Sivu 1/1

Tuplapuolat

Lähetetty: 20.09.2004 14:42
Kirjoittaja Pihu
Elikkä miten kytketään tuplapuolat?Laitetaanko kahdella konkalla vai miten?Kuva ois kiva. En saanut tolkkua vinkki sivuilta.

Lähetetty: 21.09.2004 12:21
Kirjoittaja mikael
Meinaatko kaksi puolaa laittaa vai yhden tuplapuolan? Jos suunnittelet vaikkapa rättärin tuplapuolan käyttöä, konkaksi pitäisi laittaa rättärin konkka. Kahdella venäläisellä puolalla pitäisi kaksi venäläistä konkkaa kelvata. Muunkin näköistä konkkaa voi yrittää lisätä omantunnon mukaan ja tutkia kipinöikö / kuluuko kärjet enemmän.

Kytkeminen miinusmaadoitetussa systeemissä ja kahdella puolalla: kummankin puolan plus-navasta virtalukolle samaan paikkaan kuin yhden puolan plussa. Kummankin puolan miinus-navasta kärjille (mihin tulee yhdenkin puolan miinus). Toisen puolan korkeajännitejohto on suoraan oikea tulpanjohto (suoraan tulpalle) ja toisen puolan vasemman tulpan tulpanjohto. Pyörijällä ja virranjakajan kannella ei tee enää mitään.

Tuplapuola kytketään kuten perinteinenkin puola, paitsi että puolalta lähtee suoraan tulpille korkeajännitejohdot (ei virranjakajan kautta).

Kuvaa ei tule kun ei ole mitään palvelinta johon kuvan voisi laittaa.

konkka

Lähetetty: 21.09.2004 22:23
Kirjoittaja mikkis
Pannaanko molemmat konkat vaan vierekkäin ja punotaan johdot yhteen ja liitetään saman ruuvin alle molemmat konkat? vai miten.

Tapahtuuko sytytys samaan aikaan molemmissa pytyissä toinen ykk ja toinen akk. (siis noin ykk, ottaen ennekon huomioon)

Lähetetty: 22.09.2004 11:50
Kirjoittaja jasu
Molemmissa pytyissä männät liikkuu samaan aikaan, eli kummassakin on mäntä yhtä aikaa ykk:ssa. Silloin se kipinä roiskahtaa. Ja siinä toisessa pytyssä mikä ei sitä sillon tarviis on sopivasti vaihtoajankohta meneillään eli siitä ei ole mitään haittaa, pelkästään pakokaasupäästöt vähenee kun "lisäkipinällä" poltetaan/ainakin yritetään polttaa pyttyyn jääneet palamattomat seoksen rippeet. Tämä puhdistusvaikutus on tullut kokeiltua Rättärissä käyttäen tuplapuolaa ja erikseen sytyttäviä systeemeitä! Ja eipähän kone luultavasti karstoitu ihan niin paljoa???

Kytkentä tapahtuu juuri siten kuin epäilit. Yksi haittatekijä tuossa kahden puolan käytössä samoilla kärjillä tulee, nimittäin kärkien kautta kulkeva virta tuplaantuu johtuen kahdesta kärkiä kuormittavasta puolasta. Todennäköisesti kärkien kulutus kasvaa melkoisesti... Asiaan toisi helpotuksen kärjetön systeemi, jota joskus kuvailin "edellispalstalla". Nyt lisääntyneiden kokemusten perusteella myös Lada Samarasta löytyy käyttökelpoiset vermeet kärjettömään sytkään ja hinta on huomattavasti inhimillisempi kuin Boschin osilla. Purkaamolla maksoi Ladan viranjakaja, tehoyksikkö ja sopiva kappale Ladan johtosarjaa kokonaiset 30€. Taidanpa kirjoittaa tuosta tarinan ihan omalla otsikollaan ja yritän saada myös lehteen jutun aikaiseks...

Lähetetty: 22.09.2004 21:26
Kirjoittaja Vieras
Tämä on asiaa näitä lisää.

Kiitos

Lähetetty: 16.10.2004 17:07
Kirjoittaja karvanaama
jasu kirjoitti:Molemmissa pytyissä männät liikkuu samaan aikaan, eli kummassakin on mäntä yhtä aikaa ykk:ssa. Silloin se kipinä roiskahtaa. Ja siinä toisessa pytyssä mikä ei sitä sillon tarviis on sopivasti vaihtoajankohta meneillään eli siitä ei ole mitään haittaa, pelkästään pakokaasupäästöt vähenee kun "lisäkipinällä" poltetaan/ainakin yritetään polttaa pyttyyn jääneet palamattomat seoksen rippeet. Tämä puhdistusvaikutus on tullut kokeiltua Rättärissä käyttäen tuplapuolaa ja erikseen sytyttäviä systeemeitä! Ja eipähän kone luultavasti karstoitu ihan niin paljoa???

Kytkentä tapahtuu juuri siten kuin epäilit. Yksi haittatekijä tuossa kahden puolan käytössä samoilla kärjillä tulee, nimittäin kärkien kautta kulkeva virta tuplaantuu johtuen kahdesta kärkiä kuormittavasta puolasta. Todennäköisesti kärkien kulutus kasvaa melkoisesti... Asiaan toisi helpotuksen kärjetön systeemi, jota joskus kuvailin "edellispalstalla". Nyt lisääntyneiden kokemusten perusteella myös Lada Samarasta löytyy käyttökelpoiset vermeet kärjettömään sytkään ja hinta on huomattavasti inhimillisempi kuin Boschin osilla. Purkaamolla maksoi Ladan viranjakaja, tehoyksikkö ja sopiva kappale Ladan johtosarjaa kokonaiset 30€. Taidanpa kirjoittaa tuosta tarinan ihan omalla otsikollaan ja yritän saada myös lehteen jutun aikaiseks...
Niin, se lehti ilmestyy viikolla 50
Materiaali vko:lla 46 toimitukseen.

lehti@uralroikka.fi