kaasuttimien asento?

Kaikki moottoriin ja moottorinapulaitteisiin liittyvä keskustelu.
marko
50
50
Viestit: 69
Liittynyt: 06.04.2008 17:23

kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja marko »

termos

Mulla on pikku k:ssa K302 kaasuttimet. Nyt sain käsiin K301 kaasuttimen ja olen pitänyt näitä tähänasti samoina kapistuksina... Vertaillessani näitä mielestäni kohokammiot ovat eri "kulmassa" imuaukkoon nähden. K301 kammio on ikäänkuin suoremmassa... kun taas 302 kammiot jäävät vinoon ... puuttuuko mun moposta jokin sovitekappale ? vaikuttako tuo kohokammion asento kaasuttimen toimintaan miten palijo ... ? syy että aloin rassailla näitä oli että mopon tyhjäkäynti oli väillä älyttömän isolla ja välillä olematon ja välillä tuntu että täydellä kaasulla ajaessa kulki hyvin ja välillä taas alako röpötteleen... alkaa kohta usko loppuun kun ei löydy säätöjä....
Avatar
piippumies
500
500
Viestit: 580
Liittynyt: 22.08.2009 08:43

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja piippumies »

Miun vähäisen kokemuksen mukaan ei eroa.. Mulla 302 ja toimii lämpimänä oikein hyvin :) ja kulkee ihan sairaasti ! Tosin kun jäähtyy niin vuotaa tankin tyhjäksi. Siksi lukkopihdit letkuihin. Ja tosiaan välillä tyhjäkäynti kierrokset kovilla joskus ei.. Miun mielestä ominaisuus :mrgreen:
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
Avatar
MT
400
400
Viestit: 478
Liittynyt: 28.01.2007 17:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja MT »

Kyllä on eroa.
Koho suorassa, on tarkotettu lättäpääkoneeseen eli K-750, M-72, -sivuventtiili.
Koho vinossa on tarkotettu kansiventtiilikoneeseen Esim. ural 650. Kaasarin kiinnitys on kanteen vinossa ja näin saahaan kohokammio suoraan. Lättäpään pytyssä kiinnitys lähtee suoraan ja näin ollen ei tarvii korjausta saamiseks kaasarin kohokammio suoraan.
Avatar
piippumies
500
500
Viestit: 580
Liittynyt: 22.08.2009 08:43

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja piippumies »

:doh: Hmm.. Mie luulin noita samanmoisiksi.. Eipä sitte ollutkaan niin. Olen pahoillani. Onneksi tuli aiheeksi,en nuita 301 edes tarjoa lättäpäähän. Täytyy vertailla että ite näkee tuon eron.
"Jo nyt on kumma??" Dnepr M-72 1958
Avatar
timo999
1750
1750
Viestit: 1807
Liittynyt: 03.09.2004 08:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja timo999 »

Kummassako sitten on pitempi imukanava?
Timo Pitkänen
Hyvinkää
Uralismia vuodesta 1983...
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Kaasarit kautta vuosikymmenien >>>>> PDF:

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
marko
50
50
Viestit: 69
Liittynyt: 06.04.2008 17:23

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja marko »

termos

.. joo kyllä nyt kun tutkiskelin asijaa ja ohojekirjaa niin tulin siihen tulokseen että mun mopetiin kuuluu nuo 301 kaasarit... miten kummassa siinä on nuo 302:et ? no onmiten on minä ainakin laitan 301 ja kokeilen miten äijän käy... ja 302 kaasarissa on se pitenpi imukaula ... kts kuva
Liitteet
KAASARIT.jpg
KAASARIT.jpg (79.72 KiB) Katsottu 4140 kertaa
marko
50
50
Viestit: 69
Liittynyt: 06.04.2008 17:23

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja marko »

