Sakee öljy niin alussa tappipaineet ja pitää paremmin kuumanakin. 20w50 kesä ja 10w40 talvi.
Se mineraali on oikee valinta näihin. Mutta takavuosina huijasin ja ajelin talvella Delvacilla.
Sekalaista ongelmaa...
Re: Sekalaista ongelmaa...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Sekalaista ongelmaa...
Terve
Eikös tollanen öljynpainemittari olisi kiva...
Ps siitä näkee suoraan onko kaikki kunnossa
Eikös tollanen öljynpainemittari olisi kiva...
Ps siitä näkee suoraan onko kaikki kunnossa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Sekalaista ongelmaa...
Eiköhän tässä tapauksessa vika ole tosiaan siinä jumiutuneessa anturissa? Kauanko pyörää on yritetty pitää käynnissä nyt viime aikoina? Kyllä se aikansa kärsii paikallaan käynnissä olla vaikka valo palaisikin. Ties vaikka hetkellisesti tokeentuisi siitä? Omassa nepparissa oli samaa ongelmaa alkuperäisellä anturilla. Valo välkkyi tai jäi palamaan kuinka sattui. Vaihdoin siihen foordin anturin muistaakseni tilalle. Toiminta muuttui loogisemmaksi. Kesällä lämpinä tyhjäkäynnillä vilkahteli edelleen. Kylmänä sammui jo pelkistä kiksin polkaisuista. Jos ei heti lähtenyt siis käymään Kierre näissä taisi olla joku tuumakoon putkikierre tai jokin erikoinen kumminkin? Pahus kun olen hukannut tuon anturin osanumeron/pakkauksen. Vaikka piti laittamani talteen tulevaisuuden varalle...
Muokkaus: Olin laittanut kierteen ylös tietokoneelle : 1/4-18NPT kartiokierre?
Topikissa Dnepr moottori, näkyy hyvin että kylmänä siellä pitäisi olla melkoinen paine. Selaa viestiketju alas asti: viewtopic.php?t=13511
Kokeilin kesällä yhden edestakaisen reissun hieman tymäkämmällä öljyllä, yksiaste sae 70... Tarkoitettu vanhoihin kuluneisiin harrikoihin amerikan aavikoille Lämmintä oli pihalla yli 25 astetta varjossa, neppari oli saanut paistatella päivän auringossa öljypurkkien kanssa ennen öljynvaihtoa ja ajoon lähtöä. Ei muuten valo enää vilkahdellut. Mutta haisi pahalle... Ja aurinko jos olisi sattunut menemään pilven taakse, niin öljy muuttuu juoksemattomaksi tervaksi... Pidin pulloa kokeeksi pari tuntia pakastimessa. Öljy ei enää tullut pullosta ulos
Tässä vastaavaa, jos haluaa hajottaa moottorinsa: https://www.kahlekuningas.net/epages/ka ... s/36010359
Muokkaus: Olin laittanut kierteen ylös tietokoneelle : 1/4-18NPT kartiokierre?
Topikissa Dnepr moottori, näkyy hyvin että kylmänä siellä pitäisi olla melkoinen paine. Selaa viestiketju alas asti: viewtopic.php?t=13511
Kokeilin kesällä yhden edestakaisen reissun hieman tymäkämmällä öljyllä, yksiaste sae 70... Tarkoitettu vanhoihin kuluneisiin harrikoihin amerikan aavikoille Lämmintä oli pihalla yli 25 astetta varjossa, neppari oli saanut paistatella päivän auringossa öljypurkkien kanssa ennen öljynvaihtoa ja ajoon lähtöä. Ei muuten valo enää vilkahdellut. Mutta haisi pahalle... Ja aurinko jos olisi sattunut menemään pilven taakse, niin öljy muuttuu juoksemattomaksi tervaksi... Pidin pulloa kokeeksi pari tuntia pakastimessa. Öljy ei enää tullut pullosta ulos
Tässä vastaavaa, jos haluaa hajottaa moottorinsa: https://www.kahlekuningas.net/epages/ka ... s/36010359
Viimeksi muokannut Kaljee, 14.01.2024 22:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Sekalaista ongelmaa...
Dneprin kone vaatii melkein sen öljynpaine modauksen että ei tarvi enää painevalon kajossa lukee. Se oma anturi on aika ankara,,eikä se taida kun ehkä ihan uudella koneella sammua kuumana tyhjäkäynnillä. Eikä tarvikkaan kun sen kytkentä paine oli tosiaan melkein 1 bar. Mutta kun konetta tehdessä tekee sinne etukantee 0-rengas tiivistyksen ö-pumpun siirtokanavaan kampuralle, ja samoin tiivisterenkaan etukannen ö-painekanavan ja lohkon liitokseen ö-kellolle,,niin aika vähän saa paineista olla huolissaan ...niin ja tuo kello kannattaa vaihtaa saabin/Ford:n painekelloon.