Morjesta pöytään. Kesä tuli ajeltua vm. 75 olevalla rutkulla minkä kunto on sanotaanko kohtalainen, mutta vikojakin on. Tarkoitus olisi purkaa pyörä ja vaunu atomeiksi ja käydä koko mööpeli läpi. Tällähetkellä ei vaan ole laitteesta paljonkaan tietoa, kuten miten itse runko kannattaa maalata hiekkapuhalluksen jälkeen, jauhe vai ihan ruiskumaalaus. Vanteet ja pinnat on kateltava uudet ja pyöreät, samoin renkaat. Kone ja laatikko kappaleiksi. Mitä niistä kannattaa ottaa huomioon. Laakerit kyllä vaihdan vähintään. Sähköt kaikki uusiksi, johdot niin huonossa kunnossa. Kertokaa jotain jotka tän saman savotan on käyny läpi.
Marko
Dnepr mt 10-36
Re: Dnepr mt 10-36
No mitä tuohon voisi kertoa, kun kaiken teet...ehkä parempi kun kysyt sitä mukaan kun hommassa etenet, niin pysyy jutut jotenkin tolkussa. Ja muista että jotkut osat on kumminkin paremmat siinä alkuperäisessä kun mitä saat uutena hankittua..eli wanhan korjaus on usein parempi vaihtoehto kuin uuden varaosan hankinta...niin pölhöltä kun se kuulostaakin.. kyllä se kunnostus siitä onnistuu kun maltilla etenee.
Re: Dnepr mt 10-36
Aika monta laitetta muuttuu kestoprojektiksi kun kerralla purkaa atomeiksi.....
T.nimim."kokemusta omaava"
T.nimim."kokemusta omaava"
Re: Dnepr mt 10-36
Terve
hyvonenh:
Aika monta laitetta muuttuu kestoprojektiksi kun kerralla purkaa atomeiksi.....
T.nimim."kokemusta omaava"
..outsch ! ja kun minä luulin, että olen ainoa!!
Suunnitteluvaiheeseen:
Koskaan et ota atomitason purkamisesta liikaa kuvia...vaikka olisi miten simppeli homma kyseessä.
Niin, sillä hetkellä muistaa, mutta 3 kk päästä ei, mihin se tää p*** pultti kuului. Etenkin jos tallissa on muutakin kuin satunnaisia pölyhiukkasia.
Alkuperäiset (elä hävitä niitä) neukkupultit on söpömpiä, kuin vinkuintian markettibulkki halppikset.
Jos ei valmista johtosarjaa, niin erivärisiä sähköjohtoja metritavarana Auprotec saksasta, tulloo muutamassa päivässä pihhaan
..löytynee kai Suomestakin jos jaksaa etsiä mutta 2.5 mm²:siä väreissä oli vaikeeta löytää siihen hätään täältä.
Tein koko 6V:n johdotuksen 2.5 mm² :stä hätävarjelun liiotteluna.
Sitruunahapolla / vastaavilla tai melassilla tai elektrolyysillä voi puhdistaa kotikonstein ruosteen pois osista "kätevästi", jos ei ole puhallusvehkeitä.
Keinoja on monia puhdistukseen ja hifistelyyn.
Kokeneemmat mopokonkarit osanneevat kertoa mitä tehdä ja missä järjestyksessä.
pekka
hyvonenh:
Aika monta laitetta muuttuu kestoprojektiksi kun kerralla purkaa atomeiksi.....
T.nimim."kokemusta omaava"
..outsch ! ja kun minä luulin, että olen ainoa!!
Suunnitteluvaiheeseen:
Koskaan et ota atomitason purkamisesta liikaa kuvia...vaikka olisi miten simppeli homma kyseessä.
Niin, sillä hetkellä muistaa, mutta 3 kk päästä ei, mihin se tää p*** pultti kuului. Etenkin jos tallissa on muutakin kuin satunnaisia pölyhiukkasia.
Alkuperäiset (elä hävitä niitä) neukkupultit on söpömpiä, kuin vinkuintian markettibulkki halppikset.
Jos ei valmista johtosarjaa, niin erivärisiä sähköjohtoja metritavarana Auprotec saksasta, tulloo muutamassa päivässä pihhaan
..löytynee kai Suomestakin jos jaksaa etsiä mutta 2.5 mm²:siä väreissä oli vaikeeta löytää siihen hätään täältä.
Tein koko 6V:n johdotuksen 2.5 mm² :stä hätävarjelun liiotteluna.
Sitruunahapolla / vastaavilla tai melassilla tai elektrolyysillä voi puhdistaa kotikonstein ruosteen pois osista "kätevästi", jos ei ole puhallusvehkeitä.
Keinoja on monia puhdistukseen ja hifistelyyn.
Kokeneemmat mopokonkarit osanneevat kertoa mitä tehdä ja missä järjestyksessä.
pekka
Re: Dnepr mt 10-36
Useampaan kertaan kun tekee, nii kyllä sitä oppii vähitellen. Jos entisöidä meinaat, niin pulveri ei varmaan oo ihan oikee ratkaisu. Sähköt oon ite tehnyt 3 kertaan uusiksi, vaikka kokemusta on sähköhommista, johtuu varmaan ettei kiinnosta entisöidä, vaan tehdä itseä miellyttävä kokonaisuus. Ja jolla pääsee sinne postilaatikolle, miten täällä välillä luokitellaan harrastelijoita . Posti vaan tippuu luukusta, ettei pääse ajelemaan edes postilaatikolle. Niin samaa mieltä, että dokumentointi kameralla kannattaa.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään