'68 K-650 moottoriremppa edessä
'68 K-650 moottoriremppa edessä
Kävipä sitten eilen nepparille hassusti. Läksin vaihtamaan oikean puolen pakoventtiilin katkennutta säätöruuvia, mutta uusi olikin M8 vanhan ollessa M7. Hitsailin sitten vanhan pultin menestyksellisesti kasaan.
Vehjas ei vaan käynyt kunnolla ja jostain syystä vasemman pytyn pakoventtiilin lukitusmutteri pakkasi löystymään ja välykset meni persiilleen. Välissä ampui vasemman kaasarin korkkitiivisteenkin rikki. Luulin jo kaiken olevan kunnossa ja annoin vähän kierroksia koneelle. Ei vaan käynyt kunnolla. Lopulta käsin pyöritellessä kone meni täysin jumiin.
Ei muuta kuin pytty irti ja ihmettelemään. Vasemmalta puolelta venttiili poikki ja mäntä murjoutunut tohjoksi. Kampikammio täynnä tavaraa.
Lullan jo irrotin pois tieltä, lähipäivinä nyppään koneen pöydälle. Oikeaa puolta en avannut vielä, mutta tuntuisi olevan kunnossa.
Tämä selittänee venttiilikopista jo aiemmin löytyneet alumiinimuruset...
Olen moottorihommissa aika noviisi, joten kysyttävää tulee varmasti vielä projektin edetessä, tässä jotain;
Mitä teen noille nostajille? Vaihdanko kaikki suoraan uudemmiksi M8-ruuvilla oleviksi vai onnistuuko edes?
Onko tuon ikäisessä muita erikoisuuksia osien suhteen vai käykö uudempien osat?
Vehjas ei vaan käynyt kunnolla ja jostain syystä vasemman pytyn pakoventtiilin lukitusmutteri pakkasi löystymään ja välykset meni persiilleen. Välissä ampui vasemman kaasarin korkkitiivisteenkin rikki. Luulin jo kaiken olevan kunnossa ja annoin vähän kierroksia koneelle. Ei vaan käynyt kunnolla. Lopulta käsin pyöritellessä kone meni täysin jumiin.
Ei muuta kuin pytty irti ja ihmettelemään. Vasemmalta puolelta venttiili poikki ja mäntä murjoutunut tohjoksi. Kampikammio täynnä tavaraa.
Lullan jo irrotin pois tieltä, lähipäivinä nyppään koneen pöydälle. Oikeaa puolta en avannut vielä, mutta tuntuisi olevan kunnossa.
Tämä selittänee venttiilikopista jo aiemmin löytyneet alumiinimuruset...
Olen moottorihommissa aika noviisi, joten kysyttävää tulee varmasti vielä projektin edetessä, tässä jotain;
Mitä teen noille nostajille? Vaihdanko kaikki suoraan uudemmiksi M8-ruuvilla oleviksi vai onnistuuko edes?
Onko tuon ikäisessä muita erikoisuuksia osien suhteen vai käykö uudempien osat?
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Terve
ei kannata nyt vielä huolehtia noista venttiilin säätöruuveista,,tuossa on nyt kumminkin hieman "isompaakin " hommaa edessä ennen kun venttiileitä säädellään. Sulla menee varmaan ainakin toinen kansikin vaihtoon vielä. Venttiilin keinuja ja keinun akseleita+ päittäissäätöjä on useita eri malleja ja niitä kaikkia ei voi sekoittaa keskenään , eli se rasti pitää ottaa sitten rauhassa. Mullakin on kai melkein kaikkia variaatioita täällä , eli kunhan saa runkomoottorin nyt kuntoon niin sitten kansien kunnostuksen yhteydessä tutki tuo kenuvipuasia.
