Yhdistelmä laturi/startti Uralissa

Kaikki sähköön liittyvä keskustelu.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3672
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Yhdistelmä laturi/startti Uralissa

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Olen aina ihmetelly mikä tää 18A laturi/startti hässäkkä oli. Nyt huomasin että olihan tästä(kin) olemassa pitkä oppimäärä.

http://cvkustoms.com/PDF/Part_II_Hitach ... rators.pdf

Näitä kokeiltiin 1998 puoli vuotta kunnes ymmärrettiin lopettaa. Hyvä ajatus ja huono lopputulos :mrgreen:
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3077
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Yhdistelmä laturi/startti Uralissa

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Vanha kunnon dynastartti.
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3672
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Yhdistelmä laturi/startti Uralissa

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

CJ ratkaisu on myös pyörittää nokkaratasta suoraan startilla. Mitenkähän ne kestää? Mutta niissä on laturinkäämi etukopassa niin rasitus onvaan hetkellinen.

Tulassa on toimiva Dynastartti. Siinä laturikäämi on kampuranpäässä suoraan jolloin startti vääntää myös kankee suoraan. Vaan taitaapa sekin olla Germaanien 1:1 kopio.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7075
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Yhdistelmä laturi/startti Uralissa

Viesti Kirjoittaja MATTI »

CJ:n nokka-akseli on vahvempi sieltä jakorattaan päästä..eli asiaan on teoriassa jo paneuduttu.. :mrgreen:
Avatar
Hirsiki
100
100
Viestit: 111
Liittynyt: 07.08.2012 09:08
Paikkakunta: Lemi

Re: Yhdistelmä laturi/startti Uralissa

Viesti Kirjoittaja Hirsiki »

MATTI kirjoitti: 17.04.2018 14:02 CJ:n nokka-akseli on vahvempi sieltä jakorattaan päästä..eli asiaan on teoriassa jo paneuduttu.. :mrgreen:
CJ:ssä on "vapaakytkin" nokka-akselin päässä jakopään rattaan rinnalla startille. Eli startti pyörittää vapaakytkintä sekä nokka-akselin ratasta samalla kertaa.
Niin ja laturihan on kampiakselin päässä.
CJ750 M1M Sidecar & CJUral750 Sidecar & CJ750 M1M Solo
Slowly but surely - Like the Long River
Vastaa Viestiin