Termos

No ny on vaihettu ja säädelty ne 301 kaasarit... mopon käynti ja käyttäytyminen muuttu oleellisesti. Vauhtia löyty 105 :clap: ja mekkala on hitonmoinen. Taitaa olla neulat vielä väärässä asennossa ja seokset lihavalla :think: . pakko mainita tässä että ensimmäinen tieremontti on nyt suoritettu... pyörijä mokoma oli irronnut ja hölttäsi ihan miten sattu .. oli aika mielenkiintoinene ajettava kun välillä hyökki täysillä ja välillä uhkas sammua koko laitos... sykli oli 1-2 s .. :auto-dirtbike: .. olin ensin vähän ihimeissäni ... mutta kyllä suosittelen noita 301 kaasareita kansiventtiilikoneisiin 302 on sitte lättäpäihin ....
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Jatketaanpa sopivaa ketjua... Ihmettelin kun huoltamani K-750 kaasuttimen toiminta vain huononi...

Voi sielunvihollinen!

Pyöräni kaasareissa kekottaa kohokammiot ihan ketusti vinossa!

Minä kun viilailin vääntyneet laipat suoriksi ja korvasin paksun korkkiläjän asianmukaisilla tiivisteillä ja bakeliittilevyillä.

Pyörääni on joku sankari ympännyt siihen kuulumattomat sumuttimet eli k-301:t. Kaasutinkauppaanko tässä pitää lähteä... 😡
Liitteet
IMG_20231127_210517582.jpg
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Kaasareiden aikajana...

Ja tuolta löytyy ohjeet >>>>>> kaasarioppia A:sta Ö:hön

Kuva
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Pitää kysellä, löytyisikö joltain sopivat kaasuttimet, tai sitten pitää askarrella sopivat, vinot sovitelevyt. Saksassa näkyisi olevan saatavana PZ 28 D-versiona.
Avatar
Kaljee
100
100
Viestit: 129
Liittynyt: 04.08.2022 18:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja Kaljee »

Kaasutinkeskustelu, tuo päättymätön suo ;-)

Asiaa käsitelty oletan että viimeksi elokuussa ketjussa... Sekalaista ongelmaa: viewtopic.php?t=12423&start=750
Jos kerettiläisyys asian tiimoilta kiinnostaa, niin kättä syvälle povitaskuun ja uutta dellortoa kiinni lättäpään kylkeen. Minä kärsin (rahallisesti) tämän taipaleen tänä syksynä, mutta elämänlaatu on säätöihin saamisen jälkeen muuttunut hurjasti. Enää en viitsi laittaa edes bensahanaa kiinni... Kun eivät nämä bensaletkun pullistumat vuodakkaan alleen vartin seisomisen jälkeen. Käynnistämiseen pakkasellakin riittää ryyppyvipujen kääntö sekä muutama tyhjä polkaisu ennen virtojen päälle laittoa. Jotain huonoakin löytyy kyllä, ulkonäkö ei ole yhtä autenttisen vanhankantainen. Mutta tuo maantien suolaloska kyllä pitää huolen tuostakin. Ovat jo nyt hapettuneet melko, no happaman näköisiksi :lol:
K-750 kulkee, MT10-36 kolisee...
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja MATTI »

JuhaK71 kirjoitti: 27.11.2023 22:36 Pitää kysellä, löytyisikö joltain sopivat kaasuttimet, tai sitten pitää askarrella sopivat, vinot sovitelevyt. Saksassa näkyisi olevan saatavana PZ 28 D-versiona.
No älä nyt ainakaan niitä PZ kaasareita laita , vaikka selvästi haluat vielä hieman masokismia moottoripyöräilyyn. Mulla on tuolla hyllyssä kanssa yksi pari noita 30x kaasareita ,,pitää kattoa mitä mallia ne on. Niiden perään ei juurikaan kukaan ole enää vuosiin huudellut..on ne vaan sellaista huttuu, tai siis sitä aikakautta kun bensaa oli aina lattialla,kengillä vaikka missä..sitä tulviteltiin jne,jne.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Uskokaa tai älkää, en minäkään noilla aina hanaa kiinni kääntänyt kaupassa käynnin ajaksi, eivätkä alleen tehneet.

Kaasuttimet oli ed. omistaja kiristänyt suorempaan kasalla korkkitiivisteitä.
Tiivisteet tietysti pullistuivat imukanavaan ja laipat olivat ihan banaanit. Lisämausteena tuossa on vasemman sylinterin millitolkulla pieleen poratut pinnapultit.

