Kärjetöntä pulinaa...
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Tein sitten omaani tommosen uuden sytkänohjaimen bluetooth yhteydellä. Pitäähän sitä päästä säätämään kännykällä sytkää
- Liitteet
-
- Sytkäohjain.jpg (54.85 KiB) Katsottu 12581 kertaa
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Olisko tähän kytkentäkaavaa?TimoS kirjoitti:Mä oon omassa käyttänut vaan tota kärjettömän vr-anturia, muut on koristeena.
Hyvin on pelannut omatekemä sytkän ohjausboxi.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Ja ilman muuta ajaessa, eihän sitä paikallaan tiedä kuinka se satasen vauhissa käyttäytyy.TimoS kirjoitti:Tein sitten omaani tommosen uuden sytkänohjaimen bluetooth yhteydellä. Pitäähän sitä päästä säätämään kännykällä sytkää
TRauma
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Ikuisuusrojektipäällkkö. Pers'aukiset Eläkeläislehtorit ry.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Uusi mielenkiintoinen vika ilmeni kun ei tullut kipinää. Kyseessä on sakaramalli kärjetön. Kun keskiosa on löysällä ja pyörittää sitä niin ledi syttyy ja sammuu niin kuin pitää. Jossain vaiheessa muuttui niin että ledi himmenee ja kirkastuu eikä kipinää. Otin irti ja kokeilin niin kaikki toimii?
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Omaan kärjettömään laitoin vaihteeksi tommoset puolat, 3 ohmin ensiöllä, rinnankytkettynä 1,5 ohmia, kummallekkin sylinterille oma ja kytkin ne rinnan. Loppuu se toisen tulpan pimeneminen, tai ei ainakaan niin helposti kuin tuplapuolalla. Eka käynnistys tänään, kone jumissa, nelosella nylkyttämällä pyörimään , tulpat irti. Paikallaan polkemista ilman tulppia, vettä tuli vasemman sylinterin tulpanreiästä desilitra. Mistä se vesi aina löytääkin tiensä, vaikka vedenpitävä pressu päällä. No tulpat paikalleen ja parilla polkasulla kumminkin käyntiin ja ajoon.
- Liitteet
-
- TwinTec minicoils.jpg (5.31 KiB) Katsottu 12280 kertaa
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Putsailin kaikki pinnat mihin tulee johtoja ja kosketus lohkoon niin kipinä löytyi. Laitoin ohjeiden mukaan sytytyksen ykk silloin kun ledi sammuu. Ei minkäänlaisia merkkejä että lähtis käyntiin. Laitoin sytkää 10astetta aikaisemmalle niin lähti käyntiin mutta kuumana ei vieläkään lähde käyntiin.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Terve
Onkos se sun sytkä tätä mallia?
Ja onkos siinä sisäinen vai ulkoinen elektroniikka?
Onkos se sun sytkä tätä mallia?
Ja onkos siinä sisäinen vai ulkoinen elektroniikka?
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Pyörijässä on sakarat kun taas uudemmissa on aukko.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Terve
Vai on ukrainanpekat (LTD "SoveK") tehnyt tuosta led-version.
Vai on ukrainanpekat (LTD "SoveK") tehnyt tuosta led-version.
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Terve
Näyttää että kansannousun vuoksi ei ole sivuja päivitetty >>>>> katso:
Käyttölämpötila - 25 ----- + 85 astetta...
Näyttää että kansannousun vuoksi ei ole sivuja päivitetty >>>>> katso:
Käyttölämpötila - 25 ----- + 85 astetta...
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Nyt on tarkisteltu taas sytkän ajoitusta ja taas toimii. Tähän ei vaan oikein helpolla löydä asennusohjeita. Tuntuu että kärjettömiä on aika paljon erimalleja herää epäilys että onko kaikissa jotain ongelmia kun pitää tehdä loputtomasti uusia malleja.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
No niin tänään kotiutui tälläiset Dynatekin DC2-1 (6V / 1.5 Ohm) tuplapuoltat. Fyysiseltä kooltaa puolan muhku on noin 7 cm pätkä HK:n Blöötä.
Matka Californiasta suomeen kesti vähempi aikaa, kun Helsinki-Vantaalta kotiovelle.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Minkäs hintaseksi tuli
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Kahdelle puolalle (myydään kahden paketeissa) hintaa jäi joku 130 Eur sisältäen puolat, postimaksut tullit yms.jopesa kirjoitti:Minkäs hintaseksi tuli
Suomalaisessa verkkokaupassa sama tuote 198,57 Eur, eli aika hyvä säästö tuli jenkeistä tilatessa.
Tällä hetkellä taalan kurssi on aika hyvä, eikä tuo 3.7% tullikaan kovin pahasti hintaa nosta.
Tilauksesta kotiovelle meni aikaa 15 päivää, mistä viimeiset 9 päivää meni tulli/itellan kikkailuun.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Alkaa pikku hiljaa Metriccustomiin pohjautuva kopiosytkä valmistuun.
Ohjelmat sisällä ja testien mukaan näyttäis perustoiminnot pelittävän.
8-ohjelmoitavaa syttykäyrää ja lisänä kiihdytyspumppukompensointia sekä rpm muutosnopeuden suhteen iteroitua ennakko gainia.
Konfigurointi joko erillisellä windows ohjelmalla tai suoraan sarjaliikenteen terminaaliohjelmasta.
Hall sensorin magneetteina mulla on varattuna paria eri mallia, eli perinteistä Neodymium (180C) ja vähän paremmin lämpöä kestäviä SamariumCobalt (350C) malleja.
Luultavasti lähden testaan noilla SamariumCobalt magneeteilla, niin ei ole pelkoa magneettien kuolemisesta lämmön takia.
Ohjelmat sisällä ja testien mukaan näyttäis perustoiminnot pelittävän.
8-ohjelmoitavaa syttykäyrää ja lisänä kiihdytyspumppukompensointia sekä rpm muutosnopeuden suhteen iteroitua ennakko gainia.
Konfigurointi joko erillisellä windows ohjelmalla tai suoraan sarjaliikenteen terminaaliohjelmasta.
Hall sensorin magneetteina mulla on varattuna paria eri mallia, eli perinteistä Neodymium (180C) ja vähän paremmin lämpöä kestäviä SamariumCobalt (350C) malleja.
Luultavasti lähden testaan noilla SamariumCobalt magneeteilla, niin ei ole pelkoa magneettien kuolemisesta lämmön takia.
- Liitteet
-
- Kärjetöntä.jpg (74.04 KiB) Katsottu 12030 kertaa
Re: Kärjetöntä pulinaa...
No niin,
tänään Hall -sensori löytänyt tiensä jakopäähään (vähän joutu kiinnikkeitä modaan) ja samalla haettu sensorin trikkauspiste YKK:hon.
Tämän jälkeen testattu sytkää siten, että kone pöydällä ja sähköboxi koneen vieressä (missä sytkä yms majailee).
Konetta pyöritelty vetolevystä edes takas yläkuolokohdan alueella. Kaikki näyttäis toimivan ..ainakin toistaiseksi.
Setup siis oli:
- Ohjelmoitava kärjetön sytkäboxi
- Dynatek Coil 6V / 1,5 Ohm dual tehopuola.
Jostain syystä uusilla NGK tulpilla (BPR6HS, ..olikohan edes sopiva tulppa Koohon?) antoi varsin laiskasti kipinän, kun taas ikivanhoilla projektin mukana tulleille Nippon Denson (W20FP-U) tulpilla rätki kipinään oikeinkin nätisti. Vähän Bräkcleenillä putkasin tulppia ja hienosti leimahti bräkcleen höyryt tulille noilla Denson kynttilöillä.
Projekti jatkuu taas viikon päästä, jolloin sähköboxi pultataan runkoon ja sitten konetta/laatikkoa perään. Sitten loput sähköt ja yms puuttuvaa osaa kiinni. Nyt kuitenkin näyttäis, että tää sytkä ainakin olis ihan toimiva paketti.
tänään Hall -sensori löytänyt tiensä jakopäähään (vähän joutu kiinnikkeitä modaan) ja samalla haettu sensorin trikkauspiste YKK:hon.
Tämän jälkeen testattu sytkää siten, että kone pöydällä ja sähköboxi koneen vieressä (missä sytkä yms majailee).
Konetta pyöritelty vetolevystä edes takas yläkuolokohdan alueella. Kaikki näyttäis toimivan ..ainakin toistaiseksi.
Setup siis oli:
- Ohjelmoitava kärjetön sytkäboxi
- Dynatek Coil 6V / 1,5 Ohm dual tehopuola.
Jostain syystä uusilla NGK tulpilla (BPR6HS, ..olikohan edes sopiva tulppa Koohon?) antoi varsin laiskasti kipinän, kun taas ikivanhoilla projektin mukana tulleille Nippon Denson (W20FP-U) tulpilla rätki kipinään oikeinkin nätisti. Vähän Bräkcleenillä putkasin tulppia ja hienosti leimahti bräkcleen höyryt tulille noilla Denson kynttilöillä.
Projekti jatkuu taas viikon päästä, jolloin sähköboxi pultataan runkoon ja sitten konetta/laatikkoa perään. Sitten loput sähköt ja yms puuttuvaa osaa kiinni. Nyt kuitenkin näyttäis, että tää sytkä ainakin olis ihan toimiva paketti.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Johtuisko siitä, että NGK:n tulpat on vastukselliset tulpat, mitkä ei vaadi vastusjohtoja eikä vastuksellista tulpanhatuja , vaan suorat kuparijohdot.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Nyt taas tuli uus asia minulle. Mikä on vastuksellinen tulppa?TimoS kirjoitti:Johtuisko siitä, että NGK:n tulpat on vastukselliset tulpat, mitkä ei vaadi vastusjohtoja eikä vastuksellista tulpanhatuja , vaan suorat kuparijohdot.
Tulppaa tullu tutkittua silloin kun kipinää ei synny, muuten vaan ajanu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Terve
perinteinen hyvälaatuinen Bosch W8BC tulppa on myös vastukseton tulppa, tuosta on omakohtaisia myönteisiä kokemuksia itäpyörissä..
vaikka kyllä se NGK pelaa ihan hyvin myöskin..oikeastaan kaikki länsimaiset tulpat on toiminut niin kauan kun viitsii vaan ajaa....
perinteinen hyvälaatuinen Bosch W8BC tulppa on myös vastukseton tulppa, tuosta on omakohtaisia myönteisiä kokemuksia itäpyörissä..
vaikka kyllä se NGK pelaa ihan hyvin myöskin..oikeastaan kaikki länsimaiset tulpat on toiminut niin kauan kun viitsii vaan ajaa....
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Ei oikein aukea tuo vastuksellinen tulppa täälläkään, mutta häiriösuojattu tuo R-kirjain ngk:n tulpan kirjainviidakossa kyllä on....näin ulkomuistista Että tarkoitettiinko mahdollisesti sitä?
....ja NGK:lla mennään täälläkin jo neljättä vuotta kärjellisellä jakajalla Koo-pyörässä, eikä kertaakaan keskeytystä tulppien takia, tosin ei niitä kilometrejäkään nyt oikein tuhansia ole tullut, mutta käynnistyksiä sitten senkin edestä (tahtoo nämä ajot olla, että ryypyllä käyntiin ja muutama hassu kilometri ajoa) ja samat kynttilät ollut nyt ainakin kaksi vuotta kiinni...saattaa olla jopa kolme En moittis huonoiksi.....
....ja NGK:lla mennään täälläkin jo neljättä vuotta kärjellisellä jakajalla Koo-pyörässä, eikä kertaakaan keskeytystä tulppien takia, tosin ei niitä kilometrejäkään nyt oikein tuhansia ole tullut, mutta käynnistyksiä sitten senkin edestä (tahtoo nämä ajot olla, että ryypyllä käyntiin ja muutama hassu kilometri ajoa) ja samat kynttilät ollut nyt ainakin kaksi vuotta kiinni...saattaa olla jopa kolme En moittis huonoiksi.....
Re: Kärjetöntä pulinaa...
R tulpissa häiriönpoisto vastus on tulpassa itsessään, eli ei tarvita vastuksellista tulpan hattua, eikä vastusjohtoja. Mitä lähempänä häiriön aiheuttamaa kipinää vastus on, sitä tehokkaampi se on poistamaan häiriöitä. Erityisesti Ecu-laitteissa, joissa tavalliset tulpat aiheuttaa esim. prosessorin boottailua. Jos on tulpanjohdot ja tulpanhattu vastuksellisia, voi tulla liikaa vastusta yhteensä, jos tulpat on vielä varustettu vsstuksella.
K-750M:n -68 Onnellinen omistaja vuodesta 2009
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Kuvia moottorin remontista
Rungon kunnostus
Vaihdelaatikon kasaus (pakillinen)
EFI K-pyörään
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Joo, kyllähän tässä kävi niin, että ainakin tulpanhatut on 5kOhm mallia. Piuhoista en osaa sanoa, Motonetin ihan perus yleispiuhoilla mentiin. Joka tapauksessa nyt oli siis vastusta ainakin hatussa sekä tulpassa, jolloin kokonaisvastus häiriöiden poistamiseksi filtrasi vähän liikaakin.
pitää tutkia tää sarka vähän tarkemmin ja hommata ens viikonvaihteeks joko toiset tulpat tai johdot.
Vastukseton Denso ainakin antoi hyvn kipinän.
pitää tutkia tää sarka vähän tarkemmin ja hommata ens viikonvaihteeks joko toiset tulpat tai johdot.
Vastukseton Denso ainakin antoi hyvn kipinän.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
terve
Olen käyttänyt hyvälaatuista perus kuparilanka tulpanjohtoa ja NGK:n 5 kohmin tulpanhattuja. ne NGK:n hatut on kestäviä ja tiiviit , jotta voi mennä paukuttaa vaikka lammen poikki.....
Olen käyttänyt hyvälaatuista perus kuparilanka tulpanjohtoa ja NGK:n 5 kohmin tulpanhattuja. ne NGK:n hatut on kestäviä ja tiiviit , jotta voi mennä paukuttaa vaikka lammen poikki.....
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Kappas vaan. En ole tajunnu miten kokonaisuus muodostuu. Että kipinässäki on "liikkuvia" osia puolalta lähdettäessä ja väärällä randomikombolla on mahdollista saavuttaa huonompi lopputulos ku asiaan perehtymällä. Iha loogista mutta kun ei sytytä umpiluussa.
On tää foorumi hyvä juttu.
On tää foorumi hyvä juttu.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Mikäli valo ei pala tyhjänä, on sensori rikki.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
JAA
Onkos tähän oikeen sähkö kaavio, että vois joskus tarkastaa itekin.
Noita antureita löytyy jostain netti kaupasta (mikroswith 1AV12F honeywell )
Oli muistaakseni anturi.
Onkos tähän oikeen sähkö kaavio, että vois joskus tarkastaa itekin.
Noita antureita löytyy jostain netti kaupasta (mikroswith 1AV12F honeywell )
Oli muistaakseni anturi.
- Jos ei se lähe ensimmäisellä, niin se lähtee viimesellä. -
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Näyttäs tyyliin väri väriin - musta ja punanen. Ohjaus on keskellä keltanen ja maadottaa/irrottaa.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Joku sano jotta Samaran anturi ois sama...jos näin niin Mansemotors myy kympillä. Kuvassa kohin saman näkönen.
Pitääkii omassa muistaa muuttaa kieppimittarin otto tuohon liitäntään.
T.hh
Pitääkii omassa muistaa muuttaa kieppimittarin otto tuohon liitäntään.
T.hh
Re: Kärjetöntä pulinaa...
Terve
Pitääkin huomenna mittailla Uktusta ja Sovekkia…
Pitääkin huomenna mittailla Uktusta ja Sovekkia…
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Video