ei kannata nyt vielä huolehtia noista venttiilin säätöruuveista,,tuossa on nyt kumminkin hieman "isompaakin " hommaa edessä ennen kun venttiileitä säädellään. Sulla menee varmaan ainakin toinen kansikin vaihtoon vielä. Venttiilin keinuja ja keinun akseleita+ päittäissäätöjä on useita eri malleja ja niitä kaikkia ei voi sekoittaa keskenään , eli se rasti pitää ottaa sitten rauhassa. Mullakin on kai melkein kaikkia variaatioita täällä , eli kunhan saa runkomoottorin nyt kuntoon niin sitten kansien kunnostuksen yhteydessä tutki tuo kenuvipuasia.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Lähinnä alustavasti kyselin ettei tule hankittua turhaan vääriä palikoita.
Mites toi mäntien samanparisuus? Toiselta puolelta selvittää männän mallin ja jos ei samanlaista löydy niin molemmat uusiksi?
Entäs kannet? Jos esim. ostan kokonaisen uudemman mallisen kannen toiselle puolelle?
Mites toi mäntien samanparisuus? Toiselta puolelta selvittää männän mallin ja jos ei samanlaista löydy niin molemmat uusiksi?
Entäs kannet? Jos esim. ostan kokonaisen uudemman mallisen kannen toiselle puolelle?
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Nyt on kone "pöydällä" eli siis lattialla kun pöytätilaa ei toistaiseksi ole. Oikea puoli vaikuttaa olevan kunnossa. Lohko on täynnä silppua, pitää seuraavaksi irrottaa laatikko että pääsee siivoamaan.
Nokka-akselin rattaassa oleva kohdistustappi näyttää olevan vinksallaan, mutta silmämääräisesti kuitenkin keskittää sen holkin siihen. Normaalia?
Tästä voisi varmaan selvitä siivoamisella ja pelkällä vasemman puolen männän ja pakoventtiilin vaihdolla jos sylinteri ja kansi ovat kunnossa, vai olenko ihan hakoteillä? Pitää tuo kansi siivota seuraavaksi...
Nokka-akselin rattaassa oleva kohdistustappi näyttää olevan vinksallaan, mutta silmämääräisesti kuitenkin keskittää sen holkin siihen. Normaalia?
Tästä voisi varmaan selvitä siivoamisella ja pelkällä vasemman puolen männän ja pakoventtiilin vaihdolla jos sylinteri ja kansi ovat kunnossa, vai olenko ihan hakoteillä? Pitää tuo kansi siivota seuraavaksi...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Tarkoittanet nokka akselin huohottimen tappia. Vääntyminen voi viitata siihen, että huohotin on hirttänyt jakopään koppaan kiinni joskus. Kannattaa tarkistaa, että huohottimen kupin välys koppaan ei ole liian tiukka (eikä liian väljäkään).
Olen itsekin nähnyt näitä jakopäänrattaita, joissa se tappi on vinossa. Eli aika yleinen ilmiö taitaa olla.
PS: Kun tuota kuvaa katselee, niin tulee mieleen sellainenkin juttu, että kannattaisi ehkä tarkistaa tuo kiertokangen suoruus? En tiedä onko nämä nieprin kampiakselit miten arkoja vinksahtamaan, mutta ei varmaan haittaisi tarkistella sitäkin? Pyörii herkästi ja molemmat männät liikkuu samanaikaisesti.
Olen itsekin nähnyt näitä jakopäänrattaita, joissa se tappi on vinossa. Eli aika yleinen ilmiö taitaa olla.
PS: Kun tuota kuvaa katselee, niin tulee mieleen sellainenkin juttu, että kannattaisi ehkä tarkistaa tuo kiertokangen suoruus? En tiedä onko nämä nieprin kampiakselit miten arkoja vinksahtamaan, mutta ei varmaan haittaisi tarkistella sitäkin? Pyörii herkästi ja molemmat männät liikkuu samanaikaisesti.
Viimeksi muokannut Justeeri, 12.09.2020 11:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Ai se on huohotin, meinasinkin kysyä sen värkin tarkoitusta
Kävin tarkemmin katsomassa ja eihän se nyt niin vinossa ole mutta pistää silmään. Tapin ja nokka-akselin linjat risteävät ehkä n. 5cm päässä nokka-akselin päästä...
Huohottimen holkissa on arviolta vähän vajaan millin välys koppaan.
Kävin tarkemmin katsomassa ja eihän se nyt niin vinossa ole mutta pistää silmään. Tapin ja nokka-akselin linjat risteävät ehkä n. 5cm päässä nokka-akselin päästä...
Huohottimen holkissa on arviolta vähän vajaan millin välys koppaan.
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Joopajoo, eiköhän nää ole valmiit
Ei ton lohkon siivoamiseen taida muuta keinoa olla kuin purku ja pesulle? Ei ihan luontevasti tule sotku ulos...
Ei ton lohkon siivoamiseen taida muuta keinoa olla kuin purku ja pesulle? Ei ihan luontevasti tule sotku ulos...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
pytty ja kansi valmistakauraa...kannattaa nyt purkaa koko kone ja puhdistaa öljylinko , kampiakseli, öljypumppu alumiinimujusta,muuten kunnostus on kokolailla hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa. Kun kaikki osat on puhtaana pöydällä (lattialla) mitataan mitkä on ehjät tai kunnostuskelpoiset ja mitä tarvii ostella...Nyt pitäisi ennen nokka-akselin ja kampiakselin purkua mitata jakopään rattaiden hammasvälys (hampaiden kylkivälys täydellä nokka-akselin kierroksella esin 45* välein) sitä mittaa tarvitaan kun etsitää uusia sopivia rattaita jäkopäähän.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Miksi ne jakopään rattaat pitäisi uusia?
Eli siis mittaan hampaiden välyksen 45 asteen välein koko kierrokselta ja siitä keskiarvo?
Eli siis mittaan hampaiden välyksen 45 asteen välein koko kierrokselta ja siitä keskiarvo?
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Jakopään rattaat uusitaa yleensä jos:
-jakopää pitää liikaa ääntä
-rattaiden hampaat on jo selkeästi kuluneet/murtuneet
-nokka-akselin laakerin vaihdossa havaitaan nokkarattaan puristustiukkuus liian pieneksi /tai kiilaura levinnyt ja ratas joudutaan vaihtaa
jne..jne..
ja kun joudutaan jostain syystä vaihtaa jompikumpi ratas niin pitäisi löytää sellainen rataspari jolla se hammasvälys jää mielellään +0..0.1 välykselle, niin jakopää ei kolisisi . Siksi on hyvä tietää mikä on lohkon akseliväli nyt,,jotta voidaan sovittaa vähintään yhtä hyvä jakopää tilalle. Tottakai voi jättää homman tekemättä , mutta silloin taas pelataan tuurilla....
Ei mitata mitään keskiarvoa, vaan pienin ja suurin välys.
-jakopää pitää liikaa ääntä
-rattaiden hampaat on jo selkeästi kuluneet/murtuneet
-nokka-akselin laakerin vaihdossa havaitaan nokkarattaan puristustiukkuus liian pieneksi /tai kiilaura levinnyt ja ratas joudutaan vaihtaa
jne..jne..
ja kun joudutaan jostain syystä vaihtaa jompikumpi ratas niin pitäisi löytää sellainen rataspari jolla se hammasvälys jää mielellään +0..0.1 välykselle, niin jakopää ei kolisisi . Siksi on hyvä tietää mikä on lohkon akseliväli nyt,,jotta voidaan sovittaa vähintään yhtä hyvä jakopää tilalle. Tottakai voi jättää homman tekemättä , mutta silloin taas pelataan tuurilla....
