Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Tuohon kai kuuluisi tiiviste?
Mitä olette käyttäneet?
Pitäisi löytää sarja sopivia kaluja lokeron täytteeksi, kriittisimmät avainkoot tarpeeksi lyhyinä.
Taitaa mennä rompetorihommiksi, ei löydy tavallisesta puodista tarpeeksi lyhyitä kiintoavaimia.
Muutama avain, tulppa-avain, varatulppia, puukko, nippusuteitä ja rautalankaa rättiin käärittynä.
Varapolttimo ajovaloon...
Tai no joo, tekee itse...
Lyhentelee.
Mitä olette käyttäneet?
Pitäisi löytää sarja sopivia kaluja lokeron täytteeksi, kriittisimmät avainkoot tarpeeksi lyhyinä.
Taitaa mennä rompetorihommiksi, ei löydy tavallisesta puodista tarpeeksi lyhyitä kiintoavaimia.
Muutama avain, tulppa-avain, varatulppia, puukko, nippusuteitä ja rautalankaa rättiin käärittynä.
Varapolttimo ajovaloon...
Tai no joo, tekee itse...
Lyhentelee.
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Ei ole alunperin tiivistettä. Pelti kolkkaa peltiä vasten.
U-reunalistaa löytyy monesta paikkaa. Koreeta sekä tiivistävää. Saranaa saa poraamalla "säädettyä" jos käy liika piukaksi.
U-reunalistaa löytyy monesta paikkaa. Koreeta sekä tiivistävää. Saranaa saa poraamalla "säädettyä" jos käy liika piukaksi.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Tuskinpa siihen mitään tiivistettä "kuuluu". Itse olen liimannut kanteen Etolasta ostettua solukumi ikkunatiivistettä ja hyvin on pysynyt vedet ulkona.
Sinne laatikkoon mahtuu yllättävän hyvin tavaraa kun ajatuksella niitä sinne asettelee. Lisäksi neuvon, että laita pohjalle niin iso kangasriepu, että saat kaikki tavarat kankaalla ympäröityä, tämä siksi, etteivät työkalut kolise, helise, kilise.
(Vuosien mittaan olen muutamaan kertaan purkanut ääntä pitäneet Uralini venttiilikannet... ja syyksi onkin selvinnyt lopulta tankkilokerossa kolisseet työkalut.)
Oletko huomannut, että etulampussakin on paljon tyhjää tilaa, eli sinne mahtuu jotain rompetta esim. hyvin pakattuja polttimoita yms. sähköosaa.
Suosittelen kuitenkin myös jonkinlaisen "sivulaukun" hankkimista työkalujen ja elintärkeiden varaosien mukana kuljetusta varten.
Siis silloin kun ajelet soolona. Sivuvaunun kanssa ajellessa taas tilaa on yllin kyllin.
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Siihen onkin sattunut samaan kuvaan kaksi varsinaisen ajonautinnon suomaa kulkinettatimo999 kirjoitti: ↑18.09.2023 23:28Tuskinpa siihen mitään tiivistettä "kuuluu". Itse olen liimannut kanteen Etolasta ostettua solukumi ikkunatiivistettä ja hyvin on pysynyt vedet ulkona.
Sinne laatikkoon mahtuu yllättävän hyvin tavaraa kun ajatuksella niitä sinne asettelee. Lisäksi neuvon, että laita pohjalle niin iso kangasriepu, että saat kaikki tavarat kankaalla ympäröityä, tämä siksi, etteivät työkalut kolise, helise, kilise.
(Vuosien mittaan olen muutamaan kertaan purkanut ääntä pitäneet Uralini venttiilikannet... ja syyksi onkin selvinnyt lopulta tankkilokerossa kolisseet työkalut.)
Oletko huomannut, että etulampussakin on paljon tyhjää tilaa, eli sinne mahtuu jotain rompetta esim. hyvin pakattuja polttimoita yms. sähköosaa.
Suosittelen kuitenkin myös jonkinlaisen "sivulaukun" hankkimista työkalujen ja elintärkeiden varaosien mukana kuljetusta varten.
