Sivu 1/1

1971 M-63 vaihteisto ?

Lähetetty: 13.03.2018 13:49
Kirjoittaja Tumppi72
Hei,

Osaisiko joku tietäjä kertoa vaihdelaatikostani jotain.

Itäpyörät on itselleni uusi tuttavuus ja vielä toistaiseksi suhteellisen suuri kysymysmerkki.

Pyörään on edellisen omistajan toimesta vaihdettu uusi ajamaton moottori 650 12V joskus n.10-15 vuotta sitten. Moottori taisi olla 1998 vm.

Mikä vaihteisto tähän on laitettu? Laatikossa oli kiinni pitkä sähköstartti joka ei nyt näy kuvissa.

Mikä vaihteiston oikean jalan kohdalla oleva alin pooriakseli on ja mikä tuon pystyssä törröttävän alumiinistaagin tehtävä on?

Kokemusta on paljon rakentelusta vaan ei tällaisista, ....vielä :oops:

Komea on Urali ei voi muuta sanoa, muutama homma olisi vielä tekemättä ennen kuin pääsee ajelemaan.
Ural_2.jpg
Ural_1.jpg

Re: 1971 M-63 vaihteisto ?

Lähetetty: 13.03.2018 13:58
Kirjoittaja MATTI
Terve
Sähköstarttimallin uralin pakillinen laatikko. Tuo alin on pakin kytkentävivun akseli ja tuo ylempi on käsivaihtajan vipu(mitä ei yleensä tuon ikäisessä vaihteistossa ole enää asennettu)..näin näistä kuvista päättelen...se edessä oleva liitin on vapaavalon anturi..sen kautta merkkivalo saa maata kun vaihde on vapaalla

Re: 1971 M-63 vaihteisto ?

Lähetetty: 13.03.2018 14:04
Kirjoittaja Tumppi72
Kiitokset, ihmettelin tosiaan tuota käsivaihtajan vipua. Ei siitä toisaalta haittaakaan ole vaikka jättäisi paikalleen.

Onko näissä vaihdekaavio 1 alas loput ylös sekä vapaa 1 ja 2 välissä?

Re: 1971 M-63 vaihteisto ?

Lähetetty: 13.03.2018 14:07
Kirjoittaja MATTI
Tumppi72 kirjoitti: 13.03.2018 14:04 Kiitokset, ihmettelin tosiaan tuota käsivaihtajan vipua. Ei siitä toisaalta haittaakaan ole vaikka jättäisi paikalleen.

Onko näissä vaihdekaavio 1 alas loput ylös sekä vapaa 1 ja 2 välissä?
juuri näin..

Re: 1971 M-63 vaihteisto ?

Lähetetty: 13.03.2018 14:33
Kirjoittaja Tumppi72
Hyvä homma.