lämpeneminen / kaasarit

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
elsoder
75
75

lämpeneminen / kaasarit

Viesti Kirjoittaja elsoder »

Olen voimistellut ajatuksella ja osittain kokemuksellakin että; kun esm. K:n kone ajossa lämpenee eli kuumuu niin hehku siirtyy varsin herkästi kaasareihin. Osittain kuuman ilman ansiosta mutta myös sylinteristä kaasarin runkoa pitkin ja; sitten kaasari kuumuu ja bensa kiehuu, mutta myös pytty leikkaa kun mennään liian laihalla. Monesti käytetään jotain rättipakeliittia tai jopa on jotain huovan tapaistakin käytetty eristelaippana pytyn ja kaasarin välissä. Itse ajattelin kokeilla kivilevyä jota käytetään saunan kiukaan ja seinän välissä. Eli onko kokemusta / mielipiteitä???.
lemmy
25
25

Viesti Kirjoittaja lemmy »

Ainakin se kivilevy mitä itse laitoin padan ja seinän väliin eristeeksi ei kyllä kestäisi kaasarin ja sylinterin välissä, murenisi varmaan aika pian. Kai tuota levyä on monenlaista?
k-ukko
75
75

Viesti Kirjoittaja k-ukko »

ongelma on tuttu. minä tein noin 5mm paksusta pakelliitti levystä
laipat,linnunpöntön reikäporalla iso reikä ja sahalla ja ilmaviilalla
muotoon (noin)kyllä toimii,ei kiehu.kyllä ne alkuperäsetkin on ok
jos ei ole mennyt jo liian lyttyyn.
Timpa
1500
1500
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timpa »

Noin millisestä pellistä kaulaa suurempi "kaulus"

Laippapinnan ulkopuolelle jäävä osuus toimii jäähdytyselementtinä. Joku 5-10mm suuntaansa on jo melkoinen jäähdytin. Kuparista kun tekee, niin toimii vielä paremmin. Ja näyttää kivalta.
kopase tosta: 0440928192
Julma Juha
300
300

Viesti Kirjoittaja Julma Juha »

5 mm teflon levystä omaani aikoinaan tein "eriste" laipat .Helpo työstää on suht pehmeetä vähän niinko polypropeeni levy ...siis auton puskuri ja kaasarin kiehumiset loppu justiinsa .Ainut haittapuoli on et maksaa muutaman satasen neliö tosin pala jonka etolasta hain ei maksannu mitään ku kaveri on siel töis :-D
K-750 M ,Honda 350-72
Pitipäs sattua ja näin viimeisenä työpäivänä
cedricfan
3000
3000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cedricfan »

Mites olis ihan aito ja alkuperäinen FSU-valmiste? Justiin tänään tuli paketissa itelle pari, menee Dneprin K63sten alle. Kolme milliä paksua, kovaa asbestin kaltaista tavaraa.
Ja FSU = Former Soviet Union eli Venäjä, Ukraina jne. Paketti tuli Ukrainasta mutta tavaran valmistusmaasta ei enempää tietoa.
Suzuki VX800 EMLn vaunulla
http://sivut.ws/cedricfan/website/
Moderaattori, ei hallituksen jäsen
Vastaa Viestiin