Ural Uutiset 2023

Osamyyjien ja palveluntarjoajien ilmoittelua.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Tässä uuttavuotta 2023. Tuli +35% lisää...
2023_aloitus.jpg
2023_aloitus.jpg (122.47 KiB) Katsottu 4739 kertaa
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
jtv
300
300
Viestit: 318
Liittynyt: 19.09.2007 15:13
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja jtv »

Pittää jatkaa vain ajamista 62- vuotiaalla vanhuksellani😁👍!
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja MATTI »

IHANAN kallista :dance:
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - mallistosta

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

EU alueella säilyy 3 mallia myynnissä. Muualla maapallolla yksi 2WD malli - täysin varusteltuina. Jenkit kutsuu tätä GearUp nimellä. EU Ranger on sama pyörä, mutta ilman vaunun puskuria ja lisävaloja. T TWD on EU alueen 2WD malli ilman varusteita. 1WD cT jatkaa vielä toistaiseksi tuotannossa EU osalta, muualla ei. Tehdas haluaa keskittää tuotannon 2WD malliin.

Aiemmat “tämä maali tähän ja toinen maali toiseen” rajoitukset poistuivat. Tarjolla 8 vakioväriä mistä valita. cT tekee poikkeuksen, siihen on saatavana bonuksena klassinen kiiltomusta pinstripe. Lisähintaan tarjolla monia erikoismaalaus vaihtoehtoja. Oman LE mallin rakentaminen onnistuu tehdastyönä.

2023 muutokset ovat moottorissa. Lohko uusittiin. Mitat taaksepäin yhteensopivia. Uusi nokka-akseli, rullamalli (vaihdettavissa myös vanhempiin 750 EFI koneisiin). Jakopään voitelun parannus. Lohkon takakannen tiivistys. Etumainen moottoripultti vihdoinkin valun sisällä. Startin suojakorva valussa valmiina, samoin ku asentotunnistimen paikka. Ajoituksen tähystys tulppa kierremallia ja sekä muutettiin ÖP tulppa lohkon päällä.

Voimansiirtoon tuli yksi muutos. 2WD kardaani vakionopeusmallia, auton vetarien tapaan. Sulavampi toiminta, vähemmän huoltoa ja pidempi käyttöikä. Sopii suoraan kaikkiin vanhoihin 2WD pyöriin sellaisenaan. Ja luukkutankki on historiaa. Sama tankki kaikissa malleissa.

23.jpg
23.jpg (96.02 KiB) Katsottu 4656 kertaa
Sitte jännä juttu moottorista... 750 moottorit on useaa eri sukupolvea.

1999-2002 RUS kanta 750 kone
2003-2006 Ekat parannukset
2007-2013 Kultainen kaasariaika länsiosilla
2014-2018 Electrojet EFI
2019-2022 Keihin EFI
2023 -> Kone uudistettu Electrojet ajasta

Viimeisen 5 vuoden aikana (2019-2023) joka osa moottorista on tehty uusiksi tai käynyt läpi tuotantomuutoksen. Lohko, syliterit, männät, kannet, öp, jakopää, nokka, tönärit, keinut, kampura… Vanhasta 2014 EFI koneesta ei ole enää jäljellä mitään paikkaa MUTTA kaikki on edelleen yhtensopivaa taaksepäin. Ei tämmöstä kukaan pärrävalmistaja tee. Mutta IMZ teki.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - EFI kit

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

efikit1.jpg
efikit1.jpg (193.12 KiB) Katsottu 4396 kertaa
efikit2.jpg
efikit2.jpg (290.74 KiB) Katsottu 4396 kertaa
51150-01 EFI conversion kit from EJ to Gen.2 ja hinta 2164,91 + alv 24% = 2684,48 yht

Väri väriin ja loput maihin. Sitte käyntiin?

Kyseessä Electrojet -> Keihin muutossarja. Sisältää kaiken tarvittavan. ECU on omalla mappauksella perinteiseen 750 moottoriin. Keihin EFI kun tuli uusien kansien ja sylinterien aikana käyttöön 2018.

