Kampuran korjaus

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1038
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Mikähän perimmäinen syy?
Liitteet
WP_20150812_031.jpg
WP_20150812_031.jpg (38.46 KiB) Katsottu 7516 kertaa
WP_20150812_021.jpg
WP_20150812_021.jpg (77.47 KiB) Katsottu 7516 kertaa
WP_20150812_006.jpg
WP_20150812_006.jpg (45.68 KiB) Katsottu 7516 kertaa
WP_20150812_002.jpg
WP_20150812_002.jpg (64 KiB) Katsottu 7516 kertaa
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1038
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Mikähän perimmäinen syy?
Avatar
pru426
100
100
Viestit: 126
Liittynyt: 09.07.2018 22:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja pru426 »

Hyvä pojjaat !
Kiitoksia tietopaketista tähän mennessä, eiku lisää vaan !
Nythän sitä alkaa tämäkin reality-maalima avautua pikkuhiljaa

Näitä sekunda kampiakseleita ei siis tarvitse pelätä kuin sikaflunssaa.
Etenkin jos esim. kmz.k750 pajalle tekee tilauksen valmiiksi mitatusta ja tuunatusta kampurasta sitten joskus,
eikä lankea halpaan eli niihin nettiseireenien lirkutuksiin.

Mielenkiinnosta kysyn vielä....
Jos oletetaan venäläinen - ukrainalainen sv-750 kampiakselin valmistajaksi
Onko sekunda kampura siis käytännössä vain kulumisen /laakerivaurion seurausta?..tai betonilattialle pudotettu, jos hoono tuuri.
Ilmeisesti ennen -80-90 lukua neukkulassa koneistajat olivat oikeita työnsankareita ja sen jälkeen vain tava sankareita :lol:

pekka
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1038
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Sekunta kampuraa ei synny jos moottoriin on säännöllisesti öljyt vaihdettu ja linkolevyt puhdistettu 15000 -20000km välein.
Jos kampuraan tulee välystä, niin heti ottaa isommilla neuloilla välyksen pois.
Neuloja myydään 0,01 välein, puhutaan 0,02mm välyksestä.

Kampuroita neulotaan vanhoihin tappeihin ja kiertokankiin, suomesta saa ostettua tasan 7mm neuloja.
Kampurassa tappi kuluu n.0,005 - 0,01mm, kiertokanki n.0,02-0,03mm ja neulat 0,02-0,03.

Helpoin tapa on korjata neuloilla, esim. neulat kuluneet kokoon 6,97mm >> vaihdetaan neulat 7,00mm.
Välystä jää edelleen, jos vaikka neulat pitäisi olla 7,02mm? kohta tiedossa ongelmia jos kilometrejä syntyy enemmälti.
Muutamia kampuroita olen nähnyt että on neulottu valmiiksi vaurioituneeseen kiertokankeen, no kestää ajaa aikansa eli johon on huono ottaa kantaa kauanko kestää ku kiertokangen silmästä on lähtenyt rautaa
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Kehtaisko joku tehä semmosen ihan oikeen kuvasarjan tai videon tuosta oikaisuvasaroinnista. Eli kun kello näyttää jotain... max... min.. niin mihin löydään ? ja heti perään kuvaa mikä oli vaikutus. Pääsis Haapatavikin moukaroimaan ne kampuransa kotikonstein.

Semmosen videon kun sais, niin sittenhän tää lärinä ois aika pitkälle taputeltu. Toleransseissa pitää vissiin sitte soveltaa niitä BMW:n taulukoita maustaen Koottovilla. Vai löytyykö niitä näille itämopoille malliin BMW????????????????????????????????

Tota vitun vemputusta oon kyllä nähny ihan riittämiin.....


