H4 Ledipolttimo 2019
Lähetetty: 27.08.2019 22:28
Minulla oli muutaman vuoden H4 ledipolttimo mutta tänä kesänä se hajosi. Siinä ollut tuuletinflekti oli hajonnut jo aiemmin ja tämän kesän helteet oli viimeinen pisara. Nyt oli aika hankkia uusi polttimo. Tällä kertaa koriin sattui ebaystä tällainen
Noin 35€/pari postitettuna kotiovelle. Tässä polttimomallissa ei ole lainkaan tuuletinta vaan ledin jäähdytys hoidetaan passiivisilla metallijäähdyttymillä. Ne on notkeita ja voi taivuttaa umpion sisään. Tässäkin on oma lediajuri, mutta myös se mahtuu uralin umpion sisään. Ensivaikutelmat valosta. Kirkas on. Valo syttyy heti eikä himmene tai välky vaikka olisi tyhjäkäynnillä tai pelkän akun varassa. Kuvio oli motonetin H4 umpiossa aluksi epämääräinen, mutta kun kääsin polttimon 180 astetta niin sitten siihen tuli selkeät kuviot. Polttimon kanta on käännettävä. Lyhyillä on keilat suurin piirtein molempiin ojiin ja muutama kymmenen metriä eteenpäin. Pitkillä on yksi iso keila keskellä. Kävin ajelemassa metsätiellä ja kyllä tuolla näkee. Maantieajossa vastaantulijat eivät räpytelleet lyhillä ajaessa joten oletettavasti tämä ei häikäise yhtä pahasti kuin aikaisempi ledivalo joka minulla oli.
Pitkissä valoissa on jopa liian kapea keila. Sen verran vielä pitäisi virittää sähköjä että saisi lyhyet ja pitkät päälle samaa aikaa. Pitkillä näkisi kauas ja lyhyillä valoilla saisi samaa aikaa ojat näkyviin läheltä. Tällaista tälläkertaa.
Noin 35€/pari postitettuna kotiovelle. Tässä polttimomallissa ei ole lainkaan tuuletinta vaan ledin jäähdytys hoidetaan passiivisilla metallijäähdyttymillä. Ne on notkeita ja voi taivuttaa umpion sisään. Tässäkin on oma lediajuri, mutta myös se mahtuu uralin umpion sisään. Ensivaikutelmat valosta. Kirkas on. Valo syttyy heti eikä himmene tai välky vaikka olisi tyhjäkäynnillä tai pelkän akun varassa. Kuvio oli motonetin H4 umpiossa aluksi epämääräinen, mutta kun kääsin polttimon 180 astetta niin sitten siihen tuli selkeät kuviot. Polttimon kanta on käännettävä. Lyhyillä on keilat suurin piirtein molempiin ojiin ja muutama kymmenen metriä eteenpäin. Pitkillä on yksi iso keila keskellä. Kävin ajelemassa metsätiellä ja kyllä tuolla näkee. Maantieajossa vastaantulijat eivät räpytelleet lyhillä ajaessa joten oletettavasti tämä ei häikäise yhtä pahasti kuin aikaisempi ledivalo joka minulla oli.
Pitkissä valoissa on jopa liian kapea keila. Sen verran vielä pitäisi virittää sähköjä että saisi lyhyet ja pitkät päälle samaa aikaa. Pitkillä näkisi kauas ja lyhyillä valoilla saisi samaa aikaa ojat näkyviin läheltä. Tällaista tälläkertaa.