Tehoa tästä ei tule lisää, mutta ajettavuuteen iso muutos kun Keihinissä läppätieto on kokoajan tarjolla. Electrojet arpoo seosta lambdalla.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Ihanan kallista :dance:
Avatar
jopesa
2000
2000
Viestit: 2484
Liittynyt: 13.09.2013 16:36
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja jopesa »

Elämä on😅
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - kevät

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Alukehät on vähissä EU varatolla, kaikki liikenevät päätyneet Jenkkeihin. Lisää Toukokuussa. Myöskään rumpujarru vanteita ei ole saapunut tehtaalta aikoihin. Niinpä niitä kootaan paikallisesti 19" Italo teräskehistä ja saksalaisista pinnoista tarpeen mukaan. Napa on Taiwan irtopoori mallia.

ID: 439
ET: IMZ-8.1037-07002-10
19" wheel (drum brake), Grey TW wheel hub, steel rim chrome
EUR 750 + alv 24%

ID: 3308
ET: IMZ-8.1037-07002-101
19" wheel (drum brake), Black TW wheel hub, steel rim black
EUR 750 + alv 24%

ID: 3348
ET: IMZ-8.1239-07002-101
18" wheel (drum brake), Black TW wheel hub, steel rim black
EUR 790 + alv 24%

18" kromikehät loppuivat 10 vuotta sitte, eli pienempää kokoa tehdään pelkästään mustana. Mikäli haluaa saman vanteen RUS keskiöllä, jossa poori valettu kiinteästi napaan, on hinta tällöin 50€ halvempi.

Tehtaalta tuli tieto että pyöriä on jälleen mahdollista tehdä mustalla tekniikalla. Muutosta johtunut välipää saatiin hoidettua kuntoon.

Ja

2023 taitaa olla ensimmäinen kevät kun uusia myymättömiä pyöriä on EU varastolla heti toimitukseen. Ei montaa, mutta muutamia kumminkin. Normisti tähän aikaan pitkä jono.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - uus logo

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

uus_logo.jpg
uus_logo.jpg (29.42 KiB) Katsottu 3949 kertaa
Uralin virallinen uus brändi logo (näkyi Jenkeissä jo 2022 lopussa).

Ei ole enää RUSSIAN MOTORCYCLES vaan SIDECAR MOTORCYCLES ja fonttia vaihdettu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Heee...




;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - rumpujarrujuttu

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Taiwan napojen kanssa ei menny niin hyvin kuin toivottiin, vaikka keväällä vielä näytti hyvälle :-(

IMZ-8.1037-07043
Wheel hub (brakedrum) assembly, black

IMZ-8.1037-07043-01
Wheel hub (brakedrum) assembly, grey

Irtopoori rumpujarru napojen myynti lopetetaan. Samalla päättyi rumpujarru vanteiden myynti. Toistaiseksi. Katsotaan mitä seuraavaksi.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - työkalut

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

yksionjoukostapoissa_swentuuvaasillaeinay.jpg
yksionjoukostapoissa_swentuuvaasillaeinay.jpg (77.08 KiB) Katsottu 3048 kertaa
Uusien pyörien mukana on nykyään päivitetty työkalusetti. Perinneavain on jätetty pois :-|

Parempi kun ei väännellä sitä ohjausmutteria kokeilumielessä?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - tämä ei ole aprillia

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Olikin hiljaista pitkään. Tänään selvis miksi.

Uralin tuotantolinja toimi vuorahallissa Kazakstanissa. Se myytiin pois alta ja uusi omistaja päätti vuokrasopimuksen. Kamat kasaan ja muutto toisaalle Kazakstanissa maan sisällä. Yllärimuutosta johtuen Elokuussa ei valmistunut yhtään pyörää. Tuotantoa ollaan paraillaan käynnistämässä uudelleen.

Eikä tässä kaikki. Uusista EU pakotteista johtuen Eurooppaan myytävät pyörät pitäisi kuljettaa tästä päivästä alkaen ensin Azerbaidžaniin. Sieltä matka jatkuu Iranin ja Turkkin kautta EU alueelle. Tiedossa tuplasti lisäkuluja ja aikaa.

Jenkkien pääkonttori on ollut todella tyytymätön EU myyntiin ja USAn edustajat ovat kiertäneet Euroopassa etsimässä syitä huonoon menestykseen. Tällä hetkellä Euroopan myynti on vain 15% viimevuosien vastaavista ajanjaksoista. Muualla maailmassa myynti on tippunut puoleen edellisvuosista. Itävallan tytäryhtiö näkee EU myynnin romahduksen syynä Uralin hintojen karkaamisen. Uusi Ural 2023 on vain yksinkertaisesti kallis. Jenkkien pääkonttori taas näkee syynä vähäisen sosiaalisen median näkyvyyden EU alueella.

