6V LED valo
Re: 6V LED valo
Oma viritys on toiminut hyvin tähän asti, voi olla että voimakas vilkunta ilman elektroniikkaa johtui huonosta akusta joka nyt sitten
antoi lopullisesti periksi.
No, seuraavaksi tulee LiFePo4 kennot...
Ameriikassa myydään oikein valojen välkyttimiä erikseen:
https://www.youtube.com/watch?v=IbQcIGUy4CY
Tuskin kovinkaan laillista täällä?
antoi lopullisesti periksi.
No, seuraavaksi tulee LiFePo4 kennot...
Ameriikassa myydään oikein valojen välkyttimiä erikseen:
https://www.youtube.com/watch?v=IbQcIGUy4CY
Tuskin kovinkaan laillista täällä?
Re: 6V LED valo
Mun mielestä vilkkuminen on ihan siedettävissä rajoissa, ja Niinkuin lehtoarska mainitsi,tulee paremmin huomatuksi.
Vastaantulijat eivät myöskään räpsyttele, joten kaipa tilanne on myös heidän kannaltaan ok.
Vastaantulijat eivät myöskään räpsyttele, joten kaipa tilanne on myös heidän kannaltaan ok.
Re: 6V LED valo
Tulipahan käytyä Veteraanirallissa Punkaharjulla vkonloppuna. Muitakin Roikkalaisia oli paikalla ihan mukavasti. Käynnin antia oli mm. ohessa oleva linkki, jonka onnistuin saamaan eräältä 6 voltin kulukuneuvon omistajalta. Led valo oli hänen pyörässään niin kirkkaan oloinen, että ihan häikäisi vaikka oli aurinkoinen päivänvalo.
http://www.dynamoregulatorconversions.c ... ds-etc.php
http://www.dynamoregulatorconversions.c ... ds-etc.php
Itärauta, tuo liikuttava kulukuväline.
Re: 6V LED valo
Ei nyt ihan 6 v ledivalo. mut tälläisen tilasin Kiinasta oman K-pyörään, odottaa vielä asennusta. Pitäis kyllä mahtua.
8 - 48 V ja 20/40W
26€ kuljetuksineen.
Esittelykuvissa ainakin kirkas valo.
Saa nähdä miten todellisuudessa.
8 - 48 V ja 20/40W
26€ kuljetuksineen.
Esittelykuvissa ainakin kirkas valo.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: 6V LED valo
Tuollaista just etsiskelly itekin. Laita tuloksia ja linkki kauppaan sitten kun oot testannu. Lähinnä epäilyttää, että saattaa välkkyä liikaa? Tosin voihan tuo mötikkä tuossa jotenkin tasata sitä. 
Re: 6V LED valo
Odotellaan kovasti kokemuksia. Jonkun linkin voisi myös viskata eetteriin, että mistä moinen mötikkä sitten löytyi. Tuonne kun kiinan ja japanian halpamarkkinasivuille eksyy, niin tällainen sähköpuolen tissiposki tilaa ihan ja mitäsattuu...
Re: 6V LED valo
Minulla oli aikaisemmin halpis kiinaledi H4 josta kirjoitin roikkalehteen ja se oli lopulta surkea.
Sen jälkeen hankin tällaisen loppuvuodesta 2014. Maksoi posteineen US $43,95.
http://www.ebay.com/itm/151408887113?it ... 60&vxp=mtr
Noin vuoden jälkeen kokemuksia. Polttimo ei sovi suoraan Uralin lampun sisään. On liian pitkä. Jäähdytysripaa joutuu vähän lyhentämään. Sen jälkeen saa mahtuumaan vaikka ahdasta tekee. Ledi syö 12V jännitteellä virtaa useamman amppeerin mutta vähempi kuin H4 halogen. Pimeällä ajossa ledillä näkee kuivalla tiemaalaukset noin kolme aurausmerkkiä eteenpäin. Valo on kirkas. Sen näkee päivälläkin. Pimeällä vastaantulivat räpyttävät valoja usein vaikka ajan lyhyillä. Olen ollut tähän melko tyytyväinen. Laitteen jäähdytysrivassa on pieni propeli joka vaikuttaa heikkolaatuiselta. Ainakin jäähdytysrivan modauksen jälkeen. Se on ainoa miinus joka tähän mennessä on tullut mieleen. Niin ja olihan tuo melko kallis polttimoksi.
