Kaasareiden päivitys
Kaasareiden päivitys
Tökkäsin tämän facebookkiinkin mutta täytynee kysyä täälläkin.
-60 K-750 pitäisi päivittää kaasarit. K68 pekarit ja kääntölaipat löytyy. Kääntölaipat ei mahdu, ilmeisesti sylinterinrivoista pitää pikkuisen pyyhkäistä pois? Sekä vaihtaa kaasareista lähtevien metallisten jäähdytysputkien tilalle jotkin joustavampaa materiaalia olevat kun noissa mitta ja halkaisija on väärä? Tarvitseeko muuta tehdä? Jos tarvitsee niin ostopaikoista Lahdessa otetaan vinkkejä vastaan.
-60 K-750 pitäisi päivittää kaasarit. K68 pekarit ja kääntölaipat löytyy. Kääntölaipat ei mahdu, ilmeisesti sylinterinrivoista pitää pikkuisen pyyhkäistä pois? Sekä vaihtaa kaasareista lähtevien metallisten jäähdytysputkien tilalle jotkin joustavampaa materiaalia olevat kun noissa mitta ja halkaisija on väärä? Tarvitseeko muuta tehdä? Jos tarvitsee niin ostopaikoista Lahdessa otetaan vinkkejä vastaan.
Re: Kaasareiden päivitys
tarkoitatko jäähdytysputkilla ilmanpuhdistimeen meneviä imuputkia?mop1978 kirjoitti: ↑07.06.2020 20:01 Tökkäsin tämän facebookkiinkin mutta täytynee kysyä täälläkin.
-60 K-750 pitäisi päivittää kaasarit. K68 pekarit ja kääntölaipat löytyy. Kääntölaipat ei mahdu, ilmeisesti sylinterinrivoista pitää pikkuisen pyyhkäistä pois? Sekä vaihtaa kaasareista lähtevien metallisten jäähdytysputkien tilalle jotkin joustavampaa materiaalia olevat kun noissa mitta ja halkaisija on väärä? Tarvitseeko muuta tehdä? Jos tarvitsee niin ostopaikoista Lahdessa otetaan vinkkejä vastaan.
Re: Kaasareiden päivitys
No niitähän minä tarkoitin. Vaikea sanoa miksi noin olen kirjoittanut.MATTI kirjoitti: ↑07.06.2020 20:56tarkoitatko jäähdytysputkilla ilmanpuhdistimeen meneviä imuputkia?mop1978 kirjoitti: ↑07.06.2020 20:01 Tökkäsin tämän facebookkiinkin mutta täytynee kysyä täälläkin.
-60 K-750 pitäisi päivittää kaasarit. K68 pekarit ja kääntölaipat löytyy. Kääntölaipat ei mahdu, ilmeisesti sylinterinrivoista pitää pikkuisen pyyhkäistä pois? Sekä vaihtaa kaasareista lähtevien metallisten jäähdytysputkien tilalle jotkin joustavampaa materiaalia olevat kun noissa mitta ja halkaisija on väärä? Tarvitseeko muuta tehdä? Jos tarvitsee niin ostopaikoista Lahdessa otetaan vinkkejä vastaan.
Re: Kaasareiden päivitys
Terve
Jollei muuta keksi, niin bilikasta sitten >>>>> VETOAKSELIN SUOJAKUMISARJA:
Ps hyvin on toiminut eri kaasareissa
Jollei muuta keksi, niin bilikasta sitten >>>>> VETOAKSELIN SUOJAKUMISARJA:
Ps hyvin on toiminut eri kaasareissa
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kaasareiden päivitys
Miksi muuta muka tarvitsisi keksiäUskila kirjoitti: ↑08.06.2020 15:34 Terve
Jollei muuta keksi, niin bilikasta sitten >>>>> VETOAKSELIN SUOJAKUMISARJA:
Ps hyvin on toiminut eri kaasareissa
'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
Re: Kaasareiden päivitys
Kun leikin K65 kaasareilla niin tein 10mm paksuisesta bakeliitista korotuslaipat sylinterin ja kääntölaipan väliin. Ei tarvinnut vuolla sylintereistä mitään pois. Kaasarit siirtyvät taaemmaksi, mutta sillä ei ole väliä jos käyttää vaikkapa kumiputkea ilmansuodattimen ja kaasarin välillä. Sekin etu, että kaasarit ovat kuumenemiselta paremmin suojassa.
Re: Kaasareiden päivitys
Tuo 10mm bakeliittilevy näyttäisi olevan sopuhintaista 295€/m2 Saakohan tuota jostain pienempinä paloina kuin 1020x2150mm ?
Vesivaneriakin kuuluvat noissa käyttäneen, onko kokemusta siitä?
Kummasti nuo vanhat kaasarit alkoivat itsekseen toimia niin kuin pitääkin, kun uudet kaasarit putkahtivat postilla minulle.
Re: Kaasareiden päivitys
Minä taisin ostaa Bakeliitin paikallisesta liikkeestä jämäpalana. Ei maksanut montaa euroa. Kohta sitä ei varmaan saa mistään, kun on julistettu syöpää aiheuttavaksi aineeksi. Eräs ratkaisu olisi ostaa valmiita bakeliitti laippoja:mop1978 kirjoitti: ↑11.06.2020 15:45Tuo 10mm bakeliittilevy näyttäisi olevan sopuhintaista 295€/m2 Saakohan tuota jostain pienempinä paloina kuin 1020x2150mm ?
Vesivaneriakin kuuluvat noissa käyttäneen, onko kokemusta siitä?
Kummasti nuo vanhat kaasarit alkoivat itsekseen toimia niin kuin pitääkin, kun uudet kaasarit putkahtivat postilla minulle.
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=5484
Noita voisi liimata hylomarilla tai silikonilla pari päällekkäin, niin tulee paksumpi.
Itsekin tein samanlaisen huomion K-65 kokeilujen jälkeen, että vanhat kaasarit toimivatkin täydellisesti, kun säädöt sai kohdalleen.
-
- 75
- Viestit: 81
- Liittynyt: 02.08.2015 09:24
Re: Kaasareiden päivitys
Pienempiäkin palasia saatta löytyä firmoista joilla on levyille leikkuupalvelu. Itse hain joku vuosi sitten Stanbackalta Järvenpäästä palan vihreää levyä jonka lämmönkesto on 180 astetta. Perinteisemmällä paperibakeliitillahan se on 'vain' 120 astetta.