Sivu 2/2
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 05.03.2018 15:01
Kirjoittaja MATTI
Minulla alkoi usko loppua jo sovitusvaiheessa tuon nepparin alunavan ja HD:n 16" vanteen pinnaukseen..mielestäni se pinnan taitos jää liian suurelle säteelle jotta siitä rakenteesta voisi tulla tukeva...tietysti voisi tehdä ihan toisenlaisia pinnoja, mutta mielestäni se vaatisi myös hieman sen navan "pinnalieveen" sorvausta...en siis jatkanut sitä jumppaa, kun siinä on myös se että alunapaan on hankalampi laittaa se irtopoori kun pipariin...Pipariin taas saa HD"n 16" kehän aika helposti pinnattua, ja irtopoorilla sen navan elinkaari on piiiitkä... sen kestävyydestä on vw +vaunu rääkkiä on n. 18.tkm..
Täällä foorumilla pitäis olla yksi harrastaja joka osti Puolasta nepukkaan käyviä 3.00-16" vanteita,,liekö saanut ne jo pinnattua?
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 05.03.2018 18:34
Kirjoittaja jonssoni
Joo oon nähny paria toteutustapaa dnepr napa/3x16 vanne; pinnattu pienoisella pinnojen taittamisella sekä sitten niin että on pinnattu vaan navan sisäsyrjiltä. Jotain vinkkii täs nyt kaipais alunapa-16" vanne hommeliin.. vai onkse sit piparinapajuttuja
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 05.03.2018 22:05
Kirjoittaja kalkkuna
Kiinnostaakans.
16" HD kehät odotelemassa tallissa. Meinasin koittaa alunapaan juuriki näillä Dneprin pinnoilla. Ajattelin kans hieman taivuttaa pinnaa ja pyöräyttää 4.5mm jenkatapilla kierteet.
Nipat hakusessa vielä.
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 06.03.2018 11:11
Kirjoittaja MATTI
jonssoni kirjoitti: 05.03.2018 18:34
Joo oon nähny paria toteutustapaa dnepr napa/3x16 vanne; pinnattu pienoisella pinnojen taittamisella sekä sitten niin että on pinnattu vaan navan sisäsyrjiltä. Jotain vinkkii täs nyt kaipais alunapa-16" vanne hommeliin.. vai onkse sit piparinapajuttuja
Onko sulla linkkiä missä näkee kuinka tuo sisäpuolinen pinnaus al-napaan on onnistunut/toteutettu...siinä on nimittäin myös sellainen juttu että tuo napa pitää pinnata 3"-16 vanteelle enempi poskelleen kun vakio vanne.. eli haluaisin nähdä kuinka se onnistuu pelkästään sisäpuolisella pinnauksella...
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 06.03.2018 15:04
Kirjoittaja jonssoni
MATTI kirjoitti: 06.03.2018 11:11
jonssoni kirjoitti: 05.03.2018 18:34
Joo oon nähny paria toteutustapaa dnepr napa/3x16 vanne; pinnattu pienoisella pinnojen taittamisella sekä sitten niin että on pinnattu vaan navan sisäsyrjiltä. Jotain vinkkii täs nyt kaipais alunapa-16" vanne hommeliin.. vai onkse sit piparinapajuttuja
Onko sulla linkkiä missä näkee kuinka tuo sisäpuolinen pinnaus al-napaan on onnistunut/toteutettu...siinä on nimittäin myös sellainen juttu että tuo napa pitää pinnata 3"-16 vanteelle enempi poskelleen kun vakio vanne.. eli haluaisin nähdä kuinka se onnistuu pelkästään sisäpuolisella pinnauksella...
ei oikeestaan, on tää kuva tosta läskirengasketjusta jossa johonki kehään pinnattu sisäpuolelta, ja tämmöne yks joka oli tovi sitten nettimotossa

- D.jpg (96.99 KiB) Katsottu 9245 kertaa
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 06.03.2018 15:59
Kirjoittaja MATTI
Hyvä..täytyy kokeilla miten se luonistaa,,tuohan olisi muuten helppo jos se vaan sallii oikean aseman leveelle renkaalle (joka mahtuu taakse pyörimään)
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 07.03.2018 15:39
Kirjoittaja huuha
Tässä yks pinnojentaivutteluversio. Hyvin on kestänyt

- 030035b9.jpg (184.56 KiB) Katsottu 9190 kertaa

- 030035ba.jpg (176.23 KiB) Katsottu 9190 kertaa
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 07.03.2018 17:32
Kirjoittaja jopesa
Komea vanne ja kumi
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 07.03.2018 20:57
Kirjoittaja jonssoni
huuha kirjoitti: 07.03.2018 15:39
Tässä yks pinnojentaivutteluversio. Hyvin on kestänyt
030035b9.jpg030035ba.jpg
Mitkäs pinnat, näyttää olevan leveemmät juuresta?
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 09.03.2018 11:06
Kirjoittaja huuha
Nämä löytyi aikoinaan Storm motorista. Siellä oli eri mittaisia pinnasarjoja poistomyynnissä
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 09.03.2018 11:56
Kirjoittaja MATTI
Joo nokkela ja uskalias laittaa vetohaarukat pultilla kiinni + kierretangot +nipat...

- haarukka.jpg (4.65 KiB) Katsottu 9070 kertaa
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 06.08.2018 09:24
Kirjoittaja jonssoni
custom chrome katalogista tuotenro 656028
cc tavarantoimittajana vähän joka toinen prätkäpulju. muunmuassa jepjep josta omani tilasin:
http://www.jepjep.fi/verkkokauppa/produ ... _id=193944
hyvältä vaikuttavat.

- IMG_20180806_082219.jpg (90.19 KiB) Katsottu 8738 kertaa
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 14.10.2019 15:44
Kirjoittaja jonssoni
Hiljaa hyvä tulee
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 02.11.2019 17:55
Kirjoittaja Uralrane
Ne kehät kai on tarkoitettu alunperin ns. kaks yli pinnaukseen. Reikä lienee 1/4" eli se niihin kuuluva nippa on 6,3 mm reiän ollessa 6,2.

Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 17.05.2020 19:22
Kirjoittaja jonssoni
No tuli nyt vihdoin pinnattua toi HD kehä tohon pannunapaan ja laitettua ämmän persiiseen. Ei vaan mahtunu rungon väliin ku otti kumin kylki jarrukenkiin kii. No meinasin että kengät pois, houdini sujauttaa kengät sitten jostain välistä takasi paikallee. Ei onnistunu, otti kenkien ankkuritappiin kiinni.
Kardaani irti perästä, plungerin pystytapin kiristyspultit löysälle ja perää pystytapin ympäri hiukan kiertäen, ujutetaan rumpu kenkien päälle ja käännetään suoraksi samalla sujauttaen kardaani takasin pikkurattaan booreille. Toivottavasti ei kumi puhkea ihan heti tien päällä
Niin ja tässä käytetty hoodeen omia nippoja, tuotekoodin laitoin vissiin aikoinaan tähänkin ketjuun. Neljän ja puolen millin tarvikepinnat jotka lyhennetty ja jengattu M4.5x0.75 kierre. Toiset pätkäpinnat hiukan taivutettu pinnakupin suuntaan.
Pystyheittoa jäi 0.2mm ja sivuttaista 0.4mm kellolla pyöritellessä.
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 17.05.2020 20:49
Kirjoittaja MATTI
Hyvän näköinen..peukku! onko tuo Sinkko 270? 240?.... 5"-16
Re: HD:n vanne dneprin pinnoilla. Nipat?
Lähetetty: 17.05.2020 21:14
Kirjoittaja jonssoni
MATTI kirjoitti: 17.05.2020 20:49
Hyvän näköinen..peukku! onko tuo Sinkko 270? 240?.... 5"-16
shinko e240 MT90-16 eli käytännössä profiililtaan ja leveydeltään sama ku tuo e270 viistuumainen. valmistajan mukaan oli puoli milliä kapeampi ku e270 ja silloin sattui olemaan kympin halvempi niin valikoitui sitten tähän
