Rengaskaupoilla
Re: Rengaskaupoilla
Jos käytät nuo heidenaut vain takapyörässä,ja hommaat eteen ja sevuvaunuun mitakset,tai vaikka durot...ni siulla on renkaat seuraaville kolmellejymmenelleviielletuhannelle kilometrille...
Re: Rengaskaupoilla
Joku tällainen järjestely olisi viisasta... Järki ja tunteet ei vaan aina kulje käsi kädessä, kun tulee näppylöitä jos renkaat on eri näköisiä. 3x heidenau on ehdottomasti liian kallis setti säännöllisesti ostettavaksi. Kun vielä nuo vanteetkin on mitä on niin menee laaturengas hukkaan. Kyllä oli karua katseltavaa nähdä Uralin rengas pyörimässä tasapainotuskoneessa. Ei yksi punnus riittänyt.
Re: Rengaskaupoilla
Pistäppäs kuvaa miltä mopo näyttää Heidenaut allaan. Olen tässä käynyt sisäistä kamppailua että josko sittenkin hommaisi kesäksi Heidenaut tai Mitakset vaikka katu-uskottavuus kärsisikin
Re: Rengaskaupoilla
Jokainen käy matkan Heidenauta kohti. Toisilla se kestää pitkään, toisilla se on lyhyt. Sen jälkeen ei ole paluuta.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Rengaskaupoilla
Terve
Heidenau, Heidenau ja Heidenau on mun valinta...
Eka tilaus 2010, yhteensä 25 kpl Heidenau rengasta tullut kulutettua.
Ps paljon olis jäänyt näkemättä jos olis ollut rimpula kumeilla liikenteessä
Heidenau, Heidenau ja Heidenau on mun valinta...
Eka tilaus 2010, yhteensä 25 kpl Heidenau rengasta tullut kulutettua.
Ps paljon olis jäänyt näkemättä jos olis ollut rimpula kumeilla liikenteessä
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Rengaskaupoilla
Pitääpä ottaa kuva. Sivulta katsottuna K37 näyttää yllättävän samankaltaiselta kuin nappuladuro. Minun mielestä ulkonäkö meni kuitenkin parempaan suuntaan.
Hyvin pikainen koeajo tuli tehtyä sohjossa ja peilijäällä. Oli omituinen tunne kun ei mopo sutinutkaan vaan liikkui eteenpäin.
Hyvin pikainen koeajo tuli tehtyä sohjossa ja peilijäällä. Oli omituinen tunne kun ei mopo sutinutkaan vaan liikkui eteenpäin.
Re: Rengaskaupoilla
Terve
Uudet pinnat alla, edessä K34 ja takana K37 Heidenau...
PS meno oli hurmos henkistä ja vakaata näin ylösnousemus päivänä
Uudet pinnat alla, edessä K34 ja takana K37 Heidenau...
PS meno oli hurmos henkistä ja vakaata näin ylösnousemus päivänä
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Rengaskaupoilla
Ostin nyt halvimmat gummit mitä kotiin sain..ulkonäkö /kulutuspinta ja koko oikea. Kestävyys ihan arvoitus .Heidenaun P29 5"-16 kestää parhaitten sen 10--11000km eli kesän. Muut sitten tonnin/pari vähemmän.
Re: Rengaskaupoilla
Niin ja kuvio tässä "euroopan gummissa" on mielyttävä perinteinen "firestone" kuvio
Re: Rengaskaupoilla
Nyt on euroopan gummi paikoillaan..ihan hauskan näköinen ja sai tasapainoonkin ihan pikku limpulla. Saa nähdä miten kestää. Piti ottaa ihan kaverikuva uudemman mopon kaa ,,joka olikin sitten täynnä gummii..
Re: Rengaskaupoilla
Moro!
Laita sitten väliaika raporttia, kestääkö pyhätöntä viikkoa!
Laita sitten väliaika raporttia, kestääkö pyhätöntä viikkoa!
Re: Rengaskaupoilla
Juuri katsoin että heidenau P 29:llä oli nyt ajettu 10.000 km aika tasan..ja olis vielä kestänyt sen 500..1000 km ja sit olis kyllä silee.Nyt sen voisi vielä laittaa sivariin.
Re: Rengaskaupoilla
Nonni, nyt on tännekkin tilattu Heidenaun K37 kumia. Pari viikkoa olen tässä arponut ja tänään huomasin että useammassakin nettikaupassa oli ko. kumin hinta pompsahtanut noin 30€ ylöspäin eli yhden kumin hinta alkoi olla 160 eurossa ja ylikin. Mynetmotosta sai vielä karvan alle 120 euron kappale joten sinne lähti tilaus.
Nuukana otin nyt vain eteen ja taakse, sivuvaunussa ajetaan loppuun nuo Durot ja kierrätetään sinne sitten aikanaan Heidenauta.
Nuukana otin nyt vain eteen ja taakse, sivuvaunussa ajetaan loppuun nuo Durot ja kierrätetään sinne sitten aikanaan Heidenauta.
Re: Rengaskaupoilla
Turhaan jännitin, ihan kivaltahan ne Heidenaut näyttää Jos sitä ens viikolla kokeilis kietaista vanteille.
Re: Rengaskaupoilla
Terve
Paljonkos Durolla on ajettu?
Hauskasti epätahtiin kuluu nappulat...
Ps pääsis laskemaan rengaskuluja per kilometri
Paljonkos Durolla on ajettu?
Hauskasti epätahtiin kuluu nappulat...
Ps pääsis laskemaan rengaskuluja per kilometri
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Rengaskaupoilla
Durot on tosiaan kuluneet edestä veikeästi, jokatoinen väli nappuloita kulunut enemmän ja nuo keskellä olevat nappulat kuluvat reippaammin toisesta reunastaan.
Takana on kulunut takaisesti ja sivuvaunussa rengas ei ole kulunut käytännössä yhtään.
Oiskohan näillä jotain vähän päälle 2000km ajettu ja per rengas hinta oli 20€. Yhtään enempää en näistä kyllä maksaisi
Takana on kulunut takaisesti ja sivuvaunussa rengas ei ole kulunut käytännössä yhtään.
Oiskohan näillä jotain vähän päälle 2000km ajettu ja per rengas hinta oli 20€. Yhtään enempää en näistä kyllä maksaisi
Re: Rengaskaupoilla
Vähän spekuloitavaa...yheksäntoit tuumaseeha hyvä takarengas on jo selvillä...mutta oon tosiaan taas ottanut tuon 18 tuumasen takapyörän käyttöön...mutta mutta...en oo oikee löytäny siihe kestävää rengasta...mitäs kumeja kaheksantoista tuumasilla renkailla ajelevat käyttää...pääseekö millään renkaalla edes sitä kymppitonnia??
Re: Rengaskaupoilla
...No niin vähä oon itekkii aatellu...ei ole olemassa semmosta 18 tuumasta rengasta,millä kymppitonnia pääsis...no vaihellaa ahkerasti..
Nyt on alla bränikkä K67...ja hyllyssä oottaa K60.
No eipä taida enää tänä kesänä tarvita rengastöihin ryhtyä...juttu-ukko ku nykyään olen.
Nyt on alla bränikkä K67...ja hyllyssä oottaa K60.
No eipä taida enää tänä kesänä tarvita rengastöihin ryhtyä...juttu-ukko ku nykyään olen.
Re: Rengaskaupoilla
cT on 18 tuuman renkailla. K60 4.00 otettu ajoon, katsotaan miten käy. K28 pinta 6500km jälkeen...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Rengaskaupoilla
Nyt alkaa olla European "halpis" Gummilla 5"-16 ajettu melkein kesän n. 9000km ja vetää loppusuoraa. Kohtuullisesti kestää, kuluu tasasesti eikä muutenkaan mitään moitetta. Kestävyys tulee olee n. 1000 km heikompi kun parhaan ja n. 500 km heikompi kun hyvän n. 30 % kalliimman merkkirenkaan. Ei paha.