Siis silloin kun ajelet soolona. Sivuvaunun kanssa ajellessa taas tilaa on yllin kyllin.
Remppaa.jpg
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Kiitos Timolle vinkistä, enpä lampunkopan mahdollisuuksia ollut ajatellutkaan. Varapolttimot ja -sulakkeet siis sinne.
Sivulaukut ostin Matilta, pitää vain ideoida niille kiinnitystä taaemmas, nyt estävät takaistuimen käytön.
Sivulaukussa olen kuljettanut mm. lankunpätkää, näyttäisi siltä, että keskiseisontatuki on alkuperäistä korkeampi(kiinnityshitsaus näyttää ei-alkuperäiseltä), eikä pyörä nouse tuelle ilman koroketta renkaan alla(tai gorillaa matkakumppanina).
Tukea pitää hieman mataloittaa.
Sivulaukut ostin Matilta, pitää vain ideoida niille kiinnitystä taaemmas, nyt estävät takaistuimen käytön.
Sivulaukussa olen kuljettanut mm. lankunpätkää, näyttäisi siltä, että keskiseisontatuki on alkuperäistä korkeampi(kiinnityshitsaus näyttää ei-alkuperäiseltä), eikä pyörä nouse tuelle ilman koroketta renkaan alla(tai gorillaa matkakumppanina).
Tukea pitää hieman mataloittaa.
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Nyt on verkkokauppaan tullut jotain elämää helpottavaa myyntiin, raakajalka sooloon!JuhaK71 kirjoitti: ↑20.09.2023 10:12 Sivulaukussa olen kuljettanut mm. lankunpätkää, näyttäisi siltä, että keskiseisontatuki on alkuperäistä korkeampi(kiinnityshitsaus näyttää ei-alkuperäiseltä), eikä pyörä nouse tuelle ilman koroketta renkaan alla(tai gorillaa matkakumppanina).
Tukea pitää hieman mataloittaa.
https://verkkokauppa.ural.fi/tuote/25772354
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Jääkö muuten sylinterin alle piiloon?
No, voihan tuota käyttää jatkokehitelmän pohjana, jos näin on.
Onnistuin muuten eilen kiskomaan pyörän keskituelle ilman apuja.
Aika raskas se kuitenkin on, jotain toista kuin oli edellinen pyöräni , Suzuki T250 -72.
Osansa asiaan on varmasti sillä, että K:n tukea pitää kaivaa pyörän alta eikä vauhtia siten voi käyttää hyväksi.
Muljahtaisiko tuki sitten nurinniskoin jos vauhdilla tempaisee tuelle?
Eilisiltaisella kyläreissullani muuten K oli vieraskorea, jyrähti 1. potkulla käyntiin saaden ihailevan huudahduksen osakseen
No, voihan tuota käyttää jatkokehitelmän pohjana, jos näin on.
Onnistuin muuten eilen kiskomaan pyörän keskituelle ilman apuja.
Aika raskas se kuitenkin on, jotain toista kuin oli edellinen pyöräni , Suzuki T250 -72.
Osansa asiaan on varmasti sillä, että K:n tukea pitää kaivaa pyörän alta eikä vauhtia siten voi käyttää hyväksi.
Muljahtaisiko tuki sitten nurinniskoin jos vauhdilla tempaisee tuelle?
Eilisiltaisella kyläreissullani muuten K oli vieraskorea, jyrähti 1. potkulla käyntiin saaden ihailevan huudahduksen osakseen
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Siihen jalkaan voi tarvike jarruvalokatkasijasta tehdä kunnon hälyvalon/summerin .Joka hälyyttää kun kone käy /vapaan merkkivalo sammuu ja jalka on alhaalla.
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Tehdastekosista orkkis IMZ toteutuksista on kokemuksia Wolfista, Retrosta ja Voyagesta. Samate sepänteko K750 versiosta. Yksi m72 runko hallilla missä jalas nikkaroitu ite "tapintakaa" eteen kääntyväksi.