Sen jälkeen hankin tällaisen loppuvuodesta 2014. Maksoi posteineen US $43,95.
http://www.ebay.com/itm/151408887113?it ... 60&vxp=mtr
Noin vuoden jälkeen kokemuksia. Polttimo ei sovi suoraan Uralin lampun sisään. On liian pitkä. Jäähdytysripaa joutuu vähän lyhentämään. Sen jälkeen saa mahtuumaan vaikka ahdasta tekee. Ledi syö 12V jännitteellä virtaa useamman amppeerin mutta vähempi kuin H4 halogen. Pimeällä ajossa ledillä näkee kuivalla tiemaalaukset noin kolme aurausmerkkiä eteenpäin. Valo on kirkas. Sen näkee päivälläkin. Pimeällä vastaantulivat räpyttävät valoja usein vaikka ajan lyhyillä. Olen ollut tähän melko tyytyväinen. Laitteen jäähdytysrivassa on pieni propeli joka vaikuttaa heikkolaatuiselta. Ainakin jäähdytysrivan modauksen jälkeen. Se on ainoa miinus joka tähän mennessä on tullut mieleen. Niin ja olihan tuo melko kallis polttimoksi.
Re: 6V LED valo
Jaa kuusenlatvojako on tarkoitus valaista, vai taivaaseen menoaorhi kirjoitti:http://www.alibaba.com/product-detail/M ... .13.P1k8q2
Mitenkähä tuommonen pelittääs ?
Re: 6V LED valo
Näytäpä kuva valokuviosta vaaleaa seinää vasten. Meinaan kun oikea, tarkkarajainen kuvio ei häikäise vastaantulijoita, vaikka valo olisi kirkaskin.Gabo kirjoitti: Pimeällä vastaantulivat räpyttävät valoja usein vaikka ajan lyhyillä.
Re: 6V LED valo
Minulla valo näyttää liian ylös mutta kuviot silti tässä
Lyhyet Pitkät
Lyhyet Pitkät
Re: 6V LED valo
Laittaa suoralla paikalla 120cm korkeuteen merkin ja yläräjan siihen niin ei häikäise vastaantulijoita.
Re: 6V LED valo
Ei, vaan laita seinään teippi vaakasuoraan samalle korkeudelle missä lyhdyn keskikohta on.
Peruuta 5 metriä, ja valokuvion rajan tulee laskea 5 senttiä. Näin se valokuvio ei nouse valaisinta ylemmäs.
Se oikea lähivalon kuvio näyttää tämmöiseltä:

Oikealle nouseva "jalankulkijaosa" saattaa olla vaakasuorasta matalammalle nouseva kuin kuvassa, mutta ei voimakkaampi tai korkeampi.
Ja kuviossa on selkeä vaakasuora raja = rajan yläpuoleinen valo on se häikäisevä.
Tämä puolestaan näyttää lyhyen jaj pitkä eroa, jota siis kuuluu olla, toisin kuin Gabolla nyt on:

Pitkän kuvio on pistemäisempi, ja yli tuon umpion keskikohtaa näyttävän merkkiviivan. Kirkkauseroakin on, mutta vain vähän. Ero tulee ennemminkin siitä, että kuviossa on tuo pistemäinen pitkälle näkyvä osa (jee, siis pistepitkä!)
Toisaalta valoa lähelle (jee, siis lähivaloa) on pitkällä vähemmän, siis kuvassa oven alaosassa olevaa valoa.
Ja tämä on RHD-kuva, siksi vasemman kuvan kuvio on peilikuva.
Peruuta 5 metriä, ja valokuvion rajan tulee laskea 5 senttiä. Näin se valokuvio ei nouse valaisinta ylemmäs.
Se oikea lähivalon kuvio näyttää tämmöiseltä:

Oikealle nouseva "jalankulkijaosa" saattaa olla vaakasuorasta matalammalle nouseva kuin kuvassa, mutta ei voimakkaampi tai korkeampi.
Ja kuviossa on selkeä vaakasuora raja = rajan yläpuoleinen valo on se häikäisevä.
Tämä puolestaan näyttää lyhyen jaj pitkä eroa, jota siis kuuluu olla, toisin kuin Gabolla nyt on:

Pitkän kuvio on pistemäisempi, ja yli tuon umpion keskikohtaa näyttävän merkkiviivan. Kirkkauseroakin on, mutta vain vähän. Ero tulee ennemminkin siitä, että kuviossa on tuo pistemäinen pitkälle näkyvä osa (jee, siis pistepitkä!)
Toisaalta valoa lähelle (jee, siis lähivaloa) on pitkällä vähemmän, siis kuvassa oven alaosassa olevaa valoa.
Ja tämä on RHD-kuva, siksi vasemman kuvan kuvio on peilikuva.
Re: 6V LED valo
Onko kukaan tutustunut tämän puljun tarjontaan?
http://www.dynamoregulatorconversions.c ... s-shop.php
Itsellä kolvi varmaan pysyisi kädessä, mutta sähkötietämys nollassa.. Joten valmista pakettia pitää etsiä.. Tuo 6v lyhty on syysillassa melko avuton.. Eikä ihan heti huvittas 12v siirtyä.
http://www.dynamoregulatorconversions.c ... s-shop.php
Itsellä kolvi varmaan pysyisi kädessä, mutta sähkötietämys nollassa.. Joten valmista pakettia pitää etsiä.. Tuo 6v lyhty on syysillassa melko avuton.. Eikä ihan heti huvittas 12v siirtyä.
Re: 6V LED valo
Minulla on käytössä heiltä ostettu 6-24V neg earth P36d BPF 10/36W double dipper bulb. Tuo ei sovi suoraan Dneprin umpioon ja kantaan. 6 volttisella Dneprillä ajanut sillä polttimolla muutaman sata kilometriä. Toimii ja näkee pimeässäkin ajaa ja ainakin vastaantulija näkee pyörän. Sovitin motonetin intialaiseen 7 tuuman h4 umpioon ( umpio noin 11 euroa, polttimo maksoi enemmän) silleen että otin auton h4 polttimosta irti sakarapellin ja tinasin sen kiinni tuohon led polttimoon. Näin polttimon sain umpion vakiojousen alle kiinni. Johdonpätkät liittimineen piti tinata suoraan polttimon kantoihin kun ei ollut sopivaa kantaa. Valo on sinertävää ja kuviotakin on, erottaa idän ihmeellisestä kelmeästä selvästi. Tilasin netistä heidän sivujen kautta ja kaikki meni ihan ok.
Re: 6V LED valo
Ural M-61 , Ural M-63
Re: 6V LED valo
Huoh tuota Klassista dynamoa: ei ensimmäistäkään kuvaa kuviosta = kuvio tuskin kestää näyttää...
Mutta epdtuningin kuviokuva on kovin hieno, eivät vaan kerro, että millä polttimolla se saadaan
Tuommoisen voisi jo laittaakin, mutta onkohan kuviosta takuu, eli palautusoikeus jollei toteudu
Siitä hienoa, että itsekin tunnustavat korvikkeiden haasteet: "Nyrkkisääntö on, että miten pienempi poltinpiste sitä tarkempi on valokuvio. Tämä pätee eniten heijastinumpiossa, projektoriumpiot kohdistavat valon paremmin muutenkin."
Omatunto loppuu kuitenkin tuossa: "Laillisuus on samaa luokkaa kuin jälkiasennusxenoneilla. Paketissa toki löytyy e-hyväksynnät, jotka useimmiten riittävät kysyttäessä. Mutta kirjoitetaan nyt varmuuden vuoksi että "vain maastokäyttöön".."