Viilailin laipat suoriksi ja kiinnitysreikiä viilaamalla sain kohdistettua tuon puolen, jossa on pinnat sivussa.
Luulin saaneeni kaasuttimet 4mm balkeliittilevyem ja ohuiden tiivisteiden kanssa asiallisesti kiinni...
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Toki ehdin pyöräillä näiden kaasuttimen kanssa vasta pari kuukautta...

Tämän talven leekobudjettiin eivät taida Dellortot mahtua. Muitakin harrasteita on, lupauduin ostamaan yhden WW2 aikaisen radiolaitteen...
Viimeksi muokannut JuhaK71, 28.11.2023 09:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja MATTI »

Joo..301 huttuu löytyy pari. Jos joku tuntee vetoo tällaisiin niin täältä lähtee..60 posteinee ko. pari. Yhteys vaikka yv:llä
DSCN5188.JPG
DSCN5188.JPG (244.01 KiB) Katsottu 1083 kertaa
DSCN5187.JPG
DSCN5187.JPG (236.74 KiB) Katsottu 1083 kertaa
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Eli nuo on samat kuin minulla. Kohokammio tulee lättäpäässä kallelleen.
Yritän kiilamaisilla välilevyillä saada nuo omat parempaan asentoon
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Niin ja jos on kova joulu uskovainen, niin ainahan voi kirjoittaa joulupukille... >>>> ural.fi


Kuva

Ps tosin oli mennyt saldo nolliin, mutta luulis että china skeidaa saa lisää, lisäksi kuullut huhua että tämän kyseisen mallin kanssa olisi ollut hyvä onnistumisprosentti, tosin vaatii kääntölaipat jos meinaa lättäpäähän

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja MATTI »

JuhaK71 kirjoitti: 28.11.2023 09:19 Eli nuo on samat kuin minulla. Kohokammio tulee lättäpäässä kallelleen.
Yritän kiilamaisilla välilevyillä saada nuo omat parempaan asentoon
Mitäs tässä kaasuttimen kallellaan asennossa nyt herjaa...aika harvassa laitteessa kaasarit on täysin vaaterissa..pensa ei ainakaan siitä suutu, vaikka se tulee kallellaan olevasta ulos..polttoaineen pinnan korkeus ero on ainoa mikä hieman muuttuu ,,mutta on se niiin vähän että olis kiva nähdä kuinka nenällään tai kallellaan se kaasari sais olla että seos niin kovin muuttuis. Ja se polttoaineen pintahan on aina säädettävissä.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Uskila kirjoitti: 28.11.2023 12:45 china skeidaa saa lisää
Jepa. Nämä on varastolla olleet olivat Taiwanista eli kapitalisti Kiinalaisten tekemiä. Katsotaan milloin lisää taas hyllyssä. Sota sotkee kaiken.

K68 on "yleiskaasutin" jossa se kohoneulavuoto vaanimassa. Muuten mukavan eleetön ja tykkää käydä rikkaalla. Saa helposti käyntiin...
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8047
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

Se on seminormi että kaasarit on...

Kenossa

Kuva


Vinossa

Kuva

Ps kun kyseisessä maassa mikään ei ole suorassa

;-)
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

MATTI kirjoitti: 28.11.2023 13:23
JuhaK71 kirjoitti: 28.11.2023 09:19 Eli nuo on samat kuin minulla. Kohokammio tulee lättäpäässä kallelleen.
Yritän kiilamaisilla välilevyillä saada nuo omat parempaan asentoon
Mitäs tässä kaasuttimen kallellaan asennossa nyt herjaa...aika harvassa laitteessa kaasarit on täysin vaaterissa..pensa ei ainakaan siitä suutu, vaikka se tulee kallellaan olevasta ulos..polttoaineen pinnan korkeus ero on ainoa mikä hieman muuttuu ,,mutta on se niiin vähän että olis kiva nähdä kuinka nenällään tai kallellaan se kaasari sais olla että seos niin kovin muuttuis. Ja se polttoaineen pintahan on aina säädettävissä.
Nuo perinnekohot(neula uimurin läpi) on tarkoitettu olemaan suurinpiirtein pystyssä.
Jos on kohokammio kovasti vinossa, tulvii helposti.

Tuossa kuvan pyörässä on saranoidulla koholla kaasarit, siinä ei kallistus vaikuta samalla tavalla.

No, voin tässä vielä koekäytellä pyörää ja tarkastella, miten käyttäytyy, mutta syksyn ajoilla nuo ei tiputelleet bensaa muuten kuin ryypyttäessä. Useinkin kauppareissun ajaksi jätin bensahanan auki.
Viimeksi muokannut JuhaK71, 28.11.2023 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Justeeri
600
600
Viestit: 662
Liittynyt: 10.08.2018 17:27
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Jos nuo PZ-28 kaasarit on ns. Denit niin laatu ei ole ihan niin kauheaa. Itse arvottaisin empiiristen kokeiden perusteella, että Deni PZ-28 on parempi kaasutin kuin 30X sarjan pullistumat. Mutta mainittakoon, että 30X kaasareissa on 24mm kurkku, mikä voi olla ihan hyvä juttu lättäpäässä alaväännön osalta, jos vaan jollain rakennussarjalla saa vuodot tukittua.
Omat china Keihinit ovat myös 24mm ja niillä kulkee erinomaisen hyvin. Tekisi kyllä mieli testata 28mm kaasaria tuossa, että tulisiko yläkierroksille kulkua lisää. En tosin tiedä, että miten kovaa lättäpäällä tarvitsee edes päästä, kun en ole uskaltanut 100 kovempaa ajaa.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Uustuotanto PZ-28 kanssa saapunut vaikeuksia jos ne on jonku muun kuin Denin tekemiä. Olkaa tarkkoina.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Pyydän anteeksi, jos vaikutin röyhkeältä, en epäillyt Matin ja Uskilan asiantuntemusta, mutta puhuimme mielestäni eri asioista.

Saranoitu koho nousee ja laskee, vaikka kaasutin olisi hieman nenällään tai selkäkeikkana.

Ruttuinen syöpyneellä neulalla seivästetty uimuri syöpyneessä kohokammiossa vapaasti kelluen voi taas jäädä kanittamaan ja niin tässä mielestäni tapahtui.
Lisäksi jos K301:n asentaa sivuventtiilikoneeseen, tulee kohokammion pohja melkein kiinni jäähdytysripaan. 302 se tulee kauemmaksi, koska kammio asettuu suoraan.

Koska nämä kaasuttimet eivät tunnu olevan taltiointia koskemattomana huutavia kultakimpaleita, hioin laipat kiilaviksi.

Kohokammiot asettuivat hieman pystympään ja neulat nyt vaikuttaisivat pitävän. Käyttelin moottoria pikkukierroksilla ja tyhjäkäynnillä.

Annoin seisoa n. varttitunnin sammutettuna hana auki, eikä alkanut tiputtelemaan.

Uusia haasteita kohti, nyt on muuttunut niin moni asia, että on vuorossa kaasuttimien säätö.

Huom. Tekstiä täydennetty ja korjailtu 1. julkaisun jälkeen.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Denin PZ 28:t tilattu Ural Zentralesta.

En tiedä, mikä minua vaivaa, mutta autenttinen ulkonäkö painaa vaakakupissa paljon...

Tai tiedän kyllä, mikä minua vaivaa, mutta tämä ei ole lääketiede-aiheinen palsta... 😁

Saa nähdä, menikö tilaus nappiin, ja pysähtyykö maksuvalvontaan, viimeksi kun maksusuoritteessa mainittiin jotain Venäjään liittyvää(ostin yksityishenkilöitä Selena- matkaradion, pankki tivasi, kuka on Selena ja miten hän maksuun liittyy), pankki vaati lisäselvityksiä.

Ennenkin Saksa-tilauksissa viitenumero on tökkinyt, olen sen tiputtanut sitten viestikenttään.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja MATTI »

JuhaK71 kirjoitti: 29.11.2023 09:28 Denin PZ 28:t tilattu Ural Zentralesta.

En tiedä, mikä minua vaivaa, mutta autenttinen ulkonäkö painaa vaakakupissa paljon...

Tai tiedän kyllä, mikä minua vaivaa, mutta tämä ei ole lääketiede-aiheinen palsta... 😁

Saa nähdä, menikö tilaus nappiin, ja pysähtyykö maksuvalvontaan, viimeksi kun maksusuoritteessa mainittiin jotain Venäjään liittyvää(ostin yksityishenkilöitä Selena- matkaradion, pankki tivasi, kuka on Selena ja miten hän maksuun liittyy), pankki vaati lisäselvityksiä.

Ennenkin Saksa-tilauksissa viitenumero on tökkinyt, olen sen tiputtanut sitten viestikenttään.
Tein tässä joku vuosi takaperin lajitoverille K:n koneen . Ajoin sen moottoripukissa säätöihin kuten aina. Kaveri ole ostanut siihen (kun halvalla sai) PZ kaasarit ja ne halus kiinni siihen. No sai sen jotenkin lähelle säätöihin, mutta kerroin kyllä että ongelmattomia ne ei tule olee. No ensimmäisen kesän aikana tuli eteen sellaista että kuumana käyntiinlähtö alkoi olla vaikeaa ja veto kuumana heikohko. Kokeiltiin perinteisiä menetelmiä, ja ehdotin että jos nyt haluu enempi ajaa kun säädellä niin laitetaan dellortot. Tein teräsimukaulat ja kaasareiksi DellOrtot (PHBH 28As pantakaasarit) ..olihan mukava kuulla kesän reissuista rouvan kanssa kun kaikki pelaa kun "Ailin värkki". Omia kokemuksia hyvin toimivista PZ kaasareista ei ole..jotenkin toimivia on saatu viriteltyä kohtuullisiksi. Se on tietysti mitä pitää toimivana kokoonpanona, joillekin riittää se kuhan se vaan pärisee, ja tärkeintähän on kumminkin että on itse tyytyväinen.
Avatar
JuhaK71
100
100
Viestit: 182
Liittynyt: 04.09.2023 07:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja JuhaK71 »

Juu... Saa nähdä, miten alkaa toimia. Varoitukset huomioitu.
Voihan se minulla vielä ne Dellortot ostattaa...

En noilla K-301:lläkään ajellut kuin vasta syyskuussa, killissä olevat kohokammiot melkein koskettavat sylinterin jäähdytysripoja.
Avatar
MATTI
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 7065
Liittynyt: 30.08.2004 14:20
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja MATTI »

JuhaK71 kirjoitti: 29.11.2023 11:22 Juu... Saa nähdä, miten alkaa toimia. Varoitukset huomioitu.
Voihan se minulla vielä ne Dellortot ostattaa...

En noilla K-301:lläkään ajellut kuin vasta syyskuussa, killissä olevat kohokammiot melkein koskettavat sylinterin jäähdytysripoja.
Kyllä nuo 30x sarjan kaasuttimet sopii hyvin "näyttely" ja kioski mopoihin, ei mielestäni oikein jos meinaa siististi vaan ajella. Aikansa vehkeitä, ja toiminut miten ne silloin tarvi toimia. Kaasuttajan saaminen irti lämpökatkolla hieman ulos kiuaskuumasta pytystä tekee kyllä jo sinällään hyvää. Kumikaulat ei kestä kuumaa/viinabensaa kun hetken. On siinä aina ollut hieman pohdintaa mikä siihen hyvin sopii ja näyttää vielä ajan henkeen jotenkin kuuluvalta.
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3658
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: kaasuttimien asento?

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

JuhaK71 kirjoitti: 29.11.2023 11:22 killissä olevat kohokammiot melkein koskettavat sylinterin jäähdytysripoja.
pellit.jpg
pellit.jpg (121.95 KiB) Katsottu 837 kertaa
Tämmösiä on tehty kohokammion suojaksi. Ilmarako estää suoraa säteilylämpöä.

Mutta en osaa sanoa pelaako oikein muissa ku 28 ja 302 malleissa missä kammiot pystysuorat.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Vastaa Viestiin