Retrossa sain jalaksen ottamaan vaihdepolkimeen niin että se haittas ajoittain vaihtoa. Meni hetki ennenku tajusin. Jalas kun on alhaalla silloin ku kyykit pyörän vieressä.
Kaikissa näissä jalaksissa, on ne sitte tehtaan tekemiä, tai ite värkättyjä, on tää sylinterinalus yllärisektori optio. Varotusvalo ei ole huono idea.
Solo 650 huonot kokemukset vielä edessä
Retrossa sain jalaksen ottamaan vaihdepolkimeen niin että se haittas ajoittain vaihtoa. Meni hetki ennenku tajusin. Jalas kun on alhaalla silloin ku kyykit pyörän vieressä.
Kaikissa näissä jalaksissa, on ne sitte tehtaan tekemiä, tai ite värkättyjä, on tää sylinterinalus yllärisektori optio. Varotusvalo ei ole huono idea.
Solo 650 huonot kokemukset vielä edessä
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Kaipa tuon keskituen kanssa voi elää.
Sivujalka menee kuitenkin hankintalistalle.
Sivujalka menee kuitenkin hankintalistalle.
-
- 75
- Viestit: 81
- Liittynyt: 02.08.2015 09:24
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
No eihän sitä tämmöinen tavallinen mies keskituelle saa. Pitää olla gorillan voimat tai pataljoona miehiä apuna. Itse värkkäsin siihen vipuvarren avuksi kuten 'normaaleissa' keskituissa on. Nyt se nousee omin voimin kun voi omaa painoa käyttää hyväksi.Onnistuin muuten eilen kiskomaan pyörän keskituelle ilman apuja.
- Liitteet
-
- keskituki.jpg (1.03 MiB) Katsottu 1038 kertaa
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Osasyynä kai cT 18" vanteet. Jalas on tehty 19" mukaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Tuommoisen "apuvivun" kun laittaa keskiseisontatukeen soolossa, niin saattaa käydä(ja mulla kävikin)näin. Vedetään ja jalalla autetaan tuosta lisävivusta tuelle. Maassa on kohouma siinä aputuen kohdin (tai omat tassut hieman painuu maahan).Nykäiset mopon jalalle ja mopo lähtee kun nappi housusta kaatuu sen aputuen vastailelle puolelle...ei mitään mahista ehtiä tehdä mitään. Tämä toimii vaunupyörässä kun se ei kaadu..ei soolossa.
Viimeksi muokannut MATTI, 22.09.2023 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Piti tarkistaa. Swingi roikkuu ja pyörän alla tilaa vaikka kuinka. Apukampi näkyy kyvassa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Bensatankin lokero ja tiiviste K-750
Vaikka inhoan markkinahumua ja väentungosta, piipahdin Tyrnävän Perunamarkkinoilla.
Pari torimyyjää myi kaikkea vanhaa sälää, mm. työkaluja.
Löytyi laatikkoon täytettä ja sivulaukkuaihiot.
22/20mm, 19/17mm, 13/10mm kiintoavaimet,
Billnäsin pikkujakari, käännettävä tasa/ristipääruuvari,
Pieni tasapääruuvari, linjapihdit, sivuleikkurit, 21/19mm holkkiavain.
Vielä ei tule tankin lokero täyteen.
Vaikka juuri ostin laukut, ei 10€/kpl tarjousta siisteistä nahkalaukuista voinut ohittaa.
Ripustin laukut noin, että ne sain kotiin.
Pari torimyyjää myi kaikkea vanhaa sälää, mm. työkaluja.
Löytyi laatikkoon täytettä ja sivulaukkuaihiot.
22/20mm, 19/17mm, 13/10mm kiintoavaimet,
Billnäsin pikkujakari, käännettävä tasa/ristipääruuvari,
Pieni tasapääruuvari, linjapihdit, sivuleikkurit, 21/19mm holkkiavain.
Vielä ei tule tankin lokero täyteen.
Vaikka juuri ostin laukut, ei 10€/kpl tarjousta siisteistä nahkalaukuista voinut ohittaa.
Ripustin laukut noin, että ne sain kotiin.