Ei mitata mitään keskiarvoa, vaan pienin ja suurin välys.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Tämä jakopääasia on ajankohtainen minullakin syöpymisen johdosta. Ymmärrän kyllä Matin ajatuksen, että yritetään etsiä mahdollisimman käypäinen rataspari. Mutta käytännössä se on melko vaikeaa, koska kun tilaat netistä rattaat (mikä on ainoa realistinen vaihtoehto), niin sieltä tulee rattaat jotka voivat olla ihan mitä tahansa tiukan ja väljän väliltä. Mittoja ei ilmoitella etukäteen. Poikkeuksen muodostaa tietenkin puolalainen kallis alumiinisetti. Sitä en suosittele kenellekään, paitsi jos haluaa luututa niitä alumiinin palasia jakopäästänsä. Eli käytännössä tuo rattaiden sovittelu onnistuu vain jos sattuu omistamaan hyvän varaston käytettyjä rattaita mistä valita. Meillä aloittelijoilla ei yleensä ole sellaisia varastoja. Jos tähän on olemassa jokin viisas ratkaisu, niin haluaisin itsekin siitä kuulla. Ainakin oman pääni olen puhki miettinyt.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
No millaisilla välyksillä ne vanhat rattaat vielä kannattaa jättää?
Sitä itsekin mietin että miten kummassa niitä tällainen aloitteleva harrastaja valikoi kun ei (vielä) ole sitä omaa varaosa-arsenaalia. Kokonaiseen tuollaisern, uskoakseni samanlaiseen koneesern törmäsin tänään joka voisi olla myynnissä.
Laatikko oli pakiton. Olikos se niin, että dneprin puoliautomaatit on aina pakilla ja vain alkupään K-650 olisi pakiton ilman automaattikytkintä?
Koneen kaverina oli K-750 runko ja Uralin lulla, niistä ei kyllä ollut puhetta...
Sitä itsekin mietin että miten kummassa niitä tällainen aloitteleva harrastaja valikoi kun ei (vielä) ole sitä omaa varaosa-arsenaalia. Kokonaiseen tuollaisern, uskoakseni samanlaiseen koneesern törmäsin tänään joka voisi olla myynnissä.
Laatikko oli pakiton. Olikos se niin, että dneprin puoliautomaatit on aina pakilla ja vain alkupään K-650 olisi pakiton ilman automaattikytkintä?
Koneen kaverina oli K-750 runko ja Uralin lulla, niistä ei kyllä ollut puhetta...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Kotov taitaa suositella, että viimeistään 0.3mm kohdalla vaihdetaan? Omat rattaat ovat jo yli tämän. Meteli voi olla tietenkin huomattavaa jo paljon pienemmilläkin välyksillä. Itse pitäisin vanhat rattaat epäröimättä, jos ne ovat jotain 0.15mm luokkaa. Uusillakin rattailla voi olla onnesta kiinni saada parempaa.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Ainoo varma rattaissa on Herzog. Ostettaessa tulee just oikee koko ja koneistus vimpan päälle. Mutta nää toimii vain IMZ 650 ja 750 lohkoissa, joista löytyy mitoitusnumerot.
KMZ sukuisiin pärriin niistä ei ole apuja. Dneprin MT sarjan moottoreihin en muista nähneeni ikään mitään ohjetta tai ratas sarjoja eri kokoisina.
KMZ sukuisiin pärriin niistä ei ole apuja. Dneprin MT sarjan moottoreihin en muista nähneeni ikään mitään ohjetta tai ratas sarjoja eri kokoisina.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Terve
Seiskapätkän orggis jakopää...
Seiskapätkän orggis jakopää...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Terve
Kolmeen seiskapätkään olen laittanut Herzogit...
Ps suosittelen ja toiseksi nää ei kulu käytössä ja 100.000 km menee kevyesti
Kolmeen seiskapätkään olen laittanut Herzogit...