Johtuen suurista erimielisyyksistä Jenkit siirtävät osan EU toiminnoista uudelle perustettavalle organisaatiolle. Ottavat mm Ranskan ja Espanjan toiminnan itselleen.

Koskapa kaikki on käymässä paraillaan erityisen vaikeaksi, pääjohtaja Ilya Khait etsii tosisaan Euroopassa Uralin tehtaalle sopivaa kohdemaata. Ehkäpä seuraavaksi Ural muuttaa Eurooppaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
karppi
1750
1750
Viestit: 1856
Liittynyt: 11.10.2007 16:56

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja karppi »

Ei taija Ural tän hetkisestä stigmastaan päästä eroon,vaikka sen omistais ite Donald Trump,ja sitä tehtäisiin valkoisessa talossa... :think:
Avatar
cedricfan
3000
3000
Viestit: 3075
Liittynyt: 16.05.2006 14:01
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

karppi kirjoitti: 03.09.2023 08:44 Ei taija Ural tän hetkisestä stigmastaan päästä eroon,vaikka sen omistais ite Donald Trump,ja sitä tehtäisiin valkoisessa talossa... :think:
Eipä niin.
Tuolla meidän kansainvälisessä NL-kameroiden keräilijöiden foorumissa näkyy ihan sama :oops:
Suzukit GR650 ICeen vaunulla & VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Ei ne Stigmaa väistele. Toiminta vaan käy ylikalliiksi. Eka ajolähtö tuli Venäjältä kun sinne ei saatu vietyä osia eikä sieltä saatu pyöriä ulos. Toinen ajolähtö koitti kun vuokratilat myytiin. Kolmanella kerralla se on rahapussi (jos sitä enään tulee).

Toiminnan pyörittäminen Kazakeissa suhteessa tuotantoon/myyntiin on kaatamassa kupin. EU alihankkijat tuottavat monet osat uusiin pyöriin niin tehtaan sijainti Euroopassa auttaisi. Taiwanista osakontti tulee halvemmalla ja nopeemmin EU alueelle ku Kazakkeihin. Pyörin kuljetus EU -> USA päämarkkina alue olisi myös nopeampaa ja halvempaa.

Mikäli kulukierre jatkuu Kazakeissa, niin uuden 2024 Uralin hinta tulee olemaan jotain ihanan kallista.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Kaljee
100
100
Viestit: 129
Liittynyt: 04.08.2022 18:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja Kaljee »

Vakavaksi kyllä vetää... Jos ajattelee parin mallivuoden taakse, halvimmillaan uuden Uralin sarviin taisi päästä 21000€ sijoituksella? Tämä toki ajalta ennen viruksia ja sotia. Tuon summan pystyi vielä jotenkin päässä suhteuttamaan. Kärjistetysti ajatellen kun alle kymppitonnin ei saa kuin jotain yksipyttyistä, "oikeat" vähän pienemmän koon pyörät hintaluokassa 10-15 tonttua, ja tuosta ylöspäin on sitten nämä suomessa niin tarpeelliset "starttimoottoria isommat". Pelkkien sivuvaunujen hinta uutena internetissä hyvinkin luokkaa kolmen ja viiden tuhannen paikkeilla. Joten pyöreästi 20 tuhatta kappaletta euron kolikoita uudesta sivuvaunumoottoripyörästä on ihan ymmärrettävä summa :icon-wink:

Hinnan pompsahtaessa näinkin lyhyessä ajassa yhden pienemmän uuden moottoripyörän verran, ei vain normaalin ihmisen korvien välissä oleva tietokonekeskus anna hevin lupaa kyseisen härvelin ostoon... Jollain se ostos pitää itselleen perustella, hyvänä ostoksena. Ja suhteuttaa se muihin samalla rahalla saataviin.