Ei tieliikennekäyttöön on se mitä pitää lukea netissä sekä tuotteissa. Ja paketin e ei riitä muuhun kuin vaimon kysyessa
Mutta epdtuningin kuviokuva on kovin hieno, eivät vaan kerro, että millä polttimolla se saadaan
Tuommoisen voisi jo laittaakin, mutta onkohan kuviosta takuu, eli palautusoikeus jollei toteudu
Siitä hienoa, että itsekin tunnustavat korvikkeiden haasteet: "Nyrkkisääntö on, että miten pienempi poltinpiste sitä tarkempi on valokuvio. Tämä pätee eniten heijastinumpiossa, projektoriumpiot kohdistavat valon paremmin muutenkin."
Omatunto loppuu kuitenkin tuossa: "Laillisuus on samaa luokkaa kuin jälkiasennusxenoneilla. Paketissa toki löytyy e-hyväksynnät, jotka useimmiten riittävät kysyttäessä. Mutta kirjoitetaan nyt varmuuden vuoksi että "vain maastokäyttöön".."
Ei tieliikennekäyttöön on se mitä pitää lukea netissä sekä tuotteissa. Ja paketin e ei riitä muuhun kuin vaimon kysyessa
Re: 6V LED valo
Olen kallistumassa normi 6V/35W H4 tyyppiseen polttimoon. Loput ledeillä. Virrankulutus jää vakiota pienemmäksi ja elektronisella säätimellä akku latautuu hallitusti. Pelivara on pieni, mutta riittävä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: 6V LED valo
Kaikissa tavalliset hehkulamput,
laturi toiminnassa ja kolme lamppua vois vaihtaa
Lediksi ?
Hehkulamppuja varastossa jonkinverran ,sitten kun loppuu ...
Ural M-61 , Ural M-63
Re: 6V LED valo
Kiinan myyjillä on jos jonkinlaista LED lamppua ja halvalla. Ebaystä sopivilla hakusanoilla löytää,
kannattaa vaan kattoa etteivät ole hilanneet postimaksuja ihan pilviin.
-eeko
kannattaa vaan kattoa etteivät ole hilanneet postimaksuja ihan pilviin.
-eeko
Re: 6V LED valo
Onko kukaan asentanut 6 V led ajovalolamppua IC:hen? Siinä on se vanhanaikainen lampunkanta. Mistähän sellaisen sais?
Re: 6V LED valo
Mikähän sen kannan tyyppimerkintä on? Auttaisi tuossa googlettamisessa.
-eeko
-eeko
Re: 6V LED valo
"P45t"-kantako?
"p45t led 6v" googleen, mutta ei kyllä tule mitään sellaista, jolla saattaisi edes saada jotain valokuviota. Nuo missä ledejä on siroteltu sinnetänne antaa valoakin sinnetänne.
"p45t led 6v" googleen, mutta ei kyllä tule mitään sellaista, jolla saattaisi edes saada jotain valokuviota. Nuo missä ledejä on siroteltu sinnetänne antaa valoakin sinnetänne.
Re: 6V LED valo
Vain masokisti kiusaa itseään kuuden voltin sähköillä...
Ps eikös issikkaan käy hyvin se 12 voltin Vape
Re: 6V LED valo
..ei mitään alkuperäistä saa mennä muuttamaan.Uskila kirjoitti:Vain masokisti kiusaa itseään kuuden voltin sähköillä...
Re: 6V LED valo
Tuossa jotain kuvaa dynamoregulatorin tuotteeseen ensiasennuksen jälkeen ennen pystymettään menoa viime syksyltä http://1drv.ms/1VkSYky
Kuvio on mitä on mutta ei nää mitkään rallivalot ole. Alkuperäisen muuttaminen 12 V systeemiksi ei ole mikään ihme, mutta 6V systeemillä voi ajaa myös. Luksusta on tietysti puolta vähemmän, ei oo navia eikä laturia eikä kuumia kahvoja yms. Jos haluaa niin 15W 6V H3 mallin polttimolla voi myös ajaa, lataus riittää ja valoa tulee just sen verran että pääsee mutta ei kiva yöllä. Jollain oli led-taskulamppu teipillä kiinni ajovalona. 6V BA15 yms. ledit parkkeihin ja takavaloihin voi tilata netistä Kiinasta. Skaalaa riittää ja asennetta pitää olla eihän täs hommassa muuten oltaisi.
Kuvio on mitä on mutta ei nää mitkään rallivalot ole. Alkuperäisen muuttaminen 12 V systeemiksi ei ole mikään ihme, mutta 6V systeemillä voi ajaa myös. Luksusta on tietysti puolta vähemmän, ei oo navia eikä laturia eikä kuumia kahvoja yms. Jos haluaa niin 15W 6V H3 mallin polttimolla voi myös ajaa, lataus riittää ja valoa tulee just sen verran että pääsee mutta ei kiva yöllä. Jollain oli led-taskulamppu teipillä kiinni ajovalona. 6V BA15 yms. ledit parkkeihin ja takavaloihin voi tilata netistä Kiinasta. Skaalaa riittää ja asennetta pitää olla eihän täs hommassa muuten oltaisi.
Re: 6V LED valo
Uskila kirjoitti:Terve
Vain masokisti kiusaa itseään kuuden voltin sähköillä...
Tällähetkellä 6 v muutettu 12 v nippondensolle,
MT:n tekemällä 6v laturin sovitteella .
Menty jo useamman vuoden eikä akseli kertaakaan prakannut, tän takia en tarvi ledejä.
Ural M-61 , Ural M-63
Re: 6V LED valo
[/quote]
Menty jo useamman vuoden eikä akseli kertaakaan prakannut.[/quote]
Tuo vuosi on muuten kerrassaan mainio mittayksikkö kertomaan laitteella ajetun matkan määrän..
Milloinkohan autokauppiaat ymmärtävät alkaa käyttämään tätä loistavaa määrettä myyntinsä edistämiseksi..
Menty jo useamman vuoden eikä akseli kertaakaan prakannut.[/quote]
Tuo vuosi on muuten kerrassaan mainio mittayksikkö kertomaan laitteella ajetun matkan määrän..
Milloinkohan autokauppiaat ymmärtävät alkaa käyttämään tätä loistavaa määrettä myyntinsä edistämiseksi..
Re: 6V LED valo
Menty jo useamman vuoden eikä akseli kertaakaan prakannut.[/quote]karppi kirjoitti:
Tuo vuosi on muuten kerrassaan mainio mittayksikkö kertomaan laitteella ajetun matkan määrän..
Milloinkohan autokauppiaat ymmärtävät alkaa käyttämään tätä loistavaa määrettä myyntinsä edistämiseksi..
Terve!
rampe - Raimo Rauvola
Re: 6V LED valo
Kyllähän tuolla hyvin näkee ja virrankulutuskin on erittäin pieni.jupollo kirjoitti:Tuossa jotain kuvaa dynamoregulatorin tuotteeseen ensiasennuksen jälkeen ennen pystymettään menoa viime syksyltä http://1drv.ms/1VkSYky
Kuvio on mitä on mutta ei nää mitkään rallivalot ole. Alkuperäisen muuttaminen 12 V systeemiksi ei ole mikään ihme, mutta 6V systeemillä voi ajaa myös. Luksusta on tietysti puolta vähemmän, ei oo navia eikä laturia eikä kuumia kahvoja yms. Jos haluaa niin 15W 6V H3 mallin polttimolla voi myös ajaa, lataus riittää ja valoa tulee just sen verran että pääsee mutta ei kiva yöllä. Jollain oli led-taskulamppu teipillä kiinni ajovalona. 6V BA15 yms. ledit parkkeihin ja takavaloihin voi tilata netistä Kiinasta. Skaalaa riittää ja asennetta pitää olla eihän täs hommassa muuten oltaisi.
-eeko










