Ural Uutiset 2021
Ural Uutiset 2021
Suuri uutinen - Ural on nyt EURO5 tyypitetty. Kaikki vaiheet saatiin vietyä loppuun saakka viimeistä komponenttia myöden ja paperit allekirjoitettuna. Ennakkoon eri tahoilla arvuuteltiin ongelmia, mutta herra Keihin Japanista hoiti homman kotiin.
2020 Ural möi enemmän pyöriä Euroopassa kuin vuonna 2019. EU myynti ylitti ennusteet. Voimakkainta kasvu oli Saksassa. Rahasta tarkka Germaani osti Uralinsa ajoissa, koska tiedettiin tulossa oleva hintojen nousupaine. Saksassa päätettiin myös alentaa 19% ALVi kanta 16% tasolle osana korona talkoita. Nämä 2 asiaa kiihdyttivät myyntiä. Euroopan myynti on nykyisellään merkittävä osa koko IMZ konsernin liikevaihtoa. Globaalisti vertailtaessa myös Japanissa tapahtui vahva myynnin lisäys. Mikä hauskaa myös Kiinalaisetkin ovat alkanet ostaa uusia EFI Uraleita.
Euroopassa suosituin Ural oli taas kerran seikkailupyörien kuningas Ranger. Tuplaveto peruspyörä T TWD sijoittui toiseksi. Kolmas sija cT (loistava käyttöpyörä). Kun vielä Sportsman möi saman verran Classic mallin kanssa, oli 2WD mallien ylivoima selvä. Yli 2/3 ostajista halusi sivuvaunupyörään tarvittaessa vetoa. Tummat värit, musta sekä harmaa, möivät hyvin. Metallihohto maalaus löytyi joka neljännestä pyörästä.
Yksi erikoinen ilmiö oli varaosmyynnin huima kasvu koko Euroopan alueella. Verrattuna edellisvuosiin puhutaan isosta loikasta. Ihmiset ovat kai pettyneet Kitai osiin ja alkanet ostaa laatua? Hauskana esimerkkinä Ruotsiin myytiin yli puolet enemmän alkuperäisiä IMZ varaosia kuin Suomeen.
Tällä hetkellä tehtaalla viimeistään uusia hinnastoja ja yksityskohtia. Uusi 2021 EU mallisto sekä hinnat ovat selvillä Tammikuun aikana.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - EU mallisto
Luvassa pieniä muutoksia ja tukevat hinnat
1WD mallit
Uutuus malli on Ural T joka korvaa Tourist mallin. Uusi T on edullisin peruspyörä. Vailla varusteita tai varapyörää. Sitä tehdään kiiltavän mustana sekä mattamustana. Normaalit 19" vanteet. Kromiosia kiitomaali versiossa ja mustia osia mattamallissa. Aiemmat cT keinukeulalla ja Classic telekoopeilla jatkavat pienemmillä 18" vanteilla.
2WD mallit
T TWD on edullisin 2 veto ilman varusteita. Sportsman on varusteltu matkapyörä kromiosilla. Ranger jatkaa seikkailupyörien kuninkaana. Cross on motocross malli avovaunulla.
Lähes kaikkien mallien värit muuttuvat. Muutokset selvillä kuukauden sisällä. Yksi merkittavä ero on 2-1 putki kaikissa 2021 malleissa. Äänenvaimennin tulee vaunun väliin korotettuna. EURO5 ei olisi muuten valmistunut ajoissa. Periteisen 2-2 vaimentimien tyypitys jäi vaiheeseen, mutta tehtaalla on tarkoitus saada tuplaputket hyväksyttyä myöhemmin. Maastossa liikkuvat ottavat tdn muutoksen tyytyväisenä vastaan.
EURO5 tax free hinnat EU varastolla ilman toimituskuluja.
T EUR 13.500
cT EUR 13.800
Classic EUR 13.800
T TWD EUR 14.200
Sportsman EUR 15.300
Cross EUR 15.800
Ranger EUR 15.500
Tähän päälle toimituskulut Suomeen, autovero ja 24% ALV. Taas rikotaan ennätyksiä.
