Uralin Sähköt uusiksi.
Lähetetty: 13.07.2020 04:42
Terve mieheen ja naiseen, aloitan tämän jutun siitä kun vaimoni osti minulle tämän uralini vuonna 2005, ajoimme sillä alussa silloin tällöin mutta sitten oli niin paljon muuta puuhaa että se on seisonut tallissa koko ajan mutta tänä kesänä ajattelin laittaa sen käyntiin mutta eipäs lähtenyt, sitten luin netistä että näihin saa kärjettömän sytytyksen Kaustiselta Suomen sivuvaunu oy. ltä ja tilasin sellaisen, ei muuta kun laittamaan kiinni mutta oli tehty vähän suurin piirtein, jouduin viilaamaan ajoitusuria kahteen kertaan kun Ukrainalaisilla on eri ajattelutapa kun meillä täällä, en saanut kipinää tulppiin millään ja ajattelin jo että puola on sökö sitten luin täältä Uralroikasta että valon sammuttua kipinän pitäisi lähteä ja taas viilaamaan uria toiseen suuntaan, no sitten alkoi vähän tapahtumaan mutta ei paljon, akku oli liian tyhjä että olisi jotain tapahtunut valot aina himmeni ja se siitä, luin täältä että tämä lediversion kulmikas puola ottaa 4 amppeeria virtaa ja se pitää paikkansa, ostin clas ohlssonilta 18 ah AGM Euroglope akun ja latasin sen Ctec laturilla täyteen, justiin sopi rungon väliin omalle paikalleen kun vähän taiteili kiinnityksen pitää muuttaa muuten on oikein hyvä, säädin sytytyksen niin että ledi sammui juuri ykk, ja kiristin ruuvit siihen sitten kokeilin käyntiin, ryypytys niin että bensaa valuu maahan kummastakin kaasarista ja poljin aineet sisään virrat päälle ja sammutusliukusäädin päälle ja polkaisu muutaman kerran, niinhän se heräsi ja toimii upeasti, käynti on paljon tasaisempaa kuin kärjillä varustettu huomasin kyllä että toisinaan käynnistettäessä pakoputkessa paukahtaa en tiedä sitten onko kysymys elektroniikasta vai bensasta kumminkin kone käy siististi kun ensin lämpenee, akku pitää olla kunnollinen ja paljon virtaa, haluan kiittää kaikkia kirjoittajia kovasti, on oikein hyvä kun saa tiedonjyväsiä sieltä ja täältä niin saa paremman kuvan miten nämä härvelit toimii, isälläni oli IC planeta jonka hän osti uutena joskus 50 luvulla sillä hän meni aina töihin oli sää mikä vain ainoa oli 30 asteen pakkanen kun joutui tuomaan pyörän keittiöön että varmasti lähtisi käyntiin aamulla, siinä oli jännä toiminta virtapuolella, kun pisti virta - avaimen määrättyyn asentoon niin pystyi ajamaan laturilla joka tuotti virran tulpille että sai kipinän, ainoa oli että puola rupesi kiehumaan ja piki valui tippoina alas, tulihan tässä jo juttua aika paljon ei muuta kun hyvää kesän jatkoa kaikille koitetaan parantaa Uralien ja muiden itäpyörien ominaisuuksia vaikka niissä on painopiste niin alhaalla että on vaikea enään parantaa ainakaan ajo-ominaisuuksia. Reijo 56