Pakkilaatikon päivitys

Voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3671
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

remppa.jpg
remppa.jpg (271.29 KiB) Katsottu 773 kertaa
saturnus.jpg
saturnus.jpg (182.11 KiB) Katsottu 773 kertaa
ameeba.jpg
ameeba.jpg (178.33 KiB) Katsottu 773 kertaa
kakka.jpg
kakka.jpg (223.91 KiB) Katsottu 773 kertaa
pesu.jpg
pesu.jpg (230.66 KiB) Katsottu 773 kertaa
Pihalla seisoneen Dneprin pakkilaatikolle kunnostus. Sisällä kaikkee mahdollista. Ameeba ihmetyyti kun taka-kannen avas, mutta oliki jäätä.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3671
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

aina1katkee.jpg
aina1katkee.jpg (229.38 KiB) Katsottu 772 kertaa
kierre.jpg
kierre.jpg (215.49 KiB) Katsottu 772 kertaa
heat.jpg
heat.jpg (173.74 KiB) Katsottu 772 kertaa
tiivistys.jpg
tiivistys.jpg (215.56 KiB) Katsottu 772 kertaa
Irtokirre onnistui välttävästi, kiitos käsiporauksen. Wanhat laakerit oli USSR kamaa ja väljät. Uudet tilalle. Oorengas pois ja massa tilalle.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3671
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

poori.jpg
poori.jpg (195.61 KiB) Katsottu 772 kertaa
avut.jpg
avut.jpg (314.83 KiB) Katsottu 772 kertaa
valmis.jpg
valmis.jpg (282.07 KiB) Katsottu 772 kertaa
Pakkilaatikko työkalut ilahdutti. Kiintee vaihdepoljin vaihtui uudemman ajan poorimalliin, niin "mukavampi" vaihtaa stefaa. Takakansi meni massalla ja stefat asettu kerrasta.

Jopsa tällä nyt vois ajaa?
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7073
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Hienoa! upeeta, näitä nepparin laatikoita kannattaa korjata, ne on hyviä. Tuohon katkenneen pultin jämän irroitukseen on yksi aika hyvä keino. Pienellä katkasulaikalla painetaan koppaan/kanteen tiivisteen suuntaisesti! viilto niin että se tekee pienen hahlon siihen pultin katkenneeseen päähän . sitten vaan hahlopää ja iskumeisselillä naputetaan kierrepätkä liikkkumaan ja lattaruuvarilla ylös.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3671
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Mainio vinkki. Seuraavalla kerralla näin. Viisteellä on aikaa olla massan keskellä.

"M6 on niin pikkunen että äkkiäkös tän poraa". Hohhoijaa... Koitin iskupiikillä tehdä hyvän alun ja silti se karkas millin sivuun. Lopuksi tarvi laatikon kanteen pultille lisätilaa.

Miten tää Dneprin toisioakseli tehdään oikein? Vaihdenippu meni takaste semmosena ku tuliki laakerin vaihdon jälkeen. Simmit puuttu ja näki että askia oli ronkittu ennenki. Onko tässä joku "teräsviivain lohkon yläpintaan ja nippu tasalle" kikka? Laitoin vain että nelonen ei nahista, mutta lähelle tullaan.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7073
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Siinä hommassa auttaa sovitelaakerit. Eli vanhoista (mutta pääosin ehjistä) laakereista hiotaan /pyöritetään viistäen hiomakonenauhaa vasten ulko koolista hieman pois ,ja vastaavasti hioma kiveä/rulaa viistäen sisältä hieman ainetta pois ,että on keveät asentaa akselille ja lohkoon. Sivuakselissa pitää olla molemmissa päissä ns. öljypainelevy hieman paksumpi 1.5..3 mm painelevy ennen päätylaakereita. Kotelo kasataan laittamalla sinne vain kasattu sivuakseli sovitteineen ja sovitelaakereineen ja ajateltua tiivistettä vastaavat välysluiskat kannen väliin tai jo laskeutunut vastaava vanha tiiviste. Laitetaan sivuakselin päähän mutteri ja painetan nostetaan mutterista ja mitataan välys. Pyritään saamaan välys 0.1..0.2 väliin. Välys säädetään lisäämällä/poistamalla sivuakselin taka (ulostulos) laakerin alle tulevien simmien määrää. Kytkinakselissa saa olla selkeästi isompi välys 0.2..0.4 ja sen voi vastaavasti säätää. kytkinakselissa saa laittaa sovitteita vain etummaisen laakerin ja kotelon väliin. Rataspaketin keskinäinen välys sivuakselissa ja sen säätö ,onkin pidempi juttu. Ohessa muuten kuva siitä kun katkennut pultinjämä on irroitettu tuolla viilto menetelmällä.
DSCN5406.JPG
DSCN5406.JPG (255.05 KiB) Katsottu 718 kertaa
Kalle
800
800
Viestit: 818
Liittynyt: 15.07.2009 21:40

Re: Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Rataspaketin keskinäinen välys sivuakselissa ja sen säätö ,onkin pidempi juttu
Kerro toki lisää, vaikka ajan kanssa
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7073
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Kalle kirjoitti: 26.02.2024 12:05
Rataspaketin keskinäinen välys sivuakselissa ja sen säätö ,onkin pidempi juttu
Kerro toki lisää, vaikka ajan kanssa
Tuo Kalle hyvää pullaa, mielellään muutamaa eri laatua, (tuoretta sitten!) eikä oma leipomaasi! Ja voi olla muutakin suolasta huikopalaa mukana. Mä keitän kaffet ja sulle se viemärin haalee vesi ,,istutaan tossa ja evästellessä käydään läpi vaihdeakselin sovitteluun liittyviä muuttujia.
Kalle
800
800
Viestit: 818
Liittynyt: 15.07.2009 21:40

Re: Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Näin tehdään, nauhoitanko keskustelun vai tekeekö FSB sen puolestani?
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7073
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Pakkilaatikon päivitys

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Kalle kirjoitti: 26.02.2024 15:37 Näin tehdään, nauhoitanko keskustelun vai tekeekö FSB sen puolestani?
Eiköhän poijaat sen verran oo kuuntelulla, että pysyvät juonessa mukana,ilman erillista ilmoitustakin.
Vastaa Viestiin