Ps suosittelen ja toiseksi nää ei kulu käytössä ja 100.000 km menee kevyesti
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Itse olen pyrkinyt siihen että välys ei ylittäisi 0.1 max. välystä ja min. saa olla kylmällä koneella +0 eli 0.01..0.02 vähimmillään . Käytännössä siinä käy niin että HYVÄ ,kohtuu suorilla akseleilla ja kohtuu pyöreillä pyörilläkin venäläinen ja ukrainalainen jakopää jää täydellä nokan rattaan kieroksella välykseen min. tuo satku /kaks +0 ja max, 0.05 ..0.08 ..silloin ei jakopää kuumana kolaa eikä turhaan hakkaudu pas2 nopeasti. Yli 0.1 max. välyksellä voi tietysti ajaa (vaikka sinne 0.3 välykseenkin) mutta ei sitä kolinaa tavan mies kuuntele enää. Venäläiset ja ukrainalaiset rattaat on ehjinä ihan hyviä..eikä niiden ehjien käytettyjen hankkiminen kovin vaikeaa ole. Kun jakopäätä aletaan purkaa mitataan välykset ..jos arvot on ok ja rattaat näyttää hyviltä kaikki ok! jos välystä liikaa tai rattaista joku huono niin mitataan irrotetuista toisiinsa yhdistetyistä rattaista akseliväli ...jos pitää saada välystä pienemmäksi niin etsitään jompi kumpi ratas jolla akseliväli mittauksessa suurenee...jos mitattu välys oli sopiva etsitää ehjä ko. ratas ja etsitään sille sopiva pari jolla saadaan sama akseliväli...helppoa . Vielä koneeseen sovitusvaiheessa käytetään vanhaa nokka-akselia jossa nokkarattaan sovite on hiottu sellaiseksi että naputtamalla saa vaihdettua koe mittauksessa eri rattaita joilla voi vielä hienosäätää välys oikeaksi ennen kun prässää sen valikoidun nokkaan kiinni. Minun mielestä ei noin pienen askareen takia kannata rakentaa jotain betonimyllyä muistuttavaa kolaavaa konetta , kun sen pikku vaivalla saa vuosiksi hyväksikin tehtyä. Uusiakin rattaita voi ostaa, mutta kotimaassakin on käytettyjä koneita paljon joista pienellä vaivalla ja rahalla saa hankittua mukavasti eri sarjojen rattaita ja niistä kun muutamasta koneesta kerää niin aika kivasti on jo materiaalia sovittaa välyksiä.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Rattaita löytyy varmasti...ensimmäinen homma on MITATA NE NYT SIELLÄ OLEVILLA saatu hammasvälys. Sitten sen mukaan tarviiko ostaa yksi tai useampi ratas ..jos välys hyvä mutta ratas hieman saanut..hakee ostaa osiossa esim.no: 12 jakoratasta nepparin nokkaa....ei ole paha rasti jne. Nepparin "puoliautomaattia" on vain pakilla. Ellei sitten ole uusia jälkimarkkinaviritelmiä lähivuosilta joissa 5 vaihde on syönyt pakin tms.teuski kirjoitti: ↑13.09.2020 20:22 No millaisilla välyksillä ne vanhat rattaat vielä kannattaa jättää?
Sitä itsekin mietin että miten kummassa niitä tällainen aloitteleva harrastaja valikoi kun ei (vielä) ole sitä omaa varaosa-arsenaalia. Kokonaiseen tuollaisern, uskoakseni samanlaiseen koneesern törmäsin tänään joka voisi olla myynnissä.
Laatikko oli pakiton. Olikos se niin, että dneprin puoliautomaatit on aina pakilla ja vain alkupään K-650 olisi pakiton ilman automaattikytkintä?
Koneen kaverina oli K-750 runko ja Uralin lulla, niistä ei kyllä ollut puhetta...
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Uusien osien hankkimiseen liittyen pari kysymystä:
Kannattaako hommata vain toiselle uusi mäntä ja sylinteri vai samantien sarja, jossa uudet molemmille puolille?
Jos hommaan vain toisen puolen, niin männän painolla ainakin lienee merkitystä ettei ole kovin eripainoinen kuin toisella puolella?
Jos nuo vanhemman mallin kannet osoittautuvat hankaliksi löytää, onko ongelmaa vaihtaa uudempi kansi ja vaihdanko molemmille puolille sitten samanlaiset?
Yhteensopivuuskuviot edellisiä asioita yhteen sovitellessa?
Kannattaako hommata vain toiselle uusi mäntä ja sylinteri vai samantien sarja, jossa uudet molemmille puolille?
Jos hommaan vain toisen puolen, niin männän painolla ainakin lienee merkitystä ettei ole kovin eripainoinen kuin toisella puolella?
Jos nuo vanhemman mallin kannet osoittautuvat hankaliksi löytää, onko ongelmaa vaihtaa uudempi kansi ja vaihdanko molemmille puolille sitten samanlaiset?
Yhteensopivuuskuviot edellisiä asioita yhteen sovitellessa?
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Uusi molemmat puolet samanlaisilla osilla. Pyttyjäkin on eri pituisia ja muissakii osissa "sävyeroja".
Etulaipassa täytyy öljynkierto olla kunnossa , tarvittaessa koneistus o-renkaille.
Kampiakselin tulpat auki ja paskat pois ,särötarkastus ,mittaus, jne.
Ynnä kaikki muut "herramygyymitentuovoiollatoiminu" jutut joita yleensä löytyy kun kun konetta palastelee...
Tässä kyllä työ tekijäänsä neuvoo ,mutta kannattaa aina täälläkin kysellä.
Menestystä, t.hh.
Etulaipassa täytyy öljynkierto olla kunnossa , tarvittaessa koneistus o-renkaille.
Kampiakselin tulpat auki ja paskat pois ,särötarkastus ,mittaus, jne.
Ynnä kaikki muut "herramygyymitentuovoiollatoiminu" jutut joita yleensä löytyy kun kun konetta palastelee...
Tässä kyllä työ tekijäänsä neuvoo ,mutta kannattaa aina täälläkin kysellä.
Menestystä, t.hh.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Jos lähdetään pyttyjen osalta siitä, että kaikki muu menis uusiksi paitsi oikean puolen kansi.
Siinä tapauksessa vasemmalle on löydettävä samanlainen kansi. Mistä tunnistan? Riittääkö tieto, että on nuo M7 kierteellä olevat venttiilinsäätöruuvit?
Onko sillä merkistystä mitkä pytyt minkäkin kansien kanssa laittaa?
Siinä tapauksessa vasemmalle on löydettävä samanlainen kansi. Mistä tunnistan? Riittääkö tieto, että on nuo M7 kierteellä olevat venttiilinsäätöruuvit?
Onko sillä merkistystä mitkä pytyt minkäkin kansien kanssa laittaa?
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
pytyt /kannet sopii keskenään sekoittaa, mutta kansissa on eroja jotka vaikuttaa lähinnä kaasareiden kiinnitykseen ja pyttyjen pituudessa. Pitkiä pyttyjä sorvataan sitten lyhyemmäksi jos tarvii. Laita selkeät kuvat tänne niistä kansista ,.tai ainakin siitä ehjästä ( kunnostuskelpoisesta) niin etsitään sille sopiva kansipari, mullakin on täällä noita kansia aika kivasti joista saa kunnostettua, jos ei uutta (laatuisaa) löydy. Kannattaa nyt tosiaan purkaa pestä ja mitata osat rauhassa ennen kun lähtee ostelee mitään...jos näissä vanhoissa koneissa on niiden omanaikaisia ehjiä (kunnostuskelpoisia)osia (esim. kiertokanget) niin parempia ei enää mistään tahdo saada uutena! eli lomsa nyt kiinni ja rauhallista mittailua ja kysy..ja liitä kuvia kysymyksen tueksi niin kyllä täältä kommentia saa...teuski kirjoitti: ↑14.09.2020 09:25 Jos lähdetään pyttyjen osalta siitä, että kaikki muu menis uusiksi paitsi oikean puolen kansi.
