Vappuhuumassa poljin K-750m käyntiin pienessä auringon paisteessa. hyvin lähti, mutta oikeanpuoleinen kaasari puski löpöä siihen malliin,että pelkäsin koko kiulun syttyvän palamaan. Tavara valui alla olevaan pakoputkeen ja käry oli miehekäs.Naapurikin tuli ihastelemaan käryä grillimakkaran kiilto silmissä. Onko joku kaasarien asiantuntija ja osaisi kertoa, mikä on todennäköinen syy tuolle vuotamiselle? Eli kun bensahanan lyö auki niin hetken perästä tulva alkaa kuin Pohjanmaalla keväällä
Kaasari tulvii
-
asiamies123
- 25

Kaasari tulvii
Basol.
Vappuhuumassa poljin K-750m käyntiin pienessä auringon paisteessa. hyvin lähti, mutta oikeanpuoleinen kaasari puski löpöä siihen malliin,että pelkäsin koko kiulun syttyvän palamaan. Tavara valui alla olevaan pakoputkeen ja käry oli miehekäs.Naapurikin tuli ihastelemaan käryä grillimakkaran kiilto silmissä. Onko joku kaasarien asiantuntija ja osaisi kertoa, mikä on todennäköinen syy tuolle vuotamiselle? Eli kun bensahanan lyö auki niin hetken perästä tulva alkaa kuin Pohjanmaalla keväällä
Re: Kaasari tulvii
Minkä näköiset mehumaijat kookosessa on?
Ps uimurin neula ei sulje bensan tuloa
-
Kimmo Arvila
- 200

Riippuu että onko sulla kalvo- vai koho kaasuttajat.
Oletan että koho.
Mahdollisesti roskaa kohokammiossa tai kulumaa neulaventtiilissä.
Lähestyytään asiaa roska näkökulmasta.
Ota kaasarin pohjasta ruuvit auki ja puhdista kohokammio sekä kohon yläpuolelta neulaventtiili.
Toki roskia ja 36m kuusitukkeja voi olla muuallakin kaasuttajan kanavissa...
myös tankin sekä polttoaine suodattimen tilanne kantsii tarkistaa.
Polttoaine tuppaa pidemmän seisonnan (kuten talven) menemään haihtuessaan kiteiseksi ja itse oon taviseisontaan käyttänyt kaasarit tyhjäks. (Hana kiinni ja sit antaa moottorin hyrrätä niin kauan kun käy)
Oletan että koho.
Mahdollisesti roskaa kohokammiossa tai kulumaa neulaventtiilissä.
Lähestyytään asiaa roska näkökulmasta.
Ota kaasarin pohjasta ruuvit auki ja puhdista kohokammio sekä kohon yläpuolelta neulaventtiili.
Toki roskia ja 36m kuusitukkeja voi olla muuallakin kaasuttajan kanavissa...
myös tankin sekä polttoaine suodattimen tilanne kantsii tarkistaa.
Polttoaine tuppaa pidemmän seisonnan (kuten talven) menemään haihtuessaan kiteiseksi ja itse oon taviseisontaan käyttänyt kaasarit tyhjäks. (Hana kiinni ja sit antaa moottorin hyrrätä niin kauan kun käy)
Koskaan ei ole aikaa tehdä asioita kerralla kuntoon,
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Mutta aina on aikaa tehdä asiat uudestaan
Vanhemmissa 301 kaasareissa tuppaavat messinkiuimurit joskus vuotamaan. eli täyttyvät bensalla eivätkä kellu... 
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Jos on Pekarit niin vuodon syy on yleensä kohon neulaventtiiliä liikuttavan lipareen irtoaminen. Minulle on niin käynyt pari kertaa. Hyvä keino on liimata lipare karhennuksen jälkeen laakerilukitteella ja lopuksi pikaliimaa pintaan, jotta laakerilukite jää ilmattomaksi ja kuvuu.
-
asiamies123
- 25

No niin, ongelma tai siis ominaisuus selvisi. Oli roska neulan tiellä, ja koho ei kellunut. Nyt toimii..kiitos taas