1WD mallit
Uutuus malli on Ural T joka korvaa Tourist mallin. Uusi T on edullisin peruspyörä. Vailla varusteita tai varapyörää. Sitä tehdään kiiltavän mustana sekä mattamustana. Normaalit 19" vanteet. Kromiosia kiitomaali versiossa ja mustia osia mattamallissa. Aiemmat cT keinukeulalla ja Classic telekoopeilla jatkavat pienemmillä 18" vanteilla.
2WD mallit
T TWD on edullisin 2 veto ilman varusteita. Sportsman on varusteltu matkapyörä kromiosilla. Ranger jatkaa seikkailupyörien kuninkaana. Cross on motocross malli avovaunulla.
Lähes kaikkien mallien värit muuttuvat. Muutokset selvillä kuukauden sisällä. Yksi merkittavä ero on 2-1 putki kaikissa 2021 malleissa. Äänenvaimennin tulee vaunun väliin korotettuna. EURO5 ei olisi muuten valmistunut ajoissa. Periteisen 2-2 vaimentimien tyypitys jäi vaiheeseen, mutta tehtaalla on tarkoitus saada tuplaputket hyväksyttyä myöhemmin. Maastossa liikkuvat ottavat tdn muutoksen tyytyväisenä vastaan.
EURO5 tax free hinnat EU varastolla ilman toimituskuluja.
T EUR 13.500
cT EUR 13.800
Classic EUR 13.800
T TWD EUR 14.200
Sportsman EUR 15.300
Cross EUR 15.800
Ranger EUR 15.500
Tähän päälle toimituskulut Suomeen, autovero ja 24% ALV. Taas rikotaan ennätyksiä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - EURO5 putkisto
Kaikissa Eurooppaan tuotavissa Uraleissa on vastaisuudessa 2-1 pakkoputkisto. Kyse ei ole enää pelkästä metalli tuubista vaan tämä on ECUn ohjaama juttu. Putkisto on ns offimallia, eli vaunun väliin ylös nostetulla vaimentimella.
Systeemissä on molemmissa lähtökäyrissä esikatalysaattorit (yht 2kpl) ennen yhdysputkea. Yhdysputken jälkeen vuorossa pääkatalysaattorit (yht 2kpl). Y-haara yhdistyy jalkatappien alla öljypohjan nätisti kiertäen. Uudesta oikean puolen imusarjasta (myös vasen imusarja uusittiin) otetaan käyttöalipaine Exhaust System Management – ESM järjestelmälle. Jaa että mikä?
EMS on ruiskun ohjaama pakoputkisto. ECU ohjaa erillistä alipaine relettä, joka vuorostaan käyttää alipaine venttiiliä, joka on sijoitettu äänenvaimentimen alle suojaan. Rele säätää venttiiliä tyhjäkäynnillä, jotta katalysaattorit saadaan nopeasti optimi tilaan. ESM luovuttaa heti kierrosten kasvaessa, mutta jos muuta kiireempää ei ole menossa voidaan tehdä hienosäätöä.
Offiputkesta on iloakin. Kun perinteiset alhaalla roikkuvat vaimentimet jäävät pois niin käytännöllinen maavara kasvaa. Peruutusvahingot vähenevät kun vaimentimen pää ei iskeenny pakitettaessa minnekään. Hiljaisempi ääni. Pienemmät päästöt. Se on niin fiksu vekotin.
Systeemissä on molemmissa lähtökäyrissä esikatalysaattorit (yht 2kpl) ennen yhdysputkea. Yhdysputken jälkeen vuorossa pääkatalysaattorit (yht 2kpl). Y-haara yhdistyy jalkatappien alla öljypohjan nätisti kiertäen. Uudesta oikean puolen imusarjasta (myös vasen imusarja uusittiin) otetaan käyttöalipaine Exhaust System Management – ESM järjestelmälle. Jaa että mikä?
EMS on ruiskun ohjaama pakoputkisto. ECU ohjaa erillistä alipaine relettä, joka vuorostaan käyttää alipaine venttiiliä, joka on sijoitettu äänenvaimentimen alle suojaan. Rele säätää venttiiliä tyhjäkäynnillä, jotta katalysaattorit saadaan nopeasti optimi tilaan. ESM luovuttaa heti kierrosten kasvaessa, mutta jos muuta kiireempää ei ole menossa voidaan tehdä hienosäätöä.
