Vanha tarina

Huumoriheittoja Itälaitteiden tiimoilta
Alueen säännöt
Itäpyöriin ja -kulkineisiin liittyviä hupihetkiä
Avatar
Baba Jaga
50
50
Viestit: 74
Liittynyt: 04.03.2010 15:10
Paikkakunta: Syrjäkylän takamettä

Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja Baba Jaga »

Virtasilla ei ollut lapsi ja he päättivät käyttää sijaisisää laittamaan perheen alulle.
Eräänä päivänä sijaisisän piti saapua, kun herra Virtanen oli juuri lähdössä töihin
ja suuteli vaimoaan ulko-ovella huikaten vielä.
- Miehen pitäisi tulla pian.
Näin rouva jäi yksin odottelemaan sijaisisää.
Hetkeä myöhemmin kuitenkin ovelta-ovelle kiertelevä valokuvaaja soitti ovikelloa.
- Huomenta rouva. Ette tunne minua, mutta minä tulen...
- Oi, ei tarvitse selittää. Olen odottanut teitä, rouva Virtanen keskeytti.
- Todellako? Sepä hienoa! Olen erikoistunut vauvoihin.
- Tätä olemme mieheni kanssa toivoneet. Olkaa hyvä ja tulkaa sisälle istumaan.
Mistä aloitamme, kysyi rouva punastellen.
- Jättäkää kaikki minun huolekseni. Yleensä yritän pari kertaa kylpyammeessa, kerran sohvalla
ja ehkäpä pari kertaa vuoteessa. Joskus olohuoneen lattia on myös mukava.
- Kylpyamme, olohuoneen lattia? Ei ihme, ettei se toiminut Harrilla ja minulla,
totesi rouva
- Kas, rouva, kukaan ei voi taata onnistumista ensi kerralla. Mutta, jos kokeilemme muutamia
erilaisia asentoja ja laukaisen kuudessa tai seitsemässä kulmassa, olen varma, että voitte
olla tyytyväinen lopputulokseen, valokuvaaja vakuutti.
- Toivottavasti saamme tämän ohi nopeasti, haukkoi rouva Virtanen
- Rouva, miehen täytyy tehdä tämä ajan kanssa. Tykkään hoitaa homman viidessä minuutissa, mutta
te olisitte pettynyt, olen varma.
Valokuvaaja avasi laukkunsa ja veti esiin työnäytteet lapsikuvista.
- Tämä on tehty Lontoon keskustassa bussin katolla.
- Voi hyvä luoja! rouva Viranen huudahti.
- Ja nämä kaksoset onnistuvat poikkeuksellisen hyvin kun otatte huomioon, että heidän äitinsä
kanssa oli niin vaikeaa työskennellä, intoili valokuvaaja ojennellen valokuvaa.
- Hän oli siis ns. vaikea, kysyi rouva.
Kyllä. Minun oli vietävä hänet puistoon saadakseni homman hoidettua. Ihmiset kerääntyivät ympärille,
mutta neljä, viisi painallusta sai aikaan hyvää jälkeä.
- Neljä, viisi "painallusta"?, kysyi rouva Virtanen
- Ja yli kolme tuntia. Äiti oli lakkaamatta kiljumassa ja huutamassa. Minun oli vaikea keskittyä. Sitten
tuli pimeää ja minun piti kiirehtiä laukauksiani, kun oravat alkoivat näykkiä vehkeitäni...
Rouva kumartui eteenpäin.
- Te tarkoitatte, ne todella pureskelivat teidän, oh... vehkeitänne?
- Kyllä, pikku pirulaiset. Tuota noin rouva, jos te olette valmis, niin asettelen kolmijalkani, niin voimme
aloittaa hommat.
- Kolmijalan!?
- Voi, kyllä, minun täytyy käyttää kolmijalkaa. Vehkeeni on liian iso ja painava pideltäväksi käsissä, kunnes
olen valmis toimintaan. Rouva? Rouva!?... Hyvä luoja, hän pyörtyi!!!
Miksi olla vaikea, kun voi samalla vaivalla olla mahdoton?
- Бáба-Ягá -
Avatar
Nikuzai
1750
1750
Viestit: 1799
Liittynyt: 29.09.2008 20:55
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