Siinä tapauksessa vasemmalle on löydettävä samanlainen kansi. Mistä tunnistan? Riittääkö tieto, että on nuo M7 kierteellä olevat venttiilinsäätöruuvit?
Onko sillä merkistystä mitkä pytyt minkäkin kansien kanssa laittaa?
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Ensin tutki, älä hötky kauppaan. Uusien kanssa on arpapeliä. Vanhasta kunnostamalla tulee monesti hyviä.
Tähän väliin asiaan liittyvä kommentti...
Olen koittanu saada Ukrainasta konepajaa toimittajaksi. Ne tuntee omat osansa ja kunnostavat kurko laatua. En viitsi ottaa enää yhtään Dneprin lohkon etulevyä, öljypumppua tai kantta uusina osina. Ne on jo kaikki sekundaa mitä maailmassa jäljellä (paskat pöyhitty moneen kertaan ja paikalliset keränny mansikat päältä). Paren siirtyä laatukunnostettuihin tietyissä osatyypeissä. Katotaan mikäli jotain saapus enskuussa varastolle.
Tähän väliin asiaan liittyvä kommentti...
Olen koittanu saada Ukrainasta konepajaa toimittajaksi. Ne tuntee omat osansa ja kunnostavat kurko laatua. En viitsi ottaa enää yhtään Dneprin lohkon etulevyä, öljypumppua tai kantta uusina osina. Ne on jo kaikki sekundaa mitä maailmassa jäljellä (paskat pöyhitty moneen kertaan ja paikalliset keränny mansikat päältä). Paren siirtyä laatukunnostettuihin tietyissä osatyypeissä. Katotaan mikäli jotain saapus enskuussa varastolle.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Tästä pikakelaus oppimäärä eri moottoreihin - http://cvkustoms.com/PDF/Russian_Moto_E ... _Types.pdf
Pidempiä oppikokonaisuuksia eri aihelaueista löydät samalta tekijältä - http://cvkustoms.com
Oppimisen iloa
Pidempiä oppikokonaisuuksia eri aihelaueista löydät samalta tekijältä - http://cvkustoms.com
Oppimisen iloa
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
kalkkuna kirjoitti: ↑14.09.2020 11:48 Olen koittanu saada Ukrainasta konepajaa toimittajaksi. Ne tuntee omat osansa ja kunnostavat kurko laatua. En viitsi ottaa enää yhtään Dneprin lohkon etulevyä, öljypumppua tai kantta uusina osina. Ne on jo kaikki sekundaa mitä maailmassa jäljellä (paskat pöyhitty moneen kertaan ja paikalliset keränny mansikat päältä). Paren siirtyä laatukunnostettuihin tietyissä osatyypeissä. Katotaan mikäli jotain saapus enskuussa varastolle.
Tämä olisi hyvä, toivottavasti onnistuisi! Voisi ainakin kuvitella, että se, mitä täällä ollaan valmiita kunnollisista osista maksamaan kohtaisi sikäläisen kelvollisen korvauksen kunnostuksesta.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Vähän väliaikatietoa tännekin. Sain lohkon puhdistettua rojusta kampuraa irrottamatta. Tässä ei ole nyt aikomuksena lähteä hipostelemaan jakopään rattailla jne vaan päästä tien päälle katsomaan, kauanko tuo seuraavaksi kestää
Näytin kantta koneistajalle, joka totesi, että siitä kyllä soiva peli saadaan. Nyt on osia odoteltua Ukrainasta kuin kuuta nousevaa, mutta kestää ja kestää. Seurannna mukaan ovat 2.10. lähteneet Ukrainan tullista, 8.10. on merkintä, että on paikallisen valuutanvaihtotoimiston käsittelyssä mutta että paketti olisi jo matkalla Suomeen. Postin seurannassa ei näy vieläkään...