Henkilölle joka ei tiedä aikaisempien vuosien hintoja, voi pitää nykyisiä hintoja aivan normaaleina. Kilpailijoita kun ei liiaksi ole, jos tämän luokan ajoneuvon uutena itselleen haluaa. Mutta kun tälläinen Mauno Perusjamppa lienee vähemmistössä ostajien keskuudessa? Ei taida aivan hetken mielijohteesta tälläinen tarttua haaviin. Hetki mietitään, tutkitaan hintoja sekä tekniikkaa ja otetaan selvää käytetyistä. Ollaan siis tietoisia hintatasosta. Ja vielä vähän mietitään :lol: Joku tonninen Honda tai matkapyörä-BMW tarttuneekin helpommin matkaan pienemmällä mietinnällä, isommalle ostajakunnalle.

Tämä toki vain omaa mietintää. Sasulla lienee faktaa ja numerotietoa mutun lisäksi :lol:

Ongelma sinällään ei siis taida olla pelkästään nykyinen hinta, vaan nimenomaan hinnan niin suuri muutos lyhyessä ajassa. Saako ostaja itselleen niin paljon enemmän arvoa mitä hän nyt joutuu "ylimääräistä" maksamaan? Valmiissa pyörissä kun ei ole edellisiin vuosiin verrattuna 30% enemmän tehoa, tai kulutus pienentynyt kolmanneksella? Joku voisi vielä ymmärtää, jos hinta olisi oleellisesti noussut Euro 5-päästönormin vuoksi. Joiltain valmistajiltahan mallejahan vallan lopetettiin, kun moottoria ei ollut kannattavaa kehittää tuota päästöluokkaa täyttääkseen. Tällöinhän tilanne olisi ollut että lainsäätäjän takia: kalliimpi pyörä tai ei pyörää olleenkaan. Tällöin ostava kansa ymmärtää miksi hinta nousee.

Nyt tilanne ei ole tämä.

Yksinkertaistaen, ei minua ostajana kiinnostaisi minkään vertaa tehtaan omat muutot ja osien kuljetusongelmat. Eihän se näy valmiissa lopputuotteessa. Samanlainen kuin ennenkin? Muuten kuin siinä hinnassa on eroa niin maan perkuleesti. Vai, ostaako joku maitokaupassa kilpailijaa kalliimman maitopurkin sen takia, että purkin kylkeen olisi kirjoitettu kuinka meijeri tuhoitui tulipalossa ja nyt pitäisi uuden rakennuskulut saada katettua? Aivan...

Täysin puun takaa tulevana ajatuksena, Uralille olisi voinut tehdä hyvää jos olisi tullut vuoden mittainen tauko ettei uusia pyöriä olisi saanut laisinkaan! Kysyntää olisi mutta tarjontaa ei ollenkaan! Sinne sosiaaliseen mediaan vain jatkuvasti päivityksiä kuinka yritetään linjastoa saada kuntoon ja muuttoa viimeistellyksi. Vaikeaa on, saadaankohan enää koskaan uusia pyöriä valmiiksi? Jos saadaan, niin valitettavasti hinta on silloin tämä tai tuo... Olisiko haitannut enää hinnanmuutos nykyistä ostajaa, kun vaihtoehto olisi ettei saisi pyörää enää koskaan? :think:

Tällä puheellani ei todellakaan ole tarkoitus loukata ketään, ostajia tai myyjiä tai tekijöitä, kunhan höpisen omiani. En omista minkäänlaista tehdasta tai maailmanlaajuista liiketoimintaa, joten todellisen maailman realiteetit asian suhteen ovat hakusessa. Uralin takana kun ei taida seistä autopuolelta tutumpia miljoonia kappaleita vuodessa myyvä jättiläiskonserni, joten varoja ei ole rajattomasti käytettävissä. Useampi huonompi vuosi putkeen saattaa olla koko merkin loppu?

Mutta... Kun mielestäni meitä vanhalla kalustollakin ajavia hyödyttää, sanotaanko nyt reilusta että aivan vitusti se että uusiakin myytäisiin järkeviä määriä ja homma toimisi suunnitellusti. Nykyisten osien taaksepäin yhteensopivuus on aivan käsittämätöntä. Se hyödyttää vanhallakin ajavaa. Ja koko ajan kehitetään lisää. Ja toivotaan että kehitetään tulevaisuudessakin. Tällä hetkellä tilanne näyttää kyllä masentavalta. :-|
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Niinpä, vaikka löytyisi hyvä arvojen mukainen uusi henkinen koti, niin se maailma muuttuu Uraliseni. Maamoottori rupee olemaan tiensä päässä ja perälauta tulee vastaan, niin seuraavat päästönormit ja direktiivit nitistää uusien Uralin tien…

Ps onneksi on tullut koettua huima matka norsunkorvassa 231.000 kilometriä, voisin ehkä kutsua itseäni ns. kokemus asiantuntijaksi

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - miksi näin

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Viimeiset 3 vuotta meni pieleen. Kyse ei ole siitä mitä rahalla saa vaan kyetäänkö toimintaa jatkamaan.

Tehdas napsahti koronan aikaan kiinni useasti kun osia ei ollut saatavana. Sitte ku osia tehtiin jossakin kesti matka Irbittiin kuukausia, viikkojen sijaan. Tuotantomäärät tipahtivat. Kornan varjo oli pitkä.

Sodan alkaessa tuli täys stoppi. Rahaliikenne sulkeutui ja kuljetukset päättyivät (Ural kootaan OEM valmistajien länsiosista). Viimeisiä uusia pyöriä laivattiin takaisin Jenkeistä kun niitä ei saatu tullista läpi. Se oli siinä.

Seuraavat puolivuotta ei tuotettu mitään vaan rahaa poltetiin tynnyreissä uuden linjan käynnistämiseksi toisaalla. Lopulta kun pyöriä taas kasaantui olivat kulut raketoineet -> tehdas nosti hintoja kun muuten ei oltaisi voitu enää jatkaa. Tän jälkeen myynti dippas.

Viikko sitten toimintakulut taas pompsahtivat kun EU blokkaa Kazakkien rahdit. Pyörät pitää kuitenkin saada laivattua Jenkkeihin EUn kautta.

Henkilöautoilla Euro7 on edessä -25 ja raskasliikenne seuraa perässä -27. Uralin polttomoottori valmistus päättyy seuraavaan MP päästökiristykseen 3-5 vuoden sisällä. Mutta. Esim KMZ pyörillä ajellaan vaikka kivijalkakin on jo kaivettu ylös vuosikymmen sitte Kiovassa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Kaljee
100
100
Viestit: 129
Liittynyt: 04.08.2022 18:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja Kaljee »

Kyse on toki niiltä osin mitä rahalla saa, jos ei ole tarpeeksi ostajia niin toimintaa on turha pitemmän päälle jatkaa. Vaikka valmiuksia olisikin.

Olisi toisaalta varsin mielenkiintoista miettiä, jos Uralia valmistettaisiin Euroopassa, vaikkapa Saksassa? Saisiko tämä aikaan enemmän ostakuntaa kyseisen maan sisällä ja muuallakin? Laatumielikuva saattaisi nousta ylös varsin korkealle. Ja kokoonpanokustannukset myös :lol:
Mutta taas tämä voisi olla se mikä saisi kohonneen hinnan muuttumaan järkevämmäksi ihmisten silmissä.
Oletus toki lienee että jokin edullisemman puoleinen valmistusmaa on hakusessa. Made in Germany-Ural 2024 olisi toisaalta hieno pysäköidä BMW-kerhon viereen. ;-)

Eipä silti, esimerkiksi noita Uudenkaupungin autotehtaan tuotteita mitenkään liiaksi näe täällä kotimaassamme. Ei ole Mercedeksen A-malli kokenut ostajaryntäystä sen takia että siihen saataisiin paikallinen kädenjälki. Auto on silti Saksalainen, vaikka osat tehtäisiin Espanjassa ja koottaisiin Suomessa.

Jossain netin syövereissä oli yli parikymmentä vuotta vanha video Uralin tehtaasta? Siinä näkyi koneita, koneita ja koneita. Tuntui että jokainen pyörään tarvitta nippeli ja nappeli tuotettiin tehtaan sisällä. Kaikkeen oli omat koneen omasta takaa. Saatan toki olla väärässäkin? Oli se silti erinäköistä kuin nykyaikainen tehdastoiminta. :-P

Minulta on tässä loman aikana kysytty ainakin kolmasti, että kuinka näihin pyöriin (dnepr) saa varaosia. Kaikilla kysyjillä lienee ollut olettamus, että todella huonosti?! OIen sanonut että käytännössä kotimaasta saa paljolti kaiken tarvittavan. Euroopasta sitten jos ei varastosta satu löytymään. Ovat vastauksesta yllättyneet. Olen myös kertonut että tehdas on ollut maan tasalla jo kymmenisen vuotta :o
Uskila kirjoitti: 07.09.2023 14:08
Ps onneksi on tullut koettua huima matka norsunkorvassa 231.000 kilometriä, voisin ehkä kutsua itseäni ns. kokemus asiantuntijaksi

;-)


Uskilan täytyisi pestautua Uralille mainosmannekiiniksi :dance: Todellakin kunnioitettava ajomäärä. Eikä millään "matkasohvalla", vaan ehdalla klassikolla!
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - veromiesjuttu

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Keihin kaasuttimet ovat loppuneet. Viimeiset 300 Uralille valmistettua Keihin kaasutinta saapuu Itävallan varatolle vuodenvaihteessa. Keihin lopettaa näiden valmistuksen. Varaosia on vielä saatavana tulevaisuudessa, mutta kokonaisia uusia kaasuttimia ei tehdä.

Kazakeissa tuotanto takkuaa. Kazakit eivät enää palautakaan vientiveroja maasta ulos vietävistä pyöristä (hankala keksiä millä nimellä tämmöstä pitää kutsua) ja kassa pääsi kuivumaan tyhjäksi. Linja on ollu jumissa ajoittain Elo & Syyskuussa. Lokakuu alkoi myös välipäällä.

Euroopassa Ranskan ja Espanjan toiminnot on siirretty uudelle Ural Espanjalle Barcelonaan pois Itävallan alaisuudesta. Tuotanton käynnistämistä Espanjassa tutkitaan vakavissaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
orhi
200
200
Viestit: 209
Liittynyt: 01.09.2015 15:41
Paikkakunta: Kauhajoki
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja orhi »

Nyt on raju hinta.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - värijuttu

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

URAL Ranger Perlweiß 1.jpg
URAL Ranger Perlweiß 1.jpg (114.21 KiB) Katsottu 2177 kertaa
URAL Ranger Perlweiß 2.jpg
URAL Ranger Perlweiß 2.jpg (107.42 KiB) Katsottu 2177 kertaa
URAL Ranger Perlweiß 6.jpg
URAL Ranger Perlweiß 6.jpg (119.53 KiB) Katsottu 2177 kertaa
URAL Ranger Perlweiß 7.jpg
URAL Ranger Perlweiß 7.jpg (116.22 KiB) Katsottu 2177 kertaa
Niin se on nätti - Helmenvalkoinen tässä värinä. Valittavissa vakiovärinä kaikkiin malleihin.

EU Ranger on Italo jousisatulalla. Tässä on norsunkorvan hyvät palat saatu mukaan ilman sen huonoja puolia.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - Ural Expedition

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Rangerin yläpuolelle tulee myyntiin uusi "Super Ranger" malli Expedition josta löytyy lähes kaikki mahdollinen vakiona mitä on myyty lisäosina.

3 erillaista monivärimaalausteemaa : Ember Flame, Polar Dawn and Colza Field

- Tankki jossa työkalulokero (poistui Rangerista)
- Vaunun kuuppa suojakäsittely ulko- ja sisäpinnnat
- Tekniikka maalattu pulverimustalla
- Pitkä enduropenkki
- Vaunussa tavarateline, lokarin räkki ja nokkaräkki maalattuna sävyyn
- Pisteosia maalattu sävyyn
- Sivuvaunun valojen suojat
- Sylinterin suoja
- Pohjapanssari
- Vaunussa etu ja takapuskuri
- Sumuvalot vaunussa
- Kuljettajan tuulisuoja, savu
- Vaunun tuulisuoja, lyhyt malli, savu
- Ajovalon suoja
- Käsisuojat
- Navipidike "pallomalli" stongasssa
- HCS iskarit

https://www.imz-ural.com/2023-gear-up-expedition <- käykää tutkimassa.