PS. Joskus sai vielä 7,00-10 rullia sopuhintaan

Kuva
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1038
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Muutama kuva vaurioiden aluista ja lärinää lisää...
Liitteet
IMG_5372.JPG
IMG_5372.JPG (463.37 KiB) Katsottu 7504 kertaa
IMG_5397.JPG
IMG_5397.JPG (649.8 KiB) Katsottu 7504 kertaa
IMG_5385.JPG
IMG_5385.JPG (525.64 KiB) Katsottu 7504 kertaa
IMG_1079.JPG
IMG_1079.JPG (87.34 KiB) Katsottu 7504 kertaa
Avatar
kmz.k750
1000
1000
Viestit: 1038
Liittynyt: 06.07.2009 14:11
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja kmz.k750 »

Minun osalta tämä on taputeltu, tekemällä oppii ja rohkeasti kampuroiden kunnostukseen.
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Villakoiran ydintähän tässä vaan ollaan hakemassa eli TARKASTUSTOLERANSSIT ja OIKAISUKUVAT TAI VIDEO. Näitä kahta asiaa on vaan lukemattomissa kuvissa ja videoissa kierrelty ja kaarreltu, mistä lie johtuu????? Itelläni on vaan semmonen tapa, että asiat pitäis selvittää juurta jaksain, ei nää mitään Amerikan ihmeitä ole.

Muuten kun noi kampurahommat on nyt kohdallani in, niin tein tuossa viikonloppuna huvikseni sille paskalle kampuralle yksinkertaisen staattisen tasapainotestin. Kun laakerit ovat herkät, niin kampuran pitäisi jäädä paikoilleen ihan mielivaltaiseen asentoon.Moneen kertaanhan sitä piti pyöritellä. Ei se paska vaan jääny, aina pyrki jossain kohtaa hakemaan paikkaansa. Tiedä häntä onko tommosella testaamisella mitään käyttöarvoa? Mutta jos se ei ole staattisesti tasapainossa, niin ei varmasti oo dynaamisestikaan. Pitäs nyt olla kirjevaaka ja semmone pukki, että saisi männät paikoilleen.

Kyllä tommonenkin simppeli testi vahvistaa, paska mikä paska.

Niin ja piti vielä vähän lisäillä. Jos kampura on staattisesti tasapainossa, niin pistää sitten vauhtipyörän paikoilleen (kytkin???) ja kattelee mitä sitten tapahtuu. Tääkin nyt vaan on tämmönen perseaukinaisen metsurin kotikonsti. Varojen puutten vuoksi ei oo mahdollidsuutta dynaamiseen tasapainotukseen :lol: :lol:
Liitteet
WP_20181113_07_07_24_Pro.jpg
WP_20181113_07_07_24_Pro.jpg (418.66 KiB) Katsottu 7484 kertaa
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Siitä vaan napsuja oikeisiin paikkoihin...


Kuva


Ps tuolla linkissä polakkipekka korjailee kampuroita >>>>>>> kurkkaa tänne:

:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Kokeilin huvikseni vautipyörän kanssa. Löytyy paikkoja missä jää paikoillen, mutta löytyy paikkoja joissa paketti kääntyy 10-15 astetta omineen, eli on hyvin epätasapainossa!!!!!!!!!
Liitteet
WP_20181113_09_17_59_Pro.jpg
WP_20181113_09_17_59_Pro.jpg (448.78 KiB) Katsottu 7462 kertaa
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Uskila kirjoitti: 13.11.2018 09:26 :mrgreen: Terve

Siitä vaan napsuja oikeisiin paikkoihin...
Joo, sen limppujen koputtelun samaan linjaan oon kyllä sisäistäny mielestäni. Mutta sitten kun niitä heittoja alkaa olla kuvan mukaisissa asennoissa (Koottovin kirjassa suht. samat kuvat) niin mitä vittua sitten tehdään?`??? Kyllä noista kuvista pääsee siihen käsitykseen, että limppuja pitäisi puristellä tai levitellä??????? Se alkas olla jo hienosäätöä lähelle nollaheittoa. Kyllä ne harvat kampurat mitä oon tehny niin on ollu ihan ok kun limput on koputellu linjaan.

Tuokin temppu pitää huvikseen kokeilla "harjoittelukampuralla"
Avatar
pru426
100
100
Viestit: 126
Liittynyt: 09.07.2018 22:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja pru426 »

Yes, ihan hyviä kuvia ja juttuja!
...aina vaan selvenee!

