Kärjetön sytkä
Kärjetön sytkä
Onko kokemuksia kärjettömästä sytkästä?
Voisin harkita hankintaa,olis yks huoltokohde pois,ja toiminta siinä lienee täsmällisempää. Onkohan asennus vaikee? Kone on se sama Ural IMZ.
"ISILLÄ ON ULALI!"
Re: Kärjetön sytkä
Kokeiles laittaa tuonne oikeaan yläkulmaan hakusanaksi vaikka kärjetön, niin vastausta pukkaa. Tästä on keskusteltu aika paljon.
M1800R
Kyl mie koneit rassailen vuan empä tiä ees mis se oikee yläkuluma on näis vehkeis...
Terve
Mielestäni se venäläinen kärjetön jossa elektroniikkaosa (pyöreä oletetun avaruusaluksen muotoinen al-limppu,jossa sytytyksen mukaan vilkkuva punainen led valo) ajoviima jäähdytettynä asennettu runkoon , eikä virtapään kopan sisään. Ja virtapäänkopan sisään tulee kärki/ennakonsäätimen sijaan ennakon
tunnistin kiinitysjalkoineen , on erittäin hyvä ja luotettava. Se malli jossa ko. elektroniikkaosa oli virtapäänkopan sisällä , joka muutoin oli samanlainen, ei kestänyt moottorin aiheuttamaa värinää ja/tai lämpöä vaan siitä irtosi "pintaliitoskomponentit" ja aiheutti todella fantastisia käyntihäiriöitä.
Tämän jäähdytetyn ja aiemman vastaavan ainoana yhteisenä vikakohtana on nokka-akselin päähän asennettavan ajoituslevyn(kupin) irtoaminen kiinitys akselistaan. Tämä kuppiosa kannattaa jo uutena varmistaa pisteellä tai juotoksella . Kärjetön asennuspaketti on hyvin kattava ja helppo asentaa (ainakin urre 650 -94). Kun laite on asianmukaisesti asennettu ei sytytysajoituksesta eikä ennakonsäätimen toimimattomuudesta tarvi enää kantaa huolta.
Em. kärjetön parantaa kipinän laatua ja antaa kipinää myös heikommallakin jännitteellä. Olen ajellut tuolla "uudemmalla" versiolla nyt n. 35 000 km, ja
ainoana vikana tuli jo alkutaipaleilla tuon mainitun "kupin" liikkuminen akselissan , mutta muuten verme on pelannut kun junan vessa!
Mielestäni se venäläinen kärjetön jossa elektroniikkaosa (pyöreä oletetun avaruusaluksen muotoinen al-limppu,jossa sytytyksen mukaan vilkkuva punainen led valo) ajoviima jäähdytettynä asennettu runkoon , eikä virtapään kopan sisään. Ja virtapäänkopan sisään tulee kärki/ennakonsäätimen sijaan ennakon
tunnistin kiinitysjalkoineen , on erittäin hyvä ja luotettava. Se malli jossa ko. elektroniikkaosa oli virtapäänkopan sisällä , joka muutoin oli samanlainen, ei kestänyt moottorin aiheuttamaa värinää ja/tai lämpöä vaan siitä irtosi "pintaliitoskomponentit" ja aiheutti todella fantastisia käyntihäiriöitä.
Tämän jäähdytetyn ja aiemman vastaavan ainoana yhteisenä vikakohtana on nokka-akselin päähän asennettavan ajoituslevyn(kupin) irtoaminen kiinitys akselistaan. Tämä kuppiosa kannattaa jo uutena varmistaa pisteellä tai juotoksella . Kärjetön asennuspaketti on hyvin kattava ja helppo asentaa (ainakin urre 650 -94). Kun laite on asianmukaisesti asennettu ei sytytysajoituksesta eikä ennakonsäätimen toimimattomuudesta tarvi enää kantaa huolta.
Em. kärjetön parantaa kipinän laatua ja antaa kipinää myös heikommallakin jännitteellä. Olen ajellut tuolla "uudemmalla" versiolla nyt n. 35 000 km, ja
ainoana vikana tuli jo alkutaipaleilla tuon mainitun "kupin" liikkuminen akselissan , mutta muuten verme on pelannut kun junan vessa!
Voi,voi,ja voi! Kallista on. Sillä Hollolan Laitisella kärjetön maksaa 135 eppua. Taitaa jäädä haaveeksi. No,tuleehan tolla kärjelliselläkin toimeen...
Terve! Älä ihmeessä kalleksu näitä Venäjänpyörän osia jos vertaa Japaninpyöriin sillä niihin maksaa jo kuitin kirjoittaminen saman verran. En todellakaan ole sukunimeltään Rockefeller mutta tuonverran aina pitää tälläiseen jaloon harrastukseen uhrata, nipistää sen jostain muusta kulunkista. On mahdottoman hieno asia että osatoimittajia löytyy näihin Venäjällä valmistettuihin laitteisiin ja vielä edullisesti. En tiedä miten tämä varaosatoimitus voisi toimia paremmin, tilaan sähköpostilla osat ja posti toimittaa perille, itse tosin ne joutuu laittamaan kyllä paikalleen.