Re: Rengaskaupoilla
Kokeilin eteen mahtuuko 130-16 "katanan" takanakki . No sehän sujahti sinne kun isä äidin selkään. Vähän vanha gummi mutta 1.5 bar paineella yllättävän kiva ja tukeva ajella. Eli tollasta voisi myös kattoo eteen tuuma mitoituksen lisäksi.
Re: Rengaskaupoilla
Kun täällä puhe eri renkaista niin soolo pyörään hyvä laatuinen nappula rengas 4-19" kokoisena?
Heidenau ilmeisesti ois paras mutta onko mitas mistään kotoisin soolossa?
16" ei taita olla valintaa nappula renkaan paljon mitään, katu pintaisia kaikki ollu mitä tullut vastaan?
Heidenau ilmeisesti ois paras mutta onko mitas mistään kotoisin soolossa?
16" ei taita olla valintaa nappula renkaan paljon mitään, katu pintaisia kaikki ollu mitä tullut vastaan?
Idän ihmeillä jo vuodesta 1985...
Re: Rengaskaupoilla
Mitas E-5 on ollut yllättävän kestävä ja kiva ajaa myös vw koneisessa m-72 sota-kloonissa.
https://www.1001renkaat.com/renkaat-moo ... itas/e-05/
https://www.1001renkaat.com/renkaat-moo ... itas/e-05/
Re: Rengaskaupoilla
Täältä ääni myös Mitas E-5 suuntaan! Tänään tuli ulko-ovelle kannettuna nätti paketti joka sisälsi kaksi kappaletta kyseistä rengasta, sekä yhden Heidenaun K37. Sivuvaunun kanssa ajelen, Heidenau taakse ja Mitakset eteen ja lullaan. Nämä tarkoitus laittaa Koohon, talouden toisessa nepparissa on kaikki kolme rengasta noita Mitaksia. Edullisia kun olivat Toimivat hyvin niin soralla kuin asfaltillakin. Helposti kahdella rengasraudalla sai laitettua vanteelle, saas nähdä kuinka nyt käy tuon Heidenaun kanssa. Vaikuttaa olevan rungoltaan jäykempää tavaraa.
Tuolta tilasin tasan viikko sitten:
https://mprenkaat-store.com/shop/mitas- ... p-e-05-ms/
Tuolta tilasin tasan viikko sitten:
https://mprenkaat-store.com/shop/mitas- ... p-e-05-ms/
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Rengaskaupoilla
Päivitellään tänne tuntemuksia ja kokemuksia noista edellisen viestin renkaista. Tyytyväinen olen, ajettu on niin kuivalla asfaltilla kuin pehmeillä hiekkateilla sekä ensilumellakin pariin otteeseen. Tänään illalla ajettu Koon huippunopeus puhelimen gepsiin. Komea lukema, tasan... 99km/h
Ei tutise eikä tärise. Yllätyin jopa kyydin tasaisuudesta. Eihän tuo tosin mitään kun ei tällä näköjään ajella kolminumeroisia summia
Tasapainoitin renkaat mukavasti olohuoneessa televisiota tuijotellen, pyödän ja pienen jakkaran avulla akselin varassa pyörä pyörimään ja katsomaan mihin kohtaan pysähtyy. Selkeästi hakee aika pienelläkin heitolla tuon alimman kohdan. Monta kertaahan tuota saa pyöritellä per pyörä, ei noin tehden aivan kiireisen tekijän hommaa. Mutta mikäs tuossa oli sohvalla istuessa ja pyöritellessä. Teippailin vanteeseen kiinni muttereita sekä paristoja (oli sopivasti saatavilla, lisämuttereita olisi pitänyt hakea erikseen tallista...) kunnes sopiva painomäärä löytyi. Keittiövaaka kertoi romujen yhteispainon, ja liimasin lopuksi kyseisen painon verran auton alumiinivanteeseen tarkoitettuja liimapainoja vanteeseen.
Eteen meni 20g, taakse 50g ja vaunuun 100g. Ja vanteiden sivuttaisheitot ovat myöskin suuren maan suuruusluokkaa
Sivuvaunun pyörä oli niin rujon näköinen muutenkin, ja tuolla painomäärällä vielä vähän lisää... Että maalasin sitten paukkupullolla vanteen ja pinnat mustaksi painoineen päivineen, lakka vielä päälle ja pimeässä yhdistelmä näyttää oikein sopevalta! Seurataan miltä näyttää talven jälkeen...
Kaksi henkilöä ovat vaunun kyydissä olleet, kumpikaan eivät ole valittaneet kyydissä olosta. Putinin ihannevaltion valmistamalla renkaalla varustettuna matkanteko oli maantiellä aikaisemmin melkoista hyppimistä.
Takarenkaan vaihtoa varten kannattaa tai täytyy Heidenaun kanssa takalokasuoja suosiolla irroittaa. Onneksi on nopea työ, johdot muutin apikoilla liitettäväksi niin sujuu myöhemminkin mukavasti.
Tuota jäin vain miettimään, että tulikohan loppujen lopuksi tehtyä tyhmästi kun vaunuunkin laitoin karkean nappularenkaan. Talvikelillä mitä nyt pari päivää tässä oli, pysähdyin bussipysäkille ja siitä lähtiessäni vaunun pyörä pääsi haukkaamaan pysäkin reunalla olleesta lumivallista. Ja siihen jässähti koko komeus Olisiko tasapintainempi rengas tavallaan vain liukunut tuosta ylitse, nyt kun nappulat oikein kaivoivat itsensä lumeen?
Jos olisi ollut vauhtia edes hitusen tuostakin olisi varmaan menty yli, mutta nollasta paikaltaan lähtiessä "ongelma" ilmeni.
Työntämällä taaksepäin tästäkin tosi selvittiin. Vikahan ei tosin taida olla renkaassa vaan vetävien pyörien vajavaisessa määrässä
Ei tutise eikä tärise. Yllätyin jopa kyydin tasaisuudesta. Eihän tuo tosin mitään kun ei tällä näköjään ajella kolminumeroisia summia
Tasapainoitin renkaat mukavasti olohuoneessa televisiota tuijotellen, pyödän ja pienen jakkaran avulla akselin varassa pyörä pyörimään ja katsomaan mihin kohtaan pysähtyy. Selkeästi hakee aika pienelläkin heitolla tuon alimman kohdan. Monta kertaahan tuota saa pyöritellä per pyörä, ei noin tehden aivan kiireisen tekijän hommaa. Mutta mikäs tuossa oli sohvalla istuessa ja pyöritellessä. Teippailin vanteeseen kiinni muttereita sekä paristoja (oli sopivasti saatavilla, lisämuttereita olisi pitänyt hakea erikseen tallista...) kunnes sopiva painomäärä löytyi. Keittiövaaka kertoi romujen yhteispainon, ja liimasin lopuksi kyseisen painon verran auton alumiinivanteeseen tarkoitettuja liimapainoja vanteeseen.
Eteen meni 20g, taakse 50g ja vaunuun 100g. Ja vanteiden sivuttaisheitot ovat myöskin suuren maan suuruusluokkaa
Sivuvaunun pyörä oli niin rujon näköinen muutenkin, ja tuolla painomäärällä vielä vähän lisää... Että maalasin sitten paukkupullolla vanteen ja pinnat mustaksi painoineen päivineen, lakka vielä päälle ja pimeässä yhdistelmä näyttää oikein sopevalta! Seurataan miltä näyttää talven jälkeen...
Kaksi henkilöä ovat vaunun kyydissä olleet, kumpikaan eivät ole valittaneet kyydissä olosta. Putinin ihannevaltion valmistamalla renkaalla varustettuna matkanteko oli maantiellä aikaisemmin melkoista hyppimistä.
Takarenkaan vaihtoa varten kannattaa tai täytyy Heidenaun kanssa takalokasuoja suosiolla irroittaa. Onneksi on nopea työ, johdot muutin apikoilla liitettäväksi niin sujuu myöhemminkin mukavasti.
Tuota jäin vain miettimään, että tulikohan loppujen lopuksi tehtyä tyhmästi kun vaunuunkin laitoin karkean nappularenkaan. Talvikelillä mitä nyt pari päivää tässä oli, pysähdyin bussipysäkille ja siitä lähtiessäni vaunun pyörä pääsi haukkaamaan pysäkin reunalla olleesta lumivallista. Ja siihen jässähti koko komeus Olisiko tasapintainempi rengas tavallaan vain liukunut tuosta ylitse, nyt kun nappulat oikein kaivoivat itsensä lumeen?
Jos olisi ollut vauhtia edes hitusen tuostakin olisi varmaan menty yli, mutta nollasta paikaltaan lähtiessä "ongelma" ilmeni.
Työntämällä taaksepäin tästäkin tosi selvittiin. Vikahan ei tosin taida olla renkaassa vaan vetävien pyörien vajavaisessa määrässä
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Re: Rengaskaupoilla
Vaunuun (jos ei ole vetävä) niin saa laittaa aika kevyellä kuviolla olevan renkaan. Samoin nastoja ei juurikaan kannata vaunun pyörään laittaa . Vaunun pyörä saa tulla "kevyesti" (kuin suksi)mukana ja vaikka hieman liukua,,se helpottaa ja vakauttaa mopon omaan menoa. Ei siis määräävän tehokasta rengasta vaunuun kun vetävänä.
Re: Rengaskaupoilla
Terve
Joo mulla on vaunussa niin sanottu loppuun ajettu Heideneau K37, keskeltä lähes suksi, mutta reunoilla nappulaa...
Ps olen aina ihaillut K miehiä, onneksi löytyy uutta verta joukkoon, kun vanhoilla ei jalka oikein jaksa enää nousta kiksille
Joo mulla on vaunussa niin sanottu loppuun ajettu Heideneau K37, keskeltä lähes suksi, mutta reunoilla nappulaa...
Ps olen aina ihaillut K miehiä, onneksi löytyy uutta verta joukkoon, kun vanhoilla ei jalka oikein jaksa enää nousta kiksille
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Rengaskaupoilla
Joo vaunussa menee kapeempi ja sileempi. Mulla oli ekana talvena järkyt INNOVA ns muovikumi nappurenkaat joka renkaissa, myös vaunussa. Nastatkin laitoin kaikkiin.
Sitte eräänä aamuna oli satanu enemmän lunta ja päälle räntää kuorikerrokseksi. Ei meinannu päästä eteenpäin ku eturenkaan ja vaunun karkee kuvio haras vastaan niin ettei takanakki pärjänny niille. Eteneminen oli yhtä kamppailua. Vierintävastusta oli vaan liikaa ylivaikeessa kelissä. Vaunun pyörän vaihto, eli kesänakki varapyörä alle tarakalta. Ei se voittoa ollu vieläkään mutta pystyi jo ajaa.
Tän jälkeen hokas muussaki talviajossa miten normi rengas oli parempi vaunussa. On se sitä kesälläki. Mutta laittakaa vaan ne palat vaunuun ja rytyyttäkää. Näyttää komeelle.
2WD jutut on sitte erikseen
Sitte eräänä aamuna oli satanu enemmän lunta ja päälle räntää kuorikerrokseksi. Ei meinannu päästä eteenpäin ku eturenkaan ja vaunun karkee kuvio haras vastaan niin ettei takanakki pärjänny niille. Eteneminen oli yhtä kamppailua. Vierintävastusta oli vaan liikaa ylivaikeessa kelissä. Vaunun pyörän vaihto, eli kesänakki varapyörä alle tarakalta. Ei se voittoa ollu vieläkään mutta pystyi jo ajaa.
Tän jälkeen hokas muussaki talviajossa miten normi rengas oli parempi vaunussa. On se sitä kesälläki. Mutta laittakaa vaan ne palat vaunuun ja rytyyttäkää. Näyttää komeelle.
2WD jutut on sitte erikseen
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.