Offiputkesta on iloakin. Kun perinteiset alhaalla roikkuvat vaimentimet jäävät pois niin käytännöllinen maavara kasvaa. Peruutusvahingot vähenevät kun vaimentimen pää ei iskeenny pakitettaessa minnekään. Hiljaisempi ääni. Pienemmät päästöt. Se on niin fiksu vekotin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021- Uudet männät
Keskipako valu ja materiaalina NASA388 (alumiini silica seos). Teflon helmat. Laki anodisoitu renkaaseen saakka. Männänrenkaat avaruusaikaa "Manganese Phosphate coated compression rings, top ring face inlayed with high-tech plasma-sprayed Molybdenum". Tappi myös pinnoitettu. Männät ja sylinterit vain yhtä kokoa, koneistustarkkuus on nykyisillä OEM toimittajilla aina just. A, B ja C hommat ovat menneisyyttä.
Samaa kamaa siis kuin aiemmin, mutta uusi muotoilu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - uudet vakiovärit
EURO5 malliston vakiovärit muuttuvat lähes kokonaan. Vanhoista väreistä jää käyttöön mattamusta, kiiltävän musta pinstripe raidoilla ja Asphalt alias "Wehrmacht". Muuten tulee kokonaan uusi kattaus ja pari 2-väri maalauskin. Pyörissä on vakiona joko modernin tyylin mustat, tai klassiset kromi/rosteri/hopea, yksityiskohdat mallista riippuen.
Model T
Musta kiiltävä. Koppakuoriainen. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Mattamusta. Korppi. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Model cT
Outback Orange. "Aussie" oranssi satiini. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Musta/harmaa. 2 väri mattamaalaus. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Ultramarinblue. Kiiltavä ja todella, todella sininen. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Classic
Musta kiiltävä ja tupla pinstripe raidat. The Klassikko. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Burgundy metali. Viininpunainen kiiltävä. Tupla pinstripe raidat. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Poppy, eli kiiltävä puna/valkoinen 2 värimaalaus, vintage tyyli. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Model T TWD
Mattamusta. Korppi. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Terracotta punainen metalli satiini. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Hunter green. Matta vihree. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Sportsman
Musta kiiltävä ja tupla pinstripe raidat. The Klassikko. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Silver. "FRWL" metalli satiini. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Ruskea. Kiiltävä. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Ranger
Asphalt. "Wehrmacht" matta harmaa. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Olive green. Matta vihree. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Sand camo sahara. Matta. Vaalee beige ja kahta eri ruskeaa naamiokuviona. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Tässä yksi karkki Ural cT Outback Orange. Satiini mattapinta jossa yllätyksenä mukana flake hippuja - takamaiden kultakaivosten perintöä? Tämä maalaus on aiemmin ollut käytössä Aussi Uraleissa, nyt EU alueella cT mallissa vakiona.
Model T
Musta kiiltävä. Koppakuoriainen. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Mattamusta. Korppi. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Model cT
Outback Orange. "Aussie" oranssi satiini. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Musta/harmaa. 2 väri mattamaalaus. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Ultramarinblue. Kiiltavä ja todella, todella sininen. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Classic
Musta kiiltävä ja tupla pinstripe raidat. The Klassikko. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Burgundy metali. Viininpunainen kiiltävä. Tupla pinstripe raidat. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Poppy, eli kiiltävä puna/valkoinen 2 värimaalaus, vintage tyyli. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Model T TWD
Mattamusta. Korppi. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Terracotta punainen metalli satiini. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Hunter green. Matta vihree. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Sportsman
Musta kiiltävä ja tupla pinstripe raidat. The Klassikko. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Silver. "FRWL" metalli satiini. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Ruskea. Kiiltävä. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat kromi/rosteri/hopea.
Ranger
Asphalt. "Wehrmacht" matta harmaa. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Olive green. Matta vihree. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Sand camo sahara. Matta. Vaalee beige ja kahta eri ruskeaa naamiokuviona. Vanteet, iskuinvaimentimet ja yksityiskohdat mustat.