- Timpa
- 1500

- Viesti:
kotamasa kirjoitti:Kyl mie koneit rassailen vuan empä tiä ees mis se oikee yläkuluma on näis vehkeis...
No jos tästä kirjoituksesta napsautat, niin löytyy haku
kopase tosta: 0440928192
Kiitos vinkistä!!!
Joo,on kai turha valittaa näitä hintoja...Halvimmasta päästä on ja toimitus pelaa.Toisaalta,joidenkin mielestä hinnoista pitää aina valittaa,ihan periaatteessa. Ja tulee myös mieleen ne mummon markan ajat: 135 egeä,n.800mk. Että silleen...
Joo,on kai turha valittaa näitä hintoja...Halvimmasta päästä on ja toimitus pelaa.Toisaalta,joidenkin mielestä hinnoista pitää aina valittaa,ihan periaatteessa. Ja tulee myös mieleen ne mummon markan ajat: 135 egeä,n.800mk. Että silleen...
Terve! Se on kyllä totta, aina pitää miettiä mitä se summa tarkoittaa. Tuosta kärjettömästä pieni tarina vielä mikä koskee Yamaha RD 350 LC:tä vm 84 joka on minulla ( älkää kertoko kenellekään ) tallin nurkassa Dneprien takana. Siitä hajosi CDI-boxi. Kysyin alkuperäisiä osia ja näin vastattiin: CDI-boxi 795€, sytytyspuola 129€, pulssianturi 86€, laturi 960€.
Aiheutti hieman huimausta. Eipä noihin ollut varaa. Onneksi sain vinkin että Tsekeissä on firma nimeltä Ignitec joka valmistaa noita CDI-boxeja, tilasin sieltä hintaan 240€ vain tämän boxin koska se siitä oli rikki, onneksi en muuta tarvinnut. Vieläkin aiheuttaa vilun väristyksiä kun miettii asiaa.
Aiheutti hieman huimausta. Eipä noihin ollut varaa. Onneksi sain vinkin että Tsekeissä on firma nimeltä Ignitec joka valmistaa noita CDI-boxeja, tilasin sieltä hintaan 240€ vain tämän boxin koska se siitä oli rikki, onneksi en muuta tarvinnut. Vieläkin aiheuttaa vilun väristyksiä kun miettii asiaa.
Nuo vähän vanhempien jaappaninpyörien CDI:t ovat kyllä hävyttömän kalliita tekniikkaansa nähden. Paketissa ei ole sisällä kuin muutaman euron komponentit.
Pari lootaa olen sulatellut auki ja rakentanut vastaavan ihan uusiksi.
Pari lootaa olen sulatellut auki ja rakentanut vastaavan ihan uusiksi.
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
-
Latahemppa
Olen tässä rakennellut omaa k 750 jo vähän aikaa.. ostin saksasta piranha sytkän. siinä firmassa on yks äijä joka räätälöi sytkän pyörääs varten. mulle se teki sen 135 euroon, eli aika samaan hintaan ku se venäläinen sytkä.. sillä on eri versioita sytkistä. on halli anturi sytkää, on infra puna silmää, jopa laser sytkiä. itse otin sen hallianturi version.. 30 000 rpm kapasiteetti riittänee mulle. parasta aikaa olen työstämässä uutta kampiakselia jonka teen ladan kampurasta.. siinä on 2 milliä pitempi isku.. porautus 80mm ja kuutiotilavuus on 800 cm2.. wiecolta männät ni awot... voi tulla aika hauska pyörä...
Inkoon Matti,mistä saa mainitsemaasi sytkää?
Tervekotamasa kirjoitti:Inkoon Matti,mistä saa mainitsemaasi sytkää?
aiemmat mallit varmuusvarastossa (paitsi se Puolalainen Eikalta kokeiluun/syyniin saatu verme). Tuo uusinkin malli kannattaa kiinittää
niin että se tietysti saa jäähdytystä, mutta on myöskin kiinni niin että vältetään turhaa tärinää (runko kiinnitys).
Kärkivehkeet toimii kuten aina ennenkin ja jos on innokas huoltamaan ne toimii maailmantappiin, mutta se keskipakoissäädin on mielestäni
huono ja epävarma. Näihin konepyöriin ei ole suunniteltu yhtää "turhaa" hevosvoimaa, joten jos esim. sytytyksen ajoitus ei toimi kautta alueen
oikein on tehon ulossaanti niillä kierrosalueilla jossa sitä tarvitaan varsin huono. Uskokaa vaan puhun kokemuksesta.