k-55 vm.57 sähköongelmaa

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Avatar
Hovimestari
10
10
Viestit: 10
Liittynyt: 18.10.2010 21:36

k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Tervehdys

Joskus 17 vuotta sitten viimeksi ajoin vehkeellä. Sitten hajosi moniasentoinen virtakatkaisija ja sähköt jäi purettuna laatikkoon tallin lattialle.
Äitimuorin peijooni oli keksinyt sitten viskata lootan kaatopaikalle kun luuli romuksi.

Nyt paikallaan näkyi roikkuvan vielä puolet katkaisijasta ja jännitteensäädin. Siis kaikki muu puuttuu boxia myöten...

Löytyisköhän keltään noita puuttuvia osia niin saisin vekottimen toimimaan.
Tai vaikka sähkökuvia niin auttaisi uuden rakentelussa.

Tuossa vehkeessä näyttäisi olevan aikalailla samanlaiset:
https://easthighway.com/fin/tooted.c/sy ... tikko-iz49

Kiitän
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2498
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Jos tuo profiilikuvassa oleva turbo k on sun niin eikös tuon k55 sähköt oo aika helpot tehdä ihte :mrgreen:
Avatar
Hovimestari
10
10
Viestit: 10
Liittynyt: 18.10.2010 21:36

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

On joo, mutta mieluummin tekis alkuperäsen. Ja toisekseen jännitteensäätimellekin menee mustaa karvaa yllättävän paljon, joten kuvat auttaisi :)
Avatar
Jussi Alec
100
100
Viestit: 107
Liittynyt: 18.05.2006 21:27

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja Jussi Alec »

Terve! :dance:
Kokeile jos löytäisit täältä Ernie Franke, eafranke@tampabay.rr.com.

Googla toi nimi niin pääset sen sivuille, löytyy kaikki sähköt ja vuosimallit ynnä muuta venäjän sähköä.

Terveisin Jussi Alec :angelic-grayflying:
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8664
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Lahest
Viesti:

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tuolta linkistä löytyy. >>>>>>>> kurkkaa tänne:

;-)
IMZ M-72 -42 & IMZ M-72 -54 & URAL - IMZ.8.1037 Sportsman 2WD -06

Youtube >>>>> Video
Avatar
Hovimestari
10
10
Viestit: 10
Liittynyt: 18.10.2010 21:36

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

hienoa kiitän. Ja jos vielä joltain löytyis ne puuttuvat palikat ;)
Avatar
hyvonenh
1250
1250
Viestit: 1384
Liittynyt: 20.02.2007 18:39
Paikkakunta: Joutseno

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja hyvonenh »

Niih, vissiin tuon issikan lelut olis aika sopivia... ovat kyllä harvinaisia etenkin toimivina.
Kyseessä siis 125 kuutioinen merkeillä Moskva , Tähtipyörä, K125,K55, K58 sittemmin Minsk , mikäli oikein käsitin..

T.hh
Avatar
Hovimestari
10
10
Viestit: 10
Liittynyt: 18.10.2010 21:36

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Juu kyseessä samanlainen päristin kun tuo: https://www.nettimoto.com/k/125/2077344
Moottorissa merkintä K-55
Paperitkin kyllä löytyy. Ukin ukki aikoinaan ostanut tuon. Mittarissa 5000km. Kuulostaa vähältä, mutta on kyllä tuollaselle aika pitkä matka :D

Puolanhan saa helposti otettua mistä vaan, mutta eniten harmittaa se boxi ja katkaisija.
Avatar
Raikku
800
800
Viestit: 866
Liittynyt: 20.10.2004 19:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Noita osia on ollut usein myynnissä Virossa Kurtnan rompetorilla. Rompetori on tänä keväänä kuten aina toukokuun ensimmäisenä sunnuntaina.
Sieltä voisi löytyä, sillä sIellä on myyjiä kaikista Baltian maista ja Venäjältä,Valkovenäjältä ja Ukrainastakin, elikkä sinne.
Terveisin: Raikku
___________________________________________
URALISMI, kivaa sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia.

Uralisti-Motoristi, Eläkeläis-wosikka
Avatar
Hovimestari
10
10
Viestit: 10
Liittynyt: 18.10.2010 21:36

Re: k-55 vm.57 sähköongelmaa

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Hitto talviloma just viikkoa aiemmin. Vois olla muutakin mielenkiintosta esillä.
Vastaa Viestiin