:lol: :lol: :clap:

Samaan menee se vitsi missä suruvalittelija menee taloon ja osuu väärään taloon.
Jos joku muistaa pidemmän version voisi kaikille julkaista sen.
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Avatar
rampe
500
500
Viestit: 546
Liittynyt: 07.01.2011 06:19
Paikkakunta: Kokemäki

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja rampe »

Nikuzai kirjoitti::lol: :lol: :clap:

Samaan menee se vitsi missä suruvalittelija menee taloon ja osuu väärään taloon.
Jos joku muistaa pidemmän version voisi kaikille julkaista sen.
Kyllä se jo tuosta versiosta selvis, että pojat olis vielä harjotellut sillä varastetulla polkupyörällä.
rampe - Raimo Rauvola
Avatar
Nikuzai
1750
1750
Viestit: 1799
Liittynyt: 29.09.2008 20:55
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Ei mutta siinä oli niitä vikoja kaikkea, Mutta mutta miten jos porukalla kirjoitetaan se vitsi?
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Avatar
Nikuzai
1750
1750
Viestit: 1799
Liittynyt: 29.09.2008 20:55
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja Nikuzai »

Nyt se tuli vastaan pitkä odotuksen myötä ja orginaalina versiona minkä aikanaan maistraattien lehdestä luin.
Maistraatin tutkimana pienin muutoksin jopa mahdollinen.
itseni_isoisa.jpg
itseni_isoisa.jpg (48.87 KiB) Katsottu 6275 kertaa
Olen sitä mieltä, että tulevaisuutta "ei ole" koska ei ole mitään mikä olisi jo ollut ilman, että sitä kukaan tekee.
Avatar
Baba Jaga
50
50
Viestit: 74
Liittynyt: 04.03.2010 15:10
Paikkakunta: Syrjäkylän takamettä

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja Baba Jaga »

Kaksi Virtasta asui naapureina. Sattui niin, että toisesta Virtasesta kuoli mummo ja toisesta varastettiin polkupyörä. Pappi lähtee lohduttamaan Virtasten perhettä kuoleman johdosta, mutta menee vahingossa väärään Virtaseen, josta on varastettu polkupyörä. Pappi menee taloon ja näkee että isäntä istuu keittiössä ja aloittaa:

- Olen todella pahoillani teidän perheelle sattuneesta surullisesta tapauksesta.

Johon isäntä:
- No ei se mitään, olihan se jo niin vanha ja rähjäinen, sitä kun polki niin kuului hirveä kitinä ja etupäähän kun pumppas niin takapää pihis, mutta oishan nuo pojat voineet sillä vielä vähän harjotella.
Miksi olla vaikea, kun voi samalla vaivalla olla mahdoton?
- Бáба-Ягá -
Avatar
Baba Jaga
50
50
Viestit: 74
Liittynyt: 04.03.2010 15:10
Paikkakunta: Syrjäkylän takamettä

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja Baba Jaga »

Toivoisin, että voisitte ottaa kantaa onko seuraava tapahtuma sellainen, että voisin vaatia vahingonkorvauksia Helsingin Sokokselta menetetystä tyttöystävästä.

Halusin taannoin ostaa syntymäpäivälahjan tyttöystävälleni. Koska kyseinen mimmi on tunnetusti herkästi kiivastuvaa sorttia ja lahjojen suhteen kranttu, päätin yrittää kerrankin olla tahdikas ja käyttää harkintaa.

Mietittyäni asiaa päätin ostaa vaaleat hansikkaat, romanttinen, muttei liian henkilökohtainen lahja. Tyttöystäväni Helsingissä asuva pikkusisko lupautui lähtemään kanssani Sokokselle valitsemaan naisten käsineitä. Sisko osti samalla itselleen pikkupöksyt. Kassalla myyjä ilmeisesti sekoitti ostokseni, pikkuhousut joutuivat tyttöystäväni pakettiin ja hansikkaat lähtivät siskon mukaan. Erhettä kuitenkaan huomaamatta lähetin syntymäpäivälahjani tyttöystävälleni Turkuun ja kirjoitin korttiin:

Valitsin nämä, koska olen huomannut, ettei sinulla kovin usein ole niitä kun menemme ulos iltaisin. Muistan myös, että kun kerran pitelin
sinun vanhojasi, jotta olisit voinut paremmin maksaa taksikuskille, ne näyttivät jo aavistuksen verran kuluneilta. Olisin ostanut pitkät vetoketjulliset, mutta siskosi pitää lyhyitä, helpommin riisuttavia, ja hän suositteli niitä ja näytti miten helppo ne on riisua kun on kiire.