No, eipä tässä seuraavaan viikkoon mitään ehtisikään, joten odotellaan
Näytin kantta koneistajalle, joka totesi, että siitä kyllä soiva peli saadaan. Nyt on osia odoteltua Ukrainasta kuin kuuta nousevaa, mutta kestää ja kestää. Seurannna mukaan ovat 2.10. lähteneet Ukrainan tullista, 8.10. on merkintä, että on paikallisen valuutanvaihtotoimiston käsittelyssä mutta että paketti olisi jo matkalla Suomeen. Postin seurannassa ei näy vieläkään...
No, eipä tässä seuraavaan viikkoon mitään ehtisikään, joten odotellaan
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Keväällä meni 2kk Ukrainasta Suomeen ja kukaan ei tienny mitään. Sikäläisen tullin jälkeen paketit päätyy lähtevien halliin (ne on jo kirjattu maasta ulos kansainväliselle alueelle) ja sitte on tuurissaan milloin ne liikkuu sieltä eteenpäin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
'teuski kirjoitti: ↑13.10.2020 13:38 Vähän väliaikatietoa tännekin. Sain lohkon puhdistettua rojusta kampuraa irrottamatta. Tässä ei ole nyt aikomuksena lähteä hipostelemaan jakopään rattailla jne vaan päästä tien päälle katsomaan, kauanko tuo seuraavaksi kestää
Näytin kantta koneistajalle, joka totesi, että siitä kyllä soiva peli saadaan. Nyt on osia odoteltua Ukrainasta kuin kuuta nousevaa, mutta kestää ja kestää. Seurannna mukaan ovat 2.10. lähteneet Ukrainan tullista, 8.10. on merkintä, että on paikallisen valuutanvaihtotoimiston käsittelyssä mutta että paketti olisi jo matkalla Suomeen. Postin seurannassa ei näy vieläkään...
No, eipä tässä seuraavaan viikkoon mitään ehtisikään, joten odotellaan
Olishan se tosi hyvä puhdistaa kampuran sisältä nyt sinne päässeet alumiinit , ja mahdollisesti jo laakereihin liiskaantuneen alumiinimurut. No varmaan ainakin keskipakois öljynpuhdistimen puhdistit kumminkin...kyllähän siitäkin jo hieman näkee kuinka paljon alumiinia on päässyt jo kiertoon. Jos linko on melko puhdas alumiinista niin voisi uskaltaa ottaa riskin olla purkamatta kampuraa ulos..siis jos on onnekas ja rohkea mies.
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Paketti tuli tulliin viime viikon torstaina ja tullit maksoin heti perjantaiaamuna. Viikkoon ei liikkunut mihinkään, makasi vaan "tullimaksu maksettu" - tilassa. Tänään kyselin asiaa postista niin selvisi, että pitää vielä maksaa Postille 2,90€ käsittelykuluja. Kumma kun eivät osaa sitä omassa palvelussaan kertoa. Tullatessa käskettiin kyllä syöttää tuo summa postin käsittelykulut-kohtaan mutta sepä piti sitten maksaa erikseen.
No, josko nyt nytkähtäisi eteenpäin taas...
No, josko nyt nytkähtäisi eteenpäin taas...
-=Dnepr K-650 '68=-
Re: '68 K-650 moottoriremppa edessä
Nyt sain uudet osat käteen. Hyvältä näyttää, yksi männänrengas oli poikki.
Vertailin noita pyttyjä vanhaan. Uudessa putki on alapäästään noin 3mm lyhyempi ja yläpäästä ehkä puolitoista pitempi kuin vanha. Mitäs näiden kanssa tehdään?
-=Dnepr K-650 '68=-