Sivu 1/1

6V polttimot

Lähetetty: 04.06.2019 10:43
Kirjoittaja Musta1959
Mistäs löytyy 6V polttimoita K-pyörään?

T. Ari

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 04.06.2019 21:21
Kirjoittaja cedricfan
LED-versioita esim ebay, tavallisia ainakin Motonet.

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 05.06.2019 08:28
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Rupee 6 voltin hehkulankapolttimot olemaan harvinaisia, mutta tuossa pari linkkiä...

East Highway:

Nippelit.fi:

Ps Lahen Motonetissä kuuden voltin polttimohylly ammotti tyhjyyttä, niin piti käydä Stormilla hakemassa 6v parkin polttimo

:think:

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 06.06.2019 07:47
Kirjoittaja NeuVöru
Mutta ei ollut Nippelit.fi:ssä IC ajovalopoltinta. Oli tuuria että löysin yhden Rautaa ja Petroolia rompetorin myyjältä.

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 06.06.2019 13:52
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve

Kazakstaninpekan ajovalopolttimo onkin hyvä... >>>>>>> Hehkulamppu A6-32-21:

Ps lyhyet on vain 21 W ja siihen 2 x 2 W (vaunun parkit) = yhteensä 25 wattia, niin 45 watin laturista jää reserviä

;-)

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 06.06.2019 17:21
Kirjoittaja Musta1959
Kiitokset poltinneuvoista.

Ari

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 14.06.2019 00:36
Kirjoittaja Makke78
Parkeissa saattaa 12v leditkin toimia. Umpion vaihdon jälkeen ei omaan 6V K:hon löytyny kannaltaan sopivaa etuparkkia niin pistin ledin ja hyvin toimii.

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 02.08.2019 17:43
Kirjoittaja Uskila
:mrgreen: Terve


Piti ihan ite nysvätä että sai 6 voltin ja 15 watin halogeenipolttimon umpioon...

Kuva

Kuva

Ps nyt rupee riittämään 45 watin laturista sähköt valoihin ja kärjettömään sytkään

;-)

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 03.05.2020 11:32
Kirjoittaja valtsy
Uskila kirjoitti: 06.06.2019 13:52 :mrgreen: Terve

Kazakstaninpekan ajovalopolttimo onkin hyvä... >>>>>>> Hehkulamppu A6-32-21:

Ps lyhyet on vain 21 W ja siihen 2 x 2 W (vaunun parkit) = yhteensä 25 wattia, niin 45 watin laturista jää reserviä

;-)
Mikäs tuo kanta mahtaa olla tyypiltään?

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 03.05.2020 14:46
Kirjoittaja kelju m63
:mrgreen: Moro.
Tuolta myös 6v polttimoita.
https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... ta/150601/

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 16.05.2020 17:56
Kirjoittaja Raikku
Noita ajovalo polttimoita 6 V. on ainakin kolmea erilaista kantaa olemassa, riippuen kuka mistäkin on hankkinut heijastimen, joissa on
erilaisia versioita lampun kannalle. Kaikkia malleja ei varmaankaan joka hyllystä löydy, rompe toreilla on usein ollut myyjiä, joilta löytyy noita kaikkia
tyyppejä, mutta akuuttiin tilanteeseen niitä ei tällä hetkellä ole saatavilla, kunnes aukeavat joskus, korona pandemian päätyttyä.
Minulla on muutamia 6V. ajovalo ja parkkilamppuja, sekä jarruvalon lamppuja, mutta vain muutamia ja voin niitä akuuttiin tarpeeseen toimittaa
tarvitsijoille postimaksun hinnalla, mutta vielä varmistus, että joitakin kappaleita vain on.
puh.0400401133 / Raikku

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 17.05.2020 09:00
Kirjoittaja cedricfan
No se umpiohan ei tiedä volteista yhtään mitään.
Ja kun tuota 7" pyöreää umpiotakin on maailmalla käytetty ainakin puolen vuosisataa, niin kantoja on paljon enemmän kuin kolme. Riittääköhän tusinakaan?
Se on vielä oma mausteensa, että vain osaa kantatyypeistä on saanut 6V polttimoilla.

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 18.05.2020 16:43
Kirjoittaja Raikku
Kirjoitinkin siksi, että tyyppejä on ainakin kolmea erilaista ja sillä tarkoitin, että tiedossa olevia Neuvosto valmisteisia, joihin olen itse
törmännyt ja jonka tyyppisiä minulla on myös varastossa, enkä suinkaan pyri niillä rikastumaan, siksi ilmoitin, että läheetän kiireesti
tarvitsevalle postimaksua vastaan, mutta ainahan sitä pitää jonkun päästä saivartelemaan pieneimmissäkin asioissa. Jospa aika tavaran
kauppaa, kuten on tapana ollut.
Hyvää kesää kaikille, myös Jussille Turun seudulle !

Re: 6V polttimot

Lähetetty: 18.05.2020 18:29
Kirjoittaja cedricfan
Eipä tuo ole saivartelua, vaan muistutus siitä, että umpion, polttimon, wattien ja volttien yhdistely saattaa olla välillä kovinkin haasteellista.
Kuten Uskila tuossa hieman aiemmin laskeskeli watteja, niin esim Ladoissa ja Datsuneissa käyttettyyn R2-polttimonkannaliseen umpioon löytää kyllä polttimoita suht helposti, mutta sitten watteja on laturille liikaa :oops: