K750 laturista kyselyä
Lähetetty: 12.08.2024 10:42
Hyvät naiset ja herrat, K750, kai.
Istunut tarinan mukaan 70 luvulta asti, vaan eiköhän jo kolmannella potkaisulla lähtenyt käymään.
Nyt oikeastaan ainoa ajoa haittaava olisi lataus kun eipä tuo laturi tuota mitään vaikka kai se siellä pyörii.
Tietääkseni 6V G414 laturi on kyseessä.
Ei kai nämä vehkeet ole + maadotteisia, kun ainakin jotkut Izh pyörät, vanhat 49, 56 ja ensimmäiset Jupiterit olivat + maadotteisia muistaakseni.
Eikös näitä latureita pitänyt herätellä "polarisoida" pitkän istumisen jälkeen antamalla kipinää 6V akusta olikohan että - kaapeli laturin runkoon ja + kaapeli laturin + napaan, sitten antaa virtaa, vai olikos toisinpäin?
Ai joo ja tietenkin virtalukkoa korjaillessani pudotin sen laturin herätepolttimon, nytten entinen polttimo. Laitoin polttimon tilalle johdon pätkän järkeillen että johtohan se polttimokin on. Olenko väärässä tässä, pitääkö tarkalleen olla polttimo herätteelle vai kelpaako väliaikaisesti ihan se piuhakin?
Istunut tarinan mukaan 70 luvulta asti, vaan eiköhän jo kolmannella potkaisulla lähtenyt käymään.
Nyt oikeastaan ainoa ajoa haittaava olisi lataus kun eipä tuo laturi tuota mitään vaikka kai se siellä pyörii.
Tietääkseni 6V G414 laturi on kyseessä.
Ei kai nämä vehkeet ole + maadotteisia, kun ainakin jotkut Izh pyörät, vanhat 49, 56 ja ensimmäiset Jupiterit olivat + maadotteisia muistaakseni.
Eikös näitä latureita pitänyt herätellä "polarisoida" pitkän istumisen jälkeen antamalla kipinää 6V akusta olikohan että - kaapeli laturin runkoon ja + kaapeli laturin + napaan, sitten antaa virtaa, vai olikos toisinpäin?
Ai joo ja tietenkin virtalukkoa korjaillessani pudotin sen laturin herätepolttimon, nytten entinen polttimo. Laitoin polttimon tilalle johdon pätkän järkeillen että johtohan se polttimokin on. Olenko väärässä tässä, pitääkö tarkalleen olla polttimo herätteelle vai kelpaako väliaikaisesti ihan se piuhakin?