Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
En tiedä vielä milloin ehtii kokeilla, mutta näpeissä pyöriteltäessä tää vaikuttaa melkeen liian hyvälle ollakseen totta.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Mikä näitten hinta on
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Terve
Ihanko tällästä herkkua olis tulossa...
Jäädään odottelemaan turkinpekan tekeleet on pohjanoteeraus...
Ihanko tällästä herkkua olis tulossa...
Jäädään odottelemaan turkinpekan tekeleet on pohjanoteeraus...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Hinta selviää kun paljastuu miten näitä on saatavana ja millä myyntierillä. Ny tuli vain koekappaleet ihmeteltäviksi.
Nämä siis tehdään japsi iskareista. Suoraan tämmöstä ei linjalta synny, mutta joku perhana on keksiny KYB mallistosta valmiin aihion mistä saadaan pikku nysväyksellä näppärä korjausosa IMZ/KMZ iskarin sisälle.
Nämä siis tehdään japsi iskareista. Suoraan tämmöstä ei linjalta synny, mutta joku perhana on keksiny KYB mallistosta valmiin aihion mistä saadaan pikku nysväyksellä näppärä korjausosa IMZ/KMZ iskarin sisälle.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Ilmeisesti tuo männänvarsi vaan katkaistaan ja vedetään siihen kierre...olisi kiva tietää minkä patruuna tuo on...oliko siina mitään numerosarjaa KYbiltä...kalkkuna kirjoitti: ↑02.10.2020 23:15 Hinta selviää kun paljastuu miten näitä on saatavana ja millä myyntierillä. Ny tuli vain koekappaleet ihmeteltäviksi.
Nämä siis tehdään japsi iskareista. Suoraan tämmöstä ei linjalta synny, mutta joku perhana on keksiny KYB mallistosta valmiin aihion mistä saadaan pikku nysväyksellä näppärä korjausosa IMZ/KMZ iskarin sisälle.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Käppi on KYB 443006 ja saatavuus Suomessa 0 maahantuojalla. EU konttori sanoi että eivät myy muualta ku Suomen edustajien kautta. Tiskiltä haettaessä säästäs postikulut, mutta nauttii Suomilisän
Autodoc ja muut wepin halpisvaraosakauppiaat myy 30-40 välillä. Alunperin 2 tappinen, eli toinen pää poistetaan. Samoin suojakuori. Vartta tdn kans värkätään että vanha yläkorva menee paikalleen. Katoin että OY saattaa pystyä myydä näitä Suomessa 40€ pintaan valmiiksi konepajalla sepittyinä.
Ei paljon muutos työlle tuu hintaa jos neljällä kympillä pystyy valmiit myymään meinasin jo ihte alkaa nysväämään mutta jos hommaat noita neljä kympin myyntihintaan niin en taida jaksaa nähdä vaivaa
Autodoc ja muut wepin halpisvaraosakauppiaat myy 30-40 välillä. Alunperin 2 tappinen, eli toinen pää poistetaan. Samoin suojakuori. Vartta tdn kans värkätään että vanha yläkorva menee paikalleen. Katoin että OY saattaa pystyä myydä näitä Suomessa 40€ pintaan valmiiksi konepajalla sepittyinä.
Ei paljon muutos työlle tuu hintaa jos neljällä kympillä pystyy valmiit myymään meinasin jo ihte alkaa nysväämään mutta jos hommaat noita neljä kympin myyntihintaan niin en taida jaksaa nähdä vaivaa
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Oliskohan vaan toinen tappi poikki ja toiseen juuri lyhennys+kierre..
Fits: Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Convertible 0.5 (499ccm 21HP 15KW Petrol)
Manufactured Before: 12/ 1967
Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Coupe 0.5 (479ccm 15HP 11KW Petrol)
Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Coupe 0.5 (479ccm 17HP 12KW Petrol)
Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Coupe 0.5 (499ccm 18HP 13KW Petrol)
Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Estate 0.5 (499ccm 22HP 16KW Petrol)
Manufactured Before: 12/ 1967
Fiat 126 -- [1972-2000] Special Design 600 (594ccm 23HP 17KW Petrol)
Engine Code: 126 A.000
Fiat 126 -- [1972-2000] Special Design 650 (652ccm 23HP 17KW Petrol)
Engine Code: 126 A1.048,126 A1.000
Fiat 126 -- [1972-2000] Special Design 650 (652ccm 24HP 18KW Petrol)
Engine Code: 126 A1.048
Fiat 126 -- [1972-2000] Special Design 700 (704ccm 26HP 19KW Petrol)
Engine Code: 126 A2.000,126 A2.048
Fiat 500 -- [1957-1976] Special Design 0.5 (499ccm 18HP 13KW Petrol)
Engine Code: 110 F.000,120.000
Fiat 500 -- [1957-1976] Special Design 0.6 (594ccm 18HP 13KW Petrol)
Fiat 500 -- [1957-2016] Estate 0.5 (499ccm 15HP 11KW Petrol)
Engine Code: 120
Fiat 500 -- [1957-2016] Special Design 0.5 (476ccm 15HP 11KW Petrol)
Fiat 600 -- [1955-1971] Special Design 0.6 (629ccm 20HP 15KW Petrol)
Fiat 600 -- [1955-1971] Special Design 0.8 (767ccm 23HP 17KW Petrol)
Engine Code: 100DF0
Fitting Position: Rear Axle
Shock Absorber Mounting Type: Top pin
Shock Absorber Type: Oil Pressure
Shock Absorber Mounting Type: Bottom Pin
OEM Number: KYB: 443006, ASHIKA: MA-00655, MA-00650, AUTOBIANCHI: 8083010206, 4434911, 4408212, 4408211, 4380860, 4380561, 4380560, 4380559, 4330104, 4317672, 4317135, 4044425, BOGE: 27-208-0, DIPASPORT: SSB1710HN, FIAT: 43171350, GABRIEL: 42776, JAPANPARTS: MM-00655, MM-00650, JAPKO: MJ00655, MJ00650, KONI: 80-2282, KYB: 343071, LANCIA: 8083010206, 4434911, 4408212, 4408211, 4380561, 4380560, 4361395, 4317672, 4317135, 4044425, MAGNETI MARELLI: 351710080000, MONROE: R2608, SACHS: 170 560, TRW: JHT212T, JHT212S
Itsella on wanhassa Simcassa etu Personeissa myös" Vähän muokattu" Volvon patruuna oman purettavan Person vaimennintolpan sisällä.
Fits: Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Convertible 0.5 (499ccm 21HP 15KW Petrol)
Manufactured Before: 12/ 1967
Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Coupe 0.5 (479ccm 15HP 11KW Petrol)
Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Coupe 0.5 (479ccm 17HP 12KW Petrol)
Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Coupe 0.5 (499ccm 18HP 13KW Petrol)
Autobianchi Bianchina -- [1957-1969] Estate 0.5 (499ccm 22HP 16KW Petrol)
Manufactured Before: 12/ 1967
Fiat 126 -- [1972-2000] Special Design 600 (594ccm 23HP 17KW Petrol)
Engine Code: 126 A.000
Fiat 126 -- [1972-2000] Special Design 650 (652ccm 23HP 17KW Petrol)
Engine Code: 126 A1.048,126 A1.000
Fiat 126 -- [1972-2000] Special Design 650 (652ccm 24HP 18KW Petrol)
Engine Code: 126 A1.048
Fiat 126 -- [1972-2000] Special Design 700 (704ccm 26HP 19KW Petrol)
Engine Code: 126 A2.000,126 A2.048
Fiat 500 -- [1957-1976] Special Design 0.5 (499ccm 18HP 13KW Petrol)
Engine Code: 110 F.000,120.000
Fiat 500 -- [1957-1976] Special Design 0.6 (594ccm 18HP 13KW Petrol)
Fiat 500 -- [1957-2016] Estate 0.5 (499ccm 15HP 11KW Petrol)
Engine Code: 120
Fiat 500 -- [1957-2016] Special Design 0.5 (476ccm 15HP 11KW Petrol)
Fiat 600 -- [1955-1971] Special Design 0.6 (629ccm 20HP 15KW Petrol)
Fiat 600 -- [1955-1971] Special Design 0.8 (767ccm 23HP 17KW Petrol)
Engine Code: 100DF0
Fitting Position: Rear Axle
Shock Absorber Mounting Type: Top pin
Shock Absorber Type: Oil Pressure
Shock Absorber Mounting Type: Bottom Pin
OEM Number: KYB: 443006, ASHIKA: MA-00655, MA-00650, AUTOBIANCHI: 8083010206, 4434911, 4408212, 4408211, 4380860, 4380561, 4380560, 4380559, 4330104, 4317672, 4317135, 4044425, BOGE: 27-208-0, DIPASPORT: SSB1710HN, FIAT: 43171350, GABRIEL: 42776, JAPANPARTS: MM-00655, MM-00650, JAPKO: MJ00655, MJ00650, KONI: 80-2282, KYB: 343071, LANCIA: 8083010206, 4434911, 4408212, 4408211, 4380561, 4380560, 4361395, 4317672, 4317135, 4044425, MAGNETI MARELLI: 351710080000, MONROE: R2608, SACHS: 170 560, TRW: JHT212T, JHT212S
Itsella on wanhassa Simcassa etu Personeissa myös" Vähän muokattu" Volvon patruuna oman purettavan Person vaimennintolpan sisällä.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Melko varmaan suoraviivanen prosessi. Bottom pin on autokäytössä akselissa, joten sen typistys pois ei muuta toiminnallisuutta. Mäntävarsi yläpäässä oikeeseen mittaan ja kierteelle.
Tuntuis menevän kierreosaki tonne sisälle jos uskaltas painaa ja stefat rikkoo opettelumielessä. Ei kiinnosta tutkia pas2 näitä. Joten oletetaan vaan että lyhennetyt, kun sitä varaa tuntuu olevan.
Tuntuis menevän kierreosaki tonne sisälle jos uskaltas painaa ja stefat rikkoo opettelumielessä. Ei kiinnosta tutkia pas2 näitä. Joten oletetaan vaan että lyhennetyt, kun sitä varaa tuntuu olevan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Ilmeisen tuttu juttu sikäläislle jo vuosien takaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Mites tän tarinan kanssa kävi ? Joko oot Sasu ehtinyt kokeilemaan ja onko selvinnyt saako näitä lisää. Tuossa olen nyt läjän orggis iskareita purkanut ja menevät puhallukseen seuraavaksi mutta aloin tuumimaan, että kasaanko orggis sisuksilla vai olisko tällainen länsiosa kova sana....
EDIT: näitähän onkin näköjään Motoboxerin sivuilla myynnissä https://moto-boxer.com/product_info.php ... ts_id=1622
EDIT: näitähän onkin näköjään Motoboxerin sivuilla myynnissä https://moto-boxer.com/product_info.php ... ts_id=1622
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
On näitä tulossa lisää ja hinta jää alle Saksan hinnan. Aikataulu kevät.
Näissä hauskaa on se että voi tarvittaessa säilyttää ryvettyneen iskarin ulkonäön - vaikka se toimii niinku uusi.
Näissä hauskaa on se että voi tarvittaessa säilyttää ryvettyneen iskarin ulkonäön - vaikka se toimii niinku uusi.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Jees! Jäädämpä kuulolle.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Joo tuo olis hyvä korjausapu, ja iskari säilyy oikeana ja sopivana hamaan tulevaisuuteen vain vaihtamalla patruuna ja ehkä jousi tarpeeseen sopivaksi. Hyvä olis saada valikoimaan.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Oliskos hyviä vinkkejä miten tuon yläpään silmukan saisi irti tapista ilman että tappi kärsii ? On meinaan aika piukassa. Tapin alapäätä kokeilin lukita kahdella mutterilla, ei iloa. Kierteet/mutterit poikii sieltä alapäästä ennenkuin yläpäässä tapahtuu mitään liikehdintää. Lämpöäkin kokeilin mutta tallissa olleilla vehkeillä ei nyt punahehkuun pääse. Ruuvipenkkiin ei kehtaa litistää, kun sitten on tappi paskana.
Re: Wanhan iskarin korjaus länsilaadulle
Jos siitä on jo alapäästä mutterit ja hilut irti, niin poraa vaikka n. 20..30 mm alumiini suorakulmiopalaan tuo 12 mm reikä ja sahaa rautasahalla (yhdellä tai tuplaterällä )tai laikkalla kulmioon halkio poraukseen ja sujuta se kulmiopala ihan tuon silmukan tyveen(jossa on törmäyskumi alukujaan (ei vaikuta jäljet tiivistyspintoihin) ja purista tuo sillä kiinni ruustukkiin ja kokeile vääntää.