Nuo kuvat auttaa hahmottamaan hyvin , voi kelata päissään mitä se teksti tarkoittaa.
Pelkkä teksti ei välttämättä kerro mitä toinen meinaa, vaikka olisi miten hyvä A1-luokan selittäjä "förklarare Kecken" asiassa kuin asiassa

Keskustelun perusteella:
Näppi- ja mutu -tuntuma ei riitäkään kuin sinnepäin-tulokseen, vaikka sen kasaisi hyvistä NOS osista
Oikohomman kunnolla onnistumiseen ja välysten/heittojen eliminoimiseksi näköjään ja tietenkin pitää olla kunnon mittavälineet,
"Kotov-puristimet" ja jigit.
Äkkinäiseltä homma ei tule onnistumaan edes 50%:sti, kuin kauhialla tuurilla? eli "harjoittelukampuroita" tulee olla himassa.
Ja jos laakeripinta on kulunut loppuun, niin sitäkö ei voi tai kannata millään high tech-pinnoituskonstilla korjata?,
eli ainoastaan sitten harjoittelukappaleeksi tai viimeselle matkalle sulattoon näillä tietämyksillä?
Tasapainotus kampuralle ilmeisesti tehdään kiertokankien painoa mittaamalla + männät ?
Tosiaan ...Jonkinlaiset kuvat tai jopa videopätkä oikomismokuttelusta olisi kiva nähdä.... ihan mielenkiinnosta.

...................

Vähän näitä kampiromuja ja sekundan säilyttämistä liipaten, siis offtopickia asian vierestä ...
Eilen kävin vanhan käämisepän juttusilla laturiin liittyen.
Neuvoi alustavasti miten 6V ankkuri mitataan vian löytämiseksi ja uudelleen käämitetetään oikeaoppisesti.
eli sekunda-ankkureitakaan ei kannata pistää sulattoon ihan hevillä, koska joskushan nekin 6V NOS laturit loppuvat


pekka
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

HEUREKA näin se homma etenee!!!!! Kyllä niitä limppuja puristamalla ja levittämällä saadaan satkujen muutoksia aikaan. Eli jos limput on vaikka kuinka linjassaan ja heittoa on vielä liikaa niin silloin ei auta kuin Koottovin opit. Siinä Kootovin ohjeessahan oletetaan jo lähtökohtaisesti kuvan mukaan, että limput on linjassa. Loput kuvat on tätä "hienosäätöä" . Esim reilulla millin limppujen yhteenpuristamisella saadaan aikaan satkujen pysyvä muodonmuutos. Tottakai ne limput palautuu liki lähtöarvoon.

Noin niiku yleisesti ottaen näinhän nää hommat etenee, yks pöllö kysyy jotain ja toinen pöllö vastaa, kenties jotain vielä pöllömpää, mutta siellä seassa saattaa olla jokin ihan hyödynnettävä juttu. Täytyy sanoa. että esim Uskilan koommenteista ( vaikka joskus ovatkin ihan vitun lyhyitä) on saanu hyviä ideoita kuten esim se lätyskän suodatinhomma.

Nyt alkaa valjeta perussyy sen paskan kampuran ongelmaan. Osia useasta kampurasta, ties moneen kertaan prässäilty joku limppu kenties vähän vääntynyt kun on ollut vaste vähän huono....?????

Nyt voin sanoa, että tää on osaltani taputeltu. Nyt voikin lähteä sorvin ääreen.
Liitteet
WP_20181113_11_10_24_Pro.jpg
WP_20181113_11_10_24_Pro.jpg (529.2 KiB) Katsottu 7433 kertaa
WP_20181113_11_26_33_Pro.jpg
WP_20181113_11_26_33_Pro.jpg (506.27 KiB) Katsottu 7433 kertaa
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

metsuri Torkkelista kirjoitti: 13.11.2018 11:58esim Uskilan koommenteista ( vaikka joskus ovatkin ihan vitun lyhyitä) on saanu hyviä ideoita
Uskila on Ural kuiskaaja :mrgreen:
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
haapataavi
75
75
Viestit: 81
Liittynyt: 02.08.2015 09:24

