Kasailin K-650 (1968) konetta ja harmikseni huomasin, että uusissa sylinterikansissa oleva upotus johon tulee kannentiiviste ja sylinteriputken kieleke (eli putkihan tulee noin 5mm ulos alumiinikuoresta) on noin 0,5mm syvempi kuin vanhoissa kansissa. Eli tulos oli se, ettei liitos ole enää tiivis kun sylinteriputki ei vastaa kannentiivisteeseen.
Itellä tuli mieleen 3 korjausvaihtoehtoa:
1) Laittaa 0,5mm paksumman kannentiivisteet.
2) Kaksi tiivistettä päällekäin.
3) Hioo peilitasoa vasten kannesta tavaraa 0,5mm pois. Silloinhan se liian syvä ura pienenee.
Mikähän ois paras... Mun mielestä toi 1...
Rike
Kannentiiviste
Mulla oli vastaavaa ongelmaa, joten katsoin helpoimmaksi sorvata sylinteristä alumiinia pois siten että putki menee "poteron" pohjalle, kun nyt kerta sorvi on.....
Itse asiassa olen oppinut ettei ihminen kerta kaikkiaan tule toimeen ilman sorvia.... On se vaan niin kätsyä, kun aina voi sipaista jostain pois, rakentaa tuurnia, erilaisia holkkeja yms. yms.
Varsinkin meidän vehkeiden kanssa tulee aina silloin tällöin tehdä pikku "viilausta" ennenkuin osat sopii.
Elikkä rälläkkä, sorvi ja hitsi....siinä rakentelun niksi.... ( näin Runebergin päivän kunniaksi pikku runo.. )
Itse asiassa olen oppinut ettei ihminen kerta kaikkiaan tule toimeen ilman sorvia.... On se vaan niin kätsyä, kun aina voi sipaista jostain pois, rakentaa tuurnia, erilaisia holkkeja yms. yms.
Varsinkin meidän vehkeiden kanssa tulee aina silloin tällöin tehdä pikku "viilausta" ennenkuin osat sopii.
Elikkä rälläkkä, sorvi ja hitsi....siinä rakentelun niksi.... ( näin Runebergin päivän kunniaksi pikku runo.. )