Tässä yksi karkki Ural cT Outback Orange. Satiini mattapinta jossa yllätyksenä mukana flake hippuja - takamaiden kultakaivosten perintöä? Tämä maalaus on aiemmin ollut käytössä Aussi Uraleissa, nyt EU alueella cT mallissa vakiona.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ural Uutiset 2021
prk talliin oon kerännyt enempi kuin tarvis venäläistä rautaa omaan käyttöön ja ohan siellä seassa yks länsihapatus, kyllä tässä alettava tosissaan miettimään että tallin tyhjennystä josko minullakin ois K -pyörän vieressä uus Urali
Re: Ural Uutiset 2021
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Ural Uutiset 2021 - vedetään veroa
- EURO4 RUS <> EURO5 EU
- Tehdas myy EU alueelle pärrän isommalla hinnalla kuin RUS dealerille.
- RUS - Itävalta rahti joka lisätään hintaa. Tästä summasta EU 6% tulli.
- Ural EU myy pärrän Suomeen hyvällä katteella.
- Itävalta Suomi rahti 650-750€ kun kontti ottaa 3 lavapaikkaa.
- Kasaus ja katsastus.
- ALVi 24% vedetään ensin.
- ALVi summasta lasketaan PUMPATTU verotusarvo. Pyörien ALVi hintaan lisätään päälle 4500-5000€ puhdasta ilmaa verottajan taikakaavalla.
- Taiotusta verotusarvosta vedetään 22% autoveroa.
Lopputuloksena saadaan mehevät verot kaikille välikäsille. Ural myy pyörät EU alueella joka maassa samalla hinnalla. Suomessa tosin olen leikannu muutamia satasia pois ennen veroja, että saadaan tasaraha hinnat. Viralliset hinnat on 300-600€ kalliimmat. Mutta meillä on koko EU alueen kalleimmat Uralit niin tasataan hieman.
Tervetuloa maahantuojaksi. Työ on hauskaa ja sopii tulla kilpailemaan.
- Tehdas myy EU alueelle pärrän isommalla hinnalla kuin RUS dealerille.
- RUS - Itävalta rahti joka lisätään hintaa. Tästä summasta EU 6% tulli.
- Ural EU myy pärrän Suomeen hyvällä katteella.
- Itävalta Suomi rahti 650-750€ kun kontti ottaa 3 lavapaikkaa.
- Kasaus ja katsastus.
- ALVi 24% vedetään ensin.
- ALVi summasta lasketaan PUMPATTU verotusarvo. Pyörien ALVi hintaan lisätään päälle 4500-5000€ puhdasta ilmaa verottajan taikakaavalla.
- Taiotusta verotusarvosta vedetään 22% autoveroa.
Lopputuloksena saadaan mehevät verot kaikille välikäsille. Ural myy pyörät EU alueella joka maassa samalla hinnalla. Suomessa tosin olen leikannu muutamia satasia pois ennen veroja, että saadaan tasaraha hinnat. Viralliset hinnat on 300-600€ kalliimmat. Mutta meillä on koko EU alueen kalleimmat Uralit niin tasataan hieman.
Tervetuloa maahantuojaksi. Työ on hauskaa ja sopii tulla kilpailemaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ural Uutiset 2021
Terve
Toi kansallinen autovero VITUTTAA!
Ps meillehän luvattiin kun liitytään EU-kolhoosiin, niin luovutaan ko verosta
Toi kansallinen autovero VITUTTAA!
Ps meillehän luvattiin kun liitytään EU-kolhoosiin, niin luovutaan ko verosta
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Ural Uutiset 2021 - eikä tässä kaikki
Niin. Autovero piti lähtee. Mutta nurkan takana on jo tulossa...
1. Nostetaan pensa 2€ litra hintaan, kun myynti muutetaan lupapohjaiseksi.
2. Laitetaan käyttömaksut alueittain.
3. Peritään vuosittaista käyttöveroa kuten ennekin (jos ei ajetakaan ku pikku lenkki vuodessa niin pitää sitä silti jotenki verottaa kun se on olemassa).
Ja toki vedetään ALVia ja Autoveroa niinku ennekin kun uutta kilvitetään.
Elämä on nyt. Kannattaa miettiä mitä haluaa ja sitten elää, eikä odotella sitku joskus aikaa.
Uusi 2021 URAL cT saapuu Suomeen Huhtikuussa. Tervetuloa koajamaan
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - kevät loppuunmyyty
Kevään kaikki tuontierät on myyty loppuun. EU varastolla 0 pyörää. Seuraava vapaa pyörä löytyy Kesäkuun alussa - eli 3kk päässä. Näyttää sille ettei tänä vuonna pääse syntymään varastoa. Kaikki osatajat päätyvät jonoon, kuin aikoinaan eräässä maassa.
Tämä mahdollistaa haluttaessa myös oman maalauksen hankinnan, jonotus kun on jokatapuksessa edessä. Tehdas maalaa pyörät rahaa vastaan juuri niin kuin asiakas haluaa. Jenkkilään tehtiin 20 pyörän erä, GEO eikoismaalauksella. Lisähintaan saman maalauksen saa halutetssaan omaan pyöräänsä. Lisävarusteet tosin mustat. Oransseja GEO mallin pisteosia maalattiin vain pyöriin menevä määrä.
Alla vakiovärit, sinnepäin grafiikalla. Aavikkoväri on tänä vuonna ainoa camo. Poppy on uusvanha klassikko 2-väri.
Tämä mahdollistaa haluttaessa myös oman maalauksen hankinnan, jonotus kun on jokatapuksessa edessä. Tehdas maalaa pyörät rahaa vastaan juuri niin kuin asiakas haluaa. Jenkkilään tehtiin 20 pyörän erä, GEO eikoismaalauksella. Lisähintaan saman maalauksen saa halutetssaan omaan pyöräänsä. Lisävarusteet tosin mustat. Oransseja GEO mallin pisteosia maalattiin vain pyöriin menevä määrä.
Alla vakiovärit, sinnepäin grafiikalla. Aavikkoväri on tänä vuonna ainoa camo. Poppy on uusvanha klassikko 2-väri.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - Juhannus meni jo
Myynti kiihtyy
Kaikki EU toimitukset tehtaalta on jo myytynä Kesäkuun loppuun saakka. Tänään jos tilaa niin Heinäkuulle saa uuden pyörän.
Asia ei välttämättä ole huono niille jotka nyt hyppäävät jonoon. Uralilla on tapa tehdä myös pieniä muutoksia mallistoon kesken kautta. Vaikuttaa sille että jotain muuttuu loppukesästä.
Kaikki EU toimitukset tehtaalta on jo myytynä Kesäkuun loppuun saakka. Tänään jos tilaa niin Heinäkuulle saa uuden pyörän.
Asia ei välttämättä ole huono niille jotka nyt hyppäävät jonoon. Uralilla on tapa tehdä myös pieniä muutoksia mallistoon kesken kautta. Vaikuttaa sille että jotain muuttuu loppukesästä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - IMZ varaosat
Semmone juttu välikomenttina, että Uralin EUn varastolla on maapallon eniten aitoja IMZ varaosia
Tehtaalla on leekoja lähinnä sen verran mitä uusien pyörien kasauksessa tarvitaan. Sinne ei jemmata kamaa. Jenkeissä Seattlen pääkonttorilla on iso varasto. Mutta Itävallassa sijaitsee varsinainen hillotolppa, minne on kertynyt valtava määrä osia 20 vuoden aikana. 650cc aika mennyttä sielläkin monelta osin. Mutta 750cc pyörien varaosia on todella paljon. Hyllyjä piisaa toisensa perään parissa eri hallissa.
Tehtaalla on leekoja lähinnä sen verran mitä uusien pyörien kasauksessa tarvitaan. Sinne ei jemmata kamaa. Jenkeissä Seattlen pääkonttorilla on iso varasto. Mutta Itävallassa sijaitsee varsinainen hillotolppa, minne on kertynyt valtava määrä osia 20 vuoden aikana. 650cc aika mennyttä sielläkin monelta osin. Mutta 750cc pyörien varaosia on todella paljon. Hyllyjä piisaa toisensa perään parissa eri hallissa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ural Uutiset 2021
Uudempien vai vanhempien 750cc?
Re: Ural Uutiset 2021
Uudempien. SV aikakauden osat on kaikki jo nykyään uustuotantoa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - uudet jakopään rattaat
13.05.2020 vaihtui EFI pyörissä kaikessa hiljaisuudessa jakopää "uuteen". Kyseessä siis vanha uutinen. Mutta sattui vasta nyt omaan silmään.
Uudet rattaat eivät ole HZ ajan kanssa yhteensopivat. Eivätkä vanhankaan ajan. Hammastuken pinta-alaa on kasvatettu, eli ratas on paksumpi. Uusien rattaiden kanssa käytetään myös uutta laturin ratasta. Näihin jos alkaa niin kaikki 3 siis vaihtuu.
Näitä tehdään group 0 - 1 - 2 - 3 kokoisina. Kolmonen teki siis paluun.
Vanhaan asennettaessa saattaa vingulla joutua lohkon valua hieman pyyhkiä. 1mm vähintään oltava tyhjää.
Tää on sitä taustalla tapahtuvaa tuotekehitsystä, joka ei näy päällepäin.
Uudet rattaat eivät ole HZ ajan kanssa yhteensopivat. Eivätkä vanhankaan ajan. Hammastuken pinta-alaa on kasvatettu, eli ratas on paksumpi. Uusien rattaiden kanssa käytetään myös uutta laturin ratasta. Näihin jos alkaa niin kaikki 3 siis vaihtuu.
Näitä tehdään group 0 - 1 - 2 - 3 kokoisina. Kolmonen teki siis paluun.
Vanhaan asennettaessa saattaa vingulla joutua lohkon valua hieman pyyhkiä. 1mm vähintään oltava tyhjää.
Tää on sitä taustalla tapahtuvaa tuotekehitsystä, joka ei näy päällepäin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - hissukseen
Ensimmäset EU pyörät pakataan rekkoihin ensiviikolla Irbitissä ja OYn esittelypyörä on tässä satsissa.
Tuotanto myytynä etukäteen Heinäkuulle saakka. Varastoon saakka pyöriä kertyy vasta loppusyksyllä, joten varmuudella tämä ajokausi mennään toimitusmyyntinä Euroopan osalta.
Tehtas käynyt puoliteholla kun osia ei saavu kokoonpanoon ennakolta sovitulla tavalla. Logistiikka solmussa parilla alihankkijalla ja osien toimitusviiveet laittaneet kapuloita pinnojen väliin. Suma pääsi yllättämään. Mutta eletään toivossa. Rekisteröintien vaatimat tyypitykset tehtynä ja se on pääasia.
Tuotanto myytynä etukäteen Heinäkuulle saakka. Varastoon saakka pyöriä kertyy vasta loppusyksyllä, joten varmuudella tämä ajokausi mennään toimitusmyyntinä Euroopan osalta.
Tehtas käynyt puoliteholla kun osia ei saavu kokoonpanoon ennakolta sovitulla tavalla. Logistiikka solmussa parilla alihankkijalla ja osien toimitusviiveet laittaneet kapuloita pinnojen väliin. Suma pääsi yllättämään. Mutta eletään toivossa. Rekisteröintien vaatimat tyypitykset tehtynä ja se on pääasia.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - muutoksia moottorissa
Oikealla ”suunnikas 2 sininen" on merkkinä uuden mallin laakeri kampurasta.
Vasemmalla "suorakulmio vihree 44" on laaduntarkistajien leima.
Tönäritangot uudistettiin. Uus tanko on vaihdettavissa ristiin vanhan kanssa, joten vanhojen tuotanto voitiin lopettaa. Halkaisija on 10 mm. Alumiiniseoksen lujuusominaisuudet nyt paremmat korkeissa lämpötiloissa, joita kovakierroksinen matka-ajo kesällä voi aiheuttaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - muutoksia perässä
Takakannen tiivisteitä on nyt kaksi versiota, aiemman yhden sijaan, 0,3mm ja 0,5mm paksuudet. Simmaus tiivisteellä on kyllä Suomessa myös tapana mutta näemmä näitäkin on nyt tehtaalla tapauskohtaisesti käytössä.
Swingiin laitetaan maalin lisäksi Nanopinnoite ruostetta vastaan pulttien kohdille.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - Tutustumispäivä Lahdessa
Tilaisuus on kaikille avoin, ilmainen ja ei vaadi ilmoittautumista - tervetuloa vaan paikalle!
