Terve
Vanhoissa seiskapätkän kampuroissa keskilimpussa on stansattu numero 3...
Ps uudessa kampurassa ei ollut mitään merkkejä
Terve
Joo... kyllä minä sen kuvan huomasin, mutta tarkempi tutkiminen hyytyi siihen, kun heti alkuun oli niitten rullien toleransseja tuhannesosamillilleen. Aattelin, että nää on nyt taas niitä perusneuvostolaisia taulukoita....... Ja sitten kun työn alla oli kuitenkin 650-kampura.
Se on harmillista kun gurut ei neuvo sekä kerro miten pitäisi näitä rautoja oikein mitata ja kasata.metsuri Torkkelista kirjoitti: ↑30.11.2018 08:22Sinä sen sanoit, helvetin hieno homma
Ihmetyttää vaan kun nuo gurut lätisee palstoilla näistä kampurahommista, niin en oo moista taulukkoa ikinä nähny. Ite piti oppia tuo homma kantapään kautta
Woimia valitsemallesi tielle...
Niinhän ne vaihtelee, iskun paikka pytyssä vaan vähän muuttuu . Yläkuolokohdatkin ovat samanaikaiset jos kampura on oikein kasattu ja oikein kellotettu. Mutta tuo veivien mittatarkkuus kuuluu mielestäni luokkaan "lillukanvarret" kun verrataan sitä näihin limpuilla saataviin heittoihin. Jos se männäntapista kellotettu heitto alkaa olla luokkaa 2mm, niin toinen mäntä tulee ja toinen menee ja kaupan päälle vielä ihan vitunmoinen useiden kymmenien grammojen epätasapaino kampuraan. Ja vemputuskellotus näyttää ihan hyvää, asian oon kahteen kertaan omakohtaisesti todennut. En käy tässä nyt ympyrägeometraa lätisemään, mutta näin se asia vaan menee. Aiheesta lienee ollut lätinää vuosia sitten.
kmz.k750 kirjoitti: ↑28.11.2018 17:55
6. Pyrit samaan kaiken välyksen pois, esim. 7,00 mm neuloilla menee kiertokanki paikoilleen ja esim. testaat meneekö 7,01 mm neulojen päälle
kiertokanki >> jos menee ja takertelee kiertokankea pyörittäessä >> liian pieni välys.
7. Tässä tapauksessa jää paikoilleen 7,00mm neulat, vaikka sopivat ois 7,005 mm neulat
Joo... löyty tuolta netistä toinenkin manuaali. Sisältö suht. sama,vähä erilainen kirjoitustyyli, asiajärjestys erilainen, tuumamitoitus puuttuu jne...Mutta kuitenkin, molemmissa annetaan veivin kellotusklappiin max 0,10mm, muutoin kampura vaihdettava. Ei tuosta voi muuta päätellä kuin että tuo 0,10mm on Uralin hylkyraja!!! Eli sillä Uskilan 0,04/0,02 klappikampuralla ois tuon mukaan edessään vielä useita postilaatikkokeikkoja Se BMW:n kriteeri "ei juuri mitään" pitää liittää uusiin ja kunnostettuihin kampuroihin. Teoriassahan se veiviklappi alkaa pikkuhiljalleen kasvamaan heti ensimmäisen postilaatikkokeikan jälkeen.Uskila kirjoitti: ↑03.12.2018 13:05 Terve
Tuossa korjauskäsikirjassa (2000 Repair Manual) sivulla 115 puhutaan 0,10 mm välyksestä... >>>>>> lataa PDF:
Ps taitaa olla setäsamulipekan suora käännös ruskistandardista (GOST standard)