Nämä ovat kyllä aika aran väriset, mutta myyjätär näytti minulle omansa, joita hän oli pitänyt jo kolme viikkoa, eivätkä ne olleet pahasti likaantuneet. Hän sovitti vielä tätä sinun lahjaasi ja näytti oikein fiksulta. Myyjä kuitenkin varoitti, että kun työnnät sormesi
niihin, ei saa käyttää voiteita, koska rasva saattaa tulla ikävästi pinnan läpi. Varo myöskin hankaamasta niitä mitään kovaa vastaan, koska ne ovat aika ohuet ja saattavat mennä kovasta hankauksesta puhki.

Kunpa voisin olla paikalla sovittamassa niitä sinulle ensikertaa, koska niin monet kädet saavat koskea niitä, ennen kuin tapaamme seuraavan kerran. Kun riisut ne, muista puhaltaa niihin kevyesti, sillä ne ovat varmasti kosteat pitämisen jälkeen. Myyjä sanoi, että ne saattavat tuntua alussa vähän tiukoilta, mutta koon pitäisi kyllä olla oikea.

Jos et kuitenkaan jaksa odottaa, että ne venyvät, voit pyytää vaikka isääsi tai veljeäsi työntämään kätensä varovasti niihin. Toivottavasti panet ne minua varten perjantai illaksi.
Hellästi sinua ajatellen,
Jaakko

PS.
Viimeisintä muotia on pitää niitä hieman alaskäännettyinä,
niin, että vähän karvaa näkyy sisältä.
Miksi olla vaikea, kun voi samalla vaivalla olla mahdoton?
- Бáба-Ягá -
Avatar
Uskila
4000
4000
Viestit: 8058
Liittynyt: 25.04.2005 22:04
Paikkakunta: Päijät-Häme oblast
Viesti:

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja Uskila »

:mrgreen: Terve

:o :o :o





:lol: :lol: :lol:
IMZ M-72 -54 & Урал - ИМЗ.8.1037 Спортсмен 2WD -06
Video
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja separaattori »

Saas nähä millasissa onkelmissa mä tulevaisuudessa oon sen yhden motskari vakuutuksen kanssa joka on jonkun tuntemattoman pyörään, ja jota en saa poikki kun en ole omistaja ;€
Rust in piece
K-rotta
700
700
Viestit: 772
Liittynyt: 02.06.2007 11:09
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja K-rotta »

separaattori kirjoitti:Saas nähä millasissa onkelmissa mä tulevaisuudessa oon sen yhden motskari vakuutuksen kanssa joka on jonkun tuntemattoman pyörään, ja jota en saa poikki kun en ole omistaja ;€
Siis mikä juttu tämä oli.On tästä tainnut olla keskustelua mutta otetaanpa asia uudestaan käsittelyyn ja yritetään ratkaista asia porukalla :think:
Hattu päähän ja hyvästi !!
Avatar
kalkkuna
3000
3000
Viestit: 3670
Liittynyt: 09.03.2009 22:07
Paikkakunta: Noiruttu pohojammaa
Viesti:

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

separaattori kirjoitti:Saas nähä millasissa onkelmissa mä tulevaisuudessa oon sen yhden motskari vakuutuksen kanssa joka on jonkun tuntemattoman pyörään, ja jota en saa poikki kun en ole omistaja ;€
Jos olet omistaja, myy pyörä uudelleen vaimolle ja vakuutustilanne muuttuu. Mikäli papereita ei ole hae uus ote konttorilta kun entinen on menny "hukkaan".

