa hoitaa tää.
Eli M14 ja oliko mikä kierre - muistaako joku ulkoa? On käynti putkisepällä parin tunnin päästä niin menis samalla. Tekis T-lähdön tankista ja letkuhanat. Enemmän käynnistelypuuhaa niin semmone se tekee maalikkoon vaikutuksen

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 01.06.2010 11:52
Kirjoittaja Walt
Se on ekolookisempi, kun voi tasasella körötellä yhdellä ja ylämäessä kahdella sylinterillä

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 01.06.2010 17:19
Kirjoittaja Ripa
Aikoinaan kirjoittin bensahanan tilalle laitettavan pultin kierteennousun sinne rakenteluosioon mikä ei ole hävinnyt mihinkään, kattele sieltä.
Nyt olis hyvä paikka testata onko osiosta hävinnyt tietoa. Viimeksi kun ilmoitin asiasta niin mitään ei ollut hävinnyt päivityksen yhteydessä.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 01.06.2010 18:28
Kirjoittaja MT
Vetäse vaan kalkkunaki tuo korva mäkeen, tullee siistimpi puketti.
Pitäsköhän noi rammaroija pois jo niputuksessa? Takkuuhan siitä mennee mutta jos antas mennä vaan.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 01.06.2010 22:53
Kirjoittaja kalkkuna
MT kirjoitti:Vetäse vaan kalkkunaki tuo korva mäkeen, tullee siistimpi puketti.
Pitäsköhän noi rammaroija pois jo niputuksessa? Takkuuhan siitä mennee mutta jos antas mennä vaan.
Iha vielä en leikkaa. Koitan tankkia säätää. Rojektimopossa ku on keulakulmaa muutettu ni tuntuu että tankkia joutuu vähän siirtää.
Korvan leikkaus vie panttioikeuden ja ns "uudet" tuppaa olemaan vaihtolaitteita. Uudesta vois leikatakki ku tietää että se kestää, mutta tuo nykynen Denso on käytetty (maksoi 30e). Näkee sitte jos toimii ja jos ei niin vaihtolaitteena on vielä 20 euron arvonen mikäli korva on tallessa

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 15:56
Kirjoittaja Ripa
Pisaratankkiin voi laittaa yhdysletkun tilalle kummallekin puolelle erikseen hanat ja letkut eikä senjälkeen tarvii ihmetellä vuotavan alkuperäishanan kanssa.

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 17:03
Kirjoittaja kalkkuna
Ripa kirjoitti:Pisaratankkiin voi laittaa yhdysletkun tilalle kummallekin puolelle erikseen hanat ja letkut eikä senjälkeen tarvii ihmetellä vuotavan alkuperäishanan kanssa.

Ei oo kaukana tääkään ratkaisu.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 19:08
Kirjoittaja soraneuvos
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 20:13
Kirjoittaja Nikuzai
Miten vesilukko tyyppinen ratkaisu toimisi, letku suodattimen alapäähän ja yläpäästä alapuolella olevaan kaasariin.
Pitäisi toimia niin, että jos ei ole virtausta tai alipainetta niin kieppi tulppaa virran. Tulopaine pitäisi olla hyvin pieni minkä tankki jaksaa työntää, joten neulaventtiilien pitäisi jaksaa pitää vastaan.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 20:28
Kirjoittaja soraneuvos
pitävät ne venttiilit jos pitävät vaikka olisi suorayhteys alas ilman koukeroita...
kohohan painaa sen venttiilin kiinni kun löpötintä on tarpeeksi kohokammiossa...
jos vain ne tiivisterinkulat toimii niin mihin se löpötin karkaa...
niin joo tosin joka kerta on letkut tyhjät kun hanan aukasee...
joten johonkin se hupenee..
se pensan määrä tankissa ratkaisee millaisella paineella löpö virtaa alaspäin joten niitä letkukiemuroita pitäis säätää täyttöasteen mukaan jotta paine pysyisi suotuisana koko tankillisen ajan..
vaan tulipahan juuri mieleen että niitähän on sellaisia halpoja letkukiristimiä jarru ja kytkinletkuihin jottei tarvitse laskea kaikkia liemiä pihalle remppaa tehdessä...
niillä varsin saa myös pensaletkun tukkoon..
tai aivan vain lukkopihdeillä...

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 20:34
Kirjoittaja Ripa
Bensaletkuun voi vetää vaikka 15 kiemuraa mutta paine on aina sama riippumatta siitä onko letku suodattimen ala-tai yläpäässä.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 20:37
Kirjoittaja Walt
Nikuzai kirjoitti:Miten vesilukko tyyppinen ratkaisu toimisi, letku suodattimen alapäähän ja yläpäästä alapuolella olevaan kaasariin.
Pitäisi toimia niin, että jos ei ole virtausta tai alipainetta niin kieppi tulppaa virran. Tulopaine pitäisi olla hyvin pieni minkä tankki jaksaa työntää, joten neulaventtiilien pitäisi jaksaa pitää vastaan.
Kävin koeponnistamassa just
Suzukin Mikuni kaasuttimien neulat piti lähemmäs baarin ilmanpainetta, pelkällä kohojen massalla mitattuna.
Jonkinlaiset olikohan k301 kaasuttimet eivät pitäneet edes 0.1 paineita löpöllä paineistettuna.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 20:41
Kirjoittaja Walt
Ripa kirjoitti:Bensaletkuun voi vetää vaikka 15 kiemuraa mutta paine on aina sama riippumatta siitä onko letku suodattimen ala-tai yläpäässä.
Elä Ripa tyrmää hyvää ideaa noin jyrkästi
Oikoihan edesmenneen enon vaimokin aina sähköjohdoista solmut ja jyrkimmät mutkat.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 20:46
Kirjoittaja Walt
soraneuvos kirjoitti:vaan tulipahan juuri mieleen että niitähän on sellaisia halpoja letkukiristimiä jarru ja kytkinletkuihin jottei tarvitse laskea kaikkia liemiä pihalle remppaa tehdessä...
niillä varsin saa myös pensaletkun tukkoon..
tai aivan vain lukkopihdeillä...

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -579_h.jpg
Tuotenumero: 82-579
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 20:57
Kirjoittaja soraneuvos
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... 1282_l.jpg
vaan ei oo enää halvempia kaupan ja nämäkin poistotuotteita..
Tuotenro
191282
hinta 16.99 joten ei oo muovikaan enää halpaa vaikka jokapaikassa sitä on kun käy koiran kanssa ulkona teellä
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 21:04
Kirjoittaja Ripa
Joo kiemurat ei auta jos nelaventtiilit eikä hana toimi. Ainoa keino on kun ajon jälkeen irrottaa kaasarit ja nostaa ne niin korkealle että kaasarien bensapinta on vähintään samalla tasolla kun bensatankissa oleva bensapinta.

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 21:37
Kirjoittaja MT
Ainoa keino on kun ajon jälkeen irrottaa kaasarit ja nostaa ne niin korkealle että kaasarien bensapinta on vähintään samalla tasolla kun bensatankissa oleva bensapinta.

Siinä ratkasu.
Tekasee imukaulat niin pitkät korkiat jotta kaasarit tuhisee polovien yläpuolella ja siirtopumpulla liikutellaan pentsiiniä, kun ei pumpu pyöri ei tuluvi kaasaritkaan.
Joku rohkee rokan syöny sai aatoksen jotta siitä se kaikki sitte lähti ja seuraavassa rallissa nähhään komiat imusarjat

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 02.06.2010 21:58
Kirjoittaja Nikuzai
Samalla eteenpäin jotta tulee ram-air ilman otto ja sinkki sankoista ahtotorvet

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 03.06.2010 06:48
Kirjoittaja Ykä
Kaataa mopon parkissa aina oikealle kyljelleen, niin hana nousee ylimmäksi ja horasee ilmaa. Ei vuoda enää. Paitsi tankin korkista....ja öljyt tulee pihalle jostain reiästä. Hyytelöakkukin kannattaa silloin asentaa ettei housut katoa.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 03.06.2010 08:09
Kirjoittaja soraneuvos
helpointa kenties olisi lyödä moskalla ja viidentuumankattohuopanaulallla tai muulla vastaavalla reikä tankin kylkeen likelle pohjaa ja laskea liemet kanisteriin ajon päätyttyä.
viedä sitten kanisteri ja arvotuote suojaan varkailta..
ajoon lähdettäessä sitten puhdetöinä vuollun puutapin voisi iskostaa moskaa käyttäen viidentuumankattohuopanaulan tai muulla vastaavalla tehtyyn reikään...
jonka jälkeen voikin kaataa kierrätysmateriaalin säiliöön ja suorittaa käynnistystoimenpiteet käyttöohjekirjan antamien neuvojen mukaisesti....

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 03.06.2010 08:35
Kirjoittaja separaattori
mä kokeilin laittaa bensapumpun tohon omaan mopoon kun ei tahtomut vajaalla tankilla riittää bensanpaine Dellortolle. Bensan siirtopumppu toimii hienosti vaan kävi just niinku epäilinkin: tuottaa liikaa painetta ja kaasari tulvii. Siihen tietty voi ostaa jollakin 4 kympillä säätimen väliin, mutta oiskoos jotakin "ilmasta" patenttia jolla sais homman hoituun? Tulis sit taas ihmettelijöillä lisää ihmeteltävääkin kun ois joku viritys
Mietin että josko haarottais sen pumpulta tulevan letkun, laittas pienen kuristuksen ja siitä letku takaisin tankkiin!?
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 03.06.2010 09:20
Kirjoittaja juippi
Toveri Syltty laittoi webaston pumpun pukkaamaan pensaa,hyvin on kuulemma toiminut.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 03.06.2010 09:49
Kirjoittaja Nikuzai
Samanlainen polttoainehana kuin muillakin letkussa, T-kappaleella pumpun ja kaasarin välistä tankkiin. Hanaa aukomalla ja sulkemalla virtausta säätämään.
Tai tulvitus letkusta tankkiin ja antaa tulvia.
Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 03.06.2010 11:03
Kirjoittaja Walt
Taitaa Timppa siirtää kohta ketjun tuonne huumoripuolelle

Re: Bentsiinihana?
Lähetetty: 03.06.2010 12:42
Kirjoittaja soraneuvos
MT kirjoitti:Ainoa keino on kun ajon jälkeen irrottaa kaasarit ja nostaa ne niin korkealle että kaasarien bensapinta on vähintään samalla tasolla kun bensatankissa oleva bensapinta.

Joo siis siirtää pensatankin kaasarien alapuolelle eli vaikka lullaan jos on .... tai kyllä se siel letkujen varas tulla kolisee ilmannii