Hinta Suomessa verotettuna kilvet paikoillaan 46259,46€
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Ihanan kallista :dance: ,, no samanlaisia ei tule joka mutkassa vastaan..ei ees joka toisessa.
Avatar
Kaljee
100
100
Viestit: 129
Liittynyt: 04.08.2022 18:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ural Uutiset 2023

Viesti Kirjoittaja Kaljee »

Tuo moniväritys ei aluksi iskenyt silmään, mutta mitä kauemmin sitä katselee niin sitä hienommalta se näyttää :-P
Tuollaiset vaunun puskurit ja lokasuojan + etuosan kiinnitystelineet olisivatkin kätevät, jännä ettei jotain tiedä tarvitsevansa ennenkuin sellaisen näkee :think:

Meinasi iskeä kateus jenkkilän 31440 taalan hintalapusta, mutta pieni teksti sivun alareunassa kertoikin perimmäisen totuuden: hinta ei sisällä veroja, kuljetuksia tai rekisteröintä eikä muutakaan. Itsekö ne pitää arvata vai tingataanko niistä sitten kauppiaan kanssa... Omituisia nuo roomalaiset...
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - verojuttua

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Kaljee kirjoitti: 25.11.2023 12:42 Meinasi iskeä kateus jenkkilän 31440 taalan hintalapusta, mutta pieni teksti sivun alareunassa kertoikin perimmäisen totuuden: hinta ei sisällä veroja, kuljetuksia tai rekisteröintä eikä muutakaan. Itsekö ne pitää arvata vai tingataanko niistä sitten kauppiaan kanssa... Omituisia nuo roomalaiset...
Jenkeillä myyntiverot ja muut kulut vaihtelee osavaltioiden välillä. Tuo 31440$ on sikäläinen taxfree mistä aletaan kakkua leipoa.

Suomessa Ural Expedition taxfree on 29500€ eli 32301$. Joten on tää Jenkeissä 900$ halvempi startissa. Hintaero selittyy EU alueen kankeammalla väliportaalla. Jenkit omistaa tehtaan ja ne myy konsernin sisällä EU organisaatiolle pyörät eri hintaan ku itelleen.

Suomessa tähän napsahtaa yli 14000€ veroja, Jenkeissä muutamia tonneja. Sillä tää meillä taputellaan :clap:
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - maalaus

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Kaljee kirjoitti: 25.11.2023 12:42 Tuo moniväritys ei aluksi iskenyt silmään, mutta mitä kauemmin sitä katselee niin sitä hienommalta se näyttää :-P
Pikkasen ku lisää katsoo niin huomaa että näissä on 2 lokaria mustia ja yksi sävyssä. 3 väri tavallaan.

Maali on halpaa ja omaa mielikuvitusta käyttämällä saa kaikenlaista yllättävää aikaan vanhoihin pyöriin. Ei sen tarvi olla mattamusta (vaikka varma valinta se on). Uralilla on aina ollu 2 ja 3 maalauskuvioita saatavilla tehdasoptioina lisärahaa vastaan.
04.jpg
04.jpg (173.91 KiB) Katsottu 1452 kertaa
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Kaljee
100
100
Viestit: 129
Liittynyt: 04.08.2022 18:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ural Uutiset 2023 - maalaus

Viesti Kirjoittaja Kaljee »

kalkkuna kirjoitti: 25.11.2023 15:09 Omaan silmään tökkii pisteosien maalaus sävyyn. Mikäs teet kun rajoittunut mieli...
En minäkään aivan kaikesta värityksestä ole yhtä mieltä tehtaan värisuunnittelijan kanssa, kirkkaan punainen venttiilikoppa on sellainen punainen vaate (heh) minulle että vaihtaisin sen vaikka ennemmin reilusti ruosteen punaiseen. Tulee liikaa mieleen lapsuuden peltoautojen tuunaus, punaiseksi maalattu yksittäinen osa toi joko tehoa tai "peltouskottavuutta" :mrgreen:

Hintoihin palatakseni, näemmä valtio osaa pitää huolen omista saatavistaan... Uralistin kustannuksella... Mattia lainatakseni, ihanan kallista :dance:
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Ural Uutiset 2023 - Rauhallista Joulua

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

23_xmas.jpg
23_xmas.jpg (355.02 KiB) Katsottu 828 kertaa
Tehtaalla suma seisoo. Pakkasta ollu -45 ja logistiikka suurissa vaikeuksissa.

Rauhallista Joulua OYn puolesta ja toivotaan maailmaan parempaa ensivuotta.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Vastaa Viestiin