Jos et ole omistaja kieltäydy maksusta. Näin riippumatta siitä onko kampe sun pihalla vaiko maailmalla.
Menipähän tuo viimeksi vaan nyt ei millään.
Avatar
jonssoni
600
600
Viestit: 643
Liittynyt: 16.08.2012 21:59
Paikkakunta: tsadi

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja jonssoni »

'54 M-72 (powered by KMZ)
'77 MT-10.36 (raaseriprokkis)
'70 K-650 (raato)
piippu
300
300
Viestit: 341
Liittynyt: 11.04.2009 02:35
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja piippu »

jonssoni kirjoitti:tässä suomalainen klassikko: https://www.riemurasia.net/video/Hein%C ... ssi/125361
HaHaaa! :lol: Tämä oli loistava....sattunut omallekkin kohdalle joskus :clap:
Avatar
separaattori
2000
2000
Viestit: 2422
Liittynyt: 10.11.2006 18:48
Paikkakunta: vorssa

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja separaattori »

kalkkuna kirjoitti:
separaattori kirjoitti:Saas nähä millasissa onkelmissa mä tulevaisuudessa oon sen yhden motskari vakuutuksen kanssa joka on jonkun tuntemattoman pyörään, ja jota en saa poikki kun en ole omistaja ;€
Jos olet omistaja, myy pyörä uudelleen vaimolle ja vakuutustilanne muuttuu. Mikäli papereita ei ole hae uus ote konttorilta kun entinen on menny "hukkaan".

Jos et ole omistaja kieltäydy maksusta. Näin riippumatta siitä onko kampe sun pihalla vaiko maailmalla.

huomasin nyt vasta tällaiset viestit...
Mutta siis poikki en vakuutusta saa kun en ole omistaja, eikä tule mitään maksuja mistä vois kieltäytyä!..on siis seisonnassa.
Sinälläänhän sillä nyt ei ole väliä, mutta entäs jos käy niin että vaikka vakuutusyhtiö päättää ettei ole enää maksutonta seisontaa..silloinhan mun täytyy alkaa maksaa noita (tai saan tilaisuuden kieltäytyä)

Eli siis ostin pyörän (kasan osia), soitin ifiin ja otin vakuutuksen ja laitoin samantien seisontaan, sitte konttorille rekisteröimään omiin nimiin kunnes selvis ettei ole myyjän nimissä! Tämä siis tilanne. Joskus ifin vakuutusmyyjä kun soitteli niin pyysin katkaisemaan tämän muta sanoi ettei voi kun en ole omistaja.

joskus kauan sitten laitoin feisbuukin kautta viestiäkin saman nimiselle rouvalle kuin ketä tämä omistaja ja kyselin että mikä tilanne, onko hän tietoinen tällaisesta pyörästä, ja voisiko tehdä luovarit mulle jne.. Ei vastannu mitään. Se on sitte jääny siihen.

EDIT: katsoin trafin sivuilta noita ajoneuvoverotietoja..ei löytynyt sieltä.
mitenhän mahdolliset rästissä olevat vakuutusmaksut saa tietää? ..vaikka mullahan kyllä on siihen ihan oma vakuutus mutta ei näistä tiedä, enkä haluu mitää yllätyksiä..sen takia vähän niinku unohtanu koko asian =)

Tietysti siinä voi nytte olla kauhee määrä jotakin vakuutusrästejä perässä, niin ei kannatakaan ottaa omiin nimiin. mistähän sellaisen vois selvittää? (tämä siis jos joskus tulee vielä kaivettua sen oikean omistajan nimi esiin ja johki sopimukseen päästään)
Rust in piece
Avatar
Timpa
1500
1500
Viestit: 1663
Liittynyt: 30.03.2006 11:25
Paikkakunta: Kiihtelysvaara joensuun kupeessa
Viesti:

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja Timpa »

Mulla ainakin katsurikonttuurin tätsykkä on pompautanut katastuksen, kun on vakuutusmaksuja auki, eli jotenkin ne näkee sen sieltä. Ainaskin
kopase tosta: 0440928192
sropov
Pulitzer-palkittu
Pulitzer-palkittu
Viestit: 2689
Liittynyt: 12.01.2005 18:19
Paikkakunta: Yppärin seutu

Re: Vanha tarina

Viesti Kirjoittaja sropov »

Eikö nykymeiningillä vakuutus,- ym. maksut jää sen entisen omistajan hoijettavaksi, joka on jättäny laskunsa maksamatta?
Paltusjärven Käry

Monialaurheilemisseura.
Vastaa Viestiin