Pyörä on nähtävillä Lauantaina 19.06. klo 15:00 - 18:00 Suomen Moottoripyörämuseon etupihalla. (Veistämönkatu 1, 15140 Lahti)
Tämä tilaisuus on osa "Siperia Opettaa"-projektia, josta voit lukaista lisää tästä: https://www.peterpanbike.fi/siperia-opettaa
Päiväaika on varattu Peterpanbikes 2022 Siperia opettaa retkikuntaa varten, joka kokoontuu Lahdessa Moottoripyörämuseolla päiväseltään. Tän jälkeen klo 15:00 eteenpäin on kaikille avoin tutustuminen uuteen Uraliin.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - Tehtaan erikoismaalauksia
Tän kevään EU pyöriä edelleen odotellessa yksi toinen juttu... IMZ mallistossa on koko joukko valmiita erikoismaalauksia joilla on olemassa tuotantokoodi ja hinnoittelu - silloin kun pyöriä on tehty piensarjana. Täysiä kustom maalauksia tehdään myöskin ja niissä hinta on tapauskohtainen.
Alla muutamia namuja
Alla muutamia namuja
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Ural Uutiset 2021
Terve
Henry Ford:
"Auto voi olla minkävärinen tahansa, kunhan se on musta."
Ps tämä sopii myös moottoripyöriin
Henry Ford:
"Auto voi olla minkävärinen tahansa, kunhan se on musta."
Ps tämä sopii myös moottoripyöriin
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Ural Uutiset 2021
Toi Miliisi on kyllä hieno!
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Ural Uutiset 2021 - vaihteiston muutokset
Vaihteistoon on tehty muutoksia.
Kytkinvipu on nyt jämäkkää tekoa ja laatikon takaosa meni uusiksi samalla kertaa. Painelaakerin vastinkappale vaihtui pidemmäksi. Samalla tuli uusi kytkinvaijeri käyttöön.
Kuvassa pilkistää myös uuden mallin kikkari ja jalkakäyttöinen pakkivipu.
Kytkinvipu on nyt jämäkkää tekoa ja laatikon takaosa meni uusiksi samalla kertaa. Painelaakerin vastinkappale vaihtui pidemmäksi. Samalla tuli uusi kytkinvaijeri käyttöön.
Kuvassa pilkistää myös uuden mallin kikkari ja jalkakäyttöinen pakkivipu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - Ensimmäset pyörät EU alueella
Sitten viivästymisistä. Suomessa meni Uudenkaupungin autotehdas kiinni kun alihankkijoilta ei saapunut osia linjalle, väki lähti Pekkasvapaille. Sama maailmanlaajuinen alihankkijoiden aiheuttama Koronajarru vaikuttaa myös IMZ tuotantoon. Toimituksissa ollaan jo kuukausi myöhässä. Eikä seuraavat kuukaudetkaan oikeen varmalle näytä. Se voidaan luvata että tämän vuoden pyörät myydään ennakkoon tehdastilauksina.
Nyt jos pyörän tilaa niin Elokuun puolivälin jälkeen Suomessa. Mutta tämäkin aikataulu on vain paras arvaus.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - napajuttu
Uusien pyörien vanteet ovat nykyään kaikki samalla alunavalla. Vanteesta riippuen käytetään vetopooria tai spaceri paloja.
Pyörässä olevan kuulalaakerin ulkokooli kohdistetaan vetopoorin/spacerin alla olevalla erillisellä huullosprikalla IMZ-8.1040-06109 (toisessa päässä on normi lukkosokka ulkokoolin pitimenä)
Pyörässä olevan kuulalaakerin ulkokooli kohdistetaan vetopoorin/spacerin alla olevalla erillisellä huullosprikalla IMZ-8.1040-06109 (toisessa päässä on normi lukkosokka ulkokoolin pitimenä)
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Ural Uutiset 2021 - Kesä loppuunmyyty
IMZ kärsii edelleen alihankkijoiden osatoimitusten viivästymisistä. Kun kriittisiä osia ei saavu tehtaalle tuotanto jää jumiin. Raaka-aineiden hintojen nousu jatkuu jyrkkänä ja alihankkijat ovat ihmeessä. Seuraavaksi ihmeessä on tehdas.
Kaikesta huolimatta myynti on jatkunut Jenkeissä ja Euroopassa, vaikka pyöriä ei ole -> suma sakenee. Tänään pyöränsä tilaava saa sen Syys-Lokakuussa.
Kaikesta huolimatta myynti on jatkunut Jenkeissä ja Euroopassa, vaikka pyöriä ei ole -> suma sakenee. Tänään pyöränsä tilaava saa sen Syys-Lokakuussa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.