Sivu 3/6

Re: Vanteet

Lähetetty: 14.03.2018 17:32
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Onnistumisen ilo tuottaa tyydytystä...

Kuva

Ps kun laittaa renkaan päälle, niin reilulla paineella keskitys sit ei tunnu se vanteen jatkokohta kun rengas on paikoillaan

Re: Vanteet

Lähetetty: 29.04.2018 20:52
Kirjoittaja robin
Koekasasin uuden projektin takavanteen. Pari iltaa meni rupista napaa kiillotellessa. Bling bling :lol:

IMG_6932.jpg

Re: Vanteet

Lähetetty: 29.04.2018 23:23
Kirjoittaja MATTI
Hui...nyt tulee näyttelymopo...

Re: Vanteet

Lähetetty: 30.04.2018 00:44
Kirjoittaja timo999
robin kirjoitti: 29.04.2018 20:52 Koekasasin uuden projektin takavanteen. Pari iltaa meni rupista napaa kiillotellessa. Bling bling :lol:
Oho! Respect! Kun tietää lähtökohdan niin tietää, kuinka kauan tuotakin keskiötä on hinkattu!

Re: Vanteet

Lähetetty: 30.04.2018 10:07
Kirjoittaja kalkkuna
Nyt on on Radaellin kehä niinku kotonaan :-)

Re: Vanteet

Lähetetty: 30.04.2018 18:31
Kirjoittaja Harrikki
Alumiinin kiillotus on maailman puhtainta hommaa, muistaakseni. :lol:
Muuten mitä kiillotus tahnaa käytit?

Re: Vanteet

Lähetetty: 30.04.2018 18:40
Kirjoittaja MATTI
Harrikki kirjoitti: 30.04.2018 18:31 Alumiinin kiillotus on maailman puhtainta hommaa, muistaakseni. :lol:
Muuten mitä kiillotus tahnaa käytit?
joo.. taitaa kuulua samaan siistiin hommaan kun nuohoojan homma...ulkonäkökin on liki vastaava tuollaisen kiillotuksen jälkeen..

Re: Vanteet

Lähetetty: 02.05.2018 12:30
Kirjoittaja robin
Rälläkällä ja vingulla vedin ensin valupurseet ja isoimmat kohoumat pois. Sitten taisin laittaa jonkun 80-100 karkeuksisen lamelilaikan rälläkkään ja sillä siistin. Sit normi settiä vesihiontana käsipelissä, 120 - 240 - 360 - 600 - 800 - 1200 - 2000. Yksi ilta per karkeus ennen iltasuihkua :lol:

Sitten lumppulaikkaa ja kiillotusvahaa. Lopuksi vielä vedin passelin vahan/kiillotusaineen pintaan suojaksi.

Lumputuksen jälkeen oli hengityssuoja aika musta...

Re: Vanteet

Lähetetty: 02.05.2018 16:05
Kirjoittaja timo999
Se kiillottaminen on vähän sellaista "ykstotisen" miehen hommaa.
Ei saa olla liikaa ajatuksia päässä, eikä saisi välittää pikku pölystä... ;-)
kiiltoa.jpg
kiiltoa.jpg (26.58 KiB) Katsottu 18713 kertaa

Re: Vanteet

Lähetetty: 16.05.2018 11:52
Kirjoittaja jonssoni
mistä ootte kromi-radaellejä haalinu? ihan ebaysta vaanko

Re: Vanteet

Lähetetty: 16.05.2018 19:04
Kirjoittaja kalkkuna
Tossa näitä on varastolla.

Kromi 105€ sis alv.
Mustapulveri maali 85€ sis alv.

Ja saa näitä ulkomailtaki ostaa. Kesäkuun alussa on www.ural.fi puolella uus kauppa auki.

Re: Vanteet

Lähetetty: 17.05.2018 09:41
Kirjoittaja jonssoni
kalkkuna kirjoitti: 16.05.2018 19:04 Tossa näitä on varastolla.

Kromi 105€ sis alv.
Mustapulveri maali 85€ sis alv.

Ja saa näitä ulkomailtaki ostaa. Kesäkuun alussa on www.ural.fi puolella uus kauppa auki.
jos miu naama sulaa noiden kuustoisttuumasten linjaamiseen nii todnäk pistän tilausta sisään jossain kohtaa :lol:

Re: Vanteet

Lähetetty: 17.05.2018 10:12
Kirjoittaja kalkkuna
Oon tilannu pari kertaa jo Suomesta nippoja 16" tekoon (Dneprin pinnoille HD kehiin). Ei meinaa millään myyjä lähettää.
raha.png
raha.png (97.1 KiB) Katsottu 18259 kertaa
Aina sanovat että joo ja sitte ollaan jumissa. Voiko näitä ostaa ulkomailta? Ovan nyt liika kiireisiä ettei nippojen lähetys onnistu.

Re: Vanteet

Lähetetty: 17.05.2018 10:18
Kirjoittaja MATTI
Luulisin että Roffelta Ruottinmaalta sais joutuisammin...symotic taimikäsenytolikaan on kyllä niin outo paja että...parhaat tilaukset taitaa nyt olla n. 7 vuotta myöhässä ja joskus harvoin on saatu joku tilaus lähtemään kun se on puhelimessa kuultuna laitettu pussiin ja osoite päälle.... :lol:
Taitaa Roffen puodissa olla nykyisin hieman hiljasempaa,,,mutta esim. tuolla näyttäis olevan jotain...
http://wheelsandparts.se/en/spokes-and- ... e-nipples/

Re: Vanteet

Lähetetty: 17.05.2018 13:59
Kirjoittaja jonssoni
MATTI kirjoitti: 17.05.2018 10:18 Luulisin että Roffelta Ruottinmaalta sais joutuisammin...symotic taimikäsenytolikaan on kyllä niin outo paja että...parhaat tilaukset taitaa nyt olla n. 7 vuotta myöhässä ja joskus harvoin on saatu joku tilaus lähtemään kun se on puhelimessa kuultuna laitettu pussiin ja osoite päälle.... :lol:
Taitaa Roffen puodissa olla nykyisin hieman hiljasempaa,,,mutta esim. tuolla näyttäis olevan jotain...
http://wheelsandparts.se/en/spokes-and- ... e-nipples/
no juu mie oon nyt helmikuusta saakka kyselly parin viikon välein nippoja. asiaan palataan kuulemma aina ensi viikolla. vaikuttavaa..

Re: Vanteet

Lähetetty: 17.05.2018 14:02
Kirjoittaja jonssoni
http://wheelsandparts.se/en/spokes-and- ... le-8g300-4

meinaako tuo 4mm pinnalle että kierre on M4 vai että pinna olis 4mm jolloin kierre todnäk M4.5? miul ois meinaan pari M4.5x0.75 pakkaa joilla sais passelin jengan nepparin omiin pinnoihin joita sais esim. saksasta rosterisena

Re: Vanteet

Lähetetty: 17.05.2018 15:02
Kirjoittaja MATTI
Terve
Saikin Ruotsin kaksoisagentilta (Jussi) varmistuksen että Roffella onkin juuri noita nippeleitä ja pinnoja ja myös pinnoja joissa valittava kulma ja pituutta on, jonka voi sitten pätkiä määrämittaan ja vetää herneet ...ei kun kierteet päähän..nokkelaa..mun pitää vaan nyt saada Jussin ohjeiden mukaan ne luettelot auki.... :mrgreen:

Re: Vanteet

Lähetetty: 17.05.2018 15:25
Kirjoittaja jonssoni
MATTI kirjoitti: 17.05.2018 15:02 Terve
Saikin Ruotsin kaksoisagentilta (Jussi) varmistuksen että Roffella onkin juuri noita nippeleitä ja pinnoja ja myös pinnoja joissa valittava kulma ja pituutta on, jonka voi sitten pätkiä määrämittaan ja vetää herneet ...ei kun kierteet päähän..nokkelaa..mun pitää vaan nyt saada Jussin ohjeiden mukaan ne luettelot auki.... :mrgreen:
makiaa. tuossa ainaki on jotai https://roffesraceway.se/wp-content/upl ... og_104.pdf

nuo wheelsandpartsin nipat on kaikki näköjään tolla gauge-kierremitoituksella. 8g tekee 4,2mm ja 10g 4,8mm :doh:

Re: Vanteet

Lähetetty: 17.05.2018 17:04
Kirjoittaja MATTI
jonssoni kirjoitti: 17.05.2018 15:25
MATTI kirjoitti: 17.05.2018 15:02 Terve
Saikin Ruotsin kaksoisagentilta (Jussi) varmistuksen että Roffella onkin juuri noita nippeleitä ja pinnoja ja myös pinnoja joissa valittava kulma ja pituutta on, jonka voi sitten pätkiä määrämittaan ja vetää herneet ...ei kun kierteet päähän..nokkelaa..mun pitää vaan nyt saada Jussin ohjeiden mukaan ne luettelot auki.... :mrgreen:
makiaa. tuossa ainaki on jotai https://roffesraceway.se/wp-content/upl ... og_104.pdf

nuo wheelsandpartsin nipat on kaikki näköjään tolla gauge-kierremitoituksella. 8g tekee 4,2mm ja 10g 4,8mm :doh:
Eikös tuo gauge ole näissä langan mitta ? ja kun pääosin kierre tehdään mankeloimalla niin perus leikkaavan kierteistyksen ohjemitat ei toimi ..kotikonstein kierteistävä kyllä keksiin keinot... :mrgreen:
tässä taulukkoa...
http://www.kitco.com/jewelry/gauge-inch-mm.html

Re: Vanteet

Lähetetty: 24.05.2018 10:26
Kirjoittaja jonssoni
no joo mie luin täin mukaan :-(
IMG_20180516_133249.jpg
IMG_20180516_133249.jpg (17.86 KiB) Katsottu 17964 kertaa
ps. vastasivat wheelfactorylta ettei löydy M4.5x0.75 nippeleitä
mites länsirintamalla?

Re: Vanteet

Lähetetty: 24.05.2018 11:43
Kirjoittaja TimoS
Tuolta löytyy ainakin 4.5mm kierteellä nippoja, hinnasta ei ole tietoa.
https://www.alpinaraggi.it/en/spokes-nipples
https://www.alpinaraggi.it/wp-content/u ... ipples.pdf

Re: Vanteet

Lähetetty: 01.06.2018 16:49
Kirjoittaja jonssoni
TimoS kirjoitti: 24.05.2018 11:43 Tuolta löytyy ainakin 4.5mm kierteellä nippoja, hinnasta ei ole tietoa.
https://www.alpinaraggi.it/en/spokes-nipples
https://www.alpinaraggi.it/wp-content/u ... ipples.pdf
nää ei toimita loppukäyttäjille nipan puolikastakaan eikä löydy virallisia jakelijoita, toimittavat pyörävalmistajille suoraan että sillee.
osasivat sanoo että esim bemari ja kotari nykyään käyttävät pääosin heidän nippeleitään, mitä kokoja, ei tietoo..

Re: Vanteet

Lähetetty: 29.08.2018 18:12
Kirjoittaja selja05
Tähänastisessa keskustelussa päähuomio on ollut vanteissa. Kokemukseni perusteella toinen ongelma on piparinapa. Ei ole vielä eteeni tullut sellaista piparinapaa, jossa ei olisi ollut pystyheittoa. Ja niitä napoja on ollut monta.

Re: Vanteet

Lähetetty: 12.09.2018 19:43
Kirjoittaja Hermanni57
Käykö Urren vanne Nepparin? Onko 18" eteen laillinen?

Re: Vanteet

Lähetetty: 12.09.2018 20:00
Kirjoittaja kalkkuna
Käy ja 18" on laillinen.

Joskus jarrukengistä tarvii vähän sipasta kun ristiin käyttää IMZ & KMZ vanteita ja jarruosia.

Re: Vanteet

Lähetetty: 10.12.2018 20:12
Kirjoittaja kmz.k750
Eipä kestänyt vanne kuin n.48 vuotta... Helsingin satamassa alkoi ottamaan kartaaniin niin vararengasta alle ja kotio päin :dance:

Re: Vanteet

Lähetetty: 31.01.2019 08:20
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Koti nysvääjälle vanteen teko-ohjeet...



Re: Vanteet

Lähetetty: 25.02.2019 11:05
Kirjoittaja Säätäjä
Terve, nopea haku ei löytänyt tietoa 18 tuuman uralin vanteista. Onko moisia rumpujarrunavalla tehtynä? Piparinapa? VWUral projekti tarttis moista eteen. Vinkkejä/tietoa kellään,
Timo

Re: Vanteet

Lähetetty: 25.02.2019 14:48
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Tuolla näkyy olevan ja viimeistä viedään... >>>>>>> 18" vanne:

Ps olisi vielä kiiltävä

;-)

Re: Vanteet

Lähetetty: 25.02.2019 15:46
Kirjoittaja kalkkuna
Nyt on vaikee laji.

IMZ pyöritteli 36 pinnasia kromivanteita Voyage & Wolf aikakautena levyjarrulle. IMZ kromaamolinja suljettiin/romutettiin yli 10 vuotta siten. Uutta kromiosaa ei sen koomin ole tehtaalta tullut. Siirryttiin rosteriin ja alumiiniin.

Rumpunapaan 18" kehä 40 pinnasena oli myös tuotannossa. Ural teki näitä alumiini "tasanapaan". Kromiset RUS teräskehät loppuneet, yritettin ostaa. Mustia voi olla, mutta taitaa mennä alumiinikehiin. Niitä on kyllä vielä 18" rumpumalliin muutamia jäljellä.

Puolinavassa on poikkeava pinnalähtö ja 18" kehää ei varaosaluettelo tunne. Puolinapaan 18" pinnat on voinu myös olla olemassa, mutta niillekään varaosanroa en keksi. Tää Uskilan linkin 18" piparilinkki on kyllä eksoottinen :shifty: