(Vanha umpio ihan hyvä mutta siinä jo ajanpatinaa ja poltaa lamppuja sekä tärinässä ilmenee on/off valojen suhteen.)
Eilen sitä uutta umpiota asennellessa kokeilin 12v lampulla...huomioin sen että palaa kirkkaanmin kuin vanhalla umpiolla 6v polttimo.
( sattuu olemaan vuosien varrella kerätty kaikki 12v taloudessa polttimonvaihtopolttimot isoon laatikkoon joista on lyhyet palanut).
Minulla on tuo sähköteroria heikko,vaikkakin mekaniikka pelaa...
Kysymys alan miehille,olen vakuuttunut että tietotaito ei lopu lukijoilta.
siis kysymys... mitä jos siirrynkin tuohon 12v polttimoon ajovaloissa...hyötynä ainakin olisi ei kämähdä valot ja niitä polttimoita on loputtomiin...Eli haittaako tuo mitään ,jos 12v on polttimon volttiarvo.
muut valot tahtoo olla ledejä johtuen tuon laturin tehontuotosta.
Terveisin Mopomään