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja haapataavi »

Tuo Uskilan postaama kuvasarja on ihan hyvä, mutta minusta siinä on kyllä ongelmakin. Siinä kampiakseli on akselin sisäreijistä kärkien välissä. Minun vähäisen kokemuksen mukaan ( 1 kampura mitattu) ne sisäreijät ei välttämättä ole samankeskeiset laakeripintojen kanssa. Ainakin minä sain sorvin laakeroituun tukikärkeen tuetulle laakeripinnalle tupla heiton verrattuna limpun vierestä V blokkiin tuettuun laakeripintaan. Kaiken lisäksi täytyy huomioida, että kun kampura on V blokin päällä, niin nuo korjausten suunnat on päinvastaiset kuin kärkien välissä ( riippuu siis siitä kummalla puolella tukipistettä se heittokello on kun mitataan).
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

haapataavi kirjoitti: 13.11.2018 16:53


Vaikka tää on taputeltu, niin muutama pikku vinkki.1. Lue ihan rauhassa läpi nää lätinät ja varsinkin se BMW: kampuran kuvasarja. 2. Ensiksi ne limput linjaan ( kuvasarjasta saat osviittaa). Siihen on tavallaan kaksi tapaa. 3. Se Uskilan laittama kuvasarja pitää täysin kutinsa ( suht. sama on Koottovin kirjassa) 4. Jos et limppujen linjauksen jälkeen ole päässyt toleranssiin 0,02 kokonaishetto niin sen jälkeen vasta turvaudu noihin limppujen puristeluihin ja loitonnuksiin.. Sanoisin että se on vihon viimeinen konsti, mutta sillä konstilla saa periaatteessa hifisteltyä 0-hettoisen kampuran
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Empiiristä tutkimista, ei ollut ns. kulmavirhettä...





Ps molemmat männät tulee yhtä aikaa yläkuolokohtääa, niin ja ajoitusmerkki on kohdallaan

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Ja loppumausteeksi pikkuse HD:tä :lol: :lol: :lol:
Liitteet
WP_20181114_14_51_14_Pro.jpg
WP_20181114_14_51_14_Pro.jpg (439.41 KiB) Katsottu 7212 kertaa
Avatar
TimoS
900
900
Viestit: 923
Liittynyt: 10.02.2009 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja TimoS »

Tossa yhdestä korjausoppaasta M-72:n kampuran mittoja.
M-72 kampi.JPG
M-72 kampi.JPG (222.39 KiB) Katsottu 7185 kertaa
kampuran_mittoja.JPG
kampuran_mittoja.JPG (258.34 KiB) Katsottu 7184 kertaa
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Kampuran sepitystä...


IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
Uralrane
1000
1000
Viestit: 1127
Liittynyt: 31.08.2004 14:53
Paikkakunta: Pohjoisen oppositio

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Tasapainotus kampuralle ilmeisesti tehdään kiertokankien painoa mittaamalla + männät ?
Männät kannattaa punnita sitten tappien kera. Ei välttämättä aina ole sattunut samankokoisella reiällä varustetut tapit settiin. Arvaa mistä tiiän? :doh:
FL -53
ex. IC -56, ex. 8.103-10
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

Uralrane kirjoitti: 17.11.2018 15:42
Tasapainotus kampuralle ilmeisesti tehdään kiertokankien painoa mittaamalla + männät ?
Männät kannattaa punnita sitten tappien kera. Ei välttämättä aina ole sattunut samankokoisella reiällä varustetut tapit settiin. Arvaa mistä tiiän? :doh:
joo samassa veneessä oltu 😂
tapit.jpg
tapit.jpg (35.65 KiB) Katsottu 7025 kertaa
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

On tuo Youtube älykäs... tarjosi tommosta videonpätkää sekoillessani siinä musiikin kuuntelun lomassa. Vaikka onkin kyse kaksilimppuisesta niin mielestäni hyvä pätkä vaikka pitkä onkin..

https://www.youtube.com/watch?v=Dv1tX_Oqwxc&spfreload=1
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Tuli tänään tehtyä konepajateknisiä mittauksia...







Ps mikähän on arvoisan raadin tuomio tolle seiskapätkän kampuralle?

:think:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Terve
Täällä turengissa ei tuomioita jaella...mutta tavan crossi mopoissa on kokonais radiaali välys toimivassa mopossa 0.03--0.05 välillä , ja jos vähääkään muistan oikein niin Bemarin R.45..65 mopoissa olisi ollut (urrea vastaavan kokoisella tapilla/laakerilla) normi välys 0.02..0.06 luokkaa, enkä väittele näiden oikeellisuudesta kenenkään kanssa ,ovat huonon muistin varaisia tietoja.
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2484
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Kokeileppa Uskila käyttää uunissa tota kampuraa ja mittaa sitten
Avatar
Säätäjä
300
300
Viestit: 393
Liittynyt: 20.09.2007 17:52
Paikkakunta: Pukkila

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja Säätäjä »

Kampura lähti viimein minultakin irti, oli piru vie liimattu tiukasti laippa kiinni :angry-banghead: Hitsipilli ja hienostunut väkivalta voitti. Linkolevy irronnut ja pyörinyt tyhjää jonkun ajan mutta muuten kunnossa? Koneistamolle mitattavaksi ja sitten Sasulta osia tilaamaan :lol:
Purkaminen
Purkaminen
Pöydällä auki vihdoinkin
Pöydällä auki vihdoinkin
metsuri Torkkelista
700
700
Viestit: 736
Liittynyt: 23.01.2013 23:34

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja metsuri Torkkelista »

Uskila kirjoitti: 22.11.2018 17:58
Ps mikähän on arvoisan raadin tuomio tolle seiskapätkän kampuralle?
Eihän tässä tuomareita olla mutta viittaan edelleen siihen BMW:n ohjeeseen. Saksaksi ja englanniksi ja sanakäännöksen kanssa myös suomeksi sanotaan:"Ei saa olla havaittavaa (heittokellolla mitattavaa) klappia". Siis Uskilalla on kourassaan aivan paska kampura :mrgreen:

Mitähän välystä tuossa neulomisessa sitten oikein pitäisi käyttää? Kun nääs tuo neulalaakerin normaalivälys on jo suurempi kuin kuulalaakerin C3. Neulalaakerihan vaatii kyllä toimiakseen suuremman säteisvälyksen kuin kuulalaakeri. Taulukosta ku kattoo niin normaalin neulalaakerin alarajasta on 5 satkua C3:n ylärajalle. Siihenhän mahtuu jo kaksi neulakokoa, nippa nappa kolme. Helposti tulee pikkuse piikanen, no onhan siihen taulukot ja kaavat.

Näillä sisäisillä välyksillähän ei ymmärtääkseni oo mitään tekoa tuohon heittokellolla mitattavaan laakerin "ulkoiseen väljyyteen". Laakerit on vaan semmosia rakenteeltaan, ei varmasti tunnu uudessa C3 laakerissa ulkoista klappia vaikka sisäistä säteis välystä on useita satkuja........
Liitteet
WP_20181122_19_40_58_Pro.jpg
WP_20181122_19_40_58_Pro.jpg (460.48 KiB) Katsottu 6847 kertaa
WP_20181122_19_30_11_Pro.jpg
WP_20181122_19_30_11_Pro.jpg (424.06 KiB) Katsottu 6847 kertaa
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

750 kampuroihin on saatavana irrallisia kiertokankia, vielä iha hetken ajan. EU varastolla on kai maapallon viimesiä muutama kappale vanhalta ajalta. Tehdas myy enää kampuroita valmiina ja korjausosien myynti on päättynyt.

650 kampuroiden kiertokanget on loppu. Oli vielä pari vuotta sitte ku tilasin, mutta ei enää.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Kampuran korjaus

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Uudessa kampurassa ei tunnu olevan klappia